TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzijde

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzijde

Bericht door TheKnitter »

Hallo,
In dit topic zal ik een aantal fotoreportages plaatsen over de werkzaamheden aan de Blaakzijde bij Rotterdam CS afgelopen week. Hierbij werden onder andere wissels vervangen.
Dinsdag, woensdag en donderdag was ik actief in Rotterdam.

Wat mij opviel was dat wederom in de serie 25000 de 2x DD-AR reed.

In Rotterdam stond ook alles zeer netjes aangegeven qua wijzigingen, en waren er meerdere omroepen die het aangaven.

Nu even een select aantal foto's van 10 augustus. Er staan iets van 175 foto's online, ik post ze niet allemaal!
Afbeelding
2x DD-AR te Zwijndrecht als Stoptrein 25039 (Rotterdam - Dordrecht vv)

Afbeelding
Vanaf Dordrecht komende was er er alleen de linker tunnelbaan bereikbaar, wat ervoor zorgde dat wij ter hoogte van Rotterdam Stadion LLSP gingen. Hier zie je de afsluiting van de tunnel.

Afbeelding
Er wordt hier druk gewerkt aan de wisselvervanging.

Afbeelding
De Gottwald 1 en Gottwald 2 van Strukton Rail zijn druk bezig met het verplaatsen van de nieuwe rails. De wagons staan op spoor 10 op het station, en worden met een KROL van de wagons gehaald, zodat later de Gottwald 1 en 2 deze naar de werklocatie kunnen brengen.

Afbeelding
Aan station Rotterdam Centraal wordt ook nog steeds hard gewerkt..

Afbeelding
Strukton heeft alvast materieel klaargezet voor later. Hier staan 2x een Unimat.

Afbeelding
Een KROL is druk bezig met oude stukken spoor van de werkplek aan het halen en te laden op de wagons.

Afbeelding
Er ligt ook al een stuk van de wisselstraat klaar op het perron.

Afbeelding
Gottwald 1 en 2 komen hier aan om een stuk spoor op te halen wat naar de werkzaamheden gebracht moet worden.
Afbeelding
En hebben het hier in de haak

Afbeelding
Een uitzicht op de wisselstraat.

Afbeelding
Een KROL legt weer nieuwe stukken rails klaar voor de Gottwald 1 en 2.

Afbeelding
En hier pakt een Gottwald het op.

Afbeelding
Hier is een KROL bezig om van de rails af te gaan.

Afbeelding
En deze wil op de rails.

Afbeelding
2x Gekoppelde DD-AR als serie 25000 te Rotterdam CS

Afbeelding
Door de werkzaamheden zijn de AV-schermen half leeg.

Afbeelding
Laatste deur buiten het perron. Machinist van de 6921xx had niet ver genoeg doorgereden.
S&V kwam erbij, en dreigde zelf om de mensen die daar uitstapten een bekeuring te geven, omdat het verboden terrein was -O- Gelukkig hebben ze dat niet gedaan.

Wil je mijn andere foto's zien?
Dan kan dit in mijn online foto-album!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzij

Bericht door Karl »

Geeft een leuk beeld van wat gaande is.

Wat betreft die trein die buiten het perron staat.
Gisteren zag ik dat er gebruik gemaakt wordt van blauwe seinen (spoor 7 of 8, ri. Den Haag), maar deze stond wel helemaal achter de trap voor de voetgangersbrug, dus daar zal het niet mee te maken hebben gehad, al vraag ik mij wel af waarom deze daar dan stond...
Het is een spectrum.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzij

Bericht door Dexter »

Die blauwe lamp is een stopplaatssein, daar moet een binnenkomende trein voor stoppen. Maar als die zo'n eind naar voren is geplaatst is het geen wonder dat langere treinen niet helemaal langs het perron kunnen komen.
Vallend blad maakt rails glad.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzij

Bericht door Karl »

Was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dat het blauwe sein nog achter de trap stond (dus bijna einde perron), het stond naast een 'gewoon' dwergsein, dus daar moet je sowieso voor stoppen. Het gevolg is dan alleen dat een 'kortere trein' (te) ver naar voren rijdt. Daarom vraag ik mij af wat voor functie dat ding heeft/had.

Edit, aanvulling, het was spoor 6 of 8 en het blauwe sein stond ter hoogte van 280 of 284: http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeni ... dm-rtd.gif. Ik weet wel dat de trein links van het perron stond, gezien de rijrichting, maar ik was verder druk ergens anders mee, dus niet op het vertrekspoor gelet. Trein kwam uit Zeeland overigens.
Het is een spectrum.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzij

Bericht door TheKnitter »

Karl schreef:Wat betreft die trein die buiten het perron staat.
Gisteren zag ik dat er gebruik gemaakt wordt van blauwe seinen (spoor 7 of 8, ri. Den Haag), maar deze stond wel helemaal achter de trap voor de voetgangersbrug, dus daar zal het niet mee te maken hebben gehad, al vraag ik mij wel af waarom deze daar dan stond...
Er stond geen blauwe lamp ;) De machinist bleek niet ver genoeg doorgereden te hebben, en even later is de trein alsnog verplaatst.

Binnenkort zullen er nog 2 reportages komen van de woensdag en donderdag dat ik aanwezig was.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: TheKnitter op pad: Werkzaamheden bij Rotterdam, Blaakzij

Bericht door Dexter »

Spoor 7 en 8 zijn erg krap voor langere treinen, 10 bakken VIRM passen er niet of nauwelijks op. Daarom worden voor de lange IC's altijd spoor 6 en 9 gebruikt. Maar goed, ik was er niet bij dus ik kan de situatie niet goed inschatten.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten