Fotoquiz (Archief 1-4)

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Bart »

Jep.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Suus »

Afbeelding
In welk station begon deze trein?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Bart »

EDIT: Eilenburg Ost?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Suus »

Dat klopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Caspar »

Torgau is ook rechtstreeks bereikbaar vanuit Leipzich Hbf via Leipzig-Heiterblick. voor een goed antwoord moet je de tijd weten van deze trein.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Daniel »

Maar da's wel 'tzelfde traject... beide MRB115 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Caspar »

Ja maar ik doel er meer op dat er op een raadsel geen meerdere antwoorden mogelijk moeten zijn, dat in ieder geval door een tijdsindicatie oid duidelijk is om welke plaats het precies gaat. In dit geval van bovenstaande foto waren er een stuk of 4 mogelijkheden, die alle 4 goed zouden zijn, als je geen vertrektijd erbij zet van de bewuste trein...
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Bart »

Naar Leipzig rijden ze alleen vanaf Eilenburg Ost. Althans, zo leek het toen ik even in de Hafas keek.

Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Caspar »

Nou niet dus :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Suus »

Alleen in de ochtendspits rijden er treinen van Torgau naar Leipzig Hbf, de laatste trein van Torgau naar Leipzig Hbf gaat om half acht. Als ik op vakantie ben ga ik niet om half acht naar een vergeten uithoek van Leipzig om een station te bezoeken :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Caspar »

Het is geen aanval hoor, maar gewoon een tip zodat dit soort discussies niet ontstaan. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Alleen in de ochtendspits rijden er treinen van Torgau naar Leipzig Hbf, de laatste trein van Torgau naar Leipzig Hbf gaat om half acht.
Volgens de dienstregeling gaat er toch echt ook een trein om 17.44 uit Torgau naar Leipzig, da's geen rare tijd om 'n station te bezoeken :P

Betreffende de vraag van Bart: leuk om alleen de instinker zichtbaar te houden... 'n busje met Frysker bestickering maar in Friesland bestaat geen lijn 80 :P En d'r is ook nog eens nergens een lijn 80 waar standaard Frysker's op rijden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Suus »

Ik ga uit van lijn 80 in Scherpenzeel, volgens de wiki is daar een omleiding?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Bart »

Nee, dat klopt niet. Een hint: de situatie op de foto komt op dit moment niet meer voor.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Fotoquiz #3

Bericht door huibe »

Moet dit niet lijn 180 zijn? Op Oudewater Busstation.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Etienne »

Gezien de locatie is dit het busstation van Oudewater, waar enige tijd Fryskers/Scouts reden vanwege werkzaamheden in Haastrecht.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Bart »

En dat klopt! Ik had de 1 even weggepoetst met Paint (en achter de voorruit het dienstnummer veranderd van 180 naar 080).

Huibe mag weer, en Pijnackerbus krijgt kudos voor de goede reden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Fles »

Bart schreef:Nee, dat klopt niet. Een hint: de situatie op de foto komt op dit moment niet meer voor.
Bart schreef:En dat klopt! Ik had de 1 even weggepoetst met Paint (en achter de voorruit het dienstnummer veranderd van 180 naar 080).
De situatie op de foto is dus nooit voorgekomen ook. Dingen weglaten okee, maar dingen veranderen en doen of het zo hoort :N Waar ben je dan mee bezig. "Nee dit is eigenlijk Utrecht Centraal maar ik had het stationsgebouw in Paint vervangen door een kiekje uit Oudewater" kan dan net zo goed het "juiste" antwoord zijn. Ik vind dat dat soort bewerkingen te ver gaat. :idea:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Suus »

Ik ben het met Fles eens dat zulke bewerkingen te ver gaan, net zoals bushaltes in een grasveldje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Fotoquiz #3

Bericht door huibe »

Een leuk zoekplaatje. Welke bushalte is dit?

Afbeelding
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Cookie »

Bee schreef:Ik ben het met Fles eens dat zulke bewerkingen te ver gaan, net zoals bushaltes in een grasveldje.
Ook mee eens inderdaad. Plekken moeten duidelijk herkenbaar zijn en dingen weghalen om met moeilijker te maken moet ook kunnen. Dingen verkeerd veranderen ten opzichte van de werkelijkheid maakt het daarentegen niet echt leuker, dan kan het immers overal zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Geert »

Fles schreef:
Bart schreef:En dat klopt! Ik had de 1 even weggepoetst met Paint (en achter de voorruit het dienstnummer veranderd van 180 naar 080).
De situatie op de foto is dus nooit voorgekomen ook. Dingen weglaten okee, maar dingen veranderen en doen of het zo hoort :N Waar ben je dan mee bezig. "Nee dit is eigenlijk Utrecht Centraal maar ik had het stationsgebouw in Paint vervangen door een kiekje uit Oudewater" kan dan net zo goed het "juiste" antwoord zijn. Ik vind dat dat soort bewerkingen te ver gaat. :idea:
Precies, dan kun je nog beter het hele lijnnummer wegpoetsen. Beter geen aanwijzing dan een foutieve aanwijzing...
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Bart »

Kom op mensen, 't is toch geraden? Door twee mensen zelfs. Als je een grijs vlak over de 1 tekent, heb je gewoon wat informatie weggehaald. Niemand zegt dat wat je op de foto ziet ook de volledige informatie is. 80 kan je ook de hint geven om te letten op lijn 180, 280 of 380. Dat was trouwens een tijdje geleden ook al zo, toen Pijnackerbus (geloof ik) die Belgische foto plaatste. Okee, het dienstnummer veranderen was een echte bewerking, en dat is een ander verhaal.

Maar het blijft gewoon een quiz met een redelijk hoog niveau. Zo ook de nieuwe foto. Ik heb een flauwe herinnering aan wat er op de foto te zien is, maar waar was het nou?
Oud forumgebruiker

Re: Fotoquiz #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

huibe schreef:Een leuk zoekplaatje. Welke bushalte is dit?
Is dit een grap?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Fotoquiz #3

Bericht door huibe »

Ik moet toch iets? :? Ik durf geen foto's met bussen te plaatsen, want als er aan een klein detail een complete bus wordt herkend.

Maar ik zal het iets makkelijker maken. Onder het zwarte gedeelte van de foto staat een auto met het BBA Connex logo.

Dat scheelt toch weer half Nederland... :P

En niet te vergeten als je de halte in Google Streetview zoekt, dan is de heg wel bijgewerkt.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten