OVer je reiservaringen in augustus 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Karl »

Ben er zelf nog niet geweest, maar vind het er wel goed uitzien op de foto's. De Maastunnelroltrappen hebben wel z'n charme, maar daarvoor moet je wellicht uit de regio komen.

Waarom zijn er zoveel roltrappen? Niet één naar een 'stationshal' en dan nog één lange naar het perron?

@Derde rail, ik snap het probleem niet helemaal. In het zovaak bewonderde en aan Berlijn gerefereerde S-bahnsysteem zijn genoeg overwegen met derde rail. In ieder geval wel een paar jaar geleden.
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door mb90 »

Nog wat foto's (die niet overeen komen met de al getoonde) van mijn kant van het nieuwe tracé.

Als eerste 2 maal RSG3 die vanuit Den Haag nu Rotterdam Centraal binnenkomt:
Afbeelding

Dan Blijdorp. Eerst het station van buiten:
Afbeelding

Alleen bij de poortjes sta je overdekt:
Afbeelding

Dan naar beneden. Het eerste deel is niet overdekt:
Afbeelding

Na 3 trappen ben je beneden. Aan de tunnel daar is goed te zien dat er geboord is:
Afbeelding

Dan een metro en wel opweg naar Rotterdam Centraal met de 5509 voorop:
Afbeelding

Ook vanaf een niveau hoger is het perron te zien:
Afbeelding

En tot slot de al genoemde gele metro M'en die nu langs Metrolijn E tevoorschijn komen. Hier al bij Rodenrijs:
Afbeelding

Nu nog zo'n M bij Den Haag Centraal. 8-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Ze zijn al bij Nootdorp, schiet aardig op dus :wink:

Om 18:30 namen tsov en ik op Leiden Centraal de s2100 naar Amsterdam. Vlak na de splitsing van de spoorlijn richting Leiden reden we eerst een stukje langzaam. Na weer een beetje op gang gekomen te zijn viel ter hoogte van de spanningsloze brug de verlichting uit. Die verlichting ging ook niet meer aan, wat voor het eerst echt duidelijk werd met het tunneltje onder de A44 door. Bij station Hoofddorp stond de verlichting nog steeds niet aan: het ritje door de Schipholtunnel zou een duister ritje worden met hier en daar een beetje gemor. Pas toen we tot stilstand kwamen in Schiphol ging het licht weer aan :pos:

Gisteren zag ik ook met tsov in een s2100 naar Amsterdam, en daarin zat een nogal jolige omroeper die Schiphol aankondigde in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans en Arabisch. Helaas werd Amsterdam Centraal alleen in het Nederlands en Engels aangekondigd :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Klaasje »

Voor de liefhebbers van gratis met de bus reizen wil ik Connexxionbus 5713 aanraden. De chipapparatuur werkte net als vorige week niet in deze bus. Zou de oplossing Almeers-lang op zich laten wachten? :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Ik durf te wedden dat als je alle passagiers die in Amsterdam Centraal voor Amersfoort in de s5800 stappen eruit zou schoppen, dat deze trein ongeveer een kwart leger zou zijn :roll:

Het begint altijd bij Muiderpoort: Maar he, gaat deze trein nu overal stoppen?
Vervolgens bij Amsterdam Science Park: Ah nee, het is toch de intercity *zuchten*
En dan bij Diemen: Maar wel een verrektes langzame intercity dan.

En het is vaak duidelijk te horen dat ze niet uit de regio komen. Gisteren mensen uit Twente en Drenthe gehoord, waarbij de laatste zich nogal duidelijk maakte doordat ze iemand naar station Assen stuurden :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Ik durf te wedden dat als je alle passagiers die in Amsterdam Centraal voor Amersfoort in de s5800 stappen eruit zou schoppen, dat deze trein ongeveer een kwart leger zou zijn :roll:

Het begint altijd bij Muiderpoort: Maar he, gaat deze trein nu overal stoppen?
Vervolgens bij Amsterdam Science Park: Ah nee, het is toch de intercity *zuchten*
En dan bij Diemen: Maar wel een verrektes langzame intercity dan.

En het is vaak duidelijk te horen dat ze niet uit de regio komen. Gisteren mensen uit Twente en Drenthe gehoord, waarbij de laatste zich nogal duidelijk maakte doordat ze iemand naar station Assen stuurden :lol:
Maar mensen luisteren niet, en degene die wel luisteren die volgen het advies alsnog niet op!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Ik durf te wedden dat als je alle passagiers die in Amsterdam Centraal voor Amersfoort in de s5800 stappen eruit zou schoppen, dat deze trein ongeveer een kwart leger zou zijn :roll:
Mag ik vragen waarom? Die stoptrein wordt onderweg niet ingehaald dus je komt toch echt later aan in Amersfoort als je op de volgende IC wacht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Mark »

Gisteren reed trein t3079 te Asd met een ICM-viertje en wel de 4444. :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

reisthijs schreef:
Bee schreef:Ik durf te wedden dat als je alle passagiers die in Amsterdam Centraal voor Amersfoort in de s5800 stappen eruit zou schoppen, dat deze trein ongeveer een kwart leger zou zijn :roll:
Mag ik vragen waarom? Die stoptrein wordt onderweg niet ingehaald dus je komt toch echt later aan in Amersfoort als je op de volgende IC wacht.
Maar als je moet overstappen op een van de andere intercities daar kan je net zo goed op de intercity wachten. Die sprinter zit al barstensvol, zeker in de spits kunnen extra reizigers gemist worden als kiespijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Ennes »

Bee schreef:
reisthijs schreef:
Bee schreef:Ik durf te wedden dat als je alle passagiers die in Amsterdam Centraal voor Amersfoort in de s5800 stappen eruit zou schoppen, dat deze trein ongeveer een kwart leger zou zijn :roll:
Mag ik vragen waarom? Die stoptrein wordt onderweg niet ingehaald dus je komt toch echt later aan in Amersfoort als je op de volgende IC wacht.
Maar als je moet overstappen op een van de andere intercities daar kan je net zo goed op de intercity wachten. Die sprinter zit al barstensvol, zeker in de spits kunnen extra reizigers gemist worden als kiespijn.
moet je ook maar net weten, en sommige mensen kiezen voor wat extra speling.

Het is eigenlijk ook een optie om naast stilte zones speciale "forensen zones" maakt het in de rest van de trein gelijk een stuk gezelliger. :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Vanwege Sail zag ik een combino van lijn 10 richting Van Hallstraat op de Wijttenbachstraat klaarstaan om de Lineausstraat richting Tropencircuit op te rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Marc »

Door de twee belangrijke evenementen (Sail en Lowlands) was trein t832 vanaf Sittard al druk bezet (staanplaatsen op het balkon). Richting Eindhoven werd het steeds drukker en door deze drukte vertrok de trein met +10 uit Weert. In Eindhoven werd een derde VIRM-vier bijgeplaatst, maar helaas voor de Limburgse reizigers was dit treinstel bij aankomst in Eindhoven al druk bezet.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Ennes »

Marc schreef:Door de twee belangrijke evenementen (Sail en Lowlands) was trein t832 vanaf Sittard al druk bezet (staanplaatsen op het balkon). Richting Eindhoven werd het steeds drukker en door deze drukte vertrok de trein met +10 uit Weert. In Eindhoven werd een derde VIRM-vier bijgeplaatst, maar helaas voor de Limburgse reizigers was dit treinstel bij aankomst in Eindhoven al druk bezet.
Je kan ook zeggen Gelukkig voor de Limburgse reizigers zaten al die Brabo's al in dat 3e bijgeplaatste stel :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door tsov »

Bee schreef:Vanwege Sail zag ik een combino van lijn 10 richting Van Hallstraat op de Wijttenbachstraat klaarstaan om de Lineausstraat richting Tropencircuit op te rijden.
Dan reed hij tegen z'n route in! Hij doet het rondje Indische Buurt de andere kant op.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Wout87 »

Weer wisselstoring geweest rondom Arnhem vandaag. Gebeurt iets te vaak de laatste tijd
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Tja, er komen daar geen andere lijnen waarvan de lijnkleur rood is en het lijnnummer met een 1 begint :P

Eens even kijken, wat komt daar eigenlijk wel... 3, 7, 9, 10, 22, 37, 41, 42. Whaa, meer GVB-lijnen dan op het Buikslotermeerplein :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door mb90 »

De bestuurder van RR3 in Den Haag Leidschenveen kwam lekker hard het station binnen en stopte wat te ver. Een groot deel stond stil bij het hoge perron voor Metrolijn E. Met een plat Haagse omroep van de bestuurder werd er gemeld dat er alleen bij de achterste deur uitgestapt kon worden.

Dat er nu meer SLT dan Mat'64 rondom Rotterdam rijdt was vanavond ook te merken bij de inzet van de voetbaltreinen vanaf Rotterdam Stadion. Dit was voor de zomer bij een doordeweekse wedstrijd het domein van Mat'64, maar nu waren er 2 treinen met 6 bakken SLT naar Rotterdam Centraal en eentje met 10 bakken naar Dordrecht. Als allerlaatse stond er ook nog een DDM-1 stam naar Rotterdam Centraal klaar.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door tsov »

Er staan nu drie stammen DDM op Asd! Ik zit in een vertraagde s2200 op het punt van vertrekken, iets verderop staat de s4500 en als uitsmijter staat er ook voor de s2100 een stam klaar!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Kennelijk zijn de Spoordeelweken-overgangsbewijzen erg populair... in de t1759 konden de meeste mensen in de 2e klas wel zitten. Echter kende de 1e klasse staanplaatsen in 't gangpad :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door tsov »

Een nagekomen foto van Bee en ondergetekende in Blijdorp:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

'tis trouwens wel koud daar diep onder de grond op station Blijdorp...

Trof het wel met m'n bezoekje aan dat nieuwe station vanmiddag: bij de festiviteiten voor de omwonenden bleek ook de RET 507 als heuse metro-bus aanwezig te zijn (weer een nieuwe variant na de Spurt-bus van Arriva). Foto volgt.

En weet niet hoe ik 't voor elkaar krijg maar vrijwel altijd als ik later op de avond uit Dordrecht kom krijg ik 't voor elkaar in Rotterdam te arriveren op een tijdstip dat de s2800 niet meer rijdt, dan wordt de overstap wel erg ruim :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Die RET 507, is dat niet die gelede bus met dat dakterras? Of is de trap naar dat dakterras er ondertussen alweer uitgesloopt?
tsov schreef:Een nagekomen foto van Bee en ondergetekende in Blijdorp:
Afbeelding
Ik zal de volgende keer wel niet meer precies onder een naad gaan staan :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

De RET 507 is in ieder geval de ex-OV-chipkaart-promobus, verder ken ik z'n historie ook niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Zoals beloofd hier twee plaatjes van de RET 507...

Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Gisteren nam ik een kijkje op een typische Arriva-omleiding in Dordrecht. Het typisch Arriva hierin is dat men simpelweg de kortst mogelijke omweg rijdt, dwars door straten die eigenlijk niet gemaakt zijn voor bussen daar die elkaar niet meer kunnen kruisen als er teveel auto's langs de kant geparkeerd staan.

De 6285 onderweg als lijn 5 ri. Stadspolders op de Minnaertweg...
Afbeelding

En de 724 als 5 Sterrenburg eveneens op de Minnaertweg, net na zich tussen aan weerszijden geparkeerde auto's door geperst te hebben...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten