OVer je reiservaringen in augustus 2010
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Was uitgegaan van de tekst op 't kaartje waar wel op staat dat de dagkaart fiets in die tijdsblokken niet geldig is, niet dat het in juli en augustus niet zo is. (Overigens hebben ze dat op de NS-site ook verstopt achter een "Lees meer"-linkje, terwijl de spitstijden wel op de eerste de beste pagina te vinden zijn...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Nou ik zag toch anders diverse treinen op volle sterkte rijden vandaag, met als meest in het oogspringende de t5016 die bestond uit 2x mDDM. Dat lijkt me toch niet per ongeluk.Daniel schreef:Was alleen nog niet echt te merken aan de materieelinzet, maar dat zal wel met het wijzigingsblad komen.Dexter schreef:Verder is de winterdienstregeling weer van start gegaan, dus de mutsen, sjaals en handschoenen mogen weer uit de kast!
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Nou, ik vond het wel enigszins opvallend dat de t4628 met SGM-III+SGM-III+SGM-II (of SGM-III) reed, op dat tijdstippen heb je niet echt 8 of 9 bakken SGM meer nodig. Het ging in Amsterdam ook weer volledig terug naar Almere
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Tja, de t2818 en t12759 moesten het nog met twee goed gevulde stelletjes doen i.p.v. de drie van voor 't wijzigingsblad met de zomerse inkortingen... op 't traject van de eerste hebben ze alleen in Deventer nog vakantie (Apeldoorn en Amersfoort is midden, beginnen vandaag), de laatste heeft natuurlijk nog te maken met de vakanties in de regio Noord (maar is voor Amersfoort natuurlijk net zo goed 'n spitstrein)Dexter schreef:Nou ik zag toch anders diverse treinen op volle sterkte rijden vandaag, met als meest in het oogspringende de t5016 die bestond uit 2x mDDM. Dat lijkt me toch niet per ongeluk.
t2818 waren dan ook nog twee drietjes, daar zat de afgelopen tijd toch wel geregeld een viertje bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Door ik denk een wisselfoutje op de Schiekade in Rotterdam reed Tramlijn 11 verkeerd en kwam zo op het Hofplein terecht. Na een rondje langs het CS kwam de tram dus door de Poortstraat...:
...om daarna weer via het Hofplein weer richting de Provenierssingel te gaan waar hij eigenlijk heen moest gaan.
...om daarna weer via het Hofplein weer richting de Provenierssingel te gaan waar hij eigenlijk heen moest gaan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Oeps... wel 'n leuke toevalstreffer trouwens :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Aangekomen in Almo gaat het voorste tweetje dan leeg richting Lelystad, meen ik wel eens gezien te hebben.Bee schreef:Nou, ik vond het wel enigszins opvallend dat de t4628 met SGM-III+SGM-III+SGM-II (of SGM-III) reed, op dat tijdstippen heb je niet echt 8 of 9 bakken SGM meer nodig. Het ging in Amsterdam ook weer volledig terug naar Almere
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Ik had een week geleden iets raars: ik was ruim op tijd in de sprinter van Den Haag CS naar Utrecht gestapt, en ineens dimmen de lichten. (Ik geloof dat ik het stuk Gvc - Ypb 4 keer in beide richtingen gedaan heb in één week...) Even later gaat alles uit: licht, LCD panelen, airco, deuren. Pas ruim na vertrektijd komt alles één voor één terug maar dan zeggen de LCD's dat we al in Voorburg zijn, en lopen we dus steeds een halte voor.
Het kwalijke was wel dat omdat in die SLTs de deuren automatisch dicht gaan, als de stroom uitvalt je er niet meer uit kan. Ik snap dat deursluitbeleid wel, dan kan je sneller weg. Maar misschien toch handiger om voor vertrek vanaf het vertrekstation de deuren open te laten om dit soort situaties te voorkomen.
Het kwalijke was wel dat omdat in die SLTs de deuren automatisch dicht gaan, als de stroom uitvalt je er niet meer uit kan. Ik snap dat deursluitbeleid wel, dan kan je sneller weg. Maar misschien toch handiger om voor vertrek vanaf het vertrekstation de deuren open te laten om dit soort situaties te voorkomen.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Waarschijnlijk was er een storing en heeft de machinist een 'Shut-down' gedaan: Een harde reset, waardoor het treinstel spanningsloos wordt en de deuren dicht en het licht uit gaat. Daarmee kan je bij SLT's vaak storingen oplossen.
Persoonlijk roep ik het altijd om dat ik het stel ga resetten en dat de deuren dicht en het licht uit gaat. Daarmee voorkom je paniek bij de reizigers, want die weten dan wat er aan de hand is.
Persoonlijk roep ik het altijd om dat ik het stel ga resetten en dat de deuren dicht en het licht uit gaat. Daarmee voorkom je paniek bij de reizigers, want die weten dan wat er aan de hand is.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Er werd vooraf niks omgeroepen, daarna wel drie keer iets heel korts maar alle keren compleet onverstaanbaar. De tweede keer klonk het Frans ofzo. Ik heb vorige week flink wat getreind en de omroepen kunnen vaak beter. In de wat oudere treinen zijn ze vaak te zacht en een enkele keer veel te hard, soms gewoon onverstaanbaar of te snel, waardoor 't al voorbij is voor je het oordopje uit je oor hebt.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Is het de bedoeling dat die digitale CTA's op den duur alle oude CTA's gaan vervangen?
Overigens is vandaag (okay, inmiddels gisteren) de vakantieperiode afgelopen en is de week-OV weer geldig! *O*
Overigens is vandaag (okay, inmiddels gisteren) de vakantieperiode afgelopen en is de week-OV weer geldig! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Geloof dat men vannacht in Deventer een deur en een raampje van treinstel m4244 open had laten staan... het achterste balkon (tussen Amf en Ut) was een klein zwembad geworden net als twee tweezitsbanken in de coupé direct daarnaast
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Zondag had de t144, waar Ardan en ik in zaten, een vertraging van +140 (op het maximium). Tussen Hannover en Minden was er namelijk een 'aanrijding met een persoon', dus we moesten na Hannover omrijden via Nienburg en daarna via de Weser-Aller-Bahn weer naar Minden.
Grappig was ook dat laatstgenoemde traject enkelsporig was en we geregeld andere IC's/ICE's moesten kruisen. Dat is weer even wat anders voor de bewoners, die normaal één keer per twee uur een RB zien.
Uiteindelijk kwamen we dus met ruim 2 uur vertraging in Hengelo, waar we stonden aangegegeven als t142 met +15. :?
Omdat ik al verwachtte dat er in Amersfoort veel reizigers zouden overstappen op de t1772, besloot ik net als Ardan al in Dv uit te stappen en nam ik daar al de t1772. Achteraf gezien een goede keuze, want hij reed met maar 2x ICMm-III, waarvan dus één naar Gv en één naar Rtd.
In de t144 waren er ook nog reizigers die naar Antwerpen moesten en die zouden nu dus in Shl de laatste s9200 missen. Daarom werd hun aangeraden om via Rotterdam te reizen, waar de s9200 voor de t21772 werd vastgehouden. :D
Verder heb ik gisteravond een boetekaartje gekregen. :D
Nee, geen zorgen: ik reisde niet zwart (zou ook wel een beetje dom zijn als je gratis reizen hebt ), maar we kregen controle en ik vroeg aan de controleur of het waar was dat er een speciaal boetekaartje bestaat en of ik dat mocht zien, omdat ik OV-Chipkaarten verzamel. Dat mocht en ik mocht hem zelfs houden, nadat ze hem had ingecheckt. :D
Nu heb ik dus gratis een kaartje gekregen, waarvoor de meeste mensen €38,50 voor kwijt zijn.
(Overigens is zo'n kaartje alleen een geldig vervoerbewijs i.c.m. een biljet verhoogd tarief of een gestempeld voorlopig proces-verbaal, dus zelfs als ik het had gewild, had ik er niet gratis mee kunnen reizen. ;) )
Grappig was ook dat laatstgenoemde traject enkelsporig was en we geregeld andere IC's/ICE's moesten kruisen. Dat is weer even wat anders voor de bewoners, die normaal één keer per twee uur een RB zien.
Uiteindelijk kwamen we dus met ruim 2 uur vertraging in Hengelo, waar we stonden aangegegeven als t142 met +15. :?
Omdat ik al verwachtte dat er in Amersfoort veel reizigers zouden overstappen op de t1772, besloot ik net als Ardan al in Dv uit te stappen en nam ik daar al de t1772. Achteraf gezien een goede keuze, want hij reed met maar 2x ICMm-III, waarvan dus één naar Gv en één naar Rtd.
In de t144 waren er ook nog reizigers die naar Antwerpen moesten en die zouden nu dus in Shl de laatste s9200 missen. Daarom werd hun aangeraden om via Rotterdam te reizen, waar de s9200 voor de t21772 werd vastgehouden. :D
Verder heb ik gisteravond een boetekaartje gekregen. :D
Nee, geen zorgen: ik reisde niet zwart (zou ook wel een beetje dom zijn als je gratis reizen hebt ), maar we kregen controle en ik vroeg aan de controleur of het waar was dat er een speciaal boetekaartje bestaat en of ik dat mocht zien, omdat ik OV-Chipkaarten verzamel. Dat mocht en ik mocht hem zelfs houden, nadat ze hem had ingecheckt. :D
Nu heb ik dus gratis een kaartje gekregen, waarvoor de meeste mensen €38,50 voor kwijt zijn.
(Overigens is zo'n kaartje alleen een geldig vervoerbewijs i.c.m. een biljet verhoogd tarief of een gestempeld voorlopig proces-verbaal, dus zelfs als ik het had gewild, had ik er niet gratis mee kunnen reizen. ;) )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Het nieuwe deel van Metrolijn E met station Blijdorp was vanmorgen zonder echte problemen in gebruik. :) Er waren alleen wat kleine vertragingen tot maximaal +3. Er wordt ondanks de vakantiedienstregeling met dubbele stellen gereden en er waren genoeg fotograferende mensen op Blijdorp en Rotterdam Centraal te vinden. De overweg Kleiweg werd met de 3e rail goed overgestoken, de airco gaat even uit, maar verder merk je er niks van. Te vergelijken met een spanningsloze brug op het spoor. Wel merkte ik wat van de flinke diepte van de tunnel, mijn oren gingen tussen Blijdorp en de Melanchthonweg regelmatig dicht. Enig nadeel is dat er op Metrolijn D nog gewoon bij Stadhuis omgeroepen wordt dat je over kan stappen op lijn E, terwijl dat nu dus alleen bij Centraal kan.
Ik zal vanavond wat foto's plaatsen van het mooie station Blijdorp.
Ik zal vanavond wat foto's plaatsen van het mooie station Blijdorp.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Ik blijf het vreemd vinden dat ze na uit de tunnel te komen nog even een overweg pakken met de derde rail terwijl daarna toch op de bovenleiding overgeschakeld moet worden.
Of is dit om voldoende tijd te geven om de pantograaf omhoog te brengen?
Of is dit om voldoende tijd te geven om de pantograaf omhoog te brengen?
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Van mijn zijde dan alvast maar een fotootje van station Blijdorp.
[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/17/1282039852-910.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/17/1282039895-950.jpg[/smallimg]
En de laatste foto is een beetje bewogen:
[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/17/1282039937-710.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/17/1282039852-910.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/17/1282039895-950.jpg[/smallimg]
En de laatste foto is een beetje bewogen:
[smallimg]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/08/17/1282039937-710.jpg[/smallimg]
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Waarschijnlijk omdat de RET dat omschakelen liever bij stilstand doet (zoals ook al jaren gebruikelijk op station Capelsebrug) , in dit geval dus op het eerste station na de tunnel, Melanchthonweg.iljitsch schreef:Ik blijf het vreemd vinden dat ze na uit de tunnel te komen nog even een overweg pakken met de derde rail terwijl daarna toch op de bovenleiding overgeschakeld moet worden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
@ reisthijs: Bij Capelsebrug (en ook bij De Tochten) gebeurt dit juist rijdend i.p.v. stilstaand. Ik denk dat dit nu echter niet mogelijk is doordat de afstanden tussen de tunnelingang en de overweg Kleiweg te kort zijn om het omschakelen te regelen.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Pfff ja, 140 minuten vertraging in de t144.. Ik was nog even op het station gebleven, de internationale trein achter de onze had 50 minuten vertraging, hij zat amper 30 minuten erachter. Heb nog even met een conducteur gesproken omdat ik toevallig bij zijn uitstapdeur stond. Even verteld wat er gebeurd was, zodat hij ook weer op de hoogte was.
En vandaag ben ik ook met de nieuwe tak van lijn E geweest, waarbij ik op Rotterdam Centraal stom toevallig Meltrain tegen het lijf liep.
Wat plaatjes van Blijdorp. Ik was overigens niet de enige hobbyist op de lijn..
Er wordt nog even enkelspoor gereden. Het andere perron, dat eigenlijk voor de richting Den Haag is, is met hekken afgesloten.
En vandaag ben ik ook met de nieuwe tak van lijn E geweest, waarbij ik op Rotterdam Centraal stom toevallig Meltrain tegen het lijf liep.
Wat plaatjes van Blijdorp. Ik was overigens niet de enige hobbyist op de lijn..
Er wordt nog even enkelspoor gereden. Het andere perron, dat eigenlijk voor de richting Den Haag is, is met hekken afgesloten.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Ziet er wel claustrofobisch uit dat station blijdorp... De eerste foto lijkt zelfs wel een cel met stalen spijlen.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Alles behalve, het is alleen wel echt belachelijk diep. Als je na de tweede roltrap denkt dat je er bent: fout.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Ach, het kan moeilijk veel verder naar beneden zijn dan de maastunnel met z'n prehistorische roltrappen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Diepste punt van de Maastunnel ligt op -20 meter, station Blijdorp ligt op -18 meter. Aangezien het diepste punt van de Maastunnel ongetwijfeld zich niet bij de ingang bevindt zal het waarschijnlijk niet veel schelen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Er moet minimaal 100 meter lengte zijn om het rijdend te kunnen doen (dit heb ik van horen zeggen, dus pin me er niet op vast).mb90 schreef:@ reisthijs: Bij Capelsebrug (en ook bij De Tochten) gebeurt dit juist rijdend i.p.v. stilstaand. Ik denk dat dit nu echter niet mogelijk is doordat de afstanden tussen de tunnelingang en de overweg Kleiweg te kort zijn om het omschakelen te regelen.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op di 17 aug 2010, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten