ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Ruben »

ROVER niet te spreken over station Hoofddorp
Geplaatst op: maandag 9 augustus 2010 20:07
Laatst bijgewerkt: maandag 9 augustus 2010 20:09


Het station Hoofddorp is dringend aan onderhoud en verbeteringen toe, vindt reizigersorganisatie Rover. Begin juni is een schouw geweest met verschillende instanties. Daar is al vastgesteld dat er iets moet gebeuren, maar het rapport laat nog op zich wachten.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Fles »

Nou dat weer.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Vinny »

Ze hadden natuurlijk ook mij kunnen bellen als regelmatige gebruiker van het station. :lol:

Belangrijktste probleem is dat het zo dood als een pier is. Je verveelt je gewoon te pletter. Ik zou zeggen zet er een cafe en een snackbar neer, dat zou al erg helpen ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door find_your_spot »

Wat een slap gelul, rover is een organisatie die achteruit gaat en verpaupert...
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Ennes »

Als mensen vanaf de bus, snel de trein moeten halen, kunnen ze omver gereden worden door fietsers op het fietspad dat dwars door het viaduct heenloopt.''
Is dat niet gewoon een kwestie van uitkijken met oversteken... zoals we vroeger als kind al hebben geleerd, naar links, naar rechts, nog een keer naar links, en als er dan niets aankomt kun je oversteken!

Het lijkt er op dat het zelfs bij Rover komkommertijd is.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Suus »

Vinny schreef:Ze hadden natuurlijk ook mij kunnen bellen als regelmatige gebruiker van het station. :lol:

Belangrijktste probleem is dat het zo dood als een pier is. Je verveelt je gewoon te pletter. Ik zou zeggen zet er een cafe en een snackbar neer, dat zou al erg helpen ;)
Dat heeft men in Diemen Zuid gedaan, maar echt levendiger is het er niet geworden. Overigens lijkt de snackbar wel iets verbeterd ten opzichte van vorig jaar, de tegelvloer maakt geen slurpgeluiden meer en de kroketten zijn niet meer zwart maar donkerbruin :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door AppleMoose »

Ennes schreef:
Als mensen vanaf de bus, snel de trein moeten halen, kunnen ze omver gereden worden door fietsers op het fietspad dat dwars door het viaduct heenloopt.''
Is dat niet gewoon een kwestie van uitkijken met oversteken... zoals we vroeger als kind al hebben geleerd, naar links, naar rechts, nog een keer naar links, en als er dan niets aankomt kun je oversteken!
Bassie&Adriaan hebben daar zelfs een liedje over gemaakt :wink:
Of is B&A iets te hoog niveau voor Rover? (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door JWM »

Vinny schreef:Belangrijktste probleem is dat het zo dood als een pier is. Je verveelt je gewoon te pletter. Ik zou zeggen zet er een cafe en een snackbar neer, dat zou al erg helpen ;)
Een station in een of ander suf kantorengebiedje is ook vragen om een dood station natuurlijk. Zie ook bijvoorbeeld Sloterdijk 's avonds en in het weekend.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Geert »

Ennes schreef:
Als mensen vanaf de bus, snel de trein moeten halen, kunnen ze omver gereden worden door fietsers op het fietspad dat dwars door het viaduct heenloopt.''
Is dat niet gewoon een kwestie van uitkijken met oversteken... zoals we vroeger als kind al hebben geleerd, naar links, naar rechts, nog een keer naar links, en als er dan niets aankomt kun je oversteken!

Het lijkt er op dat het zelfs bij Rover komkommertijd is.
Juist van Rover zou je verwachten dat men verlangt dat de bus dan eerder aankomt, zodat je niet hoeft te rennen naar de trein in de eerste plaats. Opletten bij het oversteken is toch echt iets dat mensen zelf moeten doen...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door find_your_spot »

Als mensen vanaf de bus, snel de trein moeten halen, kunnen ze omver gereden worden door fietsers op het fietspad dat dwars door het viaduct heenloopt.''
Nee, het fietspad verplaatsen naar de kant van de bussen waardoor fietsers 2x de 4 baans brede busbaan moeten kruizen, dat is de oplossing! :Y
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Vinny »

JWM schreef:
Vinny schreef:Belangrijktste probleem is dat het zo dood als een pier is. Je verveelt je gewoon te pletter. Ik zou zeggen zet er een cafe en een snackbar neer, dat zou al erg helpen ;)
Een station in een of ander suf kantorengebiedje is ook vragen om een dood station natuurlijk. Zie ook bijvoorbeeld Sloterdijk 's avonds en in het weekend.
Toen La Place (waaorm is dat weg? Sloeg de formule niet aan ofzo?) nog bestond kwam ik er zelfs op zondag speciaal voor lunchen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door JWM »

Om plaats te maken voor de Starbucks en de Julia's... Je kan er dus nog steeds prima koffie drinken, lunchen en dineren :twisted:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Vinny »

In plaats van een heerlijke wokmaaltijd, volkomen overgewaardeerde pasta uit een kartonnen bekertje... :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door JWM »

Aan de drukte te zien voldoet het anders prima aan de culinaire behoeftes van de Nederlander :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Suus »

La Place bleek niet geschikt voor stations. Omdat de maaltijden niet geschikt waren om mee te nemen moest je deze dus nuttigen in het restaurant, terwijl reizigers juist behoefte hadden aan iets om in de trein te consumeren. Een tent zoals Wok2Walk die je in diverse steden ziet en erg geslaagd lijkt te zijn lijkt mij dan beter geschikt als je wokmaaltijden wil aanbieden op een treinstation.

En kan iemand een keer die mensen bij dat "Alles kan met aardappel"-tentje op Sloterdijk vertellen dat ze een commerciële flop zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door JWM »

Bee schreef:"Alles kan met aardappel"-tentje op Sloterdijk
:?:
Oud forumgebruiker

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Oud forumgebruiker »

Die zaak die bij de metro-ingang zit?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door JWM »

Bij de metro heb je toch aan de ene kant de broooooooodzaak en aan de andere kant een of andere sushibar? Morgen maar eens op de find your aardappel tour daar.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Ruben »

Bee schreef:La Place bleek niet geschikt voor stations. Omdat de maaltijden niet geschikt waren om mee te nemen moest je deze dus nuttigen in het restaurant, terwijl reizigers juist behoefte hadden aan iets om in de trein te consumeren.
Had men op de stations dan niet het Mangerie concept opgezet?

Edit: ik zie voor wat betreft Apd, waar het ook alweer verdwenen is, dat men het volledige restaurant concept van Marché du Monde heeft geprobeerd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Suus »

JWM schreef:Bij de metro heb je toch aan de ene kant de broooooooodzaak en aan de andere kant een of andere sushibar? Morgen maar eens op de find your aardappel tour daar.
Hij zit tussen de Brooodzaak en de AKO in, maar ik heb er nog nooit iemand anders gezien dan de personeelsleden :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door JWM »

Ow dat ding. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:La Place bleek niet geschikt voor stations. Omdat de maaltijden niet geschikt waren om mee te nemen moest je deze dus nuttigen in het restaurant, terwijl reizigers juist behoefte hadden aan iets om in de trein te consumeren. Een tent zoals Wok2Walk die je in diverse steden ziet en erg geslaagd lijkt te zijn lijkt mij dan beter geschikt als je wokmaaltijden wil aanbieden op een treinstation.
De Laatste keer dat ik op Rtd was, zat hij daar nog wel. :?
Ik ga er vanmiddag nog wel even langs om het te controleren. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Suus »

Ook de La Place op Rotterdam Centraal is jammer genoeg gesloten. Heb er anderhalf jaar geleden nog een overheerlijke grillburger gegeten, maar het was te merken dat het niet liep als je als restaurant om kwart over zes helemaal leeg bent :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Vinny »

NS-Reiziger schreef:
Bee schreef:La Place bleek niet geschikt voor stations. Omdat de maaltijden niet geschikt waren om mee te nemen moest je deze dus nuttigen in het restaurant, terwijl reizigers juist behoefte hadden aan iets om in de trein te consumeren.
Had men op de stations dan niet het Mangerie concept opgezet?

Edit: ik zie voor wat betreft Apd, waar het ook alweer verdwenen is, dat men het volledige restaurant concept van Marché du Monde heeft geprobeerd.
Je kon op Sloterdijk ook gewoon 'to go' bestellen, al was dat wel omslachtig.

Ik heb alle La Places van Nederlandse stations wel eens gehad. Zelfs die van 's Hertogenbosh. Zou ik nou de enige liefhebber geweest zijn? :roll: (Nederlanders, niet van hun boordje ongezond en frietje oorlog af te krijgen :? )
"Alles kan met aardappel"-tentje op Sloterdijk
Leuke meisjes werken daar. Maar eerlijk gezegd vind ik het geboden assortiment te duur voor een lichte snack onderweg en te licht voor een maaltijd. En ja dan eet je daar dus niet...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Geert »

Bee schreef:Ook de La Place op Rotterdam Centraal is jammer genoeg gesloten. Heb er anderhalf jaar geleden nog een overheerlijke grillburger gegeten, maar het was te merken dat het niet liep als je als restaurant om kwart over zes helemaal leeg bent :|
Ik wilde er eens om kwart over 6 eten en toen was de keuken al gesloten. Ja, dat helpt natuurlijk ook niet, rond etenstijd de keuken al sluiten...
Vinny schreef:Zou ik nou de enige liefhebber geweest zijn? :roll: (Nederlanders, niet van hun boordje ongezond en frietje oorlog af te krijgen :? )
Het kost denk ik gewoon te veel tijd om onderweg bij La Place te eten. Een frietje heb je in 10 minuten en eet je zo in de trein wel op, maar bij de maaltijden van La Place is dat wat moeilijker. Als je kijkt hoe populair de restaurants in de V&D zijn (altijd druk) ligt het dus niet aan de kwaliteit van het eten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 105 gasten