Arnhem: Zomer 2010

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Arnhem: Zomer 2010

Bericht door webguy »

Om een aantal dingen centraal te houden hier een topic over de werkzaamheden in Arnhem. Hier dus nieuwsberichten, updates en al je vragen.

Hier alvast een aantal links:
- Een dagelijkse log van wat er precies gebeurt en wat de status is
- Wat foto's
- (Bovenstaande te vinden op de Prorail-project site, Sporen in Arnhem)
- Ook komt er elke week een videojournaal, hier een voorproefje:
- Tenslotte de NS twitter account over de werkzaamheden, met af en toe een foto'tje en nieuws:
http://twitter.com/ns_arnhem
Bijvoorbeeld deze "Nieuw Rijdend materieel NS?" of deze die laat zien hoe de tunnel vordert.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Fles »

zijn er geschikte plaatsen van waaruit je de werkzaamheden kunt gadeslaan zonder mensen in de weg te lopen? Misschien aan de Sonsbeekzijde? En zijn die plekken een beetje bereikbaar met de vervangende bussen? Of stoppen die aan de stationspleinkant?

En kan iemand die hersenlozen op Twitter aansporen om foto's _RECHTOP_ te zetten? :roll:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door webguy »

Kwam vrijdag avond laat nog over station Arnhem: ze waren druk bezig, maar de CTAs hingen al weer. Hierbij wat foto's van hoe het er 's nachts uit ziet (sorry, telefoon foto's en donker = erg veel ruis):
Afbeelding
De oude kap en trappen.
Afbeelding
De CTAs onder de nieuwe kap hangen alweer
Afbeelding
De nieuwe kap (en ingebouwd bankje) met de zee van licht.
Het ziet er echt heel mooi uit onder de nieuwe kap: over de belichting is goed nagedacht, het is een erg goede, even belichting van het hele perron. Verder wel een stuk 'noodkap' aan het begin tussen de trappen (dat was er al), maar nu ook een stuk tussen de nieuwe kap en de trappen in: dat wordt op een later tijdstip vervangen (ooit...)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Mark »

Goh, hebben zie niet eens de moeite genomen om gelijk digitale CTA's op te hangen? Ik zag afgelopen weekend dat die dingen zelfs al in Valkenburg of all places hingen...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door webguy »

Hmm, ja, zag ik ook. Maar, ik geloof dat die CTAs worden uitgerold per regio. De regio zuid heeft waarschijnlijk andere aannemer (Strukton?) dan regio noord of oost (waar arnhem ook moge liggen) en ze zijn nog niet zo ver dus.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Ardan »

CTA's plaatsen gaat inderdaad per regio. Zuid is nu geweest, en nu is geloof ik het westen of midden aan de beurt, Hilversum, Den Dolder en Bilthoven zijn recentelijk vervangen. Het ossten is in ieder geval als laatse pas aan de beurt :( Dus die dingen gaan in Arnhem nog wel even mee!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Daniel »

Hilversum, Den Dolder en Bilthoven lijken me toch wel vrij duidelijk onder het midden vallen :P Viel me laatst al op ja, zo'n digitaal ding in Bilthoven. Ging al twijfelen of die daar nou al hing sinds de proefnemingen rond Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Ardan »

Nee, dat is echt nieuw ;)
Enne, mijn twijfel was omdat ik niet zeker wist of Midden een eigen regio is, of dat Utrecht e.o bij West hoort.
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door webguy »

Overigens kwam ik vanavond er achter dat ze vergeten zijn het licht aan te sluiten bij de oude kap en een noodkap tussen de oude en de nieuwe. Erg donker deel van het perron dus...
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Michael »

Ardan schreef:CTA's plaatsen gaat inderdaad per regio. Zuid is nu geweest, en nu is geloof ik het westen of midden aan de beurt, Hilversum, Den Dolder en Bilthoven zijn recentelijk vervangen. Het ossten is in ieder geval als laatse pas aan de beurt :( Dus die dingen gaan in Arnhem nog wel even mee!
Hoezo Zuid is nou geweest? Breda heeft volgens mij nog de oude CTA's. Gaan ze die niet vervangen dan?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Daniel »

Allicht nemen ze het daar mee in de verbouwing van 't station :wink: (Of Breda valt onder West... het zuidelijke gebied waarin de CTA's nu vervangen zijn is immers vast niet toevallig allemaal bediend vanuit Eindhoven en Maastricht, terwijl Breda onder post Roosendaal valt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Michael »

Daniel schreef:Allicht nemen ze het daar mee in de verbouwing van 't station :wink: (Of Breda valt onder West... het zuidelijke gebied waarin de CTA's nu vervangen zijn is immers vast niet toevallig allemaal bediend vanuit Eindhoven en Maastricht, terwijl Breda onder post Roosendaal valt)
Maar bij Tilburg zijn ze al wel vervangen valt dat dan weer onder een andere regio?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Suus »

Zoals gezegd: Station Breda ondergaat binnenkort een grote verbouwing, dus dan is het logisch dat het vervangen van dat soort dingen nog even is uitgesteld, straks kan het allemaal in één keer :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door reisthijs »

De vervanging van CTA's staat los van de verbouwing van diverse stations. Alle stations krijgen uiteindelijk die nieuwe schermen, of die stations nou wel of niet verbouwd worden.

Wat had je dan gewild in Arnhem, de oude bakken niet meer terug hangen "want er komen straks toch nieuwe" met als gevolg dat je misschien lange tijd zonder zit?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door iljitsch »

Je zou toch denken dat als er toch CTAs opgehangen moeten worden het voor de hand ligt nieuwe op te hangen, dan scheelt dat later nog een keer terug komen om dit alsnog te doen. Maar die dingen zullen ongetwijfeld anders aangestuurd worden, en als die aansturing er nog niet is wordt het toch moeilijk om nu al op die nieuwe over te stappen...

Ik had ooit dat de weg voor mijn huis vernieuwd werd. Een week later komen ze terug om paaltjes bij de wegversmalling te zetten. Nog een week later werd de stoep weer open gebroken om een boom te planten. Efficientie is vaak erg veel gevraagd bij grote organisaties.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Joshua »

Nou op Station Roermond heeft nog een lange tijd slechts 1 nieuwe CTA gehangen terwijl de rest nog gewoon oude flappenkasten waren. Dus dit moet gewoon mogelijk zijn.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door iljitsch »

Tja ik weet niet hoe de klokradio-CTAs aangestuurd worden, maar gezien het feit dat die dingen al sinds mensenheugenis in gebruik zijn (nouja, zo lang als ik me kan herinneren en ik ben een mens) moet dat een vrij bejaard systeem zijn. Ongetwijfeld zullen de nieuwe op een andere manier aangestuurd worden. Als in de regio waar Arnhem onder valt die aansturing er nog niet is dan kan je die nieuwe nog niet inzetten. In Limburg draaiden op dat moment blijkbaar beide systemen naast elkaar.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Daniel »

Michael schreef:Maar bij Tilburg zijn ze al wel vervangen valt dat dan weer onder een andere regio?
Ja, Tilburg wordt bediend vanuit post Eindhoven :wink: Grens tussen het bediengebied van Roosendaal en Eindhoven ligt ergens tussen Breda en Tilburg.

@iljitsch: de nieuwe CTA's (wat eigenlijk TBP's zijn) kunnen ook middels het systeem dat de oude CTA's aanstuurt bediend worden. Dan zijn alleen niet alle mogelijkheden van die nieuwe dingen te gebruiken..
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Zoals gezegd: Station Breda ondergaat binnenkort een grote verbouwing, dus dan is het logisch dat het vervangen van dat soort dingen nog even is uitgesteld, straks kan het allemaal in één keer :)
Nee zo werkt het niet. Het vervangen van de CTA bakken wordt gewoon door een aparte projectorganisatie gedaan (die overigens jaren achter op schema ligt, maar dat terzijde). Op zich werkt dat gewoon het efficienst en het snelst. Dat er gekke dingen gebeuren, zoals een CTA bak schilderen een week voordat die bij het groot grofvuil wordt gedumpt: dat is iets waar je aan moet wennen in de spoorsector. ProRail is een grote organisatie en je kunt niet altijd overal op iedereen wachten... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door MdJ »

Dat is altijd zo. Je hoeft je ook pas zorgen (nouja....) maken als de schilders komen, dan is het sowieso binnen een maand gesloopt.
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Fles »

Ik ben vanmiddag even wezen kijken. Er was op het station zelf eigenlijk teleurstellend weinig te zien. Een nieuwe overkapping over een deel van spoor 3-4 en de vernieuwde brug aan de westkant. Dat was het eigenlijk wel. In de Kuil was er wel druk gewerkt, daar stikte het van de damwanden en de dive-under is ook al klaar :) En er werden krantjes uitgedeeld over het project.
Wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door reisthijs »

Fles schreef:de dive-under is ook al klaar :)
Dat lijkt maar zo, omdat ze van boven naar beneden werken. :wink: Het duurt nog minstens een jaar voor die klaar is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Fles »

ja okee, in ruwbouw bedoelde ik. SPoor ligt er nog niet, maar er is wel een gat. "Klaar" is misschien was voorbarig dan inderdaad :lol:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door Joshua »

Ik heb de overkapping ook al gezien, maar als je er zo onder staat zoals op de foto dan is hij inderdaad wel heel mooi.
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 30 aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contacteer:

Re: Arnhem: Zomer 2010

Bericht door AOD »

Verwijderd, ook de moederator doet niest anders.
Laatst gewijzigd door AOD op ma 06 sep 2010, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten