Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstellen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstellen

Bericht door Daniel »

Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstellen
Geplaatst op: zondag 8 augustus 2010 22:45
Laatst bijgewerkt: zondag 8 augustus 2010 22:46


Zaterdagochtend is net over de grens, in het station van Geldern een DB-werktrein tegen weggerangeerde LINTjes van de NordWestBahn gereden. Van de LINT is weinig meer over. Bij het ongeval viel een gewonde.

Voor foto's zie Drehscheibe Online en Maaslijn.net
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door STF »

Ik heb zelden zulke zware schade bij een trein gezien... Ongeloofelijk... :shock:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door Fles »

Zo, dat is ook een aardig Spenootje geweest: Volle snelheid en niks gezien :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door Daniel »

Volgens de berichten die ik erover las reed de werktrein hier wel slechts 40 km/u... al ziet het er qua schade niet bepaald zo uit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door Caspar »

Kan me dan niet voorstellen dat die Lint stil stond, kan je dan niet zulke schade krijgen? Ik vind het frappant om te zien hoe die Lintjes helemaal in elkaar gevouwen zijn, en die werktrein op het oog bijna niets mankeert. Waar dat dan weer aan ligt?
Als je ook ziet hoe die lint helemaal uit elkaar is geklapt als het ware, dan lijkt een Lint eigenlijk maar een hoop plastic aan elkaar gelijmd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door Daniel »

Speelt 't geen rol dat er een hele rij afgerangeerde treinstellen op dat spoor stond? Die staan immers allemaal geremd waarmee de andere stellen het door de werktrein geraakte stel als het ware tegenhouden. Dan kan dat stel geen andere kant meer op als opzij natuurlijk en wordt 't wel aardig uit elkaar getrokken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door Daan »

Weet niet of dat hetzelfde type LINT is als bij Syntus, maar als dat het geval is dan zie je dus waarom ze niet meer toegelaten worden in Nederland...
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door BR628 »

Plastic troep inderdaad. Niet dat de GTW nu zoveel beter is als je het mij vraagt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door Daniel »

Voor degenen die Duits kunnen lezen nog een persbericht van de Duitse politie hierover...
Arbeitszug fährt auf abgestellte Zugeinheiten der Nord-West-Bahn auf
Kleve - Geldern (ots) - Am 07.08.2010 um 05:20 Uhr fährt aufgrund einer Fehlstellung eines Einfahrtsignals ein Arbeitszug mit 19 Waggons auf einen am Bahnhof Geldern abgestellten Zugverband der Nord-West-Bahn mit einer Geschwindigkeit von ca. 40 km/h auf. Bei dem Unfall wurde ein Rangierhelfer des Arbeitszuges verletzt. Im Krankenhaus Geldern wurde eine Schulterprellung diagnostiziert. Der Führer des Arbeitszuges blieb unverletzt. Zur Zeit erfolgen Gleisbauarbeiten auf der Strecke Geldern - Kevelaer, so dass ein Schienenersatzverkehr (Busse) von Kleve nach Geldern eingerichtet wurde. Ab Geldern sollte der Zugverkehr der Nord-West-Bahn planmäßig in Richtung Krefeld aufgenommen werden. Aus diesem Grund war der Zugverband der Nord-West-Bahn für den Zugverkehr Richtung Krefeld am Bahnhof Geldern bereitgestellt. Durch den Aufprall wurden 3 Zugeinheiten der Nord-West-Bahn aus den Schienen gedrückt und zum Teil erheblich beschädigt; ebenso wurde das Gleisbett durch den Unfall stark beschädigt. Die Bundespolizei hat unverzüglich die Ermittlungen zur Unfallursache aufgenommen. Bis auf weiteres wird durch die Nord-West-Bahn ein Schienenersatzverkehr für die Strecke Kleve - Nieukerk eingerichtet. Ab Nieukerk verkehren die Züge der Nord-West-Bahn planmäßig in Richtung Krefeld.
Bron: http://www.presseportal.de/polizeipress ... t_augustin
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door tsov »

Ik zal 'm even vertalen :)

Voilà:

Werktrein rijdt in op opgestelde treinstellen van de Nord-West-Bahn
Kleve-Geldern - Op 7 augustus 2010 om 5:20 uur rijdt door een foute stand van een inrijsein een werktrein met 19 wagens in op een in het station Geldern opgestelde treinsamenstelling van de Nord-West-Bahn met een snelheid van ca. 40 km/h. Bij het ongeval is een rangeerder gewond geraakt. In het ziekenhuis te Geldern werd een schouderbreuk geconstateerd. De machinist van de werktrein bleef ongedeerd. Momenteel vinden werkzaamheden plaats op het baanvak Geldern - Kevelaer, zodat bussen van Kleef naar Geldern rijden. Vanaf Geldern zou het treinverkeer van de Nord-West-Bahn weer planmatig richting Krefeld voortgezet worden. Om die reden was de treinsamenstelling van de Nord-West-Bahn voor het treinverkeer richting Krefeld in het station Geldern klaargezet. Door het ongeval werden drie treinstellen van de Nord-West-Bahn uit het spoor gedrukt en deels ernstig beschadigd; daarnaast werd het spoorbed door het ongeval hevig beschadigd. De Bundespolizei heeft onmiddelijk het onderzoek naar de oorzaak van het ongeval aangevangen. Tot nader order is door de Noord-West-Bahn vervangend vervoer op het traject Kleef - Nieukerk ingezet. Vanaf Nieukerk rijden de treinen planmatig verder richting Krefeld.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door Daniel »

tsov schreef:Ik zal 'm even vertalen :)
Dank... ik kon niet op de vertaling voor 't toch redelijk essentiële woord Fehlstellung komen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door Fles »

SchouderKNEUZING trouwens.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door tsov »

Ik twijfelde al ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door Fles »

Lekker vitaal detail ook ;)

Maar als het echt waar is dat dat met 40 km/h gegaan is en daardoor gaan die LINTjes ZO op een hoop, dan gaat dat gevolgen hebben natuurlijk, dat kan niet anders :X
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door Bastiaan »

Ik zie de Telegraaf-koppen al voor me: "Achterhoekse treinen zijn rijdende tijdbommen." :X
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Geldern (D): Werktrein botst op weggerangeerde treinstel

Bericht door Fles »

Bastiaan schreef:Ik zie de Telegraaf-koppen al voor me: "Achterhoekse treinen zijn rijdende tijdbommen." :X

Zijn het ook :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten