Wat eten we vandaag? #8

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Daniel »

Mja, ik nu ook... maargoed, ik had ook best wel flink wat trek vanavond :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Daantje »

Fles schreef:Nou nou Daantje, welk een simpele kost vandaag :shock: :lol:
Ik heb vakantie, ja ;) Dus de kok in mij ook even :P

Vanavond ook simpel: kipnuggets met aardappelpuree, doperwtjes en komkommer en tomatensla
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Fles »

Zweedse kutbüllar :Y met aardappeltjes, uitjes, doperwtjes en een royale champignonsaus 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Daniel »

Hmm, ik houd 't juist op werkdagen redelijk simpel: scheelt nogal in de tijd...

Vandaag werd 't een pittige kip/groenteschotel met rijst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Fles »

Ik heb ook gewoon een diepvriesdoos in de pan gerangeerd hoor :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Daniel »

Het simpele was ook als reactie op Daantje bedoeld :P

Hoewel ik nog de moeite heb genomen iets lekkers in een kookboek op te zoeken, daar was ik zowat nog langer mee bezig gisteren dan met 't klaarmaken vandaag :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Suus »

50% van de inspiratie doe ik op bij de groente- en fruitafdeling van de supermarkt :P Daar liggen elke twee weken nieuwe receptenkaarten. Ik neem vaak van elk recept er eentje mee en maak er thuis een lijstje van. Als ik dan weer eens wat van die recepten wil gebruiken zoek ik ze even op in Appie op mijn telefoon en ik heb meteen een recept en een boodschappenlijstje klaar :mrgreen:

Vandaag wat gemixte groentes met vegetarische chipolataworstjes. Tussen de middag werd ik verwend met een Mediterraanse groenten-borrelpizza :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Karl »

Allerhande doet 't ook goed. Verder werkt de combinatie oven+groente+olijfolie+peper+zout+Italiaanse kruiden en wijn+glas vaak ook goed.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Daantje »

Collega's zijn ook een goede inspiratiebron voor recepten die uit ervaring lekker zijn en die niet te moeilijk zijn met tig ingredienten voor op een doordeweekse dag. Wij ruilen regelmatig succesrecepten :) Allerhande blader ik ook altijd wel even door maar dat zijn toch vaak eenmalige dingen al heb ik er wel een aantal blijvertjes uit over gehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Daniel »

Bee schreef:50% van de inspiratie doe ik op bij de groente- en fruitafdeling van de supermarkt :P Daar liggen elke twee weken nieuwe receptenkaarten.
Tja, receptkaartjes heb ik dan weer niet aangezien ik eigenlijk zo goed als nooit bij de Albert Heijn kom (hooguit als ik in Utrecht komend vanuit 't werk wat mee wil nemen). En bij de joekel van 'n Plus die ik hier vlakbij heb is er soms misschien wat teveel keuze, zat makkelijke dingen te krijgen.

Gelukkig werkt de eigen creativiteit vaak wel. 'tis niet altijd succesvol, maar heb er zowiezo al wel een paar blijvertjes aan overgehouden. En heb vanuit het ouderlijk huis nog de nodige kookboekjes meegekregen met niet al te ingewikkelde recepten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Fles »

Daniel schreef:
Bee schreef:50% van de inspiratie doe ik op bij de groente- en fruitafdeling van de supermarkt :P Daar liggen elke twee weken nieuwe receptenkaarten.
Gelukkig werkt de eigen creativiteit vaak wel.
Meestal is het gewoon "gooi bij elkaar wat voorhanden is en bak op een rustig vuur goudbruin" :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Daniel »

Neuj, gooi wat in de aanbieding is bij elkaar ofzo :P

Zonder gekheid: heb nou niet bepaald gigantische voorraden hier hoor. Ja van lang houdbare dingen als macaroni en zakjes aardappelpuree maar 'tis toch wel wat smakelijker om daar ook iets bij te hebben :wink:
En da's toch soms ook wel kopen op houdbaarheidsdatum...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Suus »

Ik los het net iets anders op, over een paar weken krijgen we een nieuwe tafel in de keuken en we zijn al een kookschema aan het uitwerken zodat het inkopen doen wat makkelijker gaat :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Geert »

Hier was het vandaag een schotel van spinazie, aardappelpuree, uitjes, knoflook en pinda's. Smaakte goed ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Meltrain »

Gisteren onbeperkt pizza's eten bij de Pizzahut voor €8,95. :wink:
Vanavond een witlof schotel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Daniel »

Hier werd het roergebakken hamlap met eveneens roergebakken andijvie met rijst. Was erg lekker, voor herhaling vatbaar dit recept :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Daantje »

Roergebakken andijvie is ook lekker met shoarma of varkensreepjes en krieltjes :) voor de afwisseling misschien een idee.

Ik at vanavond een baconburger bij een Australische pub in Breda :D met frietjes en salade!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Dexter »

Pitabroodjes met shoarma en veel sambal bij! :D Daar heb ik nou al zo'n tijd trek in. Ik ga er nu maar eens aan beginnen, want ik heb straks een hele late dienst. Dan kan je beter vooraf thuis warm eten en s'avonds ergens een broodje pakken. Eigenlijk is het de omgekeerde wereld, maar goed, dat heb je soms met onregelmatige werktijden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door AppleMoose »

Hier wordt het een maaltijdsalade met kipstukjes met daarbij stukjes stokbrood. Het zou eerst met zalmblokjes worden, maar 4 euro per twee stuks is wel een beetje duur, zeker als je 2 pakjes nodig hebt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Chauf21 »

Dexter schreef:Pitabroodjes met shoarma en veel sambal bij! :D Daar heb ik nou al zo'n tijd trek in. Ik ga er nu maar eens aan beginnen, want ik heb straks een hele late dienst. Dan kan je beter vooraf thuis warm eten en s'avonds ergens een broodje pakken. Eigenlijk is het de omgekeerde wereld, maar goed, dat heb je soms met onregelmatige werktijden.
Bij late diensten kijk ik altijd of ik op een redelijk tijdstip (18.00-20.30 uur) ergens minstens 20 minuten pauze heb. Zo ja, dan wordt het vaak een stevige lunch en magnetronmaaltijd tijdens de dienst. Zo niet, dan wordt het pasta(salade) of iets soortgelijks rond een uur of drie 's middags en dan 's avonds laat nog langs een hamburgertent (of iets als satéballetjes voor in de magnetron meenemen) :D
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Karl »

Dexter schreef:(...) een hele late dienst. (...)
Wat is dat dan? Nachtnet?
Het is een spectrum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Dexter »

Nee, een afloper. Dat is NS-jargon voor een dienst die eindigt met het aflopen van de treindienst, je komt dan binnen met (een van) de laatste treinen van de dag en dat is meestal zo rond 1:30 - 2:30 uur. Er heerst dan meestal een apart sfeertje, want iedereen is moe en wil naar huis. Daarnaast worden die treinen bij voorkeur gebruikt voor roestrijden, linkerspoor rijden of moeten ze wachten op tegenliggers als er werkzaamheden zijn.

Een echte 'harde' nachtdienst op het Nachtnet begint aan het einde van de avond en eindigt pas de volgende ochtend, die lopen ongeveer van rond 22:00/23:00 uur tot 6:00/7:00 uur. Dan is het eten wanneer je honger en tijd hebt. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik ga nu naar de supermarkt om boodschappen te doen. Heb laatst een overheerlijke couscous-salade gegeten die ik wel voor herhaling vatbaar vind, want ook makkelijk en snel te bereiden :P.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Dexter »

Wij gaan lekker met een groepje vrienden eten bij de plaatselijke Thai en ik weet ook al wat ik ga bestellen: Het Thai-Thong menu. Ik hoop niet dat bijpassende kleding verplicht is, anders cancel ik het onmiddelijk. :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Wat eten we vandaag? #8

Bericht door Mark »

Ik ben pommes aan het fritueren, en bijbehorend broodje hamburger aan het bakken :D
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten