Kruidvatkaartje is er weer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Jurjen »

99 van de 100 dingen die ik print kunnen prima in zwart/wit. Denk aan brieven, wetenschappelijke teksten en NS e-tickets. Ik zou voor geen goud mijn zwart-wit laserprinter willen inruilen voor een kleureninkjet met slechtere kwaliteit. Nee, als ik eens iets in kleur moet (fancy scriptie o.i.d.) doe ik dat wel bij de copyshop. Maar goed, ik zal wel erg 2001 zijn, ofzo. :')

Bij acties rekening houden met mensen zonder internettoegang vind ik dan weer overdreven. Geen internet hebben is haast een bewuste keuze, dus die mensen kunnen dan prima bij de lokale bibliotheek of familie terecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Suus »

Ik heb wel de bewuste keuze gemaakt geen printer in huis te nemen. Weet niet waar ik dat ding kwijt moet en printers die niet zo vaak gebruikt worden hebben vaak problemen met de inkt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Daantje »

Ik heb ook jaren zonder printer gedaan, printte wel op m'n stage/werk/onderwijsinstelling. Tot ik midden in de zomervakantie een dag lang op zoek geweest ben naar een locatie waar ik gratis kon printen. Toen heb ik bij de Mediamarkt de printer uit de aanbieding gekocht en die heb ik nu nog steeds. Gebruik hem zelden en er zitten ook van die hele kleine cartridges in zodat ze niet indrogen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Suus »

Nouja, dat overal mijn dingen die geprint worden meeslepen is ook precies wat ik doe.

Ik kan op de Universiteit betaald zwart-wit en in kleur printen, op mijn werk heb ik een pasje voor 1000 gratis kopietjes per maand in zwart-wit of kleur, maar ik werk in principe achter een computer die een zwart-wit printer heeft zonder tussenliggend betaalsysteem, dus ik heb het extra makkelijk (A) De buurvrouw heeft een reusachtige printer staan, heb nog een vriendin met printer in Diemen-Zuid wonen op 10 minuten fietsen, dus ik overleef het wel :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Karl »

reisthijs schreef:(...)Of beter gezegd, voor € 13.50 krijg je een bonnetje met een code om zelf thuis een dagkaart uit te printen. (...) AH webwinkel.
]
Dat is jammer dat de webwinkel het niet in het assortiment heeft. Eigenlijk zou dat nog veel handiger zijn. Met je computer een kaartje kopen èn printen. Nu moet je eerst nog naar de winkel, drempelverhogend.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Daantje »

Je kan in de webwinkel natuurlijk wel een dagkaart kopen alleen dan betaal je meer. Voor dat gemak betaal je ook dus is de prijs hoger dan wanneer je naar de AH loopt.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Freek »

Tja appie is ook niet gek, die wil de klanten in de winkel hebben.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Ruben »

Jurjen schreef:99 van de 100 dingen die ik print kunnen prima in zwart/wit. Denk aan brieven, wetenschappelijke teksten en NS e-tickets. Ik zou voor geen goud mijn zwart-wit laserprinter willen inruilen voor een kleureninkjet met slechtere kwaliteit. Nee, als ik eens iets in kleur moet (fancy scriptie o.i.d.) doe ik dat wel bij de copyshop. Maar goed, ik zal wel erg 2001 zijn, ofzo. :')
Dit is dus ook waarom ik een Laserprinter heb neergezet wat maanden terug. De inkt van de oude inkjet was op en kostte zowat net zoveel als deze laserprinter. Hij heeft een heel handig kubus-formaat waardoor hij mooi weg te stoppen is in een hoekje, en print draadloos. :Y
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door midnet »

was ma. rond 9.45 de eerste volgens de juf bij de servciebalie die erom vroeg-je krijgt een hoesje en een lange kassabon met alles erop-ook streepjescode. Maar alleen het nr. is nodig. Nogal omslachtig om via ah.nl/ns naar ns.nl te gaan en je ''bestelling'' dan op te roepen en uiteindelijk te printen-gaat bij bahn.de stukken easier. Wel staat er net zo'n scramble code op als bij bahn-zal morgen (vrijdag 13) dan eens kijken hoe dat werkt-voor mij 1e keer dat ik zo'n NS kaartje heb.
Is wel tegenvallertje voor Blokker: dat was een dagkaart voor 2 voor 29,95-voor juli en aug. Dus dit komt goedkoper uit.
OOk wat merkwaardig doet aan, dat je OV-chipkaart (bij mij dus met naam+foto-kortingkaart van NS) blijkbaar NIET als benodigd ID kan worden gebruikt-NS vertrouwt zichzelf blijkbaar niet!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Daniel »

Tja, over die E-tickets heb ik hier ooit al een verhaal geschreven: elke HC gaat er anders mee om. Kan zomaar gebeuren dat je eerst je ID laat zien en de HC zegt "Uw VDU is ook voldoende hoor". Laat vervolgens bij de volgende je VDU zien en die verlangt weer een ID te zien...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door reisthijs »

midnet schreef:Nogal omslachtig om via ah.nl/ns naar ns.nl te gaan en je ''bestelling'' dan op te roepen en uiteindelijk te printen-gaat bij bahn.de stukken easier.
Deze actie is dan ook niet bedacht om het jou makkelijk te maken. Dit is een bijzonder voordelig tarief dus daar mag je wel een beetje moeite voor doen.

In plaats van allemaal te zeuren dat dit zo omslachtig is, kan je ook gewoon blij zijn dat er af en toe zo'n actie is!
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Tja, over die E-tickets heb ik hier ooit al een verhaal geschreven: elke HC gaat er anders mee om. Kan zomaar gebeuren dat je eerst je ID laat zien en de HC zegt "Uw VDU is ook voldoende hoor". Laat vervolgens bij de volgende je VDU zien en die verlangt weer een ID te zien...
Officieel is het gewoon heel duidelijk, het staat immers op het ticket zelf, dat je je moet legitimeren.
En geldige legitimatie bewijzen zijn paspoort, rijbewijs en identiteitskaart, Heb je bovendien een E-ticket met korting dien je daarnaast je VDU-kaart te tonen.

Zo erg moeilijk is dat niet lijkt mij!

Als iedereen benodigde spullen gewoon gelijk bij de hand houdt is er niets aan de hand, gaat de controle een stuk sneller, zijn er meer mensen blij dat ze hun kaartje niet voor niets hebben gekocht :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Daniel »

Tja, handelden de HC's ook maar allemaal volgens die procedure, dan was 't een stuk duidelijker geweest....
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Tja, handelden de HC's ook maar allemaal volgens die procedure, dan was 't een stuk duidelijker geweest....
Als jij gewoon netjes bij controle (zoals het hoort) zowel je ID als je VDU met je E-ticket aanbiedt, dan hoeft er zo wie zo nergens discussie of onduidelijkheid over te ontstaan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Daniel »

Mwoh, als je dus keurig ID en E-ticket toont en de HC zegt dat een VDU voldoende was i.p.v. de ID dan ga je er toch ook wel vanuit dat dat klopt. (Zowiezo kon m'n moeder in het bewuste geval geeneens een VDU tonen daar ze met samenreiskorting meereisde met me (heb zelf 'n jaarabonnement))
Toen na het treffen van de HC die wel een ID verlangde er weer een controle kwam vroegen we nog of 'ie een ID wilde zien, maar nee, dat was niet nodig :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Mwoh, als je dus keurig ID en E-ticket toont en de HC zegt dat een VDU voldoende was i.p.v. de ID dan ga je er toch ook wel vanuit dat dat klopt. (Zowiezo kon m'n moeder in het bewuste geval geeneens een VDU tonen daar ze met samenreiskorting meereisde met me (heb zelf 'n jaarabonnement))
Toen na het treffen van de HC die wel een ID verlangde er weer een controle kwam vroegen we nog of 'ie een ID wilde zien, maar nee, dat was niet nodig :wink:
Ik vraag me af wat nu eigenlijk het probleem is, in de voorwaarden staat duidelijk dat je je moet legitimeren bij controle, en of de conducteur er nu wel naar kijkt of niet, doet eigenlijk niets ter zake.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door AppleMoose »

Och, hetzelfde met de SOV's.
De ene HC wil dat je die perse uit het hoesje haalt, de ander maakt het niet uit.
Ik haal nu gewoon standaard de kaart uit het hoesje, dan is het altijd goed.

Dus als je E-ticket koopt, gewoon je ID-kaart laten zien, heb je geen gedonder en neem je de opmerking over de VDU maar voor kennisgeving aan. En een prettige dag verder *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door mb90 »

Vandaag met dit kaartje gereisd en bij de enige NS-controle van de dag heb ik gewoon mijn ID en dat E-ticket tegelijk laten zien. Ik was niet de enige in de trein met dat kaartje overigens. :P Bij Arriva op de MerwedeLingeLijn en bij de treinvervangende bussen rondom Arnhem was alleen het E-ticket voldoende.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door MdJ »

Moet je bij de treinvervangende bussen je kaartje laten zien? Dat heb ik nooit hoeven doen (en dan nog, touringcarchauffeurs hebben de ballen geen verstand van die kaartjes...*)

*Tenzij je een kaartje Gn-Lw laat zien, in een bus Ah-Ahz, maar dat snapt iedereen, hoop ik
Bij twijfel: gebruik beton.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Ronald »

MdJ schreef:Moet je bij de treinvervangende bussen je kaartje laten zien? Dat heb ik nooit hoeven doen (en dan nog, touringcarchauffeurs hebben de ballen geen verstand van die kaartjes...*)

*Tenzij je een kaartje Gn-Lw laat zien, in een bus Ah-Ahz, maar dat snapt iedereen, hoop ik
Tsja, en als je met een OV-chipkaart op saldo reist kunnen ze volgens mij ook niet zien of je wel netjes hebt ingecheckt. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Daniel »

Kunnen ze keurig zien voordat je instapt hoor, althans, zolang je niet overstapt: zowel in Ede-Wageningen als Arnhem staat een mobiele kaartlezer bij de halte voor de NS-bussen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door mb90 »

MdJ schreef:Moet je bij de treinvervangende bussen je kaartje laten zien? Dat heb ik nooit hoeven doen (en dan nog, touringcarchauffeurs hebben de ballen geen verstand van die kaartjes...*)

*Tenzij je een kaartje Gn-Lw laat zien, in een bus Ah-Ahz, maar dat snapt iedereen, hoop ik
Of het moest weet ik niet, maar ik deed het eigenlijk gewoon uit gewoonte. Het was in de snelbus Ede -> Arnhem in een touringcar van CXX Tours en de snelbus Arnhem -> Zetten NS in een Breng Amba.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door tsov »

Wat is trouwens het nut van een controlerondje doen en dan niet naar de kaartjes kijken? Trof gisteren een hc in de s1600 tussen Schiphol en Amsterdam Zuid die dat deed. Ik gaf 'm het verkeerde kaartje (enkeltje Amsterdam - Hilversum van 17 juli) en had dat pas door toen hij het teruggaf, hij zei gewoon "ja hoor, prima". :?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Vinny »

Dat heb ik zelf ook wel eens een keer gehad. Gewoon met een suffe kop het verkeerde treinkaartje geven en er dan achterkomen dat het het verkeerde is. Conducteurs gaan er gewoon vanuit dat als ze een ongestempeld treinkaartje zien waar geen 40% met koeieletters op staat al snel een juist kaartje is..., het blijft mensenwerk natuurlijk.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Kruidvatkaartje is er weer

Bericht door Ennes »

tsov schreef:Wat is trouwens het nut van een controlerondje doen en dan niet naar de kaartjes kijken? Trof gisteren een hc in de s1600 tussen Schiphol en Amsterdam Zuid die dat deed. Ik gaf 'm het verkeerde kaartje (enkeltje Amsterdam - Hilversum van 17 juli) en had dat pas door toen hij het teruggaf, hij zei gewoon "ja hoor, prima". :?
Ik ga ook wel eens de mist in hoor met controleren, soms denk je 2 banken verder ineens verrek dat klopte niet, en soms kijk je er wel eens helemaal overheen. Tijdens controle (zeker in een vrij drukke trein) is het vrijwel onmogelijk om altijd op alle aspecten te letten, en dan kijk je het ene moment wat beter naar de datum, andere moment wat meer naar de korting, en dan glipt er wel eens wat tussendoor. En het komt ook voor dat je elders in de coupé of op balkon tegelijkertijd iets in de gaten houdt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten