OVer je reiservaringen in augustus 2010
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Ben er zelf nog niet geweest, maar vind het er wel goed uitzien op de foto's. De Maastunnelroltrappen hebben wel z'n charme, maar daarvoor moet je wellicht uit de regio komen.
Waarom zijn er zoveel roltrappen? Niet één naar een 'stationshal' en dan nog één lange naar het perron?
@Derde rail, ik snap het probleem niet helemaal. In het zovaak bewonderde en aan Berlijn gerefereerde S-bahnsysteem zijn genoeg overwegen met derde rail. In ieder geval wel een paar jaar geleden.
Waarom zijn er zoveel roltrappen? Niet één naar een 'stationshal' en dan nog één lange naar het perron?
@Derde rail, ik snap het probleem niet helemaal. In het zovaak bewonderde en aan Berlijn gerefereerde S-bahnsysteem zijn genoeg overwegen met derde rail. In ieder geval wel een paar jaar geleden.
Het is een spectrum.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Nog wat foto's (die niet overeen komen met de al getoonde) van mijn kant van het nieuwe tracé.
Als eerste 2 maal RSG3 die vanuit Den Haag nu Rotterdam Centraal binnenkomt:
Dan Blijdorp. Eerst het station van buiten:
Alleen bij de poortjes sta je overdekt:
Dan naar beneden. Het eerste deel is niet overdekt:
Na 3 trappen ben je beneden. Aan de tunnel daar is goed te zien dat er geboord is:
Dan een metro en wel opweg naar Rotterdam Centraal met de 5509 voorop:
Ook vanaf een niveau hoger is het perron te zien:
En tot slot de al genoemde gele metro M'en die nu langs Metrolijn E tevoorschijn komen. Hier al bij Rodenrijs:
Nu nog zo'n M bij Den Haag Centraal.
Als eerste 2 maal RSG3 die vanuit Den Haag nu Rotterdam Centraal binnenkomt:
Dan Blijdorp. Eerst het station van buiten:
Alleen bij de poortjes sta je overdekt:
Dan naar beneden. Het eerste deel is niet overdekt:
Na 3 trappen ben je beneden. Aan de tunnel daar is goed te zien dat er geboord is:
Dan een metro en wel opweg naar Rotterdam Centraal met de 5509 voorop:
Ook vanaf een niveau hoger is het perron te zien:
En tot slot de al genoemde gele metro M'en die nu langs Metrolijn E tevoorschijn komen. Hier al bij Rodenrijs:
Nu nog zo'n M bij Den Haag Centraal.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Ze zijn al bij Nootdorp, schiet aardig op dus
Om 18:30 namen tsov en ik op Leiden Centraal de s2100 naar Amsterdam. Vlak na de splitsing van de spoorlijn richting Leiden reden we eerst een stukje langzaam. Na weer een beetje op gang gekomen te zijn viel ter hoogte van de spanningsloze brug de verlichting uit. Die verlichting ging ook niet meer aan, wat voor het eerst echt duidelijk werd met het tunneltje onder de A44 door. Bij station Hoofddorp stond de verlichting nog steeds niet aan: het ritje door de Schipholtunnel zou een duister ritje worden met hier en daar een beetje gemor. Pas toen we tot stilstand kwamen in Schiphol ging het licht weer aan :pos:
Gisteren zag ik ook met tsov in een s2100 naar Amsterdam, en daarin zat een nogal jolige omroeper die Schiphol aankondigde in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans en Arabisch. Helaas werd Amsterdam Centraal alleen in het Nederlands en Engels aangekondigd :(
Om 18:30 namen tsov en ik op Leiden Centraal de s2100 naar Amsterdam. Vlak na de splitsing van de spoorlijn richting Leiden reden we eerst een stukje langzaam. Na weer een beetje op gang gekomen te zijn viel ter hoogte van de spanningsloze brug de verlichting uit. Die verlichting ging ook niet meer aan, wat voor het eerst echt duidelijk werd met het tunneltje onder de A44 door. Bij station Hoofddorp stond de verlichting nog steeds niet aan: het ritje door de Schipholtunnel zou een duister ritje worden met hier en daar een beetje gemor. Pas toen we tot stilstand kwamen in Schiphol ging het licht weer aan :pos:
Gisteren zag ik ook met tsov in een s2100 naar Amsterdam, en daarin zat een nogal jolige omroeper die Schiphol aankondigde in het Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans en Arabisch. Helaas werd Amsterdam Centraal alleen in het Nederlands en Engels aangekondigd :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Voor de liefhebbers van gratis met de bus reizen wil ik Connexxionbus 5713 aanraden. De chipapparatuur werkte net als vorige week niet in deze bus. Zou de oplossing Almeers-lang op zich laten wachten? :X
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Ik durf te wedden dat als je alle passagiers die in Amsterdam Centraal voor Amersfoort in de s5800 stappen eruit zou schoppen, dat deze trein ongeveer een kwart leger zou zijn
Het begint altijd bij Muiderpoort: Maar he, gaat deze trein nu overal stoppen?
Vervolgens bij Amsterdam Science Park: Ah nee, het is toch de intercity *zuchten*
En dan bij Diemen: Maar wel een verrektes langzame intercity dan.
En het is vaak duidelijk te horen dat ze niet uit de regio komen. Gisteren mensen uit Twente en Drenthe gehoord, waarbij de laatste zich nogal duidelijk maakte doordat ze iemand naar station Assen stuurden
Het begint altijd bij Muiderpoort: Maar he, gaat deze trein nu overal stoppen?
Vervolgens bij Amsterdam Science Park: Ah nee, het is toch de intercity *zuchten*
En dan bij Diemen: Maar wel een verrektes langzame intercity dan.
En het is vaak duidelijk te horen dat ze niet uit de regio komen. Gisteren mensen uit Twente en Drenthe gehoord, waarbij de laatste zich nogal duidelijk maakte doordat ze iemand naar station Assen stuurden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Maar mensen luisteren niet, en degene die wel luisteren die volgen het advies alsnog niet op!Bee schreef:Ik durf te wedden dat als je alle passagiers die in Amsterdam Centraal voor Amersfoort in de s5800 stappen eruit zou schoppen, dat deze trein ongeveer een kwart leger zou zijn
Het begint altijd bij Muiderpoort: Maar he, gaat deze trein nu overal stoppen?
Vervolgens bij Amsterdam Science Park: Ah nee, het is toch de intercity *zuchten*
En dan bij Diemen: Maar wel een verrektes langzame intercity dan.
En het is vaak duidelijk te horen dat ze niet uit de regio komen. Gisteren mensen uit Twente en Drenthe gehoord, waarbij de laatste zich nogal duidelijk maakte doordat ze iemand naar station Assen stuurden
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Mag ik vragen waarom? Die stoptrein wordt onderweg niet ingehaald dus je komt toch echt later aan in Amersfoort als je op de volgende IC wacht.Bee schreef:Ik durf te wedden dat als je alle passagiers die in Amsterdam Centraal voor Amersfoort in de s5800 stappen eruit zou schoppen, dat deze trein ongeveer een kwart leger zou zijn
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Gisteren reed trein t3079 te Asd met een ICM-viertje en wel de 4444. :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Maar als je moet overstappen op een van de andere intercities daar kan je net zo goed op de intercity wachten. Die sprinter zit al barstensvol, zeker in de spits kunnen extra reizigers gemist worden als kiespijn.reisthijs schreef:Mag ik vragen waarom? Die stoptrein wordt onderweg niet ingehaald dus je komt toch echt later aan in Amersfoort als je op de volgende IC wacht.Bee schreef:Ik durf te wedden dat als je alle passagiers die in Amsterdam Centraal voor Amersfoort in de s5800 stappen eruit zou schoppen, dat deze trein ongeveer een kwart leger zou zijn
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
moet je ook maar net weten, en sommige mensen kiezen voor wat extra speling.Bee schreef:Maar als je moet overstappen op een van de andere intercities daar kan je net zo goed op de intercity wachten. Die sprinter zit al barstensvol, zeker in de spits kunnen extra reizigers gemist worden als kiespijn.reisthijs schreef:Mag ik vragen waarom? Die stoptrein wordt onderweg niet ingehaald dus je komt toch echt later aan in Amersfoort als je op de volgende IC wacht.Bee schreef:Ik durf te wedden dat als je alle passagiers die in Amsterdam Centraal voor Amersfoort in de s5800 stappen eruit zou schoppen, dat deze trein ongeveer een kwart leger zou zijn
Het is eigenlijk ook een optie om naast stilte zones speciale "forensen zones" maakt het in de rest van de trein gelijk een stuk gezelliger.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Vanwege Sail zag ik een combino van lijn 10 richting Van Hallstraat op de Wijttenbachstraat klaarstaan om de Lineausstraat richting Tropencircuit op te rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Door de twee belangrijke evenementen (Sail en Lowlands) was trein t832 vanaf Sittard al druk bezet (staanplaatsen op het balkon). Richting Eindhoven werd het steeds drukker en door deze drukte vertrok de trein met +10 uit Weert. In Eindhoven werd een derde VIRM-vier bijgeplaatst, maar helaas voor de Limburgse reizigers was dit treinstel bij aankomst in Eindhoven al druk bezet.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Je kan ook zeggen Gelukkig voor de Limburgse reizigers zaten al die Brabo's al in dat 3e bijgeplaatste stelMarc schreef:Door de twee belangrijke evenementen (Sail en Lowlands) was trein t832 vanaf Sittard al druk bezet (staanplaatsen op het balkon). Richting Eindhoven werd het steeds drukker en door deze drukte vertrok de trein met +10 uit Weert. In Eindhoven werd een derde VIRM-vier bijgeplaatst, maar helaas voor de Limburgse reizigers was dit treinstel bij aankomst in Eindhoven al druk bezet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Dan reed hij tegen z'n route in! Hij doet het rondje Indische Buurt de andere kant op.Bee schreef:Vanwege Sail zag ik een combino van lijn 10 richting Van Hallstraat op de Wijttenbachstraat klaarstaan om de Lineausstraat richting Tropencircuit op te rijden.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Weer wisselstoring geweest rondom Arnhem vandaag. Gebeurt iets te vaak de laatste tijd
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Tja, er komen daar geen andere lijnen waarvan de lijnkleur rood is en het lijnnummer met een 1 begint
Eens even kijken, wat komt daar eigenlijk wel... 3, 7, 9, 10, 22, 37, 41, 42. Whaa, meer GVB-lijnen dan op het Buikslotermeerplein
Eens even kijken, wat komt daar eigenlijk wel... 3, 7, 9, 10, 22, 37, 41, 42. Whaa, meer GVB-lijnen dan op het Buikslotermeerplein
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
De bestuurder van RR3 in Den Haag Leidschenveen kwam lekker hard het station binnen en stopte wat te ver. Een groot deel stond stil bij het hoge perron voor Metrolijn E. Met een plat Haagse omroep van de bestuurder werd er gemeld dat er alleen bij de achterste deur uitgestapt kon worden.
Dat er nu meer SLT dan Mat'64 rondom Rotterdam rijdt was vanavond ook te merken bij de inzet van de voetbaltreinen vanaf Rotterdam Stadion. Dit was voor de zomer bij een doordeweekse wedstrijd het domein van Mat'64, maar nu waren er 2 treinen met 6 bakken SLT naar Rotterdam Centraal en eentje met 10 bakken naar Dordrecht. Als allerlaatse stond er ook nog een DDM-1 stam naar Rotterdam Centraal klaar.
Dat er nu meer SLT dan Mat'64 rondom Rotterdam rijdt was vanavond ook te merken bij de inzet van de voetbaltreinen vanaf Rotterdam Stadion. Dit was voor de zomer bij een doordeweekse wedstrijd het domein van Mat'64, maar nu waren er 2 treinen met 6 bakken SLT naar Rotterdam Centraal en eentje met 10 bakken naar Dordrecht. Als allerlaatse stond er ook nog een DDM-1 stam naar Rotterdam Centraal klaar.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Er staan nu drie stammen DDM op Asd! Ik zit in een vertraagde s2200 op het punt van vertrekken, iets verderop staat de s4500 en als uitsmijter staat er ook voor de s2100 een stam klaar!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Kennelijk zijn de Spoordeelweken-overgangsbewijzen erg populair... in de t1759 konden de meeste mensen in de 2e klas wel zitten. Echter kende de 1e klasse staanplaatsen in 't gangpad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
'tis trouwens wel koud daar diep onder de grond op station Blijdorp...
Trof het wel met m'n bezoekje aan dat nieuwe station vanmiddag: bij de festiviteiten voor de omwonenden bleek ook de RET 507 als heuse metro-bus aanwezig te zijn (weer een nieuwe variant na de Spurt-bus van Arriva). Foto volgt.
En weet niet hoe ik 't voor elkaar krijg maar vrijwel altijd als ik later op de avond uit Dordrecht kom krijg ik 't voor elkaar in Rotterdam te arriveren op een tijdstip dat de s2800 niet meer rijdt, dan wordt de overstap wel erg ruim
Trof het wel met m'n bezoekje aan dat nieuwe station vanmiddag: bij de festiviteiten voor de omwonenden bleek ook de RET 507 als heuse metro-bus aanwezig te zijn (weer een nieuwe variant na de Spurt-bus van Arriva). Foto volgt.
En weet niet hoe ik 't voor elkaar krijg maar vrijwel altijd als ik later op de avond uit Dordrecht kom krijg ik 't voor elkaar in Rotterdam te arriveren op een tijdstip dat de s2800 niet meer rijdt, dan wordt de overstap wel erg ruim
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Die RET 507, is dat niet die gelede bus met dat dakterras? Of is de trap naar dat dakterras er ondertussen alweer uitgesloopt?
Ik zal de volgende keer wel niet meer precies onder een naad gaan staan
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
De RET 507 is in ieder geval de ex-OV-chipkaart-promobus, verder ken ik z'n historie ook niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Gisteren nam ik een kijkje op een typische Arriva-omleiding in Dordrecht. Het typisch Arriva hierin is dat men simpelweg de kortst mogelijke omweg rijdt, dwars door straten die eigenlijk niet gemaakt zijn voor bussen daar die elkaar niet meer kunnen kruisen als er teveel auto's langs de kant geparkeerd staan.
De 6285 onderweg als lijn 5 ri. Stadspolders op de Minnaertweg...
En de 724 als 5 Sterrenburg eveneens op de Minnaertweg, net na zich tussen aan weerszijden geparkeerde auto's door geperst te hebben...
De 6285 onderweg als lijn 5 ri. Stadspolders op de Minnaertweg...
En de 724 als 5 Sterrenburg eveneens op de Minnaertweg, net na zich tussen aan weerszijden geparkeerde auto's door geperst te hebben...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten