Nieuw treinstation bij Emmen eind 2010 klaar

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Nieuw treinstation bij Emmen eind 2010 klaar

Bericht door Cookie »

Nieuw treinstation bij Emmen eind 2010 klaar

EMMEN
- Het nieuwe treinstadion in Emmen-Zuid kost ruim 20 miljoen euro. Van dit bedrag wordt ook de ondertunneling van de spoorlijn bij de Nieuw-Amsterdamsestraat betaald. Het plan is om het nieuwe treinstation eind 2010 in gebruik te nemen.

Het treinstation verrijst bij de nieuwe wijk Delftlanden. De voorziening vervangt de nu nog in gebruik spoorweghalte in de Emmer wijk Bargeres. Volgens de gemeente is een nieuw treinstation bij de Delftlanden positief voor heel Emmen-zuid. Het gaat hierbij om de wijken Delftlanden, Rietlanden, Parc Sandur en Bargeres. Het station moet een goed bereikbaar transferium worden. In het plan is ook de aanleg van een fiets- en voetgangersbrug over de Nieuw-Amsterdamsestraat opgenomen.

Het rijk en de provincie hebben respectievelijk 5,6 en 6,8 miljoen euro toegezegd. De gemeente reserveerde al 5,4 miljoen euro. Het college stelt nu voor om ook 1,8 miljoen euro beschikbaar te stellen uit het gemeentelijke fonds bovenwijks. De hoop is dat het ministerie van verkeer en waterstaat nog met een extra bijdrage van 2,4 miljoen euro komt. Gebeurt dit niet, dan moet de gemeente een grotere greep doen uit het eerdergenoemde fonds en de reserves.

Bron: http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/drent ... 2010_klaar
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Nieuw treinstation bij Emmen eind 2010 klaar

Bericht door Nielske1990 »

Trein-O-Fiel schreef:Het nieuwe treinstadion in Emmen-Zuid kost ruim 20 miljoen euro.
:mrgreen: Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen... :lol:

Overigens wel mooi dat het ´gewoon´ Emmen-Zuid gaat heten... :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Nieuw treinstation bij Emmen eind 2010 klaar

Bericht door Caspar »

Die andere wijknamen zijn ook nog wel oké, zolang ze het niet Emmen- Parc Sandur noemen.
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Nieuw treinstation bij Emmen eind 2010 klaar

Bericht door Nielske1990 »

Ja, daar doelde ik dus ook op eigenlijk... :P Zolang het maar Nederlandstalige wijknamen zijn valt het vaak allemaal wel mee.... :)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuw treinstation bij Emmen eind 2010 klaar

Bericht door reisthijs »

Nielske1990 schreef:Overigens wel mooi dat het ´gewoon´ Emmen-Zuid gaat heten... :)
Ik hoop het ook, maar dit artikel zegt daar helaas niets over. Er staat wel dat het "in Emmen-zuid" ligt, maar ook "Het treinstation verrijst bij de nieuwe wijk Delftlanden", dus het station zou ook nog "Emmen Delftlanden" kunnen gaan heten.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten