OVer Missers in de Reisinformatie #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Frank »

In o.a. de dienstregeling van '96/'97 stopten in de ochtendspits enkele sneltreinen naar Zwolle te Arnhem Velperpoort.

(Dat ik me dit in één keer herinner :@ )
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door MdJ »

Wij spreken in DGRL 2007, toen spoor 7+8 kopspoor waren en de 7500(St Ed-Zp) geknipt was in Ah, Zp-Ah werd toen 17500. Doordat die in Ah keerde op spoor 3B (kerende s3600 op 3A) en dat daar zo kort was er dus maar 1xV (of 2x?) op paste, stopte er in de spits 2 treinen per richting extra op Ahp, omdat het anders wel heel druk werd in dat kleine treintje :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door webguy »

Weet je dat zeker? Want spitsversterking de laatste jaren heb ik alleen gezien voor Ahpr met alle studenten aan het begin van het schooljaar. Verder is er voor Ah-Ahp (geen grote vervoersstroom) ook Syntus.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door MdJ »

Ow, wacht... Dat was Ahpr :oops:

*laat maar weer* :@ :@ :@
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Ardan »

Ik kan me inderdaad ook nog herinneren toen in de ochtendspits te hebben gestopt op Ahpr, zonder dat dit werd omgeroepen ofzo... was dus planmatig..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Volgens de omroep in de trein moest de t2818 vanmorgen even wachten met binnenkomen in Utrecht omdat het aankomstspoor nog bezet was... opmerkelijk dan dat volgens de AV juist die 2818 de eerstvolgende trein van het bewuste spoor 8 was :P Zal wel een kruisende rijweg geweest zijn waardoor we nog niet binnen konden komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Suus »

Op station Leiden klinkt weer eens een bandje over aanpassingen in de dienstregeling, maar dat is ingesproken door iemand... Nouja, iemand waarmee het goed wakker worden is!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Caspar »

Daniel schreef:Volgens de omroep in de trein moest de t2818 vanmorgen even wachten met binnenkomen in Utrecht omdat het aankomstspoor nog bezet was... opmerkelijk dan dat volgens de AV juist die 2818 de eerstvolgende trein van het bewuste spoor 8 was :P Zal wel een kruisende rijweg geweest zijn waardoor we nog niet binnen konden komen.
Die kans is inderdaad erg groot. Andere opties zijn natuurlijk nog leeg mat, goederentrein en andere treinen die niet in de vertrektijden zijn opgenomen. Of zoals afgelopen weekend een afvalcontainer in het spoor :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door webguy »

Ardan schreef:Ik kan me inderdaad ook nog herinneren toen in de ochtendspits te hebben gestopt op Ahpr, zonder dat dit werd omgeroepen ofzo... was dus planmatig..
Ja, die spitsstops zijn een beetje twijfelachtig: het is nooit echt duidelijk geweest hoe dat nou precies zit, maar meestal aan het begin van het schooljaar bleek de 7500 te kort. Inmiddels hebben we een 7600 met sprinters, meestal 5 bakken, en dat is een meer dan 2x V dus lukt het redelijk... Als het busstation af is nemen misschien meer mensen bus 5, maar die doet er weer 20-25 minuten over tegenwoordig (rijdt na 2 jaar werkzaamheden weer via Winkelcentrum Presikhaaf, en niet rechtstreeks) en dat is zonder het lopen van het station naar Willemsplein. De trein doet er 5 minuten over, dus dan is de keuze snel gemaakt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Wubbo »

Op spoor 8 in Utrecht stond, toen ik aankwam om 07.20, een s800 richting Alkmaar gepland. Daar zul je dus wel op hebben moeten wachten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Kan kloppen ja, ik zag 'n IRM ri. Asd vertrekken. Maar wat doet dat ding op spoor 8, die hoort toch op 7 thuis sinds 21-8? (Daarvoor stond 'ie wel op 8 met de s2800 op 9, wat nu niet meer kan vanwege een conflict met de treinen naar Amf)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door reisthijs »

De s800 naar Alkmaar hoort over het algemeen op spoor 7 thuis ja, maar de trein van 7:25 dus niet, die staat vreemd genoeg iedere dag op 8 gepland.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Hmm raar, da's dan wel erg krap gepland zonder aanwijsbare reden (hoewel het alleen afgelopen vrijdag en vandaag tot vertraging geleid heeft, de andere dagen was de bewuste s800 alsnog naar spoor 7 gespoorwijzigd).
Lijkt me in ieder geval niet dat het goederenpad wat voor de t2818 ligt de oorzaak is: die zou immers met de binnenkomende s800 conflicteren met een doorkomst via spoor 7.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Wubbo »

Nee hoor, aankomst om .22 en doorkomst om .25 is aan de zuidzijde van Utrecht geen conflict. Opvolging van 3 minuten (goederentrein door om .25 en s2800 aan om .28) trouwens wel officieel, maar ik geloof dat men zich daar in de praktijk weinig van aantrekt.

Dat goederenpad zou ik trouwens geen logische reden vinden om deze goocheltruc te doen want je wordt er niet echt blij van qua kruisingen. Ik ken het materieelplaatje rond Utrecht verder niet, wellicht dat er nog wat gerangeerd wordt rond die tijd.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Marc »

Vanochtend even hamsteren in Arnhem:

Een defecte CTA met en alternatieve route:
Afbeelding

Een Intercity met een alternatief eindpunt (Tilburg hing in dit geval vast op de CTA):
Afbeelding

Ehmmm, moet ik gaan reserveren in Venlo :mrgreen:?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Opvolging van 3 minuten (goederentrein door om .25 en s2800 aan om .28) trouwens wel officieel, maar ik geloof dat men zich daar in de praktijk weinig van aantrekt.
Da's zeker geen probleem. Althans, in de praktijk komt de s2800 vaak zat al om .25 binnen... kennelijk is 't goederenpad vrij ruim.
Maar als de 3-minutenopvolging als conflicterend gezien wordt is eenzelfde opvolging met ook nog treinen die verschillende kanten op gaan dan niet net zo conflicterend?
Ik ken het materieelplaatje rond Utrecht verder niet, wellicht dat er nog wat gerangeerd wordt rond die tijd.
Kennelijk niet, want volledig volgens ProRail-logica (oftewel: voor een normaal mens niet begrijpbare logica) werd afgelopen vrijdag de s2800 na relatief gezien kort wachten op spoor 7 binnengenomen terwijl de s800 nog op 8 stond :P

En dat het met al die wisselende vertreksporen verdomd goed opletten geblazen is bleek vanmiddag nog even: de t12756 stond op spoor 9 gereed met op de CTA's de t12561 :roll: Die laatste was overigens vanwege een +15 naar dat spoor gespoorwijzigd wat doet afvragen waarom dan de t561 van 12 naar 8 gewijzigd was met als gevolg dat de t1756 juist weer naar 4 gestuurd was. Schuifpuzzels voor gevorderden dus, eens wat anders als vingerverf :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Althans, in de praktijk komt de s2800 vaak zat al om .25 binnen... kennelijk is 't goederenpad vrij ruim.
Neuh, de s2800 is vrij ruim en het goederenpad is vrij vaak niet gevuld.
Daniel schreef:
Ik ken het materieelplaatje rond Utrecht verder niet, wellicht dat er nog wat gerangeerd wordt rond die tijd.
Kennelijk niet, want volledig volgens ProRail-logica (oftewel: voor een normaal mens niet begrijpbare logica) werd afgelopen vrijdag de s2800 na relatief gezien kort wachten op spoor 7 binnengenomen terwijl de s800 nog op 8 stond :P
En dat houdt in dat er niet iets van spoor 7 afgerangeerd kan worden om pak 'm beet .23 naar de Landstraat of de Cartesiusweg?
Daniel schreef:En dat het met al die wisselende vertreksporen verdomd goed opletten geblazen is bleek vanmiddag nog even: de t12756 stond op spoor 9 gereed met op de CTA's de t12561 :roll: Die laatste was overigens vanwege een +15 naar dat spoor gespoorwijzigd wat doet afvragen waarom dan de t561 van 12 naar 8 gewijzigd was met als gevolg dat de t1756 juist weer naar 4 gestuurd was. Schuifpuzzels voor gevorderden dus, eens wat anders als vingerverf :mrgreen:
de t1756 vertrekt 'standaard' van spoor 4, die trein heb ik namelijk de afgelopen tijd al een keer of 3 genomen ;-). Daar komt ook het eerder door mij beschreven verplaatsen van NoordOosten naar spoor 4 vandaan, het is de enige serie die je met goed fatsoen op spoor 4 af kan handelen. Of je moet graag de t561 daar neer zetten ;-)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Raymond »

Raymond schreef:Is het een misser op de Connexxion site en bij 9292ov of is er vanaf komende zondag sprake van een knip in Q-Liner 350 (Alkmaar - Leeuwarden) bij het sprankelende Den Oever met een 0 minuten overstap?
Officieel een misser. De bussen rijden nog gewoon rechtstreeks ontdekte ik vandaag ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door webguy »

Die CTA-Mishap zag ik ook in Arnhem! ;)

Verder vandaag in de aanbieding Tuffy op Nijmegen Heyendaal met berichten voor Nijmegen "centraal", met onder anderen "De Stoptrein naar Boxmeer, Venray en... vertrekt van spoor 35" en "De intercity naar .... en Roosendaal van xx:xx vertrekt van spoor 4a".
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:
Daniel schreef:Althans, in de praktijk komt de s2800 vaak zat al om .25 binnen... kennelijk is 't goederenpad vrij ruim.
Neuh, de s2800 is vrij ruim en het goederenpad is vrij vaak niet gevuld.
Maar het goederenpad wat voor de t2818 zit juist wel :wink: Althans, heb de goederentrein vaak zat uit Amf zien vertrekken.
Wubbo schreef:En dat houdt in dat er niet iets van spoor 7 afgerangeerd kan worden om pak 'm beet .23 naar de Landstraat of de Cartesiusweg?
In theorie zou dat kunnen, ware het niet dat er niks aankomt rond dat tijdstip op spoor 7... dan valt er ook weinig af te rangeren.
Wubbo schreef:de t1756 vertrekt 'standaard' van spoor 4, die trein heb ik namelijk de afgelopen tijd al een keer of 3 genomen ;-).
Tja, ik ging uit van de reisinformatie waarin dat ding op spoor 8 staat gepland. Hij komt ook als zijnde gespoorwijzigd op de AV te staan.
Maar 't kan natuurlijk goed zijn dat men dat als standaardoplossing gebruikt omdat de t12561 en t561 nu eenmaal niet allebei van 12 kunnen vertrekken, mogen ze alleen de reisplanner weleens actualiseren.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 31 aug 2010, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaten gerepareerd
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

OBIS in de m4219 over de werkzaamheden op Utrecht Centraal: "kijk op de blauwe vertrekstaten of raadpleeg een medewerker voor het juiste vertrekspoor van uw trein". Eeeh, welke blauwe vertrekstaten :?

Verder vanmorgen op Utrecht Centraal Busstation Zuid een bus met alternerend op de filmbak: "Houten" / "Geen Dienst". Nieuwe variant op Sorry, geen dienst? :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door webguy »

Gisteren een Breng bus in Nijmegen die alle mogelijke lijn '999' bestemmingen af ging: alles van "Ik ga met pensioen" tot "Zwartepieten Bus" en "Regon. Conf. Agenda"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:
Wubbo schreef:
Daniel schreef:Althans, in de praktijk komt de s2800 vaak zat al om .25 binnen... kennelijk is 't goederenpad vrij ruim.
Neuh, de s2800 is vrij ruim en het goederenpad is vrij vaak niet gevuld.
Maar het goederenpad wat voor de t2818 zit juist wel :wink: Althans, heb de goederentrein vaak zat uit Amf zien vertrekken.
Dan gebeuren er rare dingen in Utrecht met optillen en weer neerzetten van treinen, want .25 door voor die goederentrein is allesbehalve ruim. Het is een goederenpad naar 's-Hertogenbosch, en dat gaat dus achter de s3500 aan (en ligt in conflict met de s3000 ja).
Daniel schreef:
Wubbo schreef:En dat houdt in dat er niet iets van spoor 7 afgerangeerd kan worden om pak 'm beet .23 naar de Landstraat of de Cartesiusweg?
In theorie zou dat kunnen, ware het niet dat er niks aankomt rond dat tijdstip op spoor 7... dan valt er ook weinig af te rangeren.
Utrecht kent, met zijn drie opstelterreinen, wat verkeer tussen die opstelterreinen. Wellicht is het er daar een van.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ardan »

Ik zat in de IC Schiphol-Duivendrecht.... en bij de Rozenoordbrug haalden we een LHB in met op de rol '51 Station RAI' :shock: Whut??? LHB op de 51? Zal dan wel Zuid-CS pendelen of zo?
Eenmaal aangekomen op Duivendrecht-hoog kwam diezelfde metro aanrijden.... was dus een filmfout want hij reed op de 50 :wink:
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 31 aug 2010, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: LHB voorzien van Wiki-tag
Ik doe ook maar wat
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Freek »

Zo komt ie, allemaal vandaag gezien:
An sich positief dat in Arnhem op de Dris bij de bushaltes wordt aangegeven dat de dienstregeling is gewijzigd. Waarom dan naast de 31, 32, 88 en 300 ook melden dat lijn 1 en 7 gewijzigd zijn? Daar is juist niets aan gewijzigd.
In Nijmegen en Elst was de regel minder uitgebreid, maar werd aangeven dat men op breng.nl moest kijken of de gratis Tablad bij de chauffeur kon vragen. Iemand enig idee wat een Tablad is? :wink:

Verder stond op de drisschermen boven de haltes in Nijmegen niets, op 2 na dan. Deze melden dat door waterschade helaas geen actuele informatie weer gegeven kon worden, maar dat de verwachting was dat dit aan het eind van de week wel mogelijk was.

Bij de hale Universiteit/Oost in Nijmegen hangt een lijnnetkaart, handig. Er is alleen niets van de lezen, er zijn namelijk lijntabellen over heen geplakt, alleen Wijchen en de legenda zijn nog zichtbaar.

Verder reed er een ambabus op lijn 83 (de 1863?) zonder dat er bestemming+lijnnummer aan de voorkant werd getoond, de zij- en achterdisplays werkten dan wel weer.

Om positief te eindingen: In Heyendaal zijn haltepalen bij de haltes gezet deze stonden er nog niet. De palen waren zelfs up-to-date want ze gaven zelfs aan dat de Breng Direct 300 de haltes ook aan deed.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten