OVer Missers in de Reisinformatie #5
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
In o.a. de dienstregeling van '96/'97 stopten in de ochtendspits enkele sneltreinen naar Zwolle te Arnhem Velperpoort.
(Dat ik me dit in één keer herinner :@ )
(Dat ik me dit in één keer herinner :@ )
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Wij spreken in DGRL 2007, toen spoor 7+8 kopspoor waren en de 7500(St Ed-Zp) geknipt was in Ah, Zp-Ah werd toen 17500. Doordat die in Ah keerde op spoor 3B (kerende s3600 op 3A) en dat daar zo kort was er dus maar 1xV (of 2x?) op paste, stopte er in de spits 2 treinen per richting extra op Ahp, omdat het anders wel heel druk werd in dat kleine treintje
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Weet je dat zeker? Want spitsversterking de laatste jaren heb ik alleen gezien voor Ahpr met alle studenten aan het begin van het schooljaar. Verder is er voor Ah-Ahp (geen grote vervoersstroom) ook Syntus.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Ow, wacht... Dat was Ahpr
*laat maar weer* :@ :@ :@
*laat maar weer* :@ :@ :@
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Ik kan me inderdaad ook nog herinneren toen in de ochtendspits te hebben gestopt op Ahpr, zonder dat dit werd omgeroepen ofzo... was dus planmatig..
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Volgens de omroep in de trein moest de t2818 vanmorgen even wachten met binnenkomen in Utrecht omdat het aankomstspoor nog bezet was... opmerkelijk dan dat volgens de AV juist die 2818 de eerstvolgende trein van het bewuste spoor 8 was Zal wel een kruisende rijweg geweest zijn waardoor we nog niet binnen konden komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Op station Leiden klinkt weer eens een bandje over aanpassingen in de dienstregeling, maar dat is ingesproken door iemand... Nouja, iemand waarmee het goed wakker worden is!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Die kans is inderdaad erg groot. Andere opties zijn natuurlijk nog leeg mat, goederentrein en andere treinen die niet in de vertrektijden zijn opgenomen. Of zoals afgelopen weekend een afvalcontainer in het spoor :)Daniel schreef:Volgens de omroep in de trein moest de t2818 vanmorgen even wachten met binnenkomen in Utrecht omdat het aankomstspoor nog bezet was... opmerkelijk dan dat volgens de AV juist die 2818 de eerstvolgende trein van het bewuste spoor 8 was Zal wel een kruisende rijweg geweest zijn waardoor we nog niet binnen konden komen.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Ja, die spitsstops zijn een beetje twijfelachtig: het is nooit echt duidelijk geweest hoe dat nou precies zit, maar meestal aan het begin van het schooljaar bleek de 7500 te kort. Inmiddels hebben we een 7600 met sprinters, meestal 5 bakken, en dat is een meer dan 2x V dus lukt het redelijk... Als het busstation af is nemen misschien meer mensen bus 5, maar die doet er weer 20-25 minuten over tegenwoordig (rijdt na 2 jaar werkzaamheden weer via Winkelcentrum Presikhaaf, en niet rechtstreeks) en dat is zonder het lopen van het station naar Willemsplein. De trein doet er 5 minuten over, dus dan is de keuze snel gemaakt.Ardan schreef:Ik kan me inderdaad ook nog herinneren toen in de ochtendspits te hebben gestopt op Ahpr, zonder dat dit werd omgeroepen ofzo... was dus planmatig..
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Op spoor 8 in Utrecht stond, toen ik aankwam om 07.20, een s800 richting Alkmaar gepland. Daar zul je dus wel op hebben moeten wachten.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Kan kloppen ja, ik zag 'n IRM ri. Asd vertrekken. Maar wat doet dat ding op spoor 8, die hoort toch op 7 thuis sinds 21-8? (Daarvoor stond 'ie wel op 8 met de s2800 op 9, wat nu niet meer kan vanwege een conflict met de treinen naar Amf)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
De s800 naar Alkmaar hoort over het algemeen op spoor 7 thuis ja, maar de trein van 7:25 dus niet, die staat vreemd genoeg iedere dag op 8 gepland.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Hmm raar, da's dan wel erg krap gepland zonder aanwijsbare reden (hoewel het alleen afgelopen vrijdag en vandaag tot vertraging geleid heeft, de andere dagen was de bewuste s800 alsnog naar spoor 7 gespoorwijzigd).
Lijkt me in ieder geval niet dat het goederenpad wat voor de t2818 ligt de oorzaak is: die zou immers met de binnenkomende s800 conflicteren met een doorkomst via spoor 7.
Lijkt me in ieder geval niet dat het goederenpad wat voor de t2818 ligt de oorzaak is: die zou immers met de binnenkomende s800 conflicteren met een doorkomst via spoor 7.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Nee hoor, aankomst om .22 en doorkomst om .25 is aan de zuidzijde van Utrecht geen conflict. Opvolging van 3 minuten (goederentrein door om .25 en s2800 aan om .28) trouwens wel officieel, maar ik geloof dat men zich daar in de praktijk weinig van aantrekt.
Dat goederenpad zou ik trouwens geen logische reden vinden om deze goocheltruc te doen want je wordt er niet echt blij van qua kruisingen. Ik ken het materieelplaatje rond Utrecht verder niet, wellicht dat er nog wat gerangeerd wordt rond die tijd.
Dat goederenpad zou ik trouwens geen logische reden vinden om deze goocheltruc te doen want je wordt er niet echt blij van qua kruisingen. Ik ken het materieelplaatje rond Utrecht verder niet, wellicht dat er nog wat gerangeerd wordt rond die tijd.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Da's zeker geen probleem. Althans, in de praktijk komt de s2800 vaak zat al om .25 binnen... kennelijk is 't goederenpad vrij ruim.Wubbo schreef:Opvolging van 3 minuten (goederentrein door om .25 en s2800 aan om .28) trouwens wel officieel, maar ik geloof dat men zich daar in de praktijk weinig van aantrekt.
Maar als de 3-minutenopvolging als conflicterend gezien wordt is eenzelfde opvolging met ook nog treinen die verschillende kanten op gaan dan niet net zo conflicterend?
Kennelijk niet, want volledig volgens ProRail-logica (oftewel: voor een normaal mens niet begrijpbare logica) werd afgelopen vrijdag de s2800 na relatief gezien kort wachten op spoor 7 binnengenomen terwijl de s800 nog op 8 stondIk ken het materieelplaatje rond Utrecht verder niet, wellicht dat er nog wat gerangeerd wordt rond die tijd.
En dat het met al die wisselende vertreksporen verdomd goed opletten geblazen is bleek vanmiddag nog even: de t12756 stond op spoor 9 gereed met op de CTA's de t12561 Die laatste was overigens vanwege een +15 naar dat spoor gespoorwijzigd wat doet afvragen waarom dan de t561 van 12 naar 8 gewijzigd was met als gevolg dat de t1756 juist weer naar 4 gestuurd was. Schuifpuzzels voor gevorderden dus, eens wat anders als vingerverf
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Neuh, de s2800 is vrij ruim en het goederenpad is vrij vaak niet gevuld.Daniel schreef:Althans, in de praktijk komt de s2800 vaak zat al om .25 binnen... kennelijk is 't goederenpad vrij ruim.
En dat houdt in dat er niet iets van spoor 7 afgerangeerd kan worden om pak 'm beet .23 naar de Landstraat of de Cartesiusweg?Daniel schreef:Kennelijk niet, want volledig volgens ProRail-logica (oftewel: voor een normaal mens niet begrijpbare logica) werd afgelopen vrijdag de s2800 na relatief gezien kort wachten op spoor 7 binnengenomen terwijl de s800 nog op 8 stondIk ken het materieelplaatje rond Utrecht verder niet, wellicht dat er nog wat gerangeerd wordt rond die tijd.
de t1756 vertrekt 'standaard' van spoor 4, die trein heb ik namelijk de afgelopen tijd al een keer of 3 genomen ;-). Daar komt ook het eerder door mij beschreven verplaatsen van NoordOosten naar spoor 4 vandaan, het is de enige serie die je met goed fatsoen op spoor 4 af kan handelen. Of je moet graag de t561 daar neer zetten ;-)Daniel schreef:En dat het met al die wisselende vertreksporen verdomd goed opletten geblazen is bleek vanmiddag nog even: de t12756 stond op spoor 9 gereed met op de CTA's de t12561 Die laatste was overigens vanwege een +15 naar dat spoor gespoorwijzigd wat doet afvragen waarom dan de t561 van 12 naar 8 gewijzigd was met als gevolg dat de t1756 juist weer naar 4 gestuurd was. Schuifpuzzels voor gevorderden dus, eens wat anders als vingerverf
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Officieel een misser. De bussen rijden nog gewoon rechtstreeks ontdekte ik vandaag ;)Raymond schreef:Is het een misser op de Connexxion site en bij 9292ov of is er vanaf komende zondag sprake van een knip in Q-Liner 350 (Alkmaar - Leeuwarden) bij het sprankelende Den Oever met een 0 minuten overstap?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Die CTA-Mishap zag ik ook in Arnhem! ;)
Verder vandaag in de aanbieding Tuffy op Nijmegen Heyendaal met berichten voor Nijmegen "centraal", met onder anderen "De Stoptrein naar Boxmeer, Venray en... vertrekt van spoor 35" en "De intercity naar .... en Roosendaal van xx:xx vertrekt van spoor 4a".
Verder vandaag in de aanbieding Tuffy op Nijmegen Heyendaal met berichten voor Nijmegen "centraal", met onder anderen "De Stoptrein naar Boxmeer, Venray en... vertrekt van spoor 35" en "De intercity naar .... en Roosendaal van xx:xx vertrekt van spoor 4a".
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Maar het goederenpad wat voor de t2818 zit juist wel Althans, heb de goederentrein vaak zat uit Amf zien vertrekken.Wubbo schreef:Neuh, de s2800 is vrij ruim en het goederenpad is vrij vaak niet gevuld.Daniel schreef:Althans, in de praktijk komt de s2800 vaak zat al om .25 binnen... kennelijk is 't goederenpad vrij ruim.
In theorie zou dat kunnen, ware het niet dat er niks aankomt rond dat tijdstip op spoor 7... dan valt er ook weinig af te rangeren.Wubbo schreef:En dat houdt in dat er niet iets van spoor 7 afgerangeerd kan worden om pak 'm beet .23 naar de Landstraat of de Cartesiusweg?
Tja, ik ging uit van de reisinformatie waarin dat ding op spoor 8 staat gepland. Hij komt ook als zijnde gespoorwijzigd op de AV te staan.Wubbo schreef:de t1756 vertrekt 'standaard' van spoor 4, die trein heb ik namelijk de afgelopen tijd al een keer of 3 genomen ;-).
Maar 't kan natuurlijk goed zijn dat men dat als standaardoplossing gebruikt omdat de t12561 en t561 nu eenmaal niet allebei van 12 kunnen vertrekken, mogen ze alleen de reisplanner weleens actualiseren.
Laatst gewijzigd door Wubbo op di 31 aug 2010, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaten gerepareerd
Reden: Citaten gerepareerd
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
OBIS in de m4219 over de werkzaamheden op Utrecht Centraal: "kijk op de blauwe vertrekstaten of raadpleeg een medewerker voor het juiste vertrekspoor van uw trein". Eeeh, welke blauwe vertrekstaten :?
Verder vanmorgen op Utrecht Centraal Busstation Zuid een bus met alternerend op de filmbak: "Houten" / "Geen Dienst". Nieuwe variant op Sorry, geen dienst?
Verder vanmorgen op Utrecht Centraal Busstation Zuid een bus met alternerend op de filmbak: "Houten" / "Geen Dienst". Nieuwe variant op Sorry, geen dienst?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Gisteren een Breng bus in Nijmegen die alle mogelijke lijn '999' bestemmingen af ging: alles van "Ik ga met pensioen" tot "Zwartepieten Bus" en "Regon. Conf. Agenda"
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #4
Dan gebeuren er rare dingen in Utrecht met optillen en weer neerzetten van treinen, want .25 door voor die goederentrein is allesbehalve ruim. Het is een goederenpad naar 's-Hertogenbosch, en dat gaat dus achter de s3500 aan (en ligt in conflict met de s3000 ja).Daniel schreef:Maar het goederenpad wat voor de t2818 zit juist wel Althans, heb de goederentrein vaak zat uit Amf zien vertrekken.Wubbo schreef:Neuh, de s2800 is vrij ruim en het goederenpad is vrij vaak niet gevuld.Daniel schreef:Althans, in de praktijk komt de s2800 vaak zat al om .25 binnen... kennelijk is 't goederenpad vrij ruim.
Utrecht kent, met zijn drie opstelterreinen, wat verkeer tussen die opstelterreinen. Wellicht is het er daar een van.Daniel schreef:In theorie zou dat kunnen, ware het niet dat er niks aankomt rond dat tijdstip op spoor 7... dan valt er ook weinig af te rangeren.Wubbo schreef:En dat houdt in dat er niet iets van spoor 7 afgerangeerd kan worden om pak 'm beet .23 naar de Landstraat of de Cartesiusweg?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Ik zat in de IC Schiphol-Duivendrecht.... en bij de Rozenoordbrug haalden we een LHB in met op de rol '51 Station RAI' Whut??? LHB op de 51? Zal dan wel Zuid-CS pendelen of zo?
Eenmaal aangekomen op Duivendrecht-hoog kwam diezelfde metro aanrijden.... was dus een filmfout want hij reed op de 50
Eenmaal aangekomen op Duivendrecht-hoog kwam diezelfde metro aanrijden.... was dus een filmfout want hij reed op de 50
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 31 aug 2010, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: LHB voorzien van Wiki-tag
Reden: LHB voorzien van Wiki-tag
Ik doe ook maar wat
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5
Zo komt ie, allemaal vandaag gezien:
An sich positief dat in Arnhem op de Dris bij de bushaltes wordt aangegeven dat de dienstregeling is gewijzigd. Waarom dan naast de 31, 32, 88 en 300 ook melden dat lijn 1 en 7 gewijzigd zijn? Daar is juist niets aan gewijzigd.
In Nijmegen en Elst was de regel minder uitgebreid, maar werd aangeven dat men op breng.nl moest kijken of de gratis Tablad bij de chauffeur kon vragen. Iemand enig idee wat een Tablad is?
Verder stond op de drisschermen boven de haltes in Nijmegen niets, op 2 na dan. Deze melden dat door waterschade helaas geen actuele informatie weer gegeven kon worden, maar dat de verwachting was dat dit aan het eind van de week wel mogelijk was.
Bij de hale Universiteit/Oost in Nijmegen hangt een lijnnetkaart, handig. Er is alleen niets van de lezen, er zijn namelijk lijntabellen over heen geplakt, alleen Wijchen en de legenda zijn nog zichtbaar.
Verder reed er een ambabus op lijn 83 (de 1863?) zonder dat er bestemming+lijnnummer aan de voorkant werd getoond, de zij- en achterdisplays werkten dan wel weer.
Om positief te eindingen: In Heyendaal zijn haltepalen bij de haltes gezet deze stonden er nog niet. De palen waren zelfs up-to-date want ze gaven zelfs aan dat de Breng Direct 300 de haltes ook aan deed.
An sich positief dat in Arnhem op de Dris bij de bushaltes wordt aangegeven dat de dienstregeling is gewijzigd. Waarom dan naast de 31, 32, 88 en 300 ook melden dat lijn 1 en 7 gewijzigd zijn? Daar is juist niets aan gewijzigd.
In Nijmegen en Elst was de regel minder uitgebreid, maar werd aangeven dat men op breng.nl moest kijken of de gratis Tablad bij de chauffeur kon vragen. Iemand enig idee wat een Tablad is?
Verder stond op de drisschermen boven de haltes in Nijmegen niets, op 2 na dan. Deze melden dat door waterschade helaas geen actuele informatie weer gegeven kon worden, maar dat de verwachting was dat dit aan het eind van de week wel mogelijk was.
Bij de hale Universiteit/Oost in Nijmegen hangt een lijnnetkaart, handig. Er is alleen niets van de lezen, er zijn namelijk lijntabellen over heen geplakt, alleen Wijchen en de legenda zijn nog zichtbaar.
Verder reed er een ambabus op lijn 83 (de 1863?) zonder dat er bestemming+lijnnummer aan de voorkant werd getoond, de zij- en achterdisplays werkten dan wel weer.
Om positief te eindingen: In Heyendaal zijn haltepalen bij de haltes gezet deze stonden er nog niet. De palen waren zelfs up-to-date want ze gaven zelfs aan dat de Breng Direct 300 de haltes ook aan deed.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten