OVer je reiservaringen in augustus 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

De s2100, vertrek om 9 uur uit Leiden rijdt last-minute om via Haarlem :-)

Jammer dat we achter een s2200 met 20 minuten vertraging hangen...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Wout87 »

Vandaag begonnen met mijn afstudeeropdracht in Driebergen.

Vanmorgen om 7:00 (ja 7 uur!) al in de 2800 vanaf Deventer naar Utrecht. Mensenkinders wat een drukte vanaf Amersfoort met uiteraard staanplaatsen. Vervolgens kon ik om 8 uur in utrecht nog net de stoptrein naar Veenendaal Centrum halen. Ook aardig bezet. Vervolgens kom ik in Driebergen. Ik neem de bus naar Wijk bij Duurstude (74). Bus had om 08:20 moeten vertrekken. Uiteindelijk zijn we met +15 min vertrokken met een bomvolle bus. Uitein kwam ik om 08:45 aan, +15 min dus :S :S
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door mb90 »

Sinds vrijdagmiddag is Duikboot 7 in Rotterdam. Deze ligt echter niet in het water, maar rijdt als ZGT 727 op (in theorie) lijn 7 rond. :P Dit is voor een arbeidsmarktcampagne van de RET rondom de Wereldhavendagen wat aanstaand weekend weer is (meer info zie: link ). Vanmiddag zag ik deze opvallende verschijning langs de Mauritsweg rijden als lijn 7 naar het Willemsplein:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mb90 op ma 30 aug 2010, 19:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Suus »

:shock: Dat is wel een van de meest wanstalige trams ooit. Hij lijkt wel gephotoshopt :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

In de categorie handig: vanmiddag een uiterst goed gevulde gelede op lijn 47 in Utrecht (zeker vanaf de Bleekstraat met ook 'n hoop studenten en zodoende een gangpad vol staanplaatsen).
Nadat we bij de Bleekstraat vertrokken roept de chauffeur vervolgens om dat iedereen met een chipkaart bij de twee lezers bij de voordeur moet uitchecken omdat de andere lezers niet zouden werken.

(Overigens stond er bij de achterste deur gewoon op "In/uitchecken" op het display en niet op buiten dienst ofzo)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Marc »

Trein t6049 vertrok van een alternatief spoor uit Utrecht, namelijk spoor 4a (de trein vertrok dus aan de andere kant van Utrecht :wink:).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Fles »

Daniel schreef:In de categorie handig: vanmiddag een uiterst goed gevulde gelede op lijn 47 in Utrecht (zeker vanaf de Bleekstraat met ook 'n hoop studenten en zodoende een gangpad vol staanplaatsen).
Nadat we bij de Bleekstraat vertrokken roept de chauffeur vervolgens om dat iedereen met een chipkaart bij de twee lezers bij de voordeur moet uitchecken omdat de andere lezers niet zouden werken.

(Overigens stond er bij de achterste deur gewoon op "In/uitchecken" op het display en niet op buiten dienst ofzo)
Ik hoorde ook een paar GVU-chauffeurs over de CICO's in de 4922 (zie foto boven)
"Niet aanzetten hoor want je wordt helemaal gek! Ze doen eerst bliep-bliep, da's dus nie goed :N Dan halen ze m er weer langs, en dan checktie opnieuw in :shock: Pas bij de derde keer worden ze uitgecheckt!! Maar ze komen als een gek naar voren rennen en alles, dus niet aanzetten want je wor himmel gek!"

er zijn dus wel meer problemen met de chipkaartlezers :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen trof ik de XX 3240 op lijn 66 in Utrecht. Bij halte Bleekstraat stapte de chauffeur uit om vervolgens aan weerszijden van de bus een paar flinke trappen tegen de wielen te geven. Niet veel later werd de verkeersleiding gebeld met de melding dat z'n bus met, als ik 't goed hoorde, problemen met de voorwielophanging kampte...

Verder viel me de aanwezigheid van een verkeersregelaar bij de oversteek tussen busstation Noord en Zuid op die de voetgangers er tegenhield om de bussen goed door te laten stromen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Ruben »

GVB is Sneltram af. :pos:
Op de haltes in Amstelveen is de nieuwe huisstijl toegepast, dus dat betekent refereren naar "M51" voor de 51 en "Tram" voor lijn 5. Op Oranjebaan waar ik overstapte vanuit de 300 (ZuidTangent Haarlem - Amsterdam ZO), hangt een kubus met een M, zoals ook op CS bijvoorbeeld. Verder ook goede bewegwijzering op de halte boven, bij de trappen wordt verwezen naar de bestemmingen van de ZuidTangent. Je kan immers beter bovenlangs de Oranjebaan oversteken als je naar de andere halte moet voor die bus, als je toch al boven bent.
Maar... de omroep van de 51 is ook anders. De intonatie is minder statisch. WTC is eindelijk weer van Station Zuid afgesloopt. :pos: Gaat de omroep van al het metromaterieel weer aangepast worden??
Wat me ook opviel was het sluitsignaal. Eerst dacht ik dat het een defect was, maar op de terugweg had ik stellen met hetzelfde geluid (konden evengoed dezelfde stellen zijn natuurlijk). De Dingdong klinkt wat langer en toeteriger / rauwer. Zulk geluid heb ik ook wel eens op de zilvermeeuwen gehoord, maar die waren dan defect. Hoe zit dit?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Gekko123 »

Wout87 schreef:Vandaag begonnen met mijn afstudeeropdracht in Driebergen.

(...) Vervolgens kom ik in Driebergen. Ik neem de bus naar Wijk bij Duurstude (74). Bus had om 08:20 moeten vertrekken. Uiteindelijk zijn we met +15 min vertrokken met een bomvolle bus.
De bus naar Wijk bij Duurstede is niet lijn 74. Lijn 74 rijdt namelijk vanaf Vianen Duvenvoordestraat via Nieuwegein, Utrecht CS, Zeist Busstation en Driebergen-Zeist/NS naar Driebergen St. Hubertuslaan.
De bus van Driebergen-Zeist naar Wijk bij Duurstede is lijn 56 (Amersfoort - Soesterberg - Zeist - Driebergen - Doorn - Wijk bij Duurstede).

Voor de rest: veel succes met je afstudeeropdracht.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door VIRM »

@NS-Reiziger: volgensmij heet Station Zuid bij het GVB al wat langer Station Zuid... Of vergis ik mij?

Overigens moest ik vandaag in Amsterdam West zijn. Door mijn twee busreisjes daar heb ik maar liefst twee nieuwe CiCo-standen ontdekt! Inmiddels is de teller: 7 verschillende posities t.o.v. de instapdeur en 3 t.o.v. de uitstapdeur in bussen. Inconsistentie uber alles! -o-

Overigens weer een minpuntje bij het uitstappen op Station Sloterdijk (bus 19, rond 16:35). Ik was bezig met uitstappen (heb altijd iets meer tijd nodig dan de gemiddelde reiziger) en terwijl ik nog in de deuropening ben, worden de deuren gewoon gesloten! Nu heb ik de deur weer gewoon teruggeduwd en was er verder niks aan de hand, maar dat is vanuit het 'oogpunt' van mij als reiziger toch een minpunt...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Ardan »

Het is alleen nog de halte Oranjebaan waar de nieuwe huisstijl van GVB is toegepast, de andere haltes van de Amstelveenlijn nog niet, op Westwijk-Sacharovlaan-Spinnerij na. Overigens heeft Oranjebaan dit al ongeveer 2-3 maanden.
In alle metro's worden de afroepen vervangen op dit moment. De meeste CAFjes zijn al voorzien, later kwamen de BN'ers, waarvan er inmiddels ook veel de nieuwe afroepen hebben, ik heb zelfs al in een LHB gezeten die het had. Of ik er nou zo heel blij van word weet ik niet, ik vind bijvoorbeeld Station Duivendrecht, of Standvliet, nogal raar uitgesproken, vooral de T op het eind. Net of Marc iets aan het eten was.
En de nieuwe toon van de BN'ers... klinkt nogal slecht inderdaad, waarom ze die dan zonodig hebben vervangen... zet er dan tenminste een niet-valse ding-dong in.
En Station Zuid heet al dik 3 jaar zo.. alleen is GVB nogal traag met afroepen vervangen ;)
Ik doe ook maar wat
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Marc »

Trein t1922 kwam bij Rotterdam Stadion tot stilstand, omdat een containertrein voorlangs moest. Ook de t5022 kwam tot stilstand en even later wist ik ook waarom: de t1922 schoof een spoor naar links en ging over het "stoptreinspoor" richting Centraal. Als iemand deze route nu wat eerder had ingelegd waren de vertragingen van de t1922 én t5022 nog beperkter gebleven...

De stroomstoring in Rotterdam had rond 10:00 ook het station getroffen. In eerste instantie was alles uit en konden geen kaartjes gekocht worden en er kon niet in-/uitgecheckt worden met de chipkaart. Later werd omgeroepen dat pinnen niet mogelijk was (ook bij alle winkels op CS), in-/uitchecken was alleen mogelijk aan de Blijdorpzijde.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door iljitsch »

Reden de treinen nog wel?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door mb90 »

Ja, de treinen reden nog gewoon. Die zullen wel via een andere weg hun stroom krijgen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Stefan »

Ik kwam vanmiddag om 17.34u in Rotterdam bij de halte Erasmus MC/'s-Gravendijkwal aan, met de hoop dat ik bus 44 naar Zuidplein van 17.37u zou halen.. Helaas.. Die bus heb ik nooit gezien, om 17.51u kwam de volgende 44 (met +4 dus). Het vreemde was echter dat we na de Maastunnel achter een andere lijn 44 reden... Waar die dan ineens vandaan kwam? :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Ruben »

VIRM schreef:@NS-Reiziger: volgensmij heet Station Zuid bij het GVB al wat langer Station Zuid... Of vergis ik mij?
Vlak na de naamswijziging was de afroep juist, maar dit is maar even zo geweest, toen WTC er weer in terugkwam. Nu is het dus weer verdwenen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door mb90 »

Stefan schreef:Ik kwam vanmiddag om 17.34u in Rotterdam bij de halte Erasmus MC/'s-Gravendijkwal aan, met de hoop dat ik bus 44 naar Zuidplein van 17.37u zou halen.. Helaas.. Die bus heb ik nooit gezien, om 17.51u kwam de volgende 44 (met +4 dus). Het vreemde was echter dat we na de Maastunnel achter een andere lijn 44 reden... Waar die dan ineens vandaan kwam? :|
De Maastunnel kan in de middagspits soms vreselijk wisselend zijn qua drukte. Dan weer lang stilstaand en dan weer een tijdlang langzaam of zelfs goed rijdend. De ene keer ben ik in de middag binnen een kwartier vanaf Dijkzigt naar het Zuidplein, maar een andere keer kan het ook zomaar een half uur duren. Om die reden keren alle bussen van lijn 44 ook op zichzelf en gaan dus op het Zuidplein niet verder naar een andere lijn (zoals bij de andere lijnen wel gebeurt).
In de ochtend zit ik om 7:15 uur net voor de echte drukte, dus dan gaat het nog en staat de bus nooit lang stil. Maar, door die wisselende middagdrukte ga ik nu in de middag met de metro vanaf Marconiplein via Beurs naar het Zuidplein i.p.v. met lijn 44.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat mij opvalt aan de nieuwe halte-afroep in de metro is bijvoorbeeld bij de halte Henk Sneevlietweg:

Henk Sneevlietweg, overstappen op bus 62 en 145.

Voorheen was dit:

Henk Sneevlietweg, overstappen op bus 62 en streekvervoer.

Op zich netjes dus. Bij Station Sloterdijk is het dan wel weer streekvervoer, maar dit vind ik ook wel logisch... anders wordt het wel een heel lange lijst (en het is al een lange).
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door iljitsch »

Wat dat betreft vind ik de gewestelijke treinen op station Madrid Atocha altijd grappig: "Volgend station: Atocha. Aansluiting op alle circanías-lijnen".
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door webguy »

Alle Cercanias lijnen van Madrid ja :P Niet die van Valencia, Malaga en Bilbao, etc.
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Wout87 »

Gekko123 schreef:
Wout87 schreef:Vandaag begonnen met mijn afstudeeropdracht in Driebergen.

(...) Vervolgens kom ik in Driebergen. Ik neem de bus naar Wijk bij Duurstude (74). Bus had om 08:20 moeten vertrekken. Uiteindelijk zijn we met +15 min vertrokken met een bomvolle bus.
De bus naar Wijk bij Duurstede is niet lijn 74. Lijn 74 rijdt namelijk vanaf Vianen Duvenvoordestraat via Nieuwegein, Utrecht CS, Zeist Busstation en Driebergen-Zeist/NS naar Driebergen St. Hubertuslaan.
De bus van Driebergen-Zeist naar Wijk bij Duurstede is lijn 56 (Amersfoort - Soesterberg - Zeist - Driebergen - Doorn - Wijk bij Duurstede).

Voor de rest: veel succes met je afstudeeropdracht.
Ik bedoelde inderdaad bus 56. Bus 74 had ik in de middag. Je hebt gelijk
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door find_your_spot »

NS-Reiziger schreef:
VIRM schreef:@NS-Reiziger: volgensmij heet Station Zuid bij het GVB al wat langer Station Zuid... Of vergis ik mij?
Vlak na de naamswijziging was de afroep juist, maar dit is maar even zo geweest, toen WTC er weer in terugkwam. Nu is het dus weer verdwenen.
Zal je wel in de CAF hebben gezeten, want in de BN materieel is het sinds 2006 niet meer aangepast geweest.
For Your Railroad Adventures
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010

Bericht door Ruben »

find_your_spot schreef:Zal je wel in de CAF hebben gezeten, want in de BN materieel is het sinds 2006 niet meer aangepast geweest.
Misschien ben ik zelfs wel in de war met lijn 5, toen dat ding nog door het tunneltje ging, waar het zeker "Station Zuid" is geweest toen het later weer "Station Zuid/WTC" werd. Of CAF idd dan, gebruikte die lijnen toen best veel. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten