Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijssel

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijssel

Bericht door Ruben »

Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijssel
Geplaatst op: dinsdag 31 augustus 2010 13:21
Laatst bijgewerkt: dinsdag 31 augustus 2010 13:23


RAALTE - Chauffeurs op de streekbussen zijn in hun sas met het materieel waarmee ze sinds afgelopen weekeinde op de Sallandse lijnen rijden. De gloednieuwe bussen van streekvervoerder Syntus, die sinds 29 augustus het vervoer in opdracht van de provincie moet verzorgen, zijn een verademing.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door Ardan »

Ik hoorde het al weken van te voren, als de chauffeurs met elkaar stonden te kletsen 's avonds op het busstation 'Ooh ik heb ze al gezien, wat zijn ze mooi!!' en alle verbeteringen doorspreken... en nog steeds, 'jaa, ze zijn echt veel fijner dan die ouwe' :D
Ik doe ook maar wat
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door Ruben »

Je hoort het vaker bij concessiewisselingen. Waren de ouwe nu echt slechter of is het gewoon de tand des tijds geweest?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door marvinkok »

Er is, zelfs bij Ambassadors, echt wel een verschil tussen de oude versies en de nieuwe bussen. We hebben hier ook een paar Friese Amba's gehad en die waren toch echt een stuk minder fijn dan de rode. Vond ze zelf een stuk meer rammelen.
Oud forumgebruiker

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het is maar net wat je gewend bent denk ik. Het verschil tussen een Jonckheer uit '98 en een gloednieuwe bus zal denk ik groter zijn dan de verandering die in Overijssel plaats heeft gevonden (grotendeels bussen uit '02).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door Daniel »

Mwoh, in Dordrecht was zelfs het verschil tussen Alliances van eind 2001 en Wrights van begin 2003 erg goed te merken (in negatieve zin dan). En die schelen dus effectief maar net anderhalf jaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door Roelof88 »

NS-Reiziger schreef:Je hoort het vaker bij concessiewisselingen. Waren de ouwe nu echt slechter of is het gewoon de tand des tijds geweest?
Qua geluidsproductie zijn ze er zeker op vooruit gegaan, dat gierende Voith geluid is bijna tot een nulpunt gereduceerd. Maar dat zal ongetwijfeld niet alleen aan VDL zelf liggen, Voith en Cummins zijn ook met de tijd meegegaan. Wel vind ik het jammer dat Voith maar een 4 bak is, op topsnelheid maken ze dan toch nog veel lawaai, een versnelling meer kan geen kwaad. (Had nog veel liever DAF (Citea motor)+ZF gezien, maar wie ben ik) Alleen het rammelen, de tijd zal het leren, het is en blijft VDL = goedkoop. Maar toch stukken beter dan het ooit was. Kleurstelling is i.i.g. veel mooier dan die gele kanaries in Utreg.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door marvinkok »

wij hebben Amba's met ZF en Voith bakken. De ZF's zijn prettiger op de streek, maar op de stad heb ik toch wel liever de Voith, want de ZF blijft zo hoog in de toeren hangen bij 30 km/h en dat rij je nogal veel :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door STF »

Een zes-bak is niks waard bij stadsverkeer, eindeloos geschakel met bijbehorende extra slijtage en onderhoud. Alleen leuk voor streekbussen, zodat ze wat zuiniger rijden en niet zo'n herrie maken bij hoge snelheden.
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door Roelof88 »

STF schreef:Een zes-bak is niks waard bij stadsverkeer, eindeloos geschakel met bijbehorende extra slijtage en onderhoud. Alleen leuk voor streekbussen, zodat ze wat zuiniger rijden en niet zo'n herrie maken bij hoge snelheden.
Dat is waar, voor de stadswagens is een 4-bak dan wel weer optimaal, bovendien rijdt Voith soepeler dan ZF, wat voor stadswagens beter is. Ik zeg ook niet dat ze voor de streek meteen een ZF 6-bak moesten nemen, een Voith 5-bak was ook ideaal (maar dat bestaat zeker niet?).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door STF »

Een 5-bak heb ik nog nooit bij een bus gezien dus ik betwijfel of het wel bestaat. De keus is normaal gesproken tussen een 3-bak, 4-bak en 6-bak.
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door Michael »

STF schreef:Een 5-bak heb ik nog nooit bij een bus gezien dus ik betwijfel of het wel bestaat. De keus is normaal gesproken tussen een 3-bak, 4-bak en 6-bak.
voith heeft standaard 4 versnellingen, ZF had eerst 5 versnellingen maar nu is dat 6 versnellingen
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door midnet »

NS-Reiziger schreef:Je hoort het vaker bij concessiewisselingen. Waren de ouwe nu echt slechter of is het gewoon de tand des tijds geweest?
In het cesky kan ik het (nog?) niet schrijven-maar
tegen het einde van een concessieperiode, en zeker als het bestaande bedrijf hem toch verliest, raggen ze hun oudste bussen af. Dus alles is dan al gauw een verbetering. Ik kan me nog goed herinneren de hopeloze kwaliteit van BBA op lijnen 120/126 toen het einde naderde.
Verder hebben luxe ezigersstoelen niet veel te maken met een betere werkplek voor de chauffeur.
Bij in+uitstappen pozor=opgelet.
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Chauffeurs in hun sas met nieuwe bussen Midden-Overijsse

Bericht door waldo79 »

Verzoek om wat leesbaarder te schrijven. Kan er niets van maken :?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten