Hallo,
In dit topic zal ik een aantal fotoreportages plaatsen over de werkzaamheden aan de Blaakzijde bij Rotterdam CS afgelopen week. Hierbij werden onder andere wissels vervangen.
Dinsdag, woensdag en donderdag was ik actief in Rotterdam.
Wat mij opviel was dat wederom in de serie 25000 de 2x DD-AR reed.
In Rotterdam stond ook alles zeer netjes aangegeven qua wijzigingen, en waren er meerdere omroepen die het aangaven.
Nu even een select aantal foto's van 10 augustus. Er staan iets van 175 foto's online, ik post ze niet allemaal!
2x DD-AR te Zwijndrecht als Stoptrein 25039 (Rotterdam - Dordrecht vv)
Vanaf Dordrecht komende was er er alleen de linker tunnelbaan bereikbaar, wat ervoor zorgde dat wij ter hoogte van Rotterdam Stadion LLSP gingen. Hier zie je de afsluiting van de tunnel.
Er wordt hier druk gewerkt aan de wisselvervanging.
De Gottwald 1 en Gottwald 2 van Strukton Rail zijn druk bezig met het verplaatsen van de nieuwe rails. De wagons staan op spoor 10 op het station, en worden met een KROL van de wagons gehaald, zodat later de Gottwald 1 en 2 deze naar de werklocatie kunnen brengen.
Aan station Rotterdam Centraal wordt ook nog steeds hard gewerkt..
Strukton heeft alvast materieel klaargezet voor later. Hier staan 2x een Unimat.
Een KROL is druk bezig met oude stukken spoor van de werkplek aan het halen en te laden op de wagons.
Er ligt ook al een stuk van de wisselstraat klaar op het perron.
Gottwald 1 en 2 komen hier aan om een stuk spoor op te halen wat naar de werkzaamheden gebracht moet worden.
En hebben het hier in de haak
Een uitzicht op de wisselstraat.
Een KROL legt weer nieuwe stukken rails klaar voor de Gottwald 1 en 2.
En hier pakt een Gottwald het op.
Hier is een KROL bezig om van de rails af te gaan.
En deze wil op de rails.
2x Gekoppelde DD-AR als serie 25000 te Rotterdam CS
Door de werkzaamheden zijn de AV-schermen half leeg.
Laatste deur buiten het perron. Machinist van de 6921xx had niet ver genoeg doorgereden.
S&V kwam erbij, en dreigde zelf om de mensen die daar uitstapten een bekeuring te geven, omdat het verboden terrein was -O- Gelukkig hebben ze dat niet gedaan.
Wil je mijn andere foto's zien?
Dan kan dit in mijn online foto-album!
TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzijde
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzij
Geeft een leuk beeld van wat gaande is.
Wat betreft die trein die buiten het perron staat.
Gisteren zag ik dat er gebruik gemaakt wordt van blauwe seinen (spoor 7 of 8, ri. Den Haag), maar deze stond wel helemaal achter de trap voor de voetgangersbrug, dus daar zal het niet mee te maken hebben gehad, al vraag ik mij wel af waarom deze daar dan stond...
Wat betreft die trein die buiten het perron staat.
Gisteren zag ik dat er gebruik gemaakt wordt van blauwe seinen (spoor 7 of 8, ri. Den Haag), maar deze stond wel helemaal achter de trap voor de voetgangersbrug, dus daar zal het niet mee te maken hebben gehad, al vraag ik mij wel af waarom deze daar dan stond...
Het is een spectrum.
Re: TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzij
Die blauwe lamp is een stopplaatssein, daar moet een binnenkomende trein voor stoppen. Maar als die zo'n eind naar voren is geplaatst is het geen wonder dat langere treinen niet helemaal langs het perron kunnen komen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzij
Was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dat het blauwe sein nog achter de trap stond (dus bijna einde perron), het stond naast een 'gewoon' dwergsein, dus daar moet je sowieso voor stoppen. Het gevolg is dan alleen dat een 'kortere trein' (te) ver naar voren rijdt. Daarom vraag ik mij af wat voor functie dat ding heeft/had.
Edit, aanvulling, het was spoor 6 of 8 en het blauwe sein stond ter hoogte van 280 of 284: http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeni ... dm-rtd.gif. Ik weet wel dat de trein links van het perron stond, gezien de rijrichting, maar ik was verder druk ergens anders mee, dus niet op het vertrekspoor gelet. Trein kwam uit Zeeland overigens.
Edit, aanvulling, het was spoor 6 of 8 en het blauwe sein stond ter hoogte van 280 of 284: http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeni ... dm-rtd.gif. Ik weet wel dat de trein links van het perron stond, gezien de rijrichting, maar ik was verder druk ergens anders mee, dus niet op het vertrekspoor gelet. Trein kwam uit Zeeland overigens.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzij
Er stond geen blauwe lamp ;) De machinist bleek niet ver genoeg doorgereden te hebben, en even later is de trein alsnog verplaatst.Karl schreef:Wat betreft die trein die buiten het perron staat.
Gisteren zag ik dat er gebruik gemaakt wordt van blauwe seinen (spoor 7 of 8, ri. Den Haag), maar deze stond wel helemaal achter de trap voor de voetgangersbrug, dus daar zal het niet mee te maken hebben gehad, al vraag ik mij wel af waarom deze daar dan stond...
Binnenkort zullen er nog 2 reportages komen van de woensdag en donderdag dat ik aanwezig was.
Re: TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzij
Spoor 7 en 8 zijn erg krap voor langere treinen, 10 bakken VIRM passen er niet of nauwelijks op. Daarom worden voor de lange IC's altijd spoor 6 en 9 gebruikt. Maar goed, ik was er niet bij dus ik kan de situatie niet goed inschatten.
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten