OVer Missers in de Reisinformatie #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

In de m4203 stond vanmorgen op een van de OBIS-schermen het beeld gedeeltelijk naast het scherm... rechts een zwarte balk dus en links miste dus wat tekst. O.a. precies alle tijden van de aansluitende treinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Dexter »

Een niet-voor-reizigers-bestemde-reisinformatie-misser tijdens het stormachtige weer maandag: Ik en alle andere machinisten op de baanvakken tussen ruwweg Rtd-Ddr-Bd/Rsd werden opgeschrikt door een automatische alarmoproep over de GSM-R, die bestemd was voor de treinen op de HSL-Zuid: "WIND-WAARSCHUWING! DE MAXIMUMSNELHEID OP DE HSL-ZUID IS 160 KM/H! (ingesproken door een stem die verdacht veel op die van Caspar leek) :wink: en dat bleef zich gedurende een halfuur herhalen. Hierdoor was er geen normale communicatie meer mogelijk tussen de treinen en Post T en liepen veel treinen vertraging op omdat ze op zicht gingen rijden, wat verplicht is bij een alarm-oproep.
Vallend blad maakt rails glad.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Mark »

Waarom kan men bij Connexxion nou nooit eens goede info geven bij omleidingen? :( Lijn 12 is in Hengelo een groot deel van de route omgeleid. Informatievoorziening:

- De website vertelt alleen dat er een omleiding is, verder niks. :neg:
- 9292ov.nl weet helemaal niks :neg:
- Bij de haltes hangen alleen maar oranje zakken over de gele borden, verder geen info :neg:
- De TFT-schermen in de bussen geven ook gewoon de haltes aan waar de bus niet langs rijdt, net als de omroeptruus :neg:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

(ingesproken door een stem die verdacht veel op die van Caspar leek) :wink:
Nou dat was ik niet. De hele HSL wordt vanuit post Rotterdam bediend. De overloop wissels tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep op de HSL kan je in Amsterdam niet zien/bedienen. Overigens zat ik laatst zelf in de Thalys op de HSL, gaan we voor Breda flink in de remmen, en zie ik uit mijn ooghoeken een test Fyra (6 rijtuigen plus loc) voor ons kruipen vanaf de aansluiting uit Breda. Tot Rotterdam daarachter aan geboemeld. En vertraging in Rotterdam was een goed half uur. Roept de treinmanager om: Door infrastructurele problemen is onze aankomst helaas een half uur later in Rotterdam :roll:
Als er al wat met de infra zou zijn, dan nog zou de Thalys niet harder dan 160km/u kunnen rijden achter een Fyra aan.

Op de heenweg met Thalys ook wat vetraging, de gebruikelijke 5 minuten file rijden om op Schiphol op spoor 5 te komen, en kwartier door heel lang stil te staan voor een brug tussen Antwerpen en Mechelen waar men aan het werk is. De vertraging was uiteindelijk 20 minuten, roept de Belgische treinmanager om: door infrastructurele problemen op het NEDERLANDSE net, is onze aankomst in Brussel 20 minuten later dan voorzien. Met de nadruk op Nederlandse. ''Infrastructurele problemen'' Is wel een modewoord in Thalys blijkbaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Suus »

Op dit moment zouden er problemen zijn met de bussen 37, 40, 62 en 65 bij het Amstelstation door wateroverlast, maar waarom zijn er dan geen problemen met de extreem belangrijke buslijn 136 en de streekbussen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Milco »

Een leuk bericht op www.ns.nl:

Vlissingen-Roosendaal
Vrijdag 27 Augustus 16:12
Oorzaak
De beperkingen tussen Middelburg en Vlissingen als gevolg van een wisselstoring zijn voorbij.
Er rijden stopbussen tussen Middelburg en Vlissingen.
Verwachting
Houdt u nog rekening met een langere reistijd.

Ja, dat snap ik wel hoor, de beperkingen zijn voorbij, maar tussen Middelburg en Vlissingen moet je wel met de bus reizen... :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Raymond »

Is het een misser op de Connexxion site en bij 9292ov of is er vanaf komende zondag sprake van een knip in Q-Liner 350 (Alkmaar - Leeuwarden) bij het sprankelende Den Oever met een 0 minuten overstap?
Laatst gewijzigd door Raymond op vr 27 aug 2010, 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Milco »

Dat zag ik ook al op www.connexxion.nl, vreemd.
Misschien behoort straks het traject Alkmaar - Den Oever tot concessie Noord-Holland-Noord en Den Oever - Leeuwarden tot Friesland? Maar dat is wel vreemd. Misschien rijden ze wel door bij Den Oever hoor, maar dan zou dat dan wel in de dienstregeling moeten staan, lijkt me.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Het moet niet gekker worden... NS weet kennelijk zelf niet meer waar en wanneer de treinen vertrekken in Utrecht :roll:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Hangen er dan geen blauwe vertrekstaten? Ik vind dit wel mooi, trekt goed de aandacht. Vaak is er een klein hoekje rechtsonder waar de boodschap over de werkzaamheden staat, die niet eens opvalt.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Waarschijnlijk verekken de treinen per dag en misschien zelfs per uur wel op verschillende sporen... dan kan je dat niet allemaal kwijt op zo'n bord nee. En soms wordt een spoor last-minute nog gewijzigigd...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Dan krijg je het Franse model, dat iedereen in de hal zich verzameld onder de Centrale Hal Aanwijzer, en als op 20 minuten voor vertrektijd het spoor erop komt te staan, ontstaat er een enorme bewegende mensenmassa bij iedere aankondiging.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

@Caspar: nee, geen blauwe vertrekstaten. Dit is variant twee, eerst hingen er vertrekstaten met alles erop behalve de spoornummers.

@Ziggy: Dat valt allemaal wel mee hoor, aan de treinen die vertrekken van spoor 1 t/m 8 en 14 t/m 19 is eigenlijk niks veranderd ten opzichte van de standaardsituatie aan het begin van de huidige dienstregeling.
Wijzigingen zijn er alleen voor de vertreksporen 9, 11 en 12 dus en dan ook nog eens alleen voor de IC's (de stoptreinen vertrekken gewoon waar ze dat altijd al deden).

Voornaamste verschil met normaal is dat spoor 9 voor de s12500 en s12700 in beide richtingen gebruikt wordt afhankelijk van het moment van de dag. 11 is buiten dienst en de NoordOost is daarom verplaatst naar 12 en de s2800 naar 9.
Enige lastige situatie betreft tot 6 september de avondspits waarin de NoordOost én de voortrein daarvoor beide op spoor 12 gepland staan. Al is het dan gewoon een optie van spoor 4 naar Rtd te vertrekken en van 9 ri. Amf (met de voortrein die dan in beide richtingen rijdt)

Enige vreemde situatie in 't geheel was dat deze week de t12759 op maandag en vrijdag van spoor 9 en dinsdag t/m donderdag van spoor 12 vertrok en de t1759 juist op ma+vr van 12 en di+wo+do van 9. Da's eigenlijk een volstrekt onlogische situatie...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Marc »

De serie s14500 nam volgens de CTA van Amsterdam een alternatieve route. Op zich gaat het wel: naar Schiphol en dan via de Hemboog naar Enkhuizen. Overigens ontbreken nog enkele stops...

Afbeelding
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door reisthijs »

ziggy schreef:Waarschijnlijk verekken de treinen per dag en misschien zelfs per uur wel op verschillende sporen...
Dat is nog steeds geen reden om de reiziger niet op z'n minste te informeren, wannéér een trein zou moeten vertrekken. De vertrektijden zijn niet aangepast!

Overigens kan nog vermeld worden dat er niet voor álle richtingen zo'n blanco vertrekstaat hangt: die voor de treinen richting Hilversum/Baarn is nog wel een gewone.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Milco »

Vanmiddag deze foto gemaakt, vanuit de auto in Amsterdam: (sorry voor de kwaliteit.)

Afbeelding
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Geert »

Wat betreft de vertrekstaat in Utrecht:

Zoals het nu opgehangen is, is ook niet handig als je wilt zien hoe laat de laatste trein gaat, om te zien dat er na 20.00 uur minder treinen rijden of op welke stations er wordt gestopt. De halaanwijzer en de TAS-schermen vermelden zulke informatie immers niet, die tonen alleen eindbestemming en misschien wat via-stations. Want welke trein moet je nu nemen naar Leiden Lammenschans?
Intercity's stoppen alleen op de met IC aangegeven stations
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Oud forumgebruiker »

Milco1995 schreef:Vanmiddag deze foto gemaakt, vanuit de auto in Amsterdam: (sorry voor de kwaliteit.)
Die heeft dat al een tijdje.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:@Ziggy: Dat valt allemaal wel mee hoor, aan de treinen die vertrekken van spoor 1 t/m 8 en 14 t/m 19 is eigenlijk niks veranderd ten opzichte van de standaardsituatie aan het begin van de huidige dienstregeling.
Wijzigingen zijn er alleen voor de vertreksporen 9, 11 en 12 dus en dan ook nog eens alleen voor de IC's (de stoptreinen vertrekken gewoon waar ze dat altijd al deden).
Helaas, geen koelkast. De s7400 naar Rhenen vertrekt nu ook in de daluren van spoor 14 (was in de daluren van spoor 12). En er zijn ook wijzigingen voor spoor 8, spoor 5 en spoor 4 (zie hieronder).
Daniel schreef:Voornaamste verschil met normaal is dat spoor 9 voor de s12500 en s12700 in beide richtingen gebruikt wordt afhankelijk van het moment van de dag. 11 is buiten dienst en de NoordOost is daarom verplaatst naar 12 en de s2800 naar 9.
Enige lastige situatie betreft tot 6 september de avondspits waarin de NoordOost én de voortrein daarvoor beide op spoor 12 gepland staan. Al is het dan gewoon een optie van spoor 4 naar Rtd te vertrekken en van 9 ri. Amf (met de voortrein die dan in beide richtingen rijdt)
Da's geen optie: vertrek van s7400 naar Breukelen en de NoordOost naar Rotterdam van 5 resp 4 kan niet tegelijk. De keren dat ik er was en er tegelijk twee spitstreinen vertrokken vertrok dan ook de Haagse poort van de NoordOost van spoor 4, dat kan wel maar ligt erg krap: om .09 aankomen uit Amersfoort, om .10 vertrekken van spoor 5 naar Den Helder, en dan om .14 vertrekken van spoor 4 naar Den Haag. De situatie met de Haagse poot op spoor 5 en de s3000 op 4 (en daardoor geen kruisingen) heb ik ook wel gezien, maar dan verlies je de overstap van s3500 op s3000 weer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Tja, 't probleem is eigenlijk domweg dat je altijd wel ergens een overstap kwijtraakt... wat dat betreft is de situatie in de avondspits per 6 september nog de meest nette oplossing, jammer dat de wijzigingsbladen en de verbouwing niet meer gelijkop gaan.
Immers heb je dan een cross-platform overstap van de, dan tot Utrecht rijdende, spits-IC uit Leeuwarden op de IC ri. Den Haag die in Gouda weer aansluiting biedt op de IC naar Rotterdam. En de andere kant op kan je vanuit Rotterdam al in Gouda overstappen op het gedeelte uit Den Haag wat in Utrecht een flinke wandeling scheelt.
Dat heeft op de grootste reizigersstroom amper effect en hindert de andere corridors ook het minst.

(Hoewel in Utrecht koppelen van de spitstreinen uit beide richtingen gevolgd door het in Amersfoort weer afkoppelen van een treinstel mogelijk wel vertragend werkt. Immers is de stop in Amf van de spitstreinen vrij kort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ardan »

Hmmm, interessant, Arnhem Velperpoort tussen verder alleen (semi-)intercitystations. Stopte de s3600 dan vroeger ook daar?

Schitterend hoor, de nieuwe Syntus-bussen hier in Deventer, alleen jammer dat de naam van de halte St. Juriënstraat praktisch consequent verkeerd wordt geschreven. (is namelijk met dubbel-r ;) )
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Joshua »

Het viel me laatst in Arnhem ook al op dat een CTA onder de nieuwe kap ook wel een leuk fout aan geeft.
De s3600 naar Zwolle was geen intercity maar een internationale trein.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door webguy »

Ardan schreef:Hmmm, interessant, Arnhem Velperpoort tussen verder alleen (semi-)intercitystations. Stopte de s3600 dan vroeger ook daar?
De eerste intercity naar Zwolle stopt ook op Velperpoort (klopt alleen niet, omdat 'ie overal stopt dan... hmm)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ardan »

Én Presikhaaf, Velp, Rheden en Brummen. Maar aangezien dit één boekje betreft moeten er dus ook treinen zijn geweest die alléén op Velperpoort stopten..
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten