Mag ik even kwijt #51

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

x 14:51 Strasbourg Ville
16:08 Basel SNCF A
Dat gaat daar wel lekker met 200km/u in de TER (regionale trein) Sybic met Corailrijtuigen :lol: :pos:
Of ga je met TGV? Volgens mij is dit de enige locale lijn in Frankrijk waar door stoptreinen/regionale treinen ook 200km/u gereden wordt.

En, wat voor treinkaartjes gebruik je voor dit alles?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

In Frankrijk heb je tegenwoordig ook TERGV's: Train Express Régional à Grande Vitesse. Oftewel regionale TGV-verbindingen. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Is dat een opgepimpte TER, of een gedegradeerd TGV treinstel? En is reserveren dan ook verplicht?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

Dat is een gedegradeerde TGV, die wel rijdt via de LGV en met verplichte zitplaatsreservering. Er zijn ook TER-treinstellen die 200 km/h halen (zoals de Z21500) maar die rijden dan via de oude lijnen en zonder zitplaatsreservering.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Ja precies, zoals tussen Strasbourg en Basel. Niet reserveren heeft toch sterk mijn voorkeur op zulke korte trajecten.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

Op rustige korte trajecten doe ik dat ook niet, maar op lange trajecten in bijvoorbeeld Duitsland en Denemarken reserveer ik altijd, ookal is het niet verplicht. Je zou maar van Düsseldorf tot München op de grond moeten zitten.

Mag ik trouwens nog even kwijt dat ik vandaag de machinist van de s800 heb verslagen en alle hoeken van de baan heb laten zien tijdens de VIRM-race tussen Ehv en Btl. 8-) En hij had nog wel een treinlengte voorsprong ook. Loser. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Die sporen rondom Usti zijn toch juist hoog? Ik kan me herinneren dat de sporen toch minstens een meter of 8 boven waterniveau zijn.
8 meter zegt niet zo veel als het dal zo nauw is (en dat is het wel)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

Caspar schreef:
x 14:51 Strasbourg Ville
16:08 Basel SNCF A
Dat gaat daar wel lekker met 200km/u in de TER (regionale trein) Sybic met Corailrijtuigen :lol: :pos:
Of ga je met TGV? Volgens mij is dit de enige locale lijn in Frankrijk waar door stoptreinen/regionale treinen ook 200km/u gereden wordt.

En, wat voor treinkaartjes gebruik je voor dit alles?

Oh dit is vast voor mij bedoeld :D Ik ga niet met de TGV in ieder geval. En ik gebruik een Interrail Global Pass :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Gaat net de bel: staat er een meid van een jaar of 16 of ik nog een klusje voor haar heb, omdat ze wat geld wilt verdienen voor de kermis. :lol: Misschien ben ik wat pervers, maar moest meteen denken aan die meiden die Breezers bij elkaar verdienden door wat bij te klussen (op een andere manier dan)
Opzich mocht ze de ramen wel lappen, maar zo 's avonds komt me dat niet zo goed uit.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

:D :X
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Mark »

Caspar schreef:Gaat net de bel: staat er een meid van een jaar of 16 of ik nog een klusje voor haar heb
Ik zou echt zwaar in de lach scieten als een chick van 16 zoiets zou vragen aan de deur :lol: Normaal moet ik moeite doen voordat ze een klusje bij me doet :')
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door STF »

Hoe controleer je hoeveel brandstof er nog in de tankwagen zit? Nou gewoon met een aansteker...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-5M--0CS ... re=related[/youtube]
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door tsov »

:shock: Auw
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daan »

Eentje voor de categorie minder handig... :shock:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

Caspar schreef:
x 14:51 Strasbourg Ville
16:08 Basel SNCF A
Dat gaat daar wel lekker met 200km/u in de TER (regionale trein) Sybic met Corailrijtuigen :lol: :pos:
Dat lijkt me vet tof dan :idea:
Dexter schreef:Dat is een gedegradeerde TGV, die wel rijdt via de LGV en met verplichte zitplaatsreservering.
Owh :? daar moet ik nogeens goed naar gaan kijken dan :shock:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

TERGV bestaat alleen in de regio Nord-Pas-de-Calais. De trein tussen Straatsburg en Bazel is een TER 200. De dienst vullen de EuroCity's Vauban, Iris en Jean Monnet aan, die samen 3x per dag rijden tussen Brussel Zuid en Basel SNCF (en soms verder Zwitserland in).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

Fles schreef:
Caspar schreef:
x 14:51 Strasbourg Ville
16:08 Basel SNCF A
Dat gaat daar wel lekker met 200km/u in de TER (regionale trein) Sybic met Corailrijtuigen :lol: :pos:
Dat lijkt me vet tof dan :idea:
Dexter schreef:Dat is een gedegradeerde TGV, die wel rijdt via de LGV en met verplichte zitplaatsreservering.
Owh :? daar moet ik nogeens goed naar gaan kijken dan :shock:
Zo te zien is alleen Fahrradmitnahme begrenzt möglich. De HAFAS CD noemt het een RE, geen woord over reserveringen :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

Ik heb net een fles Cola en een doosje popcorn gekocht bij de supermarkt voor een filmavondje, maar ik denk dat ik de fles cola nog maar even niet openmaak. Hij lag het kratje voorop mijn fiets en ik heb een paar hobbeltjes en een stoeprandje gehad (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Wout87 »

Waarom wordt de 7600 (Zutphen-Arnhem-Nijmegen) tegenwoordig sneltrein genoemd? :?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ruben »

Wout87 schreef:Waarom wordt de 7600 (Zutphen-Arnhem-Nijmegen) tegenwoordig sneltrein genoemd? :?
Volgens de NS planner een stoptrein. CTA rariteit?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door MdJ »

Blijkbaar wel met een gedachte erachter...

In het pad van de normale s7600 rijdt er een 707600 (Nm-Ahz) omdat ze iets verderop het ballast en de rails aan het schilderen zijn en nog wat kleine dingetjes ( :lol: :N ). Diezelfde 707600 stopt niet op Elst en Lent omdat er tussen Esta-Ahz linkerspoor gereden wordt en het een en ander niet kan.

Omdat je dan een intercity_die_overal_stopt en een sprinter_die_nergens_stopt had men vorige week bedacht om de 707600 onofficieel aan te konigen als pendelsneltrein (op een flapboard, CTA stond "Sprinter"). Nu is dat ook aangepast, waardoor de 707600 ook officieel sneltrein is. Maar -vast- doordat de systemen het niet aankunnen, rijdt de normale s7600 (die nu dus alleen Ah-Zp rijdt) ook als sneltrein...
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

...en Intercity durf je het niet te noemen omdat je ergens anders gezegd hebt dat je in elke Intercity voor toiletten zorgt :lol: Zoals die poppenkast tussen Ut en Almo :N
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Ronald »

Fles schreef:Pff ik heb eindelijk mijn vakantieplanning klaar hoor :lol:
Zo, heel wat kilometertjes (en bordjes :?: ) in ieder geval. Je benut je dagen goed zo te zien 8-) .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daniel »

Fles schreef:...en Intercity durf je het niet te noemen omdat je ergens anders gezegd hebt dat je in elke Intercity voor toiletten zorgt :lol:
Nu rijdt er IRM tussen Arnhem Zuid en Nijmegen, dus het toilettenprobleem heb je daar in ieder geval niet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #50

Bericht door Fles »

rhk_amf schreef:
Fles schreef:Pff ik heb eindelijk mijn vakantieplanning klaar hoor :lol:
Zo, heel wat kilometertjes (en bordjes :?: ) in ieder geval. Je benut je dagen goed zo te zien 8-) .

Ja ik heb nog maar geen bordjeslijst gemaakt. Misschien moet ik wel per traject even nazoeken waar ik hard moet werken en waar ik het wel kan laten lopen :D De hele Bodensee-oever en Zürich - Bad Ragaz heb ik al compleet bijvoorbeeld. Siegburg-Bonn is de eerste woensdag :) Dat weet ik wel.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten