OVer Missers in de Reisinformatie #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:
  • In diezelfde SLT viel me de benaming van de stations in Rotterdam op: Rotterdam C, Blaak, Rotterdam Z en Lombardijen. Was vermelden van de eerste en de laatste met plaatsnaam erbij niet handiger geweest? Of gewoon alles met plaatsnaam zoals het ook wordt omgeroepen.
Volgens mij gebruikt SLT dezelfde 'logica' als op de digitale CTA's: bij stations als 'Zuid', 'West' etc. wordt wel de plaatsnaam erbij gegeven, maar bij stations waar er toch maar één van is (zoals Blaak en Lombardijen) niet.
Bij de s3600 wordt dit nog het best geïllustreerd, daar hebben ze het over Arnhem Zuid, Elst, Lent en Nijmegen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Etienne »

In de s9800 wordt in de SLT's ook alleen de omroep op de Sprinter naar Rotterdam Centraal genoemd, nimmer de overstap op de NoordOost. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

In de s5100 merkte ik afgelopen donderdag dat bij aankomst in Den Haag Centraal juist alleen de NO wordt omgeroepen, dus geen sprinter, geen s6300, etc. Het probleem met de onzichtbare letters was trouwens wel opgelost.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Onzichtbare letters?

En tja, die logica op de digitale CTA's is nog verder te zoeken als wat je stelt hoor meltrain... om maar wat te noemen: de Intercity naar Schothorst en de Sprinter naar Schothorst en Amersfoort Vathorst is natuurlijk ook verre van logisch, waarom nu wel een plaatsnaam bij Vathorst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Dexter »

Omdat Amersfoort Vathorst de eindbestemming is van de trein en bij eindbestemmingen worden weer wel de plaatsnamen genoemd. Dus zou het bij de IC ook Amersfoort Schothorst moeten zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Nou, mooi niet dus... Schothorst staat er voor de IC zonder plaatsnaam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Onzichtbare letters?

Er stond een tijdlang bij de aansluitingen iets als:
12:34 IC Groningen/Leeuwarden 8
en dat is nu dus wel gewoon:
12:34 IC Groningen/Leeuwarden 8
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Ah okee, verkeerd kleurtje dus...

Trouwens, kon SGMm nu ook een treinserie als "Stoptrein" aankondigen op het RIS? Viel me namelijk nog op in de s5100 dat SLT dat in ieder geval wel doet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Gekko123 »

Volgens mij geeft de SLT wel Stoptrein aan, maar is het volgens de omroep een Sprinter -o- Lekker duidelijk voor de incidentele reiziger :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Nee SLT roept ook stoptrein om, althans, gisteren wel :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Trouwens, kon SGMm nu ook een treinserie als "Stoptrein" aankondigen op het RIS?
Ik dacht van niet. Volgens mij stond er in de s5000 (Drgl 2009) ook altijd 'Sprinter Utrecht Centraal'.
Maar ik zou het eerlijk gezegd niet meer exact weten. :oops:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ennes »

De SLT roept in de s5100 tussen Gvc en Gv ook om dat je te Gv kunt opverstappen voor Rtd. beetje vreemd, want de s5100 geeft geen aansluiting op de s2200, en als de op de s2100 overstappen zijn ze later in rtd
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:De CTA van Delft Zuid spoor 1 heeft het aan een zijde begeven: ding is blanco, er mist een boekje en twee andere boekjes zitten met losse flapjes in elkaar gedraaid. De andere kant doet het wel gewoon, op de gehandicapte kant staat dat volgens mij ook (er hangt in ieder geval een briefje op dat ik slecht kon lezen).

Toen ik in Delft op spoor 1 uitstapte zag ik dat de trein waar ik uit kwam verder ging naar Rijswijk, Den Haag Moerwijk, Den Haag HS en vertrekt van spoor 1. Kan iemand mij vertellen waar dat ligt? ;-)
Dat is al maanden, en er wordt ook regelmatig een bandje afgedraaid dat de CTA op spoor 1 niet de juiste informatie en vertrektijden aangeeft.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ennes »

reisthijs schreef:
Daniel schreef:....
Henk schreef:Ze hebben er echter niet aan gedacht om op de perronbordjes ook spoor 1A en 1B aan te geven. Het is allemaal spoor 1.
Tja, men heeft dus het geniale idee bedacht om op de nieuwe digitale schermen de woordjes "voor" en "achter" overal te vervangen door "a-zijde" en "b-zijde" en is alleen even vergeten dat veel perrons helemaal geen verdeling in A en B hebben. In Den Bosch en Eindhoven gaat dat ook mis.
Alleen in Ehv is het dus zo vreemd dat spoor 3 en 4 wel een A en B zijde hebben, terwijl daar normaal gesproken geen treinen worden gesplitst of gecombineerde treinen worden afgehandeld, en op spoor 1 dus elk half uur de trein richting Hrl en Mt.

Even naar de kantoorboekhandel en een plak-letter A en een B kopen, lijkt mij geen maanden te moeten duren. :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Ennes schreef:De SLT roept in de s5100 tussen Gvc en Gv ook om dat je te Gv kunt opverstappen voor Rtd. beetje vreemd, want de s5100 geeft geen aansluiting op de s2200, en als de op de s2100 overstappen zijn ze later in rtd
En om 't nog gekker te maken: op 't scherm geeft 'ie daar dus een aansluiting op de s1900 aan! (van 25 minuten ofzo).
En in Rotterdam dus weer een aansluiting op de s1900 van dan 17 minuten later i.p.v. de s2100 van 2 minuten later :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Wubbo »

In Eindhoven worden incidenteel nog wel eens twee treinen tegelijk afgehandeld op spoor 3/4. Dat gaat dan om de s5200 en s6400, als de doorgaande verbinding weer eens geknipt wordt. Die truc wordt regelmatig gebruikt bij werkzaamheden overdag.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:In Eindhoven worden incidenteel nog wel eens twee treinen tegelijk afgehandeld op spoor 3/4. Dat gaat dan om de s5200 en s6400, als de doorgaande verbinding weer eens geknipt wordt. Die truc wordt regelmatig gebruikt bij werkzaamheden overdag.
Incidenteel ja, maar dat is niet structureel, terwijl op 1-2 wel structureel gecombineerde treinen worden afgehandeld, en daar ontbreekt nu juist de aanduiding A en B op de perrons/displays.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Raymond »

Het wordt gewoon tijd om net zoals met de Noord-Oost te gaan spreken over voorste treinstel, voorste twee treindelen etc., zoals in Zwolle gedaan wordt. Anders hangen er straks letters op het perron maar loopt de a-fase tot halverwege het perron, terwijl met 12 bakken VIRM het deel voor Heerlen veel verder richting de trap staat.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

'Voor' en 'achter' zou in Utrecht anders behoorlijk zijn (voor de NO), daar rijden de treinen immers in omgekeerde rijrichting het station in en merk je pas bij vertrek dat je in het andere treinstel had moeten instappen. Daarom spreekt men daar ook over de a- en b-zijde, dat voorkomt elke vorm van verwarring. Ook als de trein al langs het perron staat en je pas daarna het perron op loopt weet je als incidentele reiziger niet wat voor en achter is.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Marc »

Het viel me op dat de omroeper/ster van regio Zuid samen met tante Tuf op vakantie was: de hele ochtend waren er (kleine) vertragingen die niet werden omgeroepen, het uitvallen van trein t6817 op het traject Maastricht-Maastricht Randwyck werd niet omgeroepen en op Maastricht Randwyck werd niets verteld over het uitvallen van trein t6838 (deze reizigers konden een half uurtje wachten...). Alleen de standaard ingesproken berichten werden afgedraaid (poetsen IC, spoordeelboekje niet geldig bij Veolia).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een massale storing aan de TBP's in Amersfoort, ze toonden met z'n allen "Er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar"...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

Zal wel een storing in het netwerk of in de server zijn, als ze allemaal tegelijk uitvallen...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Vanmorgen een massale storing aan de TBP's in Amersfoort, ze toonden met z'n allen "Er is momenteel geen reisinformatie beschikbaar"...
En vervolgens werd er keurig omgeroepen op het moment van vertrek dat de trein gereed stond op spoor XX
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Nee dergelijke omroepen heb ik niet gehoord vanmorgen terwijl er wel een drietal treinen vertrok gedurende de wachttijd op de trein die ik zelf wilde nemen. Alleen Tuffy kwam langs met een vertraging en uiteraard was het standaardbandje over de storing te horen dat verwijst naar de gele vertrekstaten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Nee dergelijke omroepen heb ik niet gehoord vanmorgen terwijl er wel een drietal treinen vertrok gedurende de wachttijd op de trein die ik zelf wilde nemen. Alleen Tuffy kwam langs met een vertraging en uiteraard was het standaardbandje over de storing te horen dat verwijst naar de gele vertrekstaten.
Zal dan wel weer een incidentele blooper van de omroepster geweest zijn.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten