(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Op 't busstation in Dordrecht had men de briefjes die normaal bij werkzaamheden gebruikt worden uit de kast gehaald om reizigers over de staking te informeren...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen heb ik precies één lijndienst zien rijden in Maastricht: lijn 7 van het station naar de Beatrixhaven (deze lijn rijdt met taxibusjes). Veel volk zal hier niet ingezeten hebben, dit was namelijk het beeld om 07:20:

Afbeelding

Edit: Ook op de foto te zien: de bruine plek op de overkapping, destijds (2001) aangericht door Citaro 833 (jaja, de Maastrichtse bussen die niet vooruit te branden waren :mrgreen:).
Laatst gewijzigd door Marc op do 15 mei 2008, 19:48, 4 keer totaal gewijzigd.
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Nielske1990 »

Op het busstation in Helmond stond om 7.40 wel geteld één bus te niksen, met opvallend genoeg iemand achter het stuur. Display vertelde dat het stadslijn 52 was, met als eindbestemming Helmond. Geen idee wat ie daar moest. :?

In Eindhoven zag het er onderhand eng uit, zo leeg als het was. Alleen de grote voetgangersstromen lieten zien wat er aan de hand was.

In Breda één bus zien rijden, ik meen lijn 116 naar Etten-Leur te hebben zien staan. :wink:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Jurjen »

Op het station van Alkmaar heb ik tussen 12 uur en 22 uur welgeteld één bus langs zien komen: de laatste bus op lijn 127 Alkmaar-Purmerend wordt altijd gereden door een touringcar, en reed dus vandaag ook gewoon! ;-)
Laatst gewijzigd door Jurjen op do 15 mei 2008, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Alkmaar - Rotterdam nogwel :wink: Ging die bus niet naar Purmerend...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Op 't busstation in Dordrecht had men de briefjes die normaal bij werkzaamheden gebruikt worden uit de kast gehaald om reizigers over de staking te informeren...
http://www.ovronddordt.nl/forums/actieaankondiging.jpg
Professionele briefjes hebben ze daar :pos:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Freek »

In Nijmegen heb ik helemaal geen bussen kunnen ontdekken, ook geen touringcars. Verder was al wel de Nijmeegse Vierdaagse begonnen, er was een flinke op tocht van wandelaars van de campus naar station Heyendaal, het zal wel gezellig zijn geweest in de Velios. Verder waren er zelfs nog mensen die vanaf de campus naar CS wandelden, toch een behoorlijke tocht.
Fietsen huren was ook geen optie, de stalling op Nijmegen CS had geen Ov-fietsen en ook de gewone huurfietsen waren weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

@Geert: Mja he, gelukkig heeft Arriva Infrabeheer Dordrecht de goede dingen van SVD weten te handhaven. De keren dat ik omleidingsinfo van Infrabeheer Alblasserwaard/Vijfheerenlanden heb mogen aanschouwen was dat een scheef uitgeknipt printje wat dan soms nog op een opvallend gekleurd vel papier geplakt zat en met ducktape op het haltebord bevestigd was :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Oh... Ik bedoelde het sarcastisch :oops:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef:Alkmaar - Rotterdam nogwel :wink: Ging die bus niet naar Purmerend...
Typfoutje? ;-)
Geert schreef:Oh... Ik bedoelde het sarcastisch :oops:
Er schijnen mensen die standaard Word-plaatjes zoals die mannetjes w
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Ruben »

Tram 5 kan eindelijk Parnassusweg tonen op de display's, alleen nog geen halte-afroep (die staat voor het gehele traject opeens uit).
Overigens zijn die bochten bij het WTC super aangelegd, niks geen lawaai of geschud, zelfs niet in een Combino. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door IC3 »

Freek schreef:Fietsen huren was ook geen optie, de stalling op Nijmegen CS had geen Ov-fietsen en ook de gewone huurfietsen waren weg.
Mij is het wel gelukt met de ov-fiets, op 14 mei om 16.30 en gister om 18.15. Overdag zal het probleem er vast wel geweest zijn. Overigens heb ik gehoord dat ook de taxibedrijven wel wat rondjes naar Heyendaal hebben gereden dankzij de staking: een studiegenote had er een voor negen euro voor een enkeltje!
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

Op de tramhaltes aan de Coolsingel in Rotterdam zijn sinds gisteren tuintjes geplaatst. Ja, jullie lezen het goed ze zijn op de haltes geplaatst. Dit is gedaan in het kader van Groenjaar 2008 in Rotterdam. Hier staat meer: http://www.ad.nl/video/2293588/Daktuint ... altes.html

Zo zag 1 van de 2 abri's van de halte Beurs richting Zuid eruit:
Afbeelding

Zoals jullie zien ligt er voor de tram een behoorlijke plas water. Dat leverde bij een binnenkomende ZGT op Tramlijn 8 een soort mini-tsunami op. :P Het water werd namelijk voor een deel naar de halte geslagen. Dus als je dicht langs de rand stond, had je nog nattere voeten. :lol:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Chauf21 »

Tramhalte Voorschoterlaan staat ook bekend om zijn enorme waterpartijen als het een beetje geregend heeft. Menig wachtend reiziger zie je bij regen om die reden niet meer bij de abri staan wachten :roll: 8-)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Ruben »

En op de abri hebben ze planten gezet? Alsof de coolsingel een gebrek aan bomen heeft. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Bij de eindhalte in de Dordtse wijk Sterrenburg hangen sinds kort de bordjes die op onderstaande foto te zien zijn. De tekst had wel wat handiger gekozen kunnen worden, in principe worden bussen nu verzocht de motor langer dan twee minuten uit te zetten terwijl de bedoeling natuurlijk is dat een bus die langer dan 2 minuten stilstaat z'n motor uitzet :P

Afbeelding

En degene die de achterkant van de 6231 bestickerd heeft, had kennelijk wat teveel gedronken. Nu ziet iedereen dus dubbel bij die bus...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

De pendelritten Baanhoekweg - Kerkeplaat en Station - P-Mijlweg voor Dordt in Stoom werden dit jaar door Arriva Dordrecht zelf gereden. Daarvoor waren zelfs enkele bussen van de streek geleend: de enige bus die nog op de stalling stond bevond zich in de werkplaats...

Wel leuk ook trouwens dat ze allemaal iets anders op de film hadden staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Zon bord dat de motor uit moet hebben we in Amsterdam ook... alleen ziet het er iets anders uit.
Bij het eindpunt van lijn 22 op de Zaanstraat (ja, bij die treinenwerkplaats) rusten de bussen een minuutje of 10/15 uit. De meeste chauffeurs laten dan gewoon de motor ronken en met name de (nieuwe) Citaro's hebben een behoorlijk hard geluid van achteren. Gevolg: bewoners hebben op een A4'tje "MOTOR UIT, SVP" geschreven en op het haltebord geplakt. Niet dat de chauffeurs zich er iets van aantrekken..... Altijd als ik er langs fiets staat er gewoon een ronkende Citaro pal voor het bordje :D.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door STF »

Op diverse eindpunten in Amsterdam staat een echt bord, met diezelfde tekst. Niet door buurtbewoners gemaakt, hooguit door buurtbewoners aangevraagd bij GVB ;)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Ruben »

Vandaag weer eens een kapotte zilvermeeuw op Wibautstraat richting Amstelstation. Stond eerst met de 51 langdurig stil op Waterlooplein, daarna voor Weesperplein... Er kwam toen een omroep dat er iets aan de hand was op Weesperplein, maar dat bleek dus later op Wibautstraat te zijn. Werd modeloos van het gewacht, en uiteindelijk gingen we via de wisseltjes naar het andere perron, waar zelfs op de borden Westwijk kwam te staan. :pos:
Op het andere spoor kwam ook een 53 naar Gaasperplas binnen, dus heel Weesperplein was gevuld. Mijn 51 ging als eerste weg en heeft tot aan Amstelstation linkerspoor gereden met flinke snelheid!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Ruben »

Vanwege een defecte wagen op Roelof Hartplein reed tram 5 rond 12 uur via Stadionweg en Haarlemmermeerstation naar Museumplein. Ook de 12 richting Sloterdijk kwam achter ons aan. Toen we uiteindelijk bij museumplein de normale route opdraaiden, stond de volgende 5 alweer te wachten voor het negenoog op de van Baerlestraat, kennelijk was het alweer verholpen. :roll:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag kwam ik op de Hoeksche Waardse scholierenlijn 669 Oud-Beijerland - Willemstad de TCR 90 in Arriva kleurstelling tegen. Vrij vers gespoten kennelijk: een maand geleden was 'ie nog paars :wink:
Voor de chauffeur was'ie duidelijk ook nieuw. Zag 'm even in een boekje kijken en vervolgens de film bedienen, waarna 'ie uitstapte om de bestemming te controleren. Daarna ging 'ie weer in het boekje kijken en duurde het niet lang voor 'ie de ruitensproeiers gevonden had :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Justin »

Vandaag nam ik lijn 11 van 10.14 vanaf mijn ouderlijk huis naar station Zwijndrecht. Sinds wanneer worden deze nu ook overdag met taxibussen gereden? En dit zijn niet de 8-personenbusjes, maar een busje met 11 zitplaatsen, 3 klapstoeltjes, 8 staanplaatsen, en er kan ook een rolstoel in. Soort van stadsbusje... Zit voor geen meter, nog harder dan een stuk plank eigenlijk. Wat voor een bus is dit eigenlijk?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Dat lijkt op het nieuwe busje dat Lotax voor lijn 1 in Dordt heeft aangeschaft en doordeweeks dus op lijn 11 ingezet blijkt te worden. Geen idee wat voor bus 't is dan, want heb 'm zelf nog niet mogen aanschouwen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2008

Bericht door waldo79 »

^^Zal wel voor gehandicaptenvervoer bestemd zijn 8-)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten