Mag ik even kwijt #51

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Daniel »

Had de bewuste foto eerder al langs zien komen op de Busfoto-yahoogroup... betrof 'n foutje van JC Decaux :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door tsov »

Afbeelding
Zo vind je nog eens wat ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door find_your_spot »

tsov schreef: Zo vind je nog eens wat ;)
Je zei anders niks toen je mij vond met je gele TRY ME fiets...
For Your Railroad Adventures
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door STF »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-JVTuIEvBYI[/youtube]

Snel zulke bordjes hier op de camping monteren voordat find_your_spot hier arriveert! :lol:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

STF schreef:Staan er ineens GVB haltes in Apeldoorn, zal die tram er ook wel komen...
Er hebben ook een hele tijd in Houten op het perron van het NS-station abri's gestaan met het NZH-logo :Y
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

tsov schreef:Afbeelding
Afbeelding
Degene die weet waarover deze bordjes gaan wint, ehm..., eeuwige roem! *O*
Een of ander leeghoofd wat besloten heeft dat het wel ludiek was om een complex van 7 flatgebouwen "Maandag" t/m "Zondag" te noemen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

Dat vind ik nu echt iets voor een wijk in Almere :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Oud forumgebruiker »

Over die NZH-hokjes: Nu je het zegt, er staan of stonden er ook een aantal in Zaandam. Geen idee alleen eigenlijk of het nog "uit de goeie oude tijd is" of dat ze uit een reserveopslag komen...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

Fles schreef:Een of ander leeghoofd wat besloten heeft dat het wel ludiek was om een complex van 7 flatgebouwen "Maandag" t/m "Zondag" te noemen?
"Ik woon op Maandag op 3 hoog, kom je op Dinsdag op de koffie?" :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik dacht bij Sail toch echt aan zeilboten, maar wat ik zo allemaal langs zie varen, er komt geen zeil aan te pas :? Ik dacht: mooie oude driemasters met bollende zeilen die varen over het IJ, met matrozen die de zeilen hijsen en strijden tegen de elementen... Komen ze gewoon gemotoriseerd langs.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik heb wel veel als matrozen geklede mensen gezien met een pasje om hun nek "Bemmanningslid".
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door find_your_spot »

Caspar schreef:Het kan aan mij liggen hoor, maar ik dacht bij Sail toch echt aan zeilboten, maar wat ik zo allemaal langs zie varen, er komt geen zeil aan te pas :? Ik dacht: mooie oude driemasters met bollende zeilen die varen over het IJ, met matrozen die de zeilen hijsen en strijden tegen de elementen... Komen ze gewoon gemotoriseerd langs.
Wil je hier een serieus antwoord op?
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Ja tuurlijk. Ik maak zelf de vergelijking met een stoomtrein, als je daar een kaartje voor koopt, verwacht je ook dat je trein door een stoomlocomotief wordt getrokken. Stel er zit dan nog een E-loc voor de stoomlocomotief die de trein trekt, is dat toch een beetje nep? Zelfde vind ik een zeilboot die eigenlijk helemaal niet zeilt, maar door een motor wordt aangedreven.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

Mee eens, mee eens. :Y Als je naar een concert gaat, verwacht je toch ook dat er live gezongen wordt en niet dat er (zoals veel topartiesten tegenwoordig doen) een band meedraait waarop ze lipsync-en. Zo kan je nog wel even doorgaan.
Vallend blad maakt rails glad.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door tsov »

Fles schreef:Een of ander leeghoofd wat besloten heeft dat het wel ludiek was om een complex van 7 flatgebouwen "Maandag" t/m "Zondag" te noemen?
En Fles gaat door voor de niet-eeuwige roem ;) Het komt in de buurt:
Afbeelding
Een rijtje pakhuizen, gebouwd rond 1900, met de namen Zondag t/m Zaterdag. Het zijn overigens niet de eersten of enigen met namen: langs de Achtergracht staat een rijtje 17e-eeuwse pakhuizen. Dat zijn er twaalf, die dus Januari t/m December heten.

En @Casper: Sail gaat oorspronkelijk over die Tall Ships, de rest zijn bijverschijnselen. Daarbij lijkt zeilen op zo'n druk IJ me ook geen sinecure ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Dexter »

@tsov: Ik moest even goed kijken, want op het eerste gezicht lijkt het vanaf de zijkant een gewone jaren '60-flat, doordat ze er driehoekige uitstekende puien in hebben geplaatst. Toen ik naar boven keek, zag ik het. Leuk gevonden!
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Oud forumgebruiker »

Is dat niet aan de Veemkade? In de buurt van de Brazilië? Moet dan elke keer aan pakhuizen denken als ik er langs kom :).
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door tsov »

't Is aan de Zeeburgerkade.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

tsov schreef:En @Casper: Sail gaat oorspronkelijk over die Tall Ships, de rest zijn bijverschijnselen. Daarbij lijkt zeilen op zo'n druk IJ me ook geen sinecure ;)
Wat een gelul. Dan noem je zoiets toch geen SAIL??

Kan je ook wel _zeggen_ een stoomrit over de Kijfhoek te organiseren en vervolgens heel schouderophalend zeggen "jah er reden teveel andere treinen" :lol: Wassen neus dus :P
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door tsov »

Ik weet niet veel van zeilen, maar ik weet wel dat een zeilboot niet bepaald wendbaar is. Neemt niet weg dat ik het ook jammer vond dat er bij de sail-in met gestreken zeilen op de motor werd gevaren. Maargoed, zoals ze nu in de haven liggen kun je volgens mij alleen met gestreken zeilen (zeg ik met mijn lekenkennis).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Fles »

tsov schreef:Ik weet niet veel van zeilen, maar ik weet wel dat een zeilboot niet bepaald wendbaar is.
Nog altijd STUKKEN wendbaarder dan een stoomlocomotief :mrgreen:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Justin »

Zo, m'n laatste vrije week gaat in, ook al heb ik op di en vr curssussen en moet ik do toch wel werken... Toch nog geen geneuzel achter de boeken....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Ardan »

Nadat ik vannacht om 5 uur uit de stad kwam rollen nadat ik bij vrienden was geweest flink uitgeslapen vandaag. Word ik om 12 uur gewekt door gestommel op de trap. Ah, zal Huisgenote Linda wel zijn, die kwam vandaag na 6 weken weer terug (voorbij met de home-alone-pret :( ). Maar zij was het niet, ik hoorde iemand hellohello? en zo roepen, met sleutels in deuren poeren, ik vlug aankleden en het was een vrouw, die de moeder bleek te zijn van mijn nieuwe huisgenoot. Dit had ik in eerste instantie niet door, wat heeft mijn nieuwe huisgenote een moeilijke naam en wat is ze oud! 'I am Diemodderoviktor'... pas later snapte ik dat het 'I am the mother of Victor' was :lol: Ik hoorde al eerder dat de kans groot was dat het een buitenlander zou worden, en onze nieuwe huisgenoot gaat een 19-jarige jongen uit Roemenië worden, die vanaf woensdag bij ons intrekt. We zijn benieuwd... gelukkig schijnt hij een stuk beter Engels te spreken als zijn moeder. En na twee jaar met twee meiden samen te hebben gewoond eindelijk eens een jongen in huis *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Suus »

Je mist niets hoor als je alleen vrouwen hebt. Ik woon hier in een vrouwengang en vertrekkende vrouwen worden ook vervangen door vrouwen (en ik verving toevallig een man)

In de tijd dat ik hier woon heb ik 4 vrouwen vervangen zien worden door vrouwen en als ik het vergelijk met andere afdelingen hier dan heb ik het best goed. Ik heb geen bar in de keuken staan, die keuken is overigens relatief schoon en dankzij de inzet van wat vrouwen wordt er ook het een en ander opgeknapt. Bijkomend voordeel is dat de meeste vrouwen die hier in de gang wonen ook nog eens gezellige mensen zijn :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #51

Bericht door Caspar »

Het kan ook anders: toen ik nog in Groningen in de studentenflat woonde met 5 andere personen op de gang, was er 1 vrouw en dus 5 mannen. Na verloop van tijd waren het 2 vrouwen en 4 mannen, zonder dat er iemand was verhuisd. :lol:

Overigens is het niet altijd zo dat vrouwen netter zijn, die bij mij woonde maakte er echt een zwijnenstal van soms. Lagen van tijd tot tijd beschimmelde senseopads in de keuken, en andere schimmelwaar in kopjes en glazen die al weken niet waren afgewassen. Haar kamer was nog erger doordat ze er ratjes had rondlopen.
Ik ging altijd met een huisgenoot samen eten, en daarna wasten we ook onze rommel meteen af, al dan niet onder het genot van een biertje. Als er een feestje was, dan ruimde ik toch doorgaans de volgende dag de rommel wel op.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten