OVer Missers in de Reisinformatie #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ardan »

Over de talen van omroepen: beetje jammer, dat in de IC-Berlijn in Nederland alles wordt omgeroepen in het Nederlands, Duits en Engels, maar in Duitsland alleen in het Duits en Engels. Nederlands, ho maar. Heb twee jaar geleden alleen een omroepje 'dammes en herr'n, wii beraikn jetzt Berliin Zentraal' gehoord, verder nooit iets.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Suus »

Die omroepen in Utrecht zijn echt heel irritant, die kwebbel komt niet eens meer toe aan haar thee!

Mijn laatste rit met de s140, dat was volgens mij een t146, werd juist alles ook in het Nederlands gedaan :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door les7 »

Vanwege een wisselstoring rijdt de Fyra niet.
NS schreef:Rotterdam C-Schiphol
Donderdag 19 Augustus 09:04
Oorzaak
Tussen Schiphol en Rotterdam C rijden geen Fyra treinen door een wisselstoring.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 10:30 uur verholpen.
De NS kleurt dan vrolijk de route Shl - Ledn - Gv - Rtd rood. -o-
Afbeelding
VIRM
Berichten: 7595
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door VIRM »

Hmmmm.... Vanochtend op Leiden Centraal vroeg de Service & Veiligheidsmedewerker waar ik naar toe moest. Hij verzekerde mij dat de IC naar Eindhoven via Amsterdam op spoor 9 zou komen, na de trein die er nu stond (01:23 IC naar Eindhoven via R'dam). Prima!
(Overigens schreeuwde een van de medewerkers iets over 'controle' toen ik halverwege op de roltrap stond. Geen idee of dat tegen mij gericht was, maar dan had je mij eerst even moeten controleren voordat je mij naar de roltrap doorverwees)...

Nadat de IC van 01:23 vertrokken was liep ik naar de CTA... 01:36 Sneltrein naar Den Haag Centraal?! Ik heb toen gekeken op het gele bord: spoor 8a(!).
Ik heb geen idee of de S&V medewerkers mij daar naartoe hebben zien lopen, maar ik heb verder niets meer van ze gehoord.

Nu had ik de CTA om op te kijken en ik zou toch wel verbaasd zijn als de trein uit de verkeerde richting zou komen, maar er zijn ook mensen die bijvoorbeeld die CTA's niet kunnen lezen en niet al te vaak met de trein gaan. En als je ergens verkeerd terecht komt op dat tijdstip, wordt je denk ik niet zo gelukkig...
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Etienne »

Tuffy was wee goed bezig te Ut. De t3039 werd gespoorwijzigd zonder enige omroep, waardoor een aantal mensen deze voor hun neus weg zagen rijden :evil:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Waarom zie je die voor je neus wegrijden? Dan stonden die mensen blijkbaar wel al op het perron... Konden ze niet instappen?
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Klaasje »

Niet echt een misser.. maar wel leuk:
Afbeelding
Sinds kort staat er geen Regionet maar MRA-net. Eigenlijk is het toch een beetje een misser omdat het volgens de bedenkers van het concept MRAnet genoemd zou moeten worden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Etienne »

Caspar schreef:Waarom zie je die voor je neus wegrijden? Dan stonden die mensen blijkbaar wel al op het perron... Konden ze niet instappen?
Nu wil het geval dat op perron 14 de vertraagde s3500 stond en de s3100 zonder enige omroep gewijzigd was naar perrom 12 en vlak na de s3500 vertrok dus de s3100.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Eén van de CTA's op spoor 12 op Utrecht Centraal had van de vermelding "voor Groningen overstappen in Zwolle" bij de t12759 gemaakt "Vooraan instappen"... da's toch heel wat anders :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door tsov »

Nog van dinsdag:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Wat is dat toch met de late treinen in de NoordOost: 't blijkt erg lastig om alle reisinformatie dezelfde info over die treinen te laten geven.
Zo hielden de schermen in stel m4203 net als de koersdisplays ervan vandaag vol dat het Rotterdamse gedeelte van de t581 Zwolle als eindbestemming zou hebben. Volgens alle CTA's langs de route was het echter gewoon een IC naar Groningen/Leeuwarden (en uit Den Haag kwam ook een los stel, 't was dus niet dat daar het Lw-deel bij zat)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Suus »

Ik heb wel vaker opvallende dingen gehad in een van de latere Noordoosters ja, volgens mij de laatste trein die vanuit Rotterdam helemaal naar Leeuwarden gaat. Die vertrok in Rotterdam eens met 2x ICM-III, waarvan één afgesloten, die zou namelijk geopend worden in Utrecht en in Zwolle doorgaan naar Groningen :P Uit Den Haag kwam toen 1x ICM-III.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Milco »

Dit is niet echt een misser, maar meer iets wat ik totaal niet snap.

Lijn 4 in Almere heeft voor enkele zondagen namelijk een aparte dienstregeling, maar de verschillen tussen alle dienstregelingen kan ik niet vinden. Iemand die dat wel ziet, en iemand die weet waarom lijn 4 zoveel verschillende dienstregelingen heeft?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Raymond »

Ik zie wel het verschil: op een aantal zondagen wordt tussen 11.00 uur en 17.30 uur een kwartiersdienst gereden in plaats van een halfuursdienst. En zo te zien betreft dat de koopzondagen in het Stadshart. Zo rijdt lijn 3 ook op die zondagen 8x per uur in plaats van helemaal niet! Het verklaart alleen niet waarom daarmee al om half 10 's ochtends gestart wordt. Misschien toch andere evenementen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Volgens mij hebben zelfs alle lijnen in Almere een koopzondagsdienstregeling. Op de vertrekstaten bij de haltes zelf staan die er wel als zodanig op vermeldt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Ik vind dit nog wel een mooie, vanmiddag op station Heiloo. Een paar weken terug viel het me al op dat hij is vastgelopen, maar blijkbaar komt niemand op het idee om er wat aan te doen, of om hem uit te zetten.

De term actueel is blijkbaar erg rekbaar bij NS en Prorail :lol:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8659
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Milco »

Ja, de Almeerse stadslijnen hebben inderdaad een aparte koopzondagdienstregeling, dus waarom Connexxion bij enkele zondagen een 'aparte' dienstregeling vermeldt, terwijl er ook bij de 'gewone' dienstregeling bijstaat dat bepaalde ritten alleen op koopzondag rijden, weet ik niet...

En lijn 3 rijdt, zoals ik zie, niet 8x/uur maar gewoon 4x/uur, net als alle andere koopzondagen...

Maar toch begrijp ik al die verschillende dienstregelingen niet...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Zal dan een bug op de site zijn. Als ik 't goed herinner hebben de Almeerse vertrekstaten toch gewoon een extra kolom "koopzondag"?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Zowel vanmorgen als vanmiddag enkele TBP's en TB7's te station Amersfoort die op zwart stonden. Ze leken vrij willekeurig over 't station verdeeld te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door waldo79 »

In Ahz ligt de TL balk in de CTA-bak los bij de regel voor de eindbestemming. Die lamellen ontbreken dan ook in die bak.
In Est zag ik dat de eindbestemming voor de t3600 voortaan verlegd is naar Bgn :lol:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Freek »

En dat verschijnsel zowel op Elst als op Ahz mag haast geen misser meer genoemd worden. Dat is namelijk al tijden zo, 't zou me niet verbazen als dat al een jaar zo is. Achja storingsmonteurs hebben ook recht op vakantie. :wink:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

Caspar schreef:http://i299.photobucket.com/albums/mm30 ... to0442.jpg
Ik vind dit nog wel een mooie, vanmiddag op station Heiloo. Een paar weken terug viel het me al op dat hij is vastgelopen, maar blijkbaar komt niemand op het idee om er wat aan te doen, of om hem uit te zetten.

De term actueel is blijkbaar erg rekbaar bij NS en Prorail :lol:
Lol, een tv die is vastgelopen. Dat zie je niet vaak :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Suus »

Welk merk is dat? Als iemand toevallig een afstandsbediening van dat TV-merk heeft (of een universele afstandsbediening) is dat probleem natuurlijk simpel op te lossen :mrgreen:

Ik herinner mij van vroeger trouwens nog wel een Philips-TV op station Boskoop die altijd de teletekstinformatie liet zien, die is met de sluiting van het loket ook roemloos afgevoerd :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Freek »

Hetzelfde geldt voor de Kiosk/reisinfokiosk op het perron in Zutphen. Stond ook een TV met teletekst op, met het verdwijnen van mensen uit het hokje is de TV ook uit. Vaag staat mij bij dat de TV er nog wel staat, maar om nu dagelijks naar een zwarte TV te kijken.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Stefan »

Ik zag vanmiddag tegen 18.00u de Arriva 6205 op Zuidplein met op de lijnfilm: '160 Rotterdam Zuidplein'. Nu maar wel hopen dat het een foutje is. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten