Mag ik even kwijt #51

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Freek »

@Ennes over Lissabon:
Deze zomer geweest (zie ook reiservaringen, doet mij er ook aan herinneren daar meer te schrijven). OV is er bijzonder en gemakkelijk. Stad vond ik vooral compact, met maar een paar leuke dingen om te bezoeken. Leuk voor een paar dagen, maar een snel herbezoek zit er van mij kant niet nog eens in.

@Webguy, welkom aan de RU. Gelukkig heb je dat wachtwoord niet elke dag nodig zodat je vingerskrom op het toetsenbord staan om het in te kunnen typen. :lol: Ik heb zelfs de pech gehad het wachtwoord te moeten resetten, kun je nogeens iets unieks gaan verzinnen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door find_your_spot »

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Bee schreef: Voor tramliefhebbers is Leipzig trouwens ook wel een leuke stad, aangezien de Tatra's er nog verre van uitgestorven zijn :P
Toen ik daar was, heb ik eigenlijk alleen maar trams van dit type gezien:
Afbeelding

Wat ik jammer vind van Berlijn is dat ik beide keren dat ik daar was en met het ov ging, ik intolerantie en discriminatie nogal opvallend aanwezig vond jegens negers. 1 keer zat er een groep jongeren voorzien van bier een beetje baldadig te doen, en toen er een neger in de metro die de buurt ging zitten, meteen begonnen ze allemaal apen geluiden te maken en hem voor Arschloch uit te maken, en dat ie stinkt etc werd allemaal naar zijn hoofd geslingerd. Die beste
man zat gewoon keurig in pantalon en overhemd een krant te lezen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

In het weekend rijden er inderdaad minder Tatra's, ze geven dan de voorkeur aan lagevloerstrams, wat ook niet meer dan logisch is.

Maar doordeweeks rijden ze sowieso standaard op lijn 1, 3, 8, 11, 13 en 14. Al reed lijn 14 niet toen ik in Leipzig was vanwege werkzaamheden (op zich wel jammer, dat is de enige lijn waar solo Tatra's worden ingezet).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ennes »

Freek schreef:@Ennes over Lissabon:
Deze zomer geweest (zie ook reiservaringen, doet mij er ook aan herinneren daar meer te schrijven). OV is er bijzonder en gemakkelijk. Stad vond ik vooral compact, met maar een paar leuke dingen om te bezoeken. Leuk voor een paar dagen, maar een snel herbezoek zit er van mij kant niet nog eens in.

.....
Lissabon compact :shock: Volgens mij ben je dan ook niet ver lissabon in/door geweest. En ik vind er genoeg te zien en te beleven. Zo vond het het bijvoorbeeld ook heel apart om rustig door een oud straatje te slenteren en daar het (toen) Hypermoderne Amoreiras om de hoek te zien liggen. En wat ik zeker erg leuk vond is met de veerbootjes de Tejo over te varen naar Cacilhas (vanwaar ik mijn bus nam naar mijn bestemming, overigens ook wel over de Ponte 25de Abril geweest zowel met bus, auto als trein) En natuurlijk het futuristische Lisboa Oriente. En zo vond ik het ook een hele ervaring om over een hele grote begraafplaats te lopen met allemaal bovengrondse graven. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Tja ook het begrip compact is natuurlijk nogal persoonlijk. Hamburg bijvoorbeeld vind ik wel een compacte stad, veel is te belopen, of met een paar metro haltes aan te reizen. Lissabon is qua inwoners veel kleiner weer dan Hamburg, maar ken de opzet van de stad daar niet. Amsterdam vind ik ook een wandelstad; alle toeristische c.q. interessante plekken zijn wel in een uur van elkaar te belopen.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Tja ook het begrip compact is natuurlijk nogal persoonlijk. Hamburg bijvoorbeeld vind ik wel een compacte stad, veel is te belopen, of met een paar metro haltes aan te reizen. Lissabon is qua inwoners veel kleiner weer dan Hamburg, maar ken de opzet van de stad daar niet. Amsterdam vind ik ook een wandelstad; alle toeristische c.q. interessante plekken zijn wel in een uur van elkaar te belopen.
Als je het puur over het echte centrum hebt is het inderdaad niet zo heel groot, en misschien ook door het aantal keren dat ik er geweest ben (ook vaak maar 1 dagje) ben ik ook naar meer gaan kijken als de meest gangbare toeristische bezienswaardigheden.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ennes »

Overigens net even zitten kijken wat straks ongeveer de globale reisafstand tijdens me vakantie gaat worden, en dan kom ik toch zo uit op een 3500 autokilometers + 20 uur varen. plus natuurlijk de extra kilometerjes die we daar nog afleggen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door STF »

Haha geweldig, find_your_spot en ik blijken minstens tien jaar lang op een steenworp afstand van elkaar gekampeerd (sta-caravan) te hebben in Overijssel, alleen hij heeft een jeugdtrauma aan die buurtsuper overgehouden en ik niet. :lol:

Binnenkort zal ik eens met hem er naar toe rijden, en naar binnen duwen bij de Coop Compact buurtwinkel. :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Gordon en Joling waren toch ook eens met hun programma ''Over de vloer'' bij een Coop Compact in Overijssel, in Luttenberg als ik me niet vergis?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

Groetjes uit Freiburg (ik ben weer even online). Gisteren dat stuk Strasbourg - Basel met de TER gedaan. Inderdaad super-relaxte corail-rijtuigen en geen zitplaatsreservering *O*

Van het oorspronkelijke plan komt niet zo gek veel terecht, omdat ik toch niet zo veel zin blijk te hebben om in de vakantie om 6 uur op te staan om de hele dag in de trein te gaan zitten :D Verder gaat het best goed allemaal :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Gordon en Joling waren toch ook eens met hun programma ''Over de vloer'' bij een Coop Compact in Overijssel, in Luttenberg als ik me niet vergis?
Helemaal goed! Luttenberg is tha place to be... maar niet als kind... :N Wat een trauma...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-ZmnUIij8no[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2-FSYThI ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pVlPKA7m ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=c_N3zfKe ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=waszNuqC ... re=related[/youtube]
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

Ennes schreef:En zo vond ik het ook een hele ervaring om over een hele grote begraafplaats te lopen met allemaal bovengrondse graven.
Bovengrondse graven? Wat moet ik me daar bij voorstellen? :shock:
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door find_your_spot »

Dexter schreef:
Ennes schreef:En zo vond ik het ook een hele ervaring om over een hele grote begraafplaats te lopen met allemaal bovengrondse graven.
Bovengrondse graven? Wat moet ik me daar bij voorstellen? :shock:
Afbeelding

Weet je zeker dat het geen urnen waren?
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door STF »

find_your_spot en STF in een praatprogramma; waarom reizen jullie de hele nacht voor de lol met de nachtbus door Amsterdam?

Wij proberen find_your_spot zijn plattelands-buurtsuper-jeugdtrauma te verwerken door zoveel mogelijk door een grote stad te reizen. :Y
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door find_your_spot »

Volgende halte
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ennes »

find_your_spot schreef:
Dexter schreef:
Ennes schreef:En zo vond ik het ook een hele ervaring om over een hele grote begraafplaats te lopen met allemaal bovengrondse graven.
Bovengrondse graven? Wat moet ik me daar bij voorstellen? :shock:
Afbeelding

Weet je zeker dat het geen urnen waren?
Afbeelding

Ja! weet ik heel zeker :) en het is zeker de moeite waard om daar eens overheen te lopen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

Brrr, maar dan wel samen met een groepje mensen, want bij zulke begraafplaatsen bekruipt het gevoel me altijd dat zo'n deurtje weleens open zou kunnen gaan. Met Michael Jackson-Thriller-achtige gevolgen... :roll:
Vallend blad maakt rails glad.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ennes »

Dexter schreef:Brrr, maar dan wel samen met een groepje mensen, want bij zulke begraafplaatsen bekruipt het gevoel me altijd dat zo'n deurtje weleens open zou kunnen gaan. Met Michael Jackson-Thriller-achtige gevolgen... :roll:
Valt mee hoor ;) zelfs Amalia Rodriques niet gehoord die ineens een Fado begon te zingen :)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

Ik heb dat denk ik overgehouden aan de tijd dat ik nog in Den Haag woonde, vlakbij de begraafplaatsen Nieuw- en Oud Eik en Duinen. Om bij kennissen te komen die bij de Laan van Meerdervoort wonen, moest je altijd via een donker, mistig straatje fietsen, dat tussen die twee begraafplaatsen doorliep. Daar kwam verder bijna geen mens.

Al eens in de Catacomben in Parijs geweest? Dat is zo mogelijk nog meer creepy. Je loopt daar door onderaardse gangen, die vroeger kalksteengroeven waren. (Waarvan veel gebouwen in Parijs zijn gebouwd) Toen de Pest daar uitbrak, liepen de begraafplaatsen over en toen hebben ze de botten en schedels van miljoenen mensen opgegraven en in die catacomben gelegd. Maar wel met eerbied en ze hebben ze bijvoorbeeld in de vorm van een kruis of hart opgestapeld.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Is de busmaatschappij Eurolines onderdeel van Veolia? Iemand die dat toevallig weet?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Vinny »

STF schreef:find_your_spot en STF in een praatprogramma; waarom reizen jullie de hele nacht voor de lol met de nachtbus door Amsterdam?

Wij proberen find_your_spot zijn plattelands-buurtsuper-jeugdtrauma te verwerken door zoveel mogelijk door een grote stad te reizen. :Y
Ik ben op Utrecht Centraal ooit in gesprek met twee meisjes geraakt, die als ´hobby´, de hele NACHT op het station rondhingen, kennelijk om vreemde vogels als ik te spotten. Maar kom op zeg, ik snap daar dus helemaal niets van, maar ik was er wel blij mee, moest 20 minuten wachten en had toch weer wat aanspraak... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daniel »

Caspar schreef:Is de busmaatschappij Eurolines onderdeel van Veolia? Iemand die dat toevallig weet?
Mja, dat staat gewoon op Eurolines.nl trouwens :P
Eurolines.nl schreef:Tegenwoordig is Eurolines Nederland een onderdeel van Veolia Transport, een Franse onderneming waartoe onder andere ook Eurolines Frankrijk en Eurolines België behoren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

Voor de Berlijn liefhebbers: Er stond vandaag een artikel over de aantrekkingskracht van oost-Berlijn in de Volkskrant. Daarbij werd een aantekening gemaakt dat er langzamerhand teveel mensen oost-Berlijn hebben ontdekt, en dat de hippe vogels naar Neukölln zijn gevlogen. Er zijn ook een boel mensen die het niets vinden, omdat de stad die van de oorspronkelijke bewoners verdwijnt voor iets hips wat na een paar jaar weer wordt uitgespuugd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Oud forumgebruiker »

STF schreef:find_your_spot en STF in een praatprogramma; waarom reizen jullie de hele nacht voor de lol met de nachtbus door Amsterdam?

Wij proberen find_your_spot zijn plattelands-buurtsuper-jeugdtrauma te verwerken door zoveel mogelijk door een grote stad te reizen. :Y
Oh dus dat is het.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 141 gasten