OVer Missers in de Reisinformatie #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Gekko123 »

Inderdaad vanochtend geen enkele omroep gehoord in Amersfoort over de TBP's die in storing waren. Of toch wel: de omroep over de trein waarin ik moest cateren begon net toen de conducteur floot voor vertrek -o-
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Ennes schreef:
Daniel schreef:Nee dergelijke omroepen heb ik niet gehoord vanmorgen terwijl er wel een drietal treinen vertrok gedurende de wachttijd op de trein die ik zelf wilde nemen. Alleen Tuffy kwam langs met een vertraging en uiteraard was het standaardbandje over de storing te horen dat verwijst naar de gele vertrekstaten.
Zal dan wel weer een incidentele blooper van de omroepster geweest zijn.
De omroep heeft meer stations dan alleen Amersfoort. Ik weet de verdeling daar niet, maar als er nog een aantal stations bijkomen waar de CTA's defect zijn, dan is dat niet te doen, alle treinen live omroepen op vertrek.

Met de sneeuw heb ik dat eens gedaan op Amsterdam Centraal, tuffy uitgezet, cta's instellen pas op het moment dat er ook echt personeel bij de betreffende trein stond en zich klaarmeldde om te kunnen rijden. En daarna die trein handmatig omroepen. Op die avond vertrokken er ongeveer 2x per uur naar Almere, 2x naar Utrecht, 2x naar Schiphol en verder, 2x Noord Holland in en af en toe wat naar Haarlem. Zeg 10 per uur. Toch is dat bijna niet bij te benen. Als je naar de wc gaat, loop je meteen achter op de feiten.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Karl »

Is het, in theorie (en wellicht ook praktijk) mogelijk om zo'n 'gebied' te verkleinen en met een extra omroeper dat dan wel te doen? Bijvoorbeeld dat één omroeper Amf doet en de andere de rest van het gebied?
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Met Infoplus kan je eindeloos variëren qua gebied. Hele post vanaf 1 werkplek bv of alleen station Ermelo op 1 werkplek. Met Bepac zijn die mogelijkheden wat beperkter.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

@Karl:In het ideale geval zou je daar Tuffy voor moeten inzetten natuurlijk... op de manier waarop normaal een spoorwijziging wordt aangekondigd bijvoorbeeld, dat geeft prima aan waar de trein vertrekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Ja maar Tuffy komt natuurlijk alleen in actie bij een SPW. Kan ook voor iedere treinserie een bandje inspreken, hoef je alleen op een knopje te drukken. Dan heb je natuurlijk niet de vertrektijden, maar alleen de trein van ''zoveel minuten over het uur''.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Tja, maar als ze toch in de software zit zou je toch zeggen dat het mogelijk moet zijn om in te bouwen dat je ergens een vinkje zet waardoor Tuffy alles omroept.
In Utrecht kan ze trouwens momenteel ook uitstekend volstrekt planmatige vertreksporen omroepen, "De intercity naar Gouda en Den Haag Centraal van 16 uur 44 vertrekt van spoor 9a", was er bijvoorbeeld vanmiddag te horen. Dat doet 'ie inmiddels toch al een aanzienlijke tijd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Dan zal dat toch nog steeds een dagafwijking zijn van het locale plan, en is er niet speciaal een nieuwe dienstregeling voor van kracht. De IC naar Enkhuizen is ook een maand of 3 lang omgeroepen op Amsterdam centraal dat ie van de 14b ipv 14a vertrekt. Met het ingaan van een nieuwe dienstregeling was dat ineens afgelopen :D .
Laatst gewijzigd door Caspar op vr 13 aug 2010, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:
Ennes schreef:
Daniel schreef:Nee dergelijke omroepen heb ik niet gehoord vanmorgen terwijl er wel een drietal treinen vertrok gedurende de wachttijd op de trein die ik zelf wilde nemen. Alleen Tuffy kwam langs met een vertraging en uiteraard was het standaardbandje over de storing te horen dat verwijst naar de gele vertrekstaten.
Zal dan wel weer een incidentele blooper van de omroepster geweest zijn.
De omroep heeft meer stations dan alleen Amersfoort. Ik weet de verdeling daar niet, maar als er nog een aantal stations bijkomen waar de CTA's defect zijn, dan is dat niet te doen, alle treinen live omroepen op vertrek.

Met de sneeuw heb ik dat eens gedaan op Amsterdam Centraal, tuffy uitgezet, cta's instellen pas op het moment dat er ook echt personeel bij de betreffende trein stond en zich klaarmeldde om te kunnen rijden. En daarna die trein handmatig omroepen. Op die avond vertrokken er ongeveer 2x per uur naar Almere, 2x naar Utrecht, 2x naar Schiphol en verder, 2x Noord Holland in en af en toe wat naar Haarlem. Zeg 10 per uur. Toch is dat bijna niet bij te benen. Als je naar de wc gaat, loop je meteen achter op de feiten.
Ik weet hoe het werkt, zeker als de situatie beetje chaotisch begint te worden, maar nu was er weinig aan de hand, alleen cta defect, maar ga dan geen treinen meer omroepen die al (bijna) vertrokken zijn. Dan kan je beter niets meer omroepen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Dan zal dat toch nog steeds een dagafwijking zijn van het locale plan, en is er niet speciaal een nieuwe dienstregeling voor van kracht. De IC naar Enkhuizen is ook een maand of 3 lang omgeroepen op Amsterdam centraal dat ie van de 14b ipv 14a vertrekt. Met het ingaan van een nieuwe dienstregeling was dat ineens afgelopen :D .
Ahja, dan zal de afwijking wel zijn dat 'ie nu van spoor 9a i.p.v. 9a vertrekt :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

maar ga dan geen treinen meer omroepen die al (bijna) vertrokken zijn. Dan kan je beter niets meer omroepen.
Soms is het ook NS (trein)personeel wat nog om een verzoekje belt ondanks dat ie al veilig staat. Heb wel eens een servicemedewerker aan de lijn gehad, op het moment dat ik de trein voor de post langs zag rijden naar Vlissingen :lol:

@Daniel, volgens mij is het volgens de oorspronkelijke dienstregeling spoor 8, de IC naar Den Haag van .14 en .44.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:
maar ga dan geen treinen meer omroepen die al (bijna) vertrokken zijn. Dan kan je beter niets meer omroepen.
Soms is het ook NS (trein)personeel wat nog om een verzoekje belt ondanks dat ie al veilig staat. Heb wel eens een servicemedewerker aan de lijn gehad, op het moment dat ik de trein voor de post langs zag rijden naar Vlissingen :lol:

@Daniel, volgens mij is het volgens de oorspronkelijke dienstregeling spoor 8, de IC naar Den Haag van .14 en .44.
Weet toch wel zeker dat ik niet heb gebeld hoor :) A - ik was ruim op tijd, B - Ik had geen spoorafwijking, C - trein waarop ik aansluiting gaf was ook ruim op tijd op het geplande aankomst/vertrekspoor.

Dus vandaar dat ik het maar als bloopertje aanmerkte.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:@Daniel, volgens mij is het volgens de oorspronkelijke dienstregeling spoor 8, de IC naar Den Haag van .14 en .44.
Klopt, maar al sinds spoor 7 buiten dienst is vertrekken de s500, s20500, s1700, s21700 en s2800 van spoor 9 en de treinen ri. Amsterdam van spoor 8. En da's bij mijn weten een vaste afwijking: toen dat net het geval was werd het niet constant door Tuffy omgeroepen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Nee vast is het niet, want in het najaar stopt naar Den Haag weer vanaf de 8 als het goed is.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

Daniel schreef:
Caspar schreef:@Daniel, volgens mij is het volgens de oorspronkelijke dienstregeling spoor 8, de IC naar Den Haag van .14 en .44.
Klopt, maar al sinds spoor 7 buiten dienst is vertrekken de s500, s20500, s1700, s21700 en s2800 van spoor 9 en de treinen ri. Amsterdam van spoor 8. En da's bij mijn weten een vaste afwijking: toen dat net het geval was werd het niet constant door Tuffy omgeroepen.
Misschien is Tuffy dan uitgezet toen het net veranderd was. Volgens mij zouden de treinen naar Rotterdam en Den Haag volgens het oorspronkelijke (jaar)plan vanaf andere sporen vertrekken en is dat op het laatste moment veranderd, vandaar de bijna permanente omroep.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Wubbo »

Dit is al een tijdje permanent (het was een tijd niet-permanent maar dat was toen spoor 5 buiten dienst was). Die Utrechtse wijziging is er waarschijnlijk eentje in de categorie 9 wordt 9a, of er was een wijziging gepland die weer is teruggedraaid.

Overigens erg handig dat je bij het opvragen van stationsinformatie van Utrecht de vertrekstaten van Breda te zien krijgt, gelukkig kan ik erg goed nummertjes gokken ;-).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Dexter »

Waar komt eigenlijk in vredesnaam de bijnaam Tuffy vandaan? Daar zal Loes van der Schaft niet erg blij mee zijn. :wink:

Of het een reisinfomisser is weet ik niet, maar ik kwam er deze week achter dat het RIS in de SLT geen IC- of Sneltreinnummers pakt en ook geen 30xxxx of 70xxxx nummers van extra of opnieuw ingelegde treinen. Het RIS van SGMm doet dat wel, dus daar heb je keurig een omroep en doen ook de lichtkranten mee.

Dus toen vanwege de werkzaamheden tussen Rtd en Ddr in de 7022xx SLT's tussen Ddr en Bd gingen pendelen, moest ik noodgedwongen de displays blanco maken en handmatig omroepen. Waarbij ik er achter kwam dat de handmatige omroep in SLT bijna net zo verschrikkelijk piept en snerpt als in ICMm. Of misschien zat ik er wel iets te dichtbij. :@
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

Dexter schreef:Waar komt eigenlijk in vredesnaam de bijnaam Tuffy vandaan? Daar zal Loes van der Schaft niet erg blij mee zijn. :wink:
In de SGM's en de SLT's hoor je Loes van der Schaft, op het station zelf hoor je Tuffie Vos. Vandaar ;)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Dexter »

Oh ik dacht altijd dat het diezelfde Loes was die ook de AO had ingesproken en dat de bijnaam Tuffy kwam van het hakkelende resultaat dat je hoort als al die losse woorden achter elkaar worden geplakt.

Edit: Die Tuffie ziet er helemaal niet uit als een Tuffy en als ze 'normaal' praat lijkt haar stem er ook helemaal niet op. :D
Laatst gewijzigd door Dexter op za 14 aug 2010, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

Nope, Loes praat een stuk bekakter :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Ook wel grappig dat Tuffy de dochter is van Tineke de Nooy.
Bij Thalys vind ik het altijd wel mooi dat 1 omroep berichtje door 4 verschillende mensen is ingesproken. Waarbij mij vooral de Engelse mannenstem me nogal opvalt iedere keer. Die is pas bekakt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door webguy »

Ik was vorige week een paar keer op Schiphol en Amsterdam, maar vond het britse accent van de nederlandse omroeper best goed (o.a bandje over schiphol tunnel en treinen naar Almere), maar vond het lelijk dat sommige steden op z'n Nederlands werden uitgesproken, maar Amsterdam weer engels. Nog altijd beter dan de omroeper in Arnhem die in het Engels de trein naar "Miland" (Duits voor Milaan dus) omriep.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Suus »

Pas echt vervelend is het als twee omroepers samen een mededeling hebben ingesproken. Dat vonden ze in Leipzig leuk, en dus ging een bandje over omleidingen van een aantal tramlijnen als volgt:

Inleiding door een man
Omleiding 1 door een vrouw
Omleiding 9 door een man
Opgeheven 14 door een vrouw
Slot en excuses door een man

Nee, dat is lekker te volgen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

webguy schreef:Ik was vorige week een paar keer op Schiphol en Amsterdam, maar vond het britse accent van de nederlandse omroeper best goed (o.a bandje over schiphol tunnel en treinen naar Almere), maar vond het lelijk dat sommige steden op z'n Nederlands werden uitgesproken, maar Amsterdam weer engels.
Ha dat was ik. Maar Amsterdam South is echt een tongbreker voor mij. Hoe vaak ik ook probeer, het blijft Amsterdam- Saus.
En op de borden staat natuurlijk ook gewoon Zuid. Vind het altijd overdreven als mensen ineens Amsterdam Hauptbahnhof gaan omroepen etc. Als je dat doet, kan je net zo goed Hoofddorp- Main village gaan noemen bij een Engelse omroep.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Dexter »

Caspar schreef:Vind het altijd overdreven als mensen ineens Amsterdam Hauptbahnhof gaan omroepen etc.
Nou bedankt hoor... :wink: In de s5400 wil ik dat nog weleens doen als ik merk dat de trein voor 80% door Duitse badgasten wordt bevolkt. Dat wordt zo te voelen en te horen aan het op- en neerdeinen van de bak en het gejoel achter me altijd wel gewaardeerd. En in Venlo gooi ik er naast een Nederlands altijd standaard ook een Duits omroepbericht uit, omdat je daar vrijwel altijd Duitse overstappers hebt. Wel raak ik altijd in de knoop met die verdammte grammatica.
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten