'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Mijn medeleven met dit soort werkomstandigheden, bij mij is een slechte dag op het werk toch nog altijd heel wat beter dan dit.
Hoe lang duurde het voordat er weer treinen over sporen aan de andere kant van het station gingen rijden?
Hoe lang duurde het voordat er weer treinen over sporen aan de andere kant van het station gingen rijden?
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Bedankt! Het werken bij NS is meer dan alleen met treinen spelen en helaas komen dit soort situaties ook voor.iljitsch schreef:Mijn medeleven met dit soort werkomstandigheden, bij mij is een slechte dag op het werk toch nog altijd heel wat beter dan dit.
Het treinverkeer Ddr - Gdm kon na 45 minuten worden hervat, het treinverkeer Ddr - Rsd / Bd mocht na 1 uur en 15 minuten worden hervat, maar alleen vanaf spoor 4/5 en nadat ik de schuttrein had geplaatst op spoor 3, zodat er geen zicht meer was op het lichaam vanaf spoor 4/5.
Het treinverkeer Ddr - Rtd kon tenslotte na 1 uur en 50 minuten weer worden opgestart, maar dat had ermee te maken dat de brandweer het lichaam niet onder de goederentrein vandaan kreeg, dus moest eerst de trein helemaal er overheen rijden voordat ze hem uiteindelijk konden bergen en het spoor en de trein konden schoonspuiten.
Gemiddeld duurt een stremming na een zelfdoding of aanrijding zo rond de 1,5 uur, maar dit ligt eraan hoe het slachtoffer erbij ligt en in hoeverre het lichaam nog intact is. Duurt het langer, dan volgt er businzet.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Om Dexter zijn verhaal nog even te completeren, die tijd is gemiddeld als men er gelijk van uit gaat/kan gaan dat het een zelfdoding betreft, heeft men twijfels daaraan dan zal het langer duren, tot eventueel sporenonderzoek is afgerond.Dexter schreef:Bedankt! Het werken bij NS is meer dan alleen met treinen spelen en helaas komen dit soort situaties ook voor.iljitsch schreef:Mijn medeleven met dit soort werkomstandigheden, bij mij is een slechte dag op het werk toch nog altijd heel wat beter dan dit.
Het treinverkeer Ddr - Gdm kon na 45 minuten worden hervat, het treinverkeer Ddr - Rsd / Bd mocht na 1 uur en 15 minuten worden hervat, maar alleen vanaf spoor 4/5 en nadat ik de schuttrein had geplaatst op spoor 3, zodat er geen zicht meer was op het lichaam vanaf spoor 4/5.
Het treinverkeer Ddr - Rtd kon tenslotte na 1 uur en 50 minuten weer worden opgestart, maar dat had ermee te maken dat de brandweer het lichaam niet onder de goederentrein vandaan kreeg, dus moest eerst de trein helemaal er overheen rijden voordat ze hem uiteindelijk konden bergen en het spoor en de trein konden schoonspuiten.
Gemiddeld duurt een stremming na een zelfdoding of aanrijding zo rond de 1,5 uur, maar dit ligt eraan hoe het slachtoffer erbij ligt en in hoeverre het lichaam nog intact is. Duurt het langer, dan volgt er businzet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Waar ik op doelde was het stukje over Machinisten in gesprek brengen met psychiatrische patiënten, ik weet namelijk vrijwel zeker dat er verdomd weinig zullen zijn die daarvoor te porren zijn. Zeker als je er al een paar onder hebt gehad. kan me dan ook heel goed voorstellen dat je tegenover iemand zou zitten met het gevoel misschien ben jij de volgende voor mijn trein.Vinny schreef:Zelfs een bordje met: Weet je dit wel zeker? schijnt zin te hebben.Geert schreef:Suïcide op het spoor worden regelmatig impulsief gepleegd. Het plaatsen van hekken en op andere manieren voorkomen dat mensen gemakkelijk voor de trein komen heeft dus wel degelijk zin.Deze opmerkingen begrijp ik niet helemaal. Als je bedoelt dat het aantal zelfmoorden is gestegen door overheidsbeleid, dan heb ik daar sterk mijn twijfels over; ik zou het dan eerder gooien op de economische situatie in zijn geheel...find_your_spot schreef:Het wordt tijd dat deze overheid eens stopt met het leven zuur te maken van hard werkende burgers.Ik had ook bij het lezen van het bericht, gelijk weer de bekende "dit is achter een bureau bedacht" gevoelens.
Hier moet ik toch echt even op reageren. Er is iemand aan het promoveren op het onderwerp. Men wil echt het aantal suicidegevallen omlaag brengen. Dat is niet eenvoudig, omdat het een maatschappelijk probleem betreft waar de spoorsector als sector denk ik maar weinig invloed op heeft. Wat mij bijvoorbeeld heel zinvol lijkt is het aantal klinieken dat aan de spoorbaan ligt, terugbrengen. Psychiatrische patienten op 100 meter van de spoorbaan is geen geschikte combinatie. Maar je kunt daar ook niet vandaag op morgen vanaf natuurlijk.
Verder wijst de statistiek uit dat suicide vooral voorkomt op plattelandsspoorwegen, en bosrijke omgevingen zijn daarin ook berucht. Opmerkelijk is verder dat de meeste zelfmoorden op de vrije baan plaatsvinden en eigenlijk nauwelijks op stations. Ik denk dat sociale controle zeker een rol speelt hierin.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Worden omstanders dan eerst gehoord of het mogelijk om duwen/ruzie/opstootje gaat of camerabeelden bekeken? Lekker dan. Langs de vrije baan heb je die mogelijkheden toch al niet/stuk minder?Ennes schreef:Om Dexter zijn verhaal nog even te completeren, die tijd is gemiddeld als men er gelijk van uit gaat/kan gaan dat het een zelfdoding betreft, heeft men twijfels daaraan dan zal het langer duren, tot eventueel sporenonderzoek is afgerond.
Het is een spectrum.
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Als ze daar aanleiding toe zien wel, of eventueel sporenonderzoek, en bijvoorbeeld bij een situatie op overweg zullen ze gaan kijken of de signalering wel gewerkt heeft, maar in veel gevallen zal dat dus afhangen van getuigenverklaringen.Karl schreef:Worden omstanders dan eerst gehoord of het mogelijk om duwen/ruzie/opstootje gaat of camerabeelden bekeken? Lekker dan. Langs de vrije baan heb je die mogelijkheden toch al niet/stuk minder?Ennes schreef:Om Dexter zijn verhaal nog even te completeren, die tijd is gemiddeld als men er gelijk van uit gaat/kan gaan dat het een zelfdoding betreft, heeft men twijfels daaraan dan zal het langer duren, tot eventueel sporenonderzoek is afgerond.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Gister bij Knevel&van den Brink was een voormalig conducteur aan tafel om hierover te spreken. Zeer indrukwekkend!
Zelfdodingen hou je niet tegen. Hooguit impulsieve "acties".
Zelfdodingen hou je niet tegen. Hooguit impulsieve "acties".
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Wat dat betreft kan je wellicht beter medische zelfmoord faciliteren en de impulsieve acties houd je toch, in Duitsland is na het plaatsen van hekken het springen voor een vrachtwagen op de snelweg populairder geworden.
Het is een spectrum.
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Ronzol schreef:Gister bij Knevel&van den Brink was een voormalig conducteur aan tafel om hierover te spreken. Zeer indrukwekkend!
Zelfdodingen hou je niet tegen. Hooguit impulsieve "acties".
Linkje! http://www.eo.nl/programma/knevelenvand ... e=11801449
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Liep ik gisteren langs de sluizen van IJmuiden over het verlaten spoor, kwam ik ineens dit afgrijselijke voorval tegen...
EDIT Cookie-o-Fiel: Foto verwijderd, voegt helemaal niets toe aan het serieuze topic. Bovendien is deze ook al geplaatst in het OV Ontmoetingspunt, dubbele plaatsing is niet nodig.
EDIT Cookie-o-Fiel: Foto verwijderd, voegt helemaal niets toe aan het serieuze topic. Bovendien is deze ook al geplaatst in het OV Ontmoetingspunt, dubbele plaatsing is niet nodig.
For Your Railroad Adventures
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Het enige wat je kan doen om geen zelfdodingen op het spoor meer te hebben is het hele spoor hermetisch afsluiten, alle overwegen eruit, en perrondeuren plaatsen. Dat moet je ook niet willen.
Laatst gewijzigd door Ardan op di 17 aug 2010, 20:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Vind het eerder volkomen misplaatst!!!!
er zit hier immers ook rijdend personeel die dit daadwerkelijk op hun netvlies hebben staan.
er zit hier immers ook rijdend personeel die dit daadwerkelijk op hun netvlies hebben staan.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Foto was intussen al verwijderd uit de post, nu weer ontopic graag.
Re: 'Zelfmoord op spoor moet met 5 procent omlaag'
Zo bestaat er een spreuk van Loesje: Euthanasie moet je aan een arts overlaten en niet aan een treinmachinist.Karl schreef:Wat dat betreft kan je wellicht beter medische zelfmoord faciliteren en de impulsieve acties houd je toch.
Vallend blad maakt rails glad.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 199 gasten