ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Vinny »

Tja, ik ben kennelijk de enige die vindt dat een goede maaltijd het waard is om een trein later te nemen... :oops: :wink:

Maar goed bij Hoofddorp dus. Daar is na 18:00 helemaal niets meer, en dat zou best kunnen verbeteren. Vind ik.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Karl »

Mensen nemen voor een maaltijd best een trein later, maar dan niet op het station, maar in het stadscentrum bijvoorbeeld.
Het is een spectrum.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Tja, ik ben kennelijk de enige die vindt dat een goede maaltijd het waard is om een trein later te nemen... :oops: :wink:

Maar goed bij Hoofddorp dus. Daar is na 18:00 helemaal niets meer, en dat zou best kunnen verbeteren. Vind ik.
ook kwestie van vraag en aanbod hè... als ze er omzet verwachten dan planten ze echt wel wat neer hoor!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Vinny »

Tja het begint met... het realiseren van een stukje horeca en winkelvoorziening. Zelfs Almere Centraal heeft nu een gezellige uitstraling dus het KAN allemaal wel... :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door AppleMoose »

Ik denk ook zomaar dat Almere C. ietwat meer reizigers heeft dan Hoofddorp.

Een winkel zet je op als je ook klanten VERWACHT. Als er geen klanten worden verwacht, dan ga je dat risico ook niet nemen.
Zet wat plantenbakken (met inhoud welk goed verzorgd wordt) neer en het station krijgt ook een geheel ander aanblik :wink:
Niet alle gezelligheid gaat door maag tenslotte :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door JWM »

Amsterdam Zuid is ondanks de planten nog steeds een ongezellig tochtstation waar je vergast door de uitlaatgassen van de A10.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Ennes »

Ronzol schreef:Ik denk ook zomaar dat Almere C. ietwat meer reizigers heeft dan Hoofddorp.

Een winkel zet je op als je ook klanten VERWACHT. Als er geen klanten worden verwacht, dan ga je dat risico ook niet nemen.
Zet wat plantenbakken (met inhoud welk goed verzorgd wordt) neer en het station krijgt ook een geheel ander aanblik :wink:
Niet alle gezelligheid gaat door maag tenslotte :wink:
Niet alleen het aantal reizigers is daarbij van belang, maar ook het type reiziger. Hoofddorp wordt toch voor een groot gedeelte gebruikt voor puur woon-werk verkeer, en dat is op Alm toch anders.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Vinny »

Het is gewoon falend beleid van de gemeente hoor. Ze hebben de laatste 10 jaar een compleet nieuw stadscentrum uit de hoge hoed getoverd, en van de stationsbuurt een sfeerloze kantoorwijk gemaakt. Dan vraag je er natuurlijk wel een beetje om. Had er ook woningen en een subcentrum neergezet, denk ik dan. :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door AppleMoose »

Kantoren waren toen hip, ook in de buurt van stations.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door JWM »

Er mogen volgensmij geen woningen rond het station gebouwd worden in verband met de nabijheid van Schiphol...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:Het is gewoon falend beleid van de gemeente hoor. Ze hebben de laatste 10 jaar een compleet nieuw stadscentrum uit de hoge hoed getoverd, en van de stationsbuurt een sfeerloze kantoorwijk gemaakt. Dan vraag je er natuurlijk wel een beetje om. Had er ook woningen en een subcentrum neergezet, denk ik dan. :?
Ik vind het een beetje ver gaan om een hele woonwijk neer te gaan planten nabij een station wat volstaat waar het voor gebouwd is, zodat het rendabel is dat er een handje vol reizigers na 18.00 uur nog iets te eten of te drinken gekocht kan gaan worden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door JWM »

Nee die woningen kan je dan beter bij de oprit van de snelweg bouwen met 2x per uur een langzame busverbinding naar het station. Kijk dan krijg je mensen het OV in :N
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door VIRM »

JWM schreef:Om plaats te maken voor de Starbucks en de Julia's... Je kan er dus nog steeds prima koffie drinken, lunchen en dineren :twisted:
Julia's is wel vrij degelijk voor een afhaalmaaltijd. Ik ga zo nu en dan naar die Leiden Centraal. Enig nadeel is dat zij 's winters daar glazen wanden hebben... niet over nagedacht -o-. Overigens was bij de opening van de nieuwe Julia's op Sloterdijk iemand bij een roltrap kortignsbonnen uit aan het delen.

Starbucks is echt overrated. Als je een Starbucks op een station hebt en je even een paar minuten de stad inloopt, kan je voor de helft van de precies precies hetzelfde krijgen (okay, bij Sloterdijk heb je niet echt stad om in te lopen :P).
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef: Starbucks is echt overrated. Als je een Starbucks op een station hebt en je even een paar minuten de stad inloopt, kan je voor de helft van de precies precies hetzelfde krijgen (okay, bij Sloterdijk heb je niet echt stad om in te lopen :P).
Bij mij thuis krijg je het hele starfucks assortiment 20 keer goedkoper...

Ik zal sowieso nooit begrijpen waarom mensen zich voor een bak sloot 6 euro laten naaien.
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door VIRM »

find_your_spot schreef:
VIRM schreef: Starbucks is echt overrated. Als je een Starbucks op een station hebt en je even een paar minuten de stad inloopt, kan je voor de helft van de precies precies hetzelfde krijgen (okay, bij Sloterdijk heb je niet echt stad om in te lopen :P).
Bij mij thuis krijg je het hele starfucks assortiment 20 keer goedkoper...

Ik zal sowieso nooit begrijpen waarom mensen zich voor een bak sloot 6 euro laten naaien.

Nouja, ergens gezellig zitten met een bekertje warme chocolademelk en een stukje appeltaart is niks mis mee. Maar als het 100 meter verderop 50% goedkoper is dan de Starbucks...
Beul van de blindegeleidelijn
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Ennes »

JWM schreef:Nee die woningen kan je dan beter bij de oprit van de snelweg bouwen met 2x per uur een langzame busverbinding naar het station. Kijk dan krijg je mensen het OV in :N
Nee naast een station bouwen werkt goed met alle mogelijke hinderwetten en klachten commissies.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door JWM »

Ik verwijs je nu door naar je eigen onderschrift (A)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Ennes »

JWM schreef:Ik verwijs je nu door naar je eigen onderschrift (A)
dat zoeken ernaar is dus wat bezwaargroepen enzo juist doen ;) vandaar mijn post :)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Vinny »

Starbucks is echt overrated. Als je een Starbucks op een station hebt en je even een paar minuten de stad inloopt, kan je voor de helft van de precies precies hetzelfde krijgen (okay, bij Sloterdijk heb je niet echt stad om in te lopen :P).
Mensen betalen wat graag voor een merk. De koffie bij Cafe T, dat tegenover de Starbucks zit in Utrecht is een stuk goedkoper en het is er leeg. Ik vond het wel wat zielig voor de medewerkers, iedereen die koffie wil hebben staat nu in de rij voor de Starbucks. Terwijl de koffie bij Cafe T minstens net zo lekker is. Kortom daar haal ik mijn kwaliteitskoffie vandaan :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: ROVER niet te spreken over station Hoofddorp

Bericht door Ennes »

Vinny schreef:
Starbucks is echt overrated. Als je een Starbucks op een station hebt en je even een paar minuten de stad inloopt, kan je voor de helft van de precies precies hetzelfde krijgen (okay, bij Sloterdijk heb je niet echt stad om in te lopen :P).
Mensen betalen wat graag voor een merk. De koffie bij Cafe T, dat tegenover de Starbucks zit in Utrecht is een stuk goedkoper en het is er leeg. Ik vond het wel wat zielig voor de medewerkers, iedereen die koffie wil hebben staat nu in de rij voor de Starbucks. Terwijl de koffie bij Cafe T minstens net zo lekker is. Kortom daar haal ik mijn kwaliteitskoffie vandaan :)
Bij Cafe T op Ut is het vaak nog druk genoeg hoor, ik heb regelmatig een lekkere bak koffie aan me neus voorbij moeten laten gaan omdat het er zo druk was. Al is de koffie van De Broodzaak en de vernieuwde Kiosk ook best goed weg te slobberen!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten