Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door Daniel »

Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

In de nieuwe spoortunnel Delft komen vier sporen. Twee daarvan komen na de oplevering van de tunnel direct in gebruik. Het in een keer bouwen van het casco van de tunnel beperkt de overlast voor de stad. Dat heeft de gemeente Delft woensdag laten weten.

De bedoeling is dat de bouw volgend jaar begint. Vier jaar later kunnen de eerste treinen door de tunnel.

Met het besluit voor de vier sporen is de tunnel voorbereid op de uitbreidingen de komende jaren van het openbaar vervoer. De bouw is onderdeel van het project Spoorzone Delft. In het gebied rond de tunnel komen verder onder meer een nieuw station met een stadsdeelkantoor, woningen, enkele kantoren en een park. Het hele project moet in 2020 klaar zijn.

Bron: ANP via htmfoto.net
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door Ruben »

Gelukkig, men heeft uiteindelijk toch een verstandige beslissing genomen. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door WSM »

NS-Reiziger schreef:Gelukkig, men heeft uiteindelijk toch een verstandige beslissing genomen. :)
Ehh, wat is er anders dan de plannen die totnogtoe bekend waren?
Er wordt voor miljoenen met geld gesmeten om een tunnel te bouwen waar de reizigers (voorlopig) dus niks mee opschieten; de enige belanghebbenden zijn de gemeente (prestige en $$$) en de vastgoedmaffia (nog meer $$$).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door Ruben »

Ik heb een tijd terug een nieuwsbericht voorbij zien komen dat dat ding 2-sporig aangelegd zou worden, zonder casco voor 4 sporen. Maar hou ook niet alles bij, dus als dat alweer achterhaald was...het blijft evengoed een goede beslissing (afgezien van nut van ondertunneling t.ov. viaduct, had het enkel over het aantal sporen).
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door WSM »

NS-Reiziger schreef:Ik heb een tijd terug een nieuwsbericht voorbij zien komen dat dat ding 2-sporig aangelegd zou worden, zonder casco voor 4 sporen.
Dat zou helemaal onzinnig zijn geweest :shock:
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door Ruben »

Precies mijn mening, vandaar. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door deadlock »

NS-Reiziger schreef:Ik heb een tijd terug een nieuwsbericht voorbij zien komen dat dat ding 2-sporig aangelegd zou worden, zonder casco voor 4 sporen. Maar hou ook niet alles bij, dus als dat alweer achterhaald was...het blijft evengoed een goede beslissing (afgezien van nut van ondertunneling t.ov. viaduct, had het enkel over het aantal sporen).
Een tunnel is inderdaad nuttig. Ik kan me voorstellen dat de Delftenaren ten oosten van het viaduct de herrie een keer zat zijn ;) Mijn opa en oma woonden aan de Floresstraat in de Indische buurt en je kon álle treinen daar vrij hard horen. Daarnaast is dat huidige viaduct natuurlijk geen gezicht :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door WSM »

deadlock schreef:Een tunnel is inderdaad nuttig. Ik kan me voorstellen dat de Delftenaren ten oosten van het viaduct de herrie een keer zat zijn ;) Mijn opa en oma woonden aan de Floresstraat in de Indische buurt en je kon álle treinen daar vrij hard horen. Daarnaast is dat huidige viaduct natuurlijk geen gezicht :p
Problemen die allebei ook op andere manieren op te lossen zijn :idea:.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door deadlock »

Wou je dat vieze bruine ding in een andere kleur gaan schilderen, de sporen eraf halen en er rubber onder gaan leggen dan? Ik weet niet of je wel eens een lelijk persoon hebt gezien, maar andere kleren maken de persoon niet mooier.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door Jurjen »

deadlock schreef:Wou je dat vieze bruine ding in een andere kleur gaan schilderen, de sporen eraf halen en er rubber onder gaan leggen dan? Ik weet niet of je wel eens een lelijk persoon hebt gezien, maar andere kleren maken de persoon niet mooier.
Dat doet het wel degelijk. Nooit naar Passion for Fashion gekeken? Dat maakt wel dégelijk een verschil. En zo kunnen ook objecten in het straatbeeld verfraaid worden door een andere 'aankleding'. Een met planten begroeide muur kan minder storend werken dan een kale muur vanwege het groene karakter, bijvoorbeeld. Een felrode muur werkt meer irritatie op dan een zandsteen lichtgele muur.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door deadlock »

Hehe. Sorry, maar dat ding is zo mogelijk nog wanstaltiger dan dat verschrikkelijke groene politiebureau of gemeentehuis of wat het ook is, vlakbij het station en de bioscoop. Daar kan je niets aan veranderen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door Vinny »

Mooi of lelijk zijn subjectieve begrippen. De tunnelbak in Abcoude doet mij bijv. pijn in de ogen. Het gaat natuurlijk om de omgevingswaarde als gevolg van het niet meer langsdenderen van treinen. Die gaat er behoorlijk op vooruit, of je de huidige brug nou mooi of lelijk vind ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door Wubbo »

Je hebt nog kans dat ze dat viaduct gaan behouden omdat het zo bij het beeld van de stad hoort :D
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door Geert »

Iets in de categorie industrieel erfgoed ofzo? :P En over smaak valt niet te twisten ;-)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door deadlock »

Om Youp van 't Hek te quoten;
"Over smaak valt *juist* te twisten"

Dat zijn namelijk meningen. Over feiten an sich kan je namelijk niet discussieren. En meer van dat metafysisch geblaat :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jeroen
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 11:51

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door Jeroen »

Wubbo schreef:Je hebt nog kans dat ze dat viaduct gaan behouden omdat het zo bij het beeld van de stad hoort :D
Ik zeg, sightseeing Delft: een fietslorrie. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Spoortunnel Delft krijgt vier sporen

Bericht door Geert »

deadlock schreef:Om Youp van 't Hek te quoten;
"Over smaak valt *juist* te twisten"

Dat zijn namelijk meningen. Over feiten an sich kan je namelijk niet discussieren. En meer van dat metafysisch geblaat :p
Laat ik het zo zeggen: over verschillende smaken kun je eeuwig blijven discussiëren maar je zult het nooit eens worden :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 70 gasten