OVer je reiservaringen in augustus 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Dinsdagmiddag was ik dan weer net niet (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Niet echt een reiservaring, maar toch: terwijl heel Nederland bijna wegspoelt van de regen, wordt er in Hoorn al de hele week onder hoge druk nog extra water over het hele station gespoten. Ik zie iedere dag deze wagen staan, en nu is ook goed te zien dat het erg opknapt. Alle kunstmatige versiersels zijn weer weg, de perrontegels zijn weer 2 tinten lichter, en ook oude kauwgom is verdwenen van de grond. Zal wel een aardige duit kosten, omdat er natuurlijk ook de hele tijd een LWB'er naast staat.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Ardan »

Geert schreef:
Bee schreef:Het metrostation Wibautstraat heeft last van een flinke lekkage. Op het perron ligt precies in het midden een enorme plas water waar eenden graag in zouden willen zwemmen :shock:
Dinsdag lag er ook al een plasje, het druppelde naar beneden vanaf het plafond. Zal met alle regen inderdaad wel een flinke plas zijn geworden...
Dat is al een hele tijd zo, zelfs als het boven droog is. Dus ik begin me af te vragen of het regenwater is...

Vanmiddag was het ook bij ons noodweer. Naar de chauffeurs werd gecommuniceerd dat ze de spoortunneltjes in de Stationsstraat moesten vermijden omdat die helemaal onder scheen te staan. En dus reed mijn bus over de Singel naar het station, hetgeen voor een aantal mensen wel goed uitkwam die aan de Singel moesten wezen, die zijn even voor de deur afgezet :pos:
Ik doe ook maar wat
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Marc »

Door hevige regenval stond vanmorgen de tunnel van station Gouda onder water, reizigers konden het station alleen verlaten aan de centrumzijde. Door al dat water reed trein t9533 / t9528 niet, spoor 11 was immers niet bereikbaar (en het spoor wijzigen, tsja...). Een half uur later werd trein t9535 / t9530 afgehandeld op spoor 8.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Fles »

de 95serie is dat geklier naar Alphen of wat? :?:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Ardan »

Fles schreef:de 95serie is dat geklier naar Alphen of wat? :?:
Pssst, daar hebben ze dus een mouse-over voor uitgevonden... even met je muis op het nummer staan en je ziet wat het is :idea: :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Mark »

Stopper Gouda-Alphen inderdaad.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, de ex-tram ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

Die treinserie die niet rijdt in de spits en die nooit treinen langer dan vier bakken kan hebben omdat het perron in Boskoop nu eenmaal niet langer is door het Prorail-hek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Fles »

Ardan schreef:
Fles schreef:de 95serie is dat geklier naar Alphen of wat? :?:
Pssst, daar hebben ze dus een mouse-over voor uitgevonden... even met je muis op het nummer staan en je ziet wat het is :idea: :mrgreen:

IK weet dat wel ja. Maar dat is dus pas later aangepast :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

In Utrecht was men vanmorgen even een nog grotere chaos van het perrongebruik aan 't maken... met de t2818 kwamen we binnen op spoor 7 nadat daar een trein ri. Amsterdam vertrokken was (aldus de omroep in de trein). Na aankomst zag ik op spoor 8 ook nog wat IRM staan, allicht de trein die rond die tijd van spoor 5 had moeten vertrekken en daar niet stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door tsov »

Tussen de Egidiusstraat en het Bos en Lommerplein (Amsterdam dus) stond een hele rij trams met alarmlichten. Blijkbaar was de Jan Evertsen ook gestremd, want er stonden ook wagens van lijn 13 tussen. Toch jammer dat de lussen op het Mercatorplein en Bos en Lommerplein weggesaneerd zijn ;)

edit: ik zie lijn 13 via de Hoofdweg en Kinkerstraat rijden
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was spoor 11 op Utrecht Centraal ineens weer toegankelijk voor reizigers: hekken stonden er nog deels, maar op meerdere plekken met een doorloopbare opening. Ook de werktrein die er langs het perron stond was verdwenen.
Treinen vertrokken er overigens niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door tsov »

Terugkomend op mijn bericht van vanmiddag: uiteindelijk geen lijn 13 meer gezien, wel een lijn 7
Afbeelding
Hierna was er weer beweging te bespeuren in de Jan Evertsenstraat, dus ben ik maar weer in de bus gestapt ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Hoe laat was dat? Was vanmiddag tussen 15 en 16 uur boodschappen aan het doen op de Postjesweg, dus misschien op een haar gemist...
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door tsov »

Deze foto is gemaakt om 13:19 ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
030utrechtt
Berichten: 98
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 21:53

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door 030utrechtt »

In de trams in utrecht is de afroep gewijzigd
bij de groene trams hoor je nu bij elke halte:
Reist u met een ov chipkaart?, vergeet dan niet uit te checken op het perron....Halte 5 Mei Plein...Let op de afstap bij het uitstappen.
Wel apart dat er bij elke halte word omgeroepen dat je moet oppassen voor de afstap, terwijl er maar op een beperkt aantal halte's een afstap is en het overgrote deel gewoon gelijkvloers

Bij de spitstram: Dit is de spitstram van utrecht centraal naar nieuwegein zuid, deze tram stopt niet op alle haltes, raadpleeg voor meer informatie de info stickers boven de tramdeuren of op de haltepalen op het perron (laatste zin klopt niet helemaal, maar zoiets word er omgeroepen).
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Joshua »

Vanmorgen in de vroegte (voor mijn doen) ben ik vanaf hartje Nijmegen vertrokken naar het koude hoge maar toch nog de hele middag (vanaf 1 uur/half2) wel droge Groningen.

Ik heb me spoorboekje niet bij de hand dus moet het even doen met de informatie die ik uit me kop weet.
's morgens om 8:45 uur vertrok ik vanaf Station Nijmegen met de s3600 naar Zwolle. Deze trein liep bij Deventer een vertraging van 5 minuten op waardoor ik om 10:18 uur op Station Zwolle aan kwam.
Gelukkig had de trein die naar Groningen reedt (serienummer weet ik niet uit me hoofd) ook vertraging, en maar liefst 8 minuten waardoor ik me overstap mooi kon halen en om 11:22 uur in Groningen aan kwam.

De terugweg was eigenlijk erg standaard, niks opmerkelijks gezien of mee gekregen. Wel een tussenstop gemaakt in Arnhem om de nieuwe perron kap nou eens goed te bekijken. Er moeten nog wat dingen aan afgewerkt worden maar ik vind hem nu al erg mooi.
En de palen waar de perron kap op leunt zijn ook nog eens mooi om op te zitten.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door STF »

Zwartrijden is nog nooit zo makkelijk geworden sinds de invoering (1998) van de E-GO kaart in het Luxemburgse OV; gisteren waren we onderweg met de trein (zaten 1e klas), kwam er een controleploeg binnen dus ik laat me papieren dagkaartje zien en de E-GO kaart waar het 1e klas supplement op stond, find_your_spot laat een stuk of tien E-GO kaarten zien en htm_tram liet twee E-GO kaarten zien maar aangezien de controleploeg geen uitleesapparatuur heeft kunnen ze weinig anders dan knikken dat het in orde is. Tja de E-GO kaart is er ook pas slechts 12 jaar he, logisch dat het personeel dan nog geen uitleesapparatuur heeft dat komt pas 30 jaar na invoering ofzo... :mrgreen:

In de bus wapperen reizigers ook maar gewoon een beetje met hun E-GO pasje naar de chauffeur en het is in orde.

Reist u al zwart met de E-GO kaart? Hij wel!
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Fles »

Invoeren dat ding. Hier. Landelijk. Nu meteen :mrgreen: Ik zeg: Doen!
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door VIRM »

Vandaag naar de Uitmarkt gegaan.

Op de heenweg had de bestuurder van tram 5 kennelijk een melige bui.
Bij halte Spui: "Damens en heren, kunt u alstublieft even uw billen bij elkaar drukken? Dan kunnen er nog meer mensen mee!"
Net na vertrek vanaf de halte Spui: "Niet al te hard drukken, anders gaat het stinken!"
Overigens kan je goed zien dat er redelijk wat zwart wordt gereden, aangezien er wel redelijk wat mensen in- en uitstapten zonder in- of uit te checken.
Waarom gewoon niet een personeelslid plaatsen voor- en achterin de tram en alleen mensen aan beide einden laten instappen (vergt wel enige verbouwing)?

Overigens vraag ik mij af of iemand van de afdeling materieelplanning doorhad dat het Uitmarkt was. De t7484 met vertrektijd 01:16 vanuit Amsterdam CS zat echt tjokvol. Het werd gereden door Mat'64, dus die klapstoeltjes bij de deuren zijn ook niet echt handig als iemand blijft zitten (en hij wilde maar niet doorhebben dat hij beter kon opstaan om zo nog meer staanplaatsen te 'creeeren'... zucht...).
Laatst gewijzigd door webguy op zo 29 aug 2010, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: s -> t
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Caspar »

Vandaag was ook de s4000 goed bezet, vanaf Koog Zaandijk waren er staanplaatsen naar Amsterdam. (zat in de stopper uit Heiloo om 13.31) De hele trein was gelijkmatig vol, en op mijn balkon stonden er tussen Zaandam en Sloterdijk minstens 15 mensen. Nu valt me al dat al langer op. Doordat er op zondag best veel dagjes mensen zijn en zowel de s800 niet rijdt (veel reizigers voor Heiloo en met mindere mate Castricum en Zaandam) en de s14700 is die stopper altijd erg vol met 4 bakken. Tijd voor versterking op de zondag! (of een extra stop van de s3000 op Heiloo...)
Gister trouwens nog een t4551 zonder HC aan boord (virm6), de machinist kwam zijn cabine uit om de overweg in Hoorn te sleutelen.

Vind het nog steeds erg raar dat de NS ook niet in de avonduren een stop in Heiloo wil maken met de s3000. Met het sail weekend heb ik weer eens in de t4078 gezeten, en er waren minstens 150 à 200 reizigers die in Heiloo uitstapten. Op een gewone avond zijn dat er ook minstens een stuk of 40 op dat tijdstip. En in het weekend al snel 100.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door STF »

Grappige stopknopjes hebben ze in bussen van het Zwiterse merk HESS, is weer eens wat anders dan het gebruikelijke STOP.
Afbeelding
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Klaasje »

Connexxion heeft weer een geweldig goede bus rondrijden in Almere (not). Ik stond net op de halte te wachten op buslijn 152, komt lijn 6 met de cxx 9126. De chauffeur kreeg deze bus in eerste instantie niet van de halte weg. Pas na luchtdraaien en het uit- en inschakelen van de motor lukte het. nadat ik in de 152 was gestapt hadden we nog twee keer last van die bus doordat die traag wegkwam op onhandige lokaties. Hopen dat de bus zo de reparatie ingaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Hoelang zou het nog duren voordat NS doorkrijgt dat de hoeveelheid reizigers niet door wijzigingsbladen geregeld wordt... die neemt toch echt nu (sinds vorige week) al aanzienlijk toe en niet volgende week pas :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten