OVer je reiservaringen in augustus 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Nouja, er zaten wat domme dingen in, maar dingetjes als het weerbericht of een leuk recept zijn altijd wel leuk om te zien, zeker met een heerlijke warmtezuil ernaast :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door STF »

De vervoerder van stadsdienst-Luxemburg besteed een aantal ritten uit aan andere vervoerders, maar eigenlijk heb je dan wel erg grote verschillen als reiziger; de ene rit door de vervoerder zelf met aftandse Alliances, Scania's en Iveco's met een vies interieur en hele goedkope stoelen, verder ook geen displays met halte-info in de bus e.d. Vervolgens komt de volgende rit aan die uitbesteed is; een keurige MAN Lion's City waarin je een aantal zaken aantreft die je uberhaubt bij geen enkele andere vervoerder binnen Luxemburg zult aantreffen, namelijk automatische halte-afroep (i.p.v. totaal geen afroep), displays met de komende vijf haltes erop (i.p.v. alleen de volgende halte), zitplaatsen met driepuntsgordels (i.p.v. tweepunts) en meer van dat soort extra's.

Sommige regionale buslijnen zijn hier standaard de hele rit leeg, dat merkten we vanmiddag wel weer eens toen find_your_spot op de voorste rij wilde gaan zitten en daar het (lege) dieren-kooitje van de chauffeuse stond, alsof het haar prive-auto was. Het bagageluik ging daarom dus maar open om het kooitje erin op te bergen. :lol:
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door MdJ »

VIRM schreef:
De afgelopen twee dagen heb ik in diverse Veolia bussen gereisd rondom Apeldoorn. Tot mijn grote (OV-chip) frustratie waren de CiCo's op twee diverse plaatsen in de Veolia bussen: danwel meteen links van de bestuurder, danwel ergens links bij het instappen. Volgens een van de bestuurders die ik sprak kwam dit omdat zij met twee verschillende typen bussen rondrijden.
Is het technisch mogelijk om al die CiCo's overal in Nederland op dezelfde plaats te zetten bij het instappen? Vanuit het toegankelijkheidsperspectief is dit echt zéér frustrerend. -o-
Nouja, "gelukkig" zijn die kasten behoorlijk groot en hebben een vrij opvallende kleur (geel namelijk). Daarnaast "Ow ik zie hem niet, dus ik "zoek". Rechts heb je het al gezien, dus kijk je automatisch naar links. En dan zie je hem zo...
VIRM schreef: Overigens vanavond wel een leuke ervaring op station Apeldoorn. Voordat de IC richting Rotterdam en Den Haag op spoor 1 aankwam, kwam er nog een SGMm aanzetten. Voor deze SGMm stond op de CTA "Niet instappen" (duidelijk toch?). Er liepen een stel blondines over het perron die naar Amersfoort moesten. Toen de trein er aan kwam wilden zij gaan instappen. Een van hen riep tegen de conducteur: "gaat deze trein naar Amersfoort?" Waarop deze antwoordde (verwijzend naar de CTA): "wat staat er?" De nodige mensen op het perron moesten hier om lachen :mrgreen:
Het is nog leuker op woensdag en donderdag tussen de spitsen als de stopper naar Zutphen en de stopper naar Enschede op hetzelfde perron (1) staan. "Is dit de trein naar Enschede?"*wijzend naar een buffeltje.* "Is dit de stoptrein naar Zutphen? *wijzend naar net aangekomen sprinter*
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door reisthijs »

MdJ schreef:Nouja, "gelukkig" zijn die kasten behoorlijk groot en hebben een vrij opvallende kleur (geel namelijk). Daarnaast "Ow ik zie hem niet, dus ik "zoek". Rechts heb je het al gezien, dus kijk je automatisch naar links. En dan zie je hem zo...
Tja, het lijkt niet zo'n groot probleem maar het kost toch tijd, dat merk je wel als het druk is.
En of ze opvallen? Wie anders nooit met Arriva of Veolia reist is niet gewend dat je naar een geel kastje moet uitkijken.

Het beste is natuurlijk nog om twéé van die dingen op te hangen bij de ingang links én rechts. Dat heb je hier in de gele BRU-Citaro's, het instappen bij drukke haltes gaat daarbij echt veel sneller.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door VIRM »

reisthijs schreef:
MdJ schreef:Nouja, "gelukkig" zijn die kasten behoorlijk groot en hebben een vrij opvallende kleur (geel namelijk). Daarnaast "Ow ik zie hem niet, dus ik "zoek". Rechts heb je het al gezien, dus kijk je automatisch naar links. En dan zie je hem zo...
Tja, het lijkt niet zo'n groot probleem maar het kost toch tijd, dat merk je wel als het druk is.
En of ze opvallen? Wie anders nooit met Arriva of Veolia reist is niet gewend dat je naar een geel kastje moet uitkijken.

Het beste is natuurlijk nog om twéé van die dingen op te hangen bij de ingang links én rechts. Dat heb je hier in de gele BRU-Citaro's, het instappen bij drukke haltes gaat daarbij echt veel sneller.
MdJ: iemand die goed ziet 'kijkt' gewoon rond en ziet hem meteen. Iemand met een visuele beperking (zoals ik) doet daar echt veel langer over (en dat kost dan ook weer tijd, zoals reisthijs opmerkte). Ik heb inmiddels in trams en bussel al een stuk of 6 manieren gezien hoe het kastje ten opzichte van de deur kan hangen. Als ze zien dat het lastig gaat, willen chauffeurs best wel zeggen waar dat ding hangt, maar het blijft (vanuit mijn oogpunt) frustrerend.
Beul van de blindegeleidelijn
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door iljitsch »

Ja, echt nadenken over dat soort dingen gebeurt niet echt. Ik erger me dood aan het feit dat veel van die dingen op buikhoogte hangen. Het schermpje lezen is er dan echt niet bij, vooral niet bij het type dat de HTM gebruikt waarbij het scherm volledig vertikaal is.

Maar ja, je weet wat ze zeggen: "alles went (behalve een vent)". :D
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Stefan »

Wat hebben ze overigens een vreselijke omroep voor Rotterdam Centraal op Randstadrail Lijn E... Iets mooiers in elkaar 'flansen' kon zeker niet. :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Fles »

Welkom in GVU (4)922. U wilt betalen voor uw rit? Helaas, dat mag niet :N :lol:

Afbeelding
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Joshua »

Arriva is zo mooi bezig overal Arriva bordjes langs het spoor neer te zetten. Veolia doet dit ook maar dan wel een stuk goedkoper.
Afbeelding
Dit is op Station Mook-Molenhoek. Als je goed kijkt zie je dat er nog een blauwe rand omheen zit zoals vroeger de NS borden waren, maar dan de voorplaat gewoon is vervangen voor een wit Veolia plaatje.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Maik »

En Veolia heeft dat natuurlijk weer afgekeken bij Syntus. :wink:
Pommes.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Joshua »

Maik schreef:En Veolia heeft dat natuurlijk weer afgekeken bij Syntus. :wink:
Maar het gekke bij dit station is dat het nog helemaal niet zo lang open is en er zelfs nooit een NS bord heeft gestaan. (naar mijn weten)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Fles »

Ik word trouwens doodziek van al die separatisten die zo nodig het woordje "Limburg" op al die bordjes erbij moeten plakken :x

Ga toch weg met die onzin man
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Justin »

@Fles... toevallig had ik gisteren tot twee maal toe de 4922 gisteren... en zowel in vroege middag als in de vroege avond kon je niet betalen :\.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

De benedeningang van het Amstelstation was afgesloten met NS-linten vanwege een enorme waterplas. Jammer genoeg houden ze geen rekening met de passagiers van de trams en bussen die beneden aankomen en vertrekken, die moesten nu allemaal door het gras naar het trappetje ernaast :?

In het Amstelstation zelf staat een band onder begeleiding van 3FM op te treden!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door tsov »

Da's vanwege actie 555.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Michael »

Fles schreef:Welkom in GVU (4)922. U wilt betalen voor uw rit? Helaas, dat mag niet :N :lol:

Afbeelding
wat voor apparaat is dat rechts op de foto?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door reisthijs »

Dat is een stempelautomaat die (gezien het rode lampje) buiten dienst is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Michael »

reisthijs schreef:Dat is een stempelautomaat die (gezien het rode lampje) buiten dienst is.
Okee bedankt voor de info
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Het metrostation Wibautstraat heeft last van een flinke lekkage. Op het perron ligt precies in het midden een enorme plas water waar eenden graag in zouden willen zwemmen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Thomas »

Bee schreef:De benedeningang van het Amstelstation was afgesloten met NS-linten vanwege een enorme waterplas. Jammer genoeg houden ze geen rekening met de passagiers van de trams en bussen die beneden aankomen en vertrekken, die moesten nu allemaal door het gras naar het trappetje ernaast :?
Ach, die trams reden toch niet (althans niet om 8:00 vanochtend), want ook de tramhalte stond helemaal blank en uiteraard ook het tunneltje onder het spoor door. Sinds in dat tunneltje een paar jaar geleden de weg is vernieuwd, staat dat bij vrijwel iedere fikse regenbui onder water.
Verder vertrok er om 7:52 nog een metro vanaf het Amstelstation naar Gein, daarna vielen de volgende metro's één voor één uit op de displays. Om 7:55 zou de volgende om 8:08 komen, geen idee of die ook daadwerkelijk gekomen is, want de trein reed wel gewoon :) . Kan natuurlijk met die lekkage te maken hebben...

En heeft verder weinig met ov te maken, maar honderd meter verderop stond ook de Kamerlingh Onneslaan bij het viaduct onder de Gooiseweg door helemaal blank, dat heeft aan twee kanten een helling en fungeert dus als badkuip. Auto's reden/dreven over het fietspad omdat de weg totaal onbegaanbaar was; voor mij op de fiets was het nog net mogelijk om langs de rand door een relatief ondiep stuk (±10 cm diep, schat ik) te fietsen.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door tsov »

Tsja, de Watergraafsmeer is de diepste polder van Amsterdam, dus daar loopt al het water heen :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Geert »

Bee schreef:Het metrostation Wibautstraat heeft last van een flinke lekkage. Op het perron ligt precies in het midden een enorme plas water waar eenden graag in zouden willen zwemmen :shock:
Dinsdag lag er ook al een plasje, het druppelde naar beneden vanaf het plafond. Zal met alle regen inderdaad wel een flinke plas zijn geworden...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Dus je bent praktisch in de buurt (ik werk er zeer vlak bij) maar je komt niet buurten, tsss :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door VIRM »

Gisteren tweemaal bus 92 genomen in Zaandam.

Op de heenweg een aardige chauffeur (wel met een zwaar Zaans accent). Bij een van de haltes:
"Ga je niet mee moppie?" tegen een vrouw die buiten stond. :D

Op de terugweg zaten er wat kinderen ergens achterin de bus, die het (zo te horen) erg leuk vonden dat de bus driekwart over de rotonde moest. "U wordt zo wel heel populair bij de kinderen met die rotondes" zei ik tegen de chauffeur. Hij vertelde dat hij vaak voor lieve scholieren als hij ze 's ochtends vervoert graag een extra rondje om de rotonde maakt. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Geert »

Bee schreef:Dus je bent praktisch in de buurt (ik werk er zeer vlak bij) maar je komt niet buurten, tsss :P
Was je er nog om kwart voor 6? ;)

Nog een reiservaring van gisteren trouwens: ik stapte op Den Haag HS in in de s1900 naar Den Haag Centraal, en toevallig stond de conducteur ook bij de deur waar ik instapte. Ik hoorde hem de PLP over de portofoon oproepen, en toen zei hij dat er twee mensen op het perron stonden die in Delft helemaal geript waren - portemonnee, tas, etc. Later riep hij in de trein om: "De reden voor onze vertraging is dat twee mensen in Delft beroofd waren, dus let goed op uw spullen!" Het zal je maar gebeuren zeg... (Het waren nog toeristen ook)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten