Tsjechië en Duitsland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Tsjechië en Duitsland

Bericht door Milco »

Ik ben 7 tot en met 21 augustus op vakantie geweest. Ik heb diverse foto’s gemaakt in Tsjechië en Duitsland. Hieronder zie je diverse foto’s uit de plaatsen Karlovy Vary (CZ), Cheb (CZ), Regensburg (D), Wörth a/d Donau (D) en Straubing (D).

Sorry voor de grote reportage, maar ik vond veel foto’s leuk om op het forum te plaatsen. En je ziet foto's van diverse steden, en verschillende bussen van verschillende merken / vervoerders,

Ondanks dit, veel kijkplezier.

Afbeelding
Als eerste een foto van een stadsbus van Karlovy Vary, welke het nummer 363 draagt.

Afbeelding
Dan een foto van een oudje, welke reclame maakt voor de grote (super)markt Tesco.

Afbeelding
Ook rijden er nieuwere bussen in Karlovy Vary.

Afbeelding
Een groene bus, met het nummer 388, op het busstation van Karlovy Vary.

Afbeelding
Een gelede oude stadsbus van Karlovy Vary.

Afbeelding
Een bus van het merk Renault.

Afbeelding
Over naar een andere stad, Cheb, wat in Tsjechië ligt, vlakbij de Duitse grens. Deze foto is genomen op het station.

Afbeelding
Een luxere groene bus komt ook het station van Cheb opgereden.

Afbeelding
Nog een bus in Cheb, deze foto is niet genomen bij het station, maar naast de Tesco, een grote goedkope winkelketen in Tsjechië.

Afbeelding
Over naar Duitsland, naar het Hauptbahnhof van Regensburg, waar deze bus stond te niksen.

Afbeelding
Veel bussen droegen naast het logo van de RVV, de vervoerder in Beieren, ook een logo van de Deutsche Bahn, waarom weet ik niet. Iemand die dit weet?

Afbeelding
Deze touringcar deed dienst voor de RVV.

Afbeelding
Ook de vervoerder Wittl kwam voorbij, met een 12 meter-Citaro.

Afbeelding
RVV 291, op dezelfde plek als de bus op de vorige foto.

Afbeelding
Weer een foto van Wittl 35.

Afbeelding
Weer een RVV-bus met een DB-logo.

Afbeelding
Ook heb ik een foto gemaakt van deze 15 meter Setra…

Afbeelding
…gevolgd door de enige een Alliance, die ik in twee weken vakantie heb gezien.

Afbeelding
Dit vond ik vrij apart, de zijkant leek sprekend op een Citaro, terwijl de voorkant er anders uitzag dan een Citaro.

Afbeelding
Ook reed de RVV met gelede Citaro’s.

Afbeelding
Maar 12 meters reden er ook genoeg rond.

Afbeelding
Een Citaro en een O405 op één foto.

Afbeelding
Een foto van een nieuwere gelede Citaro, de RVV 357.

Afbeelding
In Wörth a/d Donau heb ik slechts één foto gemaakt, namelijk deze foto, van een 15 meter-Citaro.

Afbeelding
Ook in Straubing heb ik enkele foto’s gemaakt, zoals deze van een nieuwere Citaro, met gele lijnfilm ipv oranje.

Afbeelding
En een foto van een gelede Citaro.

Afbeelding
Op het plein, midden in het centrum, kwamen 8 bussen tegelijk aan door de smalle straatjes, terwijl ik even daarvoor ongeveer drie kwartier op het station van Straubing stond, waar ik haast geen bus tegenkwam, op een enkele touringcar na dan.

Afbeelding
Ook wurmde er een O405G zich door de straatjes van Straubing.

Afbeelding
Als laatste een foto van een Citaro in Straubing.

Bedankt voor het kijken.

Groeten,

Milco1995.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tsjechië en Duitsland

Bericht door Suus »

Over Regensburg. In Duitsland heb je vaak een "Verkehrsverbund". Dat is een groep samenwerkende bedrijven die het OV verzorgen in een bepaalde regio en vaak hebben ze daarbij een gezamenlijk tariefstelsel. In Regensburg is het RVV ( www.rvv.de) dat Verkehrsverbund.

Die rode bus met het DB logo is een bus van Ostbayernbus. Een Google zoekopdracht komt uit op www.rbo.de . Lijkt mij duidelijk waarom er een DB-logo op die bus staat :P

De gele bussen zijn van Stadtwerke Regensburg, zie www.rvb-regensburg.de :)

Verder goed gelukte foto's :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tsjechië en Duitsland

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's hoor, maar heb je op de stations ook nog foto's van treinen gemaakt?
Die mis ik namelijk wel een klein beetje... :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tsjechië en Duitsland

Bericht door Caspar »

Ha grappig, ik was op dezelfde dag ook in Straubing. Zal nog eens een reisverslagje in elkaar knutselen. Inderdaad wel jammer, want daar in Straubing komt best wat leuks langs qua treinverkeer. Ik moest het zelf alleen stellen zonder camera :(
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Tsjechië en Duitsland

Bericht door midnet »

veel van die geheel witte tesco bussen rijden gratis diensten naar hun hypermarkten, die vaak nogal ver v.h. centrum liggen. In Praha rijft er bvb een wel elke 3 min in de spits-en altijd afgeladen vol. (metro Zlicin).
tesco is een Britse supermarktketen die nog stukken groter is als onze AH. AH runt de HYPERNOVA hypermarkten en de Albert-kleine supermarkten in Cesky. Ze hebben markten in bijna alle OostEuropese landen.
Die tesco-bus is nog een KAROSA, HET grote Cesky bussenmerk. Enkele jaren na de communistenverdrijving is karosa door renault overgenomen-al heet dat nu weer anders. Veel Franse goedkope schoolbussen worden nu in die fabriek gebouwd.
Vrijwel elke grote Duitse stad met omstreken ligt in een tarifverbund. In Cesky begint dat zo langzaamaan ook te komen-er is bvb wel een grote rondom Praha.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten