Mag ik even kwijt #51

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Freek »

Ik behoor niet tot een van de door Casper genoemde groepen, maar heb wel een wauw gevoel bij Berlijn. Zoals waarschijnlijk een ander dat waarschijnlijk met Parijs heb. Met Parijs mis ik juist zo'n match.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daantje »

Ronzol schreef:
Caspar schreef:Tof, een reisje naar Berlijn! Ik lees trouwens op steeds meer plekken dat de kans erg groot is dat er in een regeerakkoord komt te staan dat de studenten OV een trajectkaart gaat worden. Dat betekend dus een forse inperking van het die kaart lijkt me zo.
En weer forse extra kosten voor de student. Een stage ligt 9 van de 10x niet aan hetzelfde traject als je school...
Voorbeeld: Mijn school staat in Velp, zelf woon ik in Dieren.
Hoogst waarschijnlijk ga ik in Zutphen stage lopen. Dat is dus weer de andere kant op.
Dat betekend dat ik geld kwijt ben aan een treinkaartje en ik moet nog een stuk met de bus.
Dat 5 dagen in de week, minimaal 20 weken. Dat tikt toch wel aardig aan :neg:
(Ja ik weet dat het niet per direct in zal gaan, maar wie weet wel in 2011/2012..)
Als zoiets er daadwerkelijk komt verwacht ik wel een reiskostenvergoeding bovenop een stagevergoeding. Veel bedrijven willen toch graag stagiaires en mensen zullen dan heus wel anders hun stageplaats gaan kiezen (dichterbij huis/school).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Ik bedoel dit niet generaliserend, maar merk dat Berlijn vooral hot is onder homoseksuelen, maar ook onder liefhebbers van wat experimentele muziek als techno en rock heeft het wel een aantrekkingskracht geloof ik. Zelf heb ik het 'wauw' gevoel nog niet gehad bij Berlijn overigens. Dat heb ik wel bij Parijs, en ook in Boekarest. Budapest maar ook Londen daarentegen heb ik dan weer niets mee. Weet niet waar zo'n gevoel vandaan komt.
In Berlin hab ich das auch nicht. Ben er in 2006 één dag geweest en toen had ik het eigenlijk wel gezien. (Al is 1 dag natuurlijk niet genoeg om een goede indruk van een stad te krijgen, dat geef ik toe).

Zelf vind ik München geweldig, daar blijf ik altijd terugkomen. Niet alleen is de stad zelf hartstikke leuk, maar je kunt er ook leuke ausflüge maken, naar Garmisch Partenkirchen en de Zugspitze of Neuschwanstein en een van de meren. Al zal de partyscene in München niet zo uitgebreid zijn als in Berlin, maar daar ben ik ondertussen toch te oud voor. :lol:

@Freek: Parijs is zo ontzettend hot, dat de straat daar gewoon sist als je er water op morst! :lol: Ik heb er gewoond en gewerkt en keer er elk jaar minstens 3 a 4 keer terug en het gaat nooit vervelen. Ik ken Parijs beter dan Rotterdam.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Meltrain »

Ik behoor ook niet tot de door Caspar geschetste groepen; ik ga gewoon omdat ik er slechts één dag geweest ben en dat was te kort om zelfs maar één station met de metro te gaan (wel met tram en S-Bahn geweest overigens).
Ik wil dus gewoon het OV een beetje beter leren kennen en kijken wat Berlin nog meer te bieden heeft naast de Bundestag en de Brandenburger Tor. :wink:

Overigens ook mooi: mijn moeder zet me morgen af op Rta als zij op weg gaat naar haar werk. :D Dat scheelt mij extra vroeg weggaan (omdat vanaf Lombardijen slechts één keer per uur een trein gaat) of extra kosten (omdat ik per tram naar Rtd moet). Het treinkaartje is vanaf elk station in Rotterdam naar Berlin Hbf, dus dit kan gewoon.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Freek »

Vorig voorjaar in Parijs geweest, maar de sfeer sprak me totaal niet aan. Zo heeft iedereen wel iets of juist niet met een stad. Munchen staat inderdaad nog hoog op het lijstje. Misschien samen met de omgeving wel iets voor een langere vakantie volgend jaar zomer, of kijk ik nu weer te ver vooruit. :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door ODRAIL »

tsov schreef:Ik kreeg vandaag een via Marktplaats besteld boek thuisgestuurd. Die verzender had wel antieke postzegels gebruikt:
Afbeelding
De zegels zijn van na 1976 en zijn dus gewoon te gebruiken (aldus een filatelist).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

Ja, alle postzegels zijn te gebruiken, maar ze zijn wel al relatief oud omdat ze nog uit de periode van 40 cent zijn, volgens mij toch al een aardig tijdje geleden.

Ik ben nooit in Berlijn geweest, maar in Leipzig had ik wel een goed gevoel. Je kan er in tegenstelling tot Dresden goed feesten ('s avonds bij het enorme haltecomplex voor de tram bij het Centraal Station stikt het van het uitgaansvolk) en de hele stad heeft een beetje een rauw randje. Veel wat smallere straten met veel gebouwen die toch een verpauperde indruk maken, het is er buiten het centrum alles behalve aangeharkt. Zijn ook nog op aardig wat plekken reclames uit de DDR-tijd te vinden, en bijna direct naast het Hbf staat ook een enorm hotel gewoon leeg :| Voor tramliefhebbers is Leipzig trouwens ook wel een leuke stad, aangezien de Tatra's er nog verre van uitgestorven zijn :P

Dresden is allemaal wat meer aangeharkt, het is allemaal heel erg historisch correct gerenoveerd voor de UNESCO-status, alle winkels en dus ook al het leven op straat is in grote winkelcentrums weggestopt :N In de oude stad heb je alleen maar toeristen, is niet leuk. Buiten het centrum heeft Dresden vooral heel veel DDR-bouwwerken, in Leipzig viel dat wel mee, al ontkom je er in die hoek van het land toch niet echt aan. Dresden heeft trouwens wel een zeer efficiënt tramnetwerk, maar er rijden alleen nog maar lagevloerstrams van Bombardier rond (overigens wel zeer comfortabele lagevloerstrams, die zijn ook welkom in Nederland :pos: )

Halle ben ik maar een dagje geweest, maar daar is het gewoon echt pauper. Iemand nog een flat van 15 verdiepingen voor een miljoentje kopen? Staat wel bijna op instorten. In de binnenstad zelf zijn ze nu in uiterst snel tempo wat plattenbau flats midden tussen de oude bebouwing aan het opruimen, ontsieren het hele stadsgezicht die dingen. En als je uit het Hbf komt in Halle heb je net het idee in Snelwegparadijs beland te zijn. Enorme leegstaande flats en een enorm viaductencomplex blokkeren het volledige uitzicht op de stad vanuit het station. :N Het is maar drie haltes met de tram naar de binnenstad, maar het is een wereld van verschil :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door AppleMoose »

Daantje schreef:
Ronzol schreef: En weer forse extra kosten voor de student. Een stage ligt 9 van de 10x niet aan hetzelfde traject als je school...
Voorbeeld: Mijn school staat in Velp, zelf woon ik in Dieren.
Hoogst waarschijnlijk ga ik in Zutphen stage lopen. Dat is dus weer de andere kant op.
Dat betekend dat ik geld kwijt ben aan een treinkaartje en ik moet nog een stuk met de bus.
Dat 5 dagen in de week, minimaal 20 weken. Dat tikt toch wel aardig aan :neg:
(Ja ik weet dat het niet per direct in zal gaan, maar wie weet wel in 2011/2012..)
Als zoiets er daadwerkelijk komt verwacht ik wel een reiskostenvergoeding bovenop een stagevergoeding. Veel bedrijven willen toch graag stagiaires en mensen zullen dan heus wel anders hun stageplaats gaan kiezen (dichterbij huis/school).
In veel gevallen krijg je niet eens stagevergoeding (Terwijl bedrijven wel subsidie krijgen per stagiaire :neg: ), en als er stagevergoeding word gegeven, dan is dat incl. reiskostenvergoeding.
Denk niet dat dat zomaar gaat veranderen.
Stages worden al gezocht in je eigen buurt, helaas heb je niet overal 10 zorginstellingen, 20 scholen, 188 kinderopvangs etc. :wink:
Onze school hanteert een maximale reistijd van 50 min. vanaf je huis. En dat valt soms al niet mee om dat voor elkaar te krijgen.
Dat er in deze regio nog 2 andere MBO's zitten, plus de Hogeschool van Arnhem&Nijmegen helpt ook niet echt kan ik je wel zeggen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door AppleMoose »

@Berlijngedoe:
Ik behoor wel tot een van de genoemde "doelgroepen" (Wauw ik behoor tot een doelgroep *O*, welke, dat mogen jullie lekker zelf raden), maar ik vind Berlijn om heel andere redenen te gek :) De geschiedenis van de stad, die zo ontzettend aanwezig is, oud en nieuwbouw bij elkaar, soms mooi, soms niet aan te zien, en het geweldige!! OV maken dat ik deze stad echt geweldig vind! :)

Parijs vind ik ook geweldig. Ben er nu zo'n 4x geweest en de stad verveelt nog steeds niet.
Lekker op de camping in een voorstadje, met de metro naar de stad en lekker de hele dag door de stad zwalken, en dan eind van de middag met de beentje omhoog ergens in parkje zitten en lekker om je heen kijken.
Steevast brachten we de laatste dag in z'n geheel op zo'n manier door. Het Louvrepark, of het parkje achter de Notre Dame, gebeurd genoeg om je een hele dag te vermaken, lekker belegd Frans stokbroodje erbij, genieten 8-)

Stockholm is ook wel leuk overigens. Klein, gemoedelijk en in een halve meter sneeuw heeft de stad toch een apart sfeertje 8-)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ennes »

Ronzol schreef:@Berlijngedoe:
Ik behoor wel tot een van de genoemde "doelgroepen" (Wauw ik behoor tot een doelgroep *O*, welke, dat mogen jullie lekker zelf raden), maar ik vind Berlijn om heel andere redenen te gek :) De geschiedenis van de stad, die zo ontzettend aanwezig is, oud en nieuwbouw bij elkaar, soms mooi, soms niet aan te zien, en het geweldige!! OV maken dat ik deze stad echt geweldig vind! :)

Parijs vind ik ook geweldig. Ben er nu zo'n 4x geweest en de stad verveelt nog steeds niet.
Lekker op de camping in een voorstadje, met de metro naar de stad en lekker de hele dag door de stad zwalken, en dan eind van de middag met de beentje omhoog ergens in parkje zitten en lekker om je heen kijken.
Steevast brachten we de laatste dag in z'n geheel op zo'n manier door. Het Louvrepark, of het parkje achter de Notre Dame, gebeurd genoeg om je een hele dag te vermaken, lekker belegd Frans stokbroodje erbij, genieten 8-)

Stockholm is ook wel leuk overigens. Klein, gemoedelijk en in een halve meter sneeuw heeft de stad toch een apart sfeertje 8-)
Zeker is Berlijn een geweldige stad! Na even uitvinden waar je de Berlincard kan kopen, gaat er een wereld voor je open! Alles is super goed te bereiken, en zoals Ronzol al zegt, de architectuur, en de contrasten zijn heerlijk om tussen te vertoeven, zelfs al is het weer wat minder! (goed excuus om nog eens te gaan met echt mooi weer)

En Parijs is ook heerlijk, al zal het nooit echt "mijn stad" worden. voor mij iets de druk massaal en te gehaast. Maar ik wil daar best wel eens met Ronzol een lekkere belegde baguette eten, in een parkje met een gezellig Jazzie bandje erbij.

Stockholm is daarintegen wel weer helemaal mijn stad, alles goed georganiseerd, weinig stress, vriendelijk volk dat nog manieren kent (plaats maken in een volle bus voor een kinderwagen zonder dat erom gevraagd wordt, stoepjes sneeuwvrij maken enz.)

Dan toch ook Lissabon nog maar even noemen, ook een fijne stad met veel contrast tussen de verschillende wijken. Al heb ik daar niet heel veel gebruik gemaakt van het OV, (maar wat ik er heb gereisd, was goed en niet duur)

Nu toch maar eens gaan kijken hoe Bergen en Oslo zijn.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door AppleMoose »

Goh, ga jij ook al naar Bergen en Oslo?
Wat leuk, ik ook :Y

Maar als je liever met mij een stokbroodje in een parkje in Parijs wil eten, kan dat ook hoor (A)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ennes »

Ronzol schreef:Goh, ga jij ook al naar Bergen en Oslo?
Wat leuk, ik ook :Y

Maar als je liever met mij een stokbroodje in een parkje in Parijs wil eten, kan dat ook hoor (A)
Lijkt me leuk, maar dan niet in plaats van hoor, Noorwegen laat ik mij niet ontnemen! zelfs niet voor een stokbroodje in een parkje in Parijs!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Karl »

Wel fervent-Berlijn-ganger, maar behoor eveneens niet tot de doelgroep. Ben wèl fan van mobiliteit, stedenbouw en architectuur (studie of direct daar aan gerelateerd) en twintigste-eeuwse-geschiedenis-junkie en Duits bier. Kan niet genoeg van de Muur of het Derde Rijk krijgen. :pos:

Met Parijs en Milaan heb ik helemaal niets, met München, Leipzig, Hamburg, Praag of Rome juist wel. Londen zweeft er ergens tussen in.
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door webguy »

Pfft.... Net de horror overleefd van een wachtwoord kiezen voor de Radboud Universiteit. Sorry hoor, maar hebben ze bij de HAN beter geregeld. Het wachtwoord moet 8-10 tekens zijn, moet beginnen met een letter, er mogen geen woorden in voorkomen (Engels & NLs worden gecontroleerd), er moet een cijfer of speciaal teken in de eerste 8 cijfers zitten en die laatste twee dingen moeten beiden voorkomen. Hallo, dat is wel erg ingewikkeld zeg.. En een bagger interface...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Stefan »

Ennes schreef:zelfs niet voor een stokbroodje in een parkje in Parijs!
Daarom ben ik gisteren maar even naar Parijs geweest. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ennes »

Stefan schreef:
Ennes schreef:zelfs niet voor een stokbroodje in een parkje in Parijs!
Daarom ben ik gisteren maar even naar Parijs geweest. :mrgreen:
Ik ben gister niet verder gekomen als een bruine boterham met kaas, met een bak kiosk koffie op bankje op Asd. :(
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Meltrain »

Mijn favo stad blijft toch echt London. :D Ben er al echt zo vaak geweest, maar ik kan er maar geen genoeg van krijgen.
Dichter bij huis vind ik Antwerpen, Brussel en Gent ook leuke plaatsjes.

In Stockholm ben ik nooit geweest, maar die staat wel vrij hoog op mijn to-do-list. Net als Istanbul overigens.

Oslo ben ik één dag geweest (in 2004). Heel speciaal vondik het nou ook weer niet, maar misschien was ik er gewoon te kort en ik was nog te jong voor een aantal dingen. :wink:
In hetzelfde jaar ook in Bergen geweest en dat was zeker de moeite waard voor een dag, maar langer dan 2 dagen toch zeker niet, denk ik. Bergen is overigens sinds juni een stuk interessanter gewoorden voor de OV-liefhebber. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ennes »

meltrain schreef:Mijn favo stad blijft toch echt London. :D Ben er al echt zo vaak geweest, maar ik kan er maar geen genoeg van krijgen.
Dichter bij huis vind ik Antwerpen, Brussel en Gent ook leuke plaatsjes.

In Stockholm ben ik nooit geweest, maar die staat wel vrij hoog op mijn to-do-list. Net als Istanbul overigens.

Oslo ben ik één dag geweest (in 2004). Heel speciaal vondik het nou ook weer niet, maar misschien was ik er gewoon te kort en ik was nog te jong voor een aantal dingen. :wink:
In hetzelfde jaar ook in Bergen geweest en dat was zeker de moeite waard voor een dag, maar langer dan 2 dagen toch zeker niet, denk ik. Bergen is overigens sinds juni een stuk interessanter gewoorden voor de OV-liefhebber. :wink:
Ik zal het gaan merken hoe Bergen en Oslo gaat bevallen. En wat zeker ook een geweldige plaats is, dat is Kopenhagen, ook daar wil ik zeker naar terug om er nog meer van te gaan zien.

Al blijft voor mij het ov in steden waar ik kom meer een nuttig kwaad als een belevenis.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door JWM »

Precies, De meeste U-bahn stations in Berlijn bijvoorbeeld zijn in dusdanige staat dat je ze beter kan mijden tijdens een vakantie...
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Ik bedoel dit niet generaliserend, maar merk dat Berlijn vooral hot is onder homoseksuelen,
En bedankt :lol:. Nee, ik behoor niet tot die groep, maar gewoon de sfeer die er hangt, het uitgaansleven, de prijzen, bijna alles is beter dan Nederland...
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door JeePee »

Behoor ook niet tot de doelgroep, maar ook ik heb Berlijn in de top van mijn favo steden staan. Relaxte stad met een goed uitgaansleven. Veel dingen van de tweedeling zijn nog wel te vinden, als je dat interesseert is Berlijn uiteraard een must om geweest te zijn.

Budapest staat uiteraard ook in de top. Maar ja dat is niet helemaal eerlijk te vergelijken ;) . Ky'iv kan je ook erg goed stappen trouwens. Vanaf woensdag maar eens zien hoe Bangkok is :)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Geert »

Ik hoor tot een van de doelgroepen die Caspar noemde (jullie mogen zelf raden welke :lol:) en ik vind Berlijn idd top. Maar eigenlijk vind ik dat van wel meer steden, Munchen vind ik bijvoorbeeld ook erg gaaf net als Rome, Göteborg of Parijs... :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:
Stockholm is daarintegen wel weer helemaal mijn stad, alles goed georganiseerd, weinig stress, vriendelijk volk dat nog manieren kent (plaats maken in een volle bus voor een kinderwagen zonder dat erom gevraagd wordt, stoepjes sneeuwvrij maken enz.)
Nou inderdaad, ik ben in december in Stockholm geweest en ik was er gelijk helemaal weg van. Je hebt er een knusse middeleeuwse binnenstad (Gamla Stan) maar ook een modern grootstedelijk centrum met winkelstraten. En een paar unieke musea, zoals Vasa en Skansen. Ik ben nog nooit in een wereldstad geweest die net zo gemoedelijk over kwam als een dorp. Als je uit de metro stapt, gaan de mensen voor je opzij, terwijl ze hier het liefst dwars door je heen willen. De mensen zijn er vriendelijk, behulpzaam en mooi! Alleen de taal was even wennen en dan vooral de uitspraak. :P

Ook Kopenhagen beviel ontzettend goed, al is het daar allemaal wat kleiner. Bij mij staat Oslo nog op de verlanglijst.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Stefan »

ziggy schreef:En bedankt :lol:. Nee, ik behoor niet tot die groep, maar gewoon de sfeer die er hangt, het uitgaansleven, de prijzen, bijna alles is beter dan Nederland...
Goed gezegd! Ben nu een paar keer in Berlijn geweest, maar ik blijf het een ontzettend gave stad vinden. Moet toch binnenkort maar weer eens een reisje plannen denk ik..

Hoewel, eerst in de herfstvakantie naar Engeland, in de kerstvakantie naar Londen.... :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Jurjen »

Nou, dan hoor ik ook (een beetje) bij een van die doelgroepen, en (onder andere) daarom willen m'n vriendin en ik er ook gaan wonen over een paar jaar. (Na de studie.) De sfeer, culturele vrijheid (door o.a. relatief lage huurprijzen en veel ruimte), het groen, de stadsheid zonder benauwend te zijn, de taal. Heerlijk.

Maar eerst nog een binnenlandse verhuizing. Eindelijk geen forens Almere-Utrecht/pendelstudent Almere-Amsterdam/frequent reiziger Amsterdam-Utrecht meer, maar gewoon een pendelstudent Utrecht-Amsterdam. :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten