Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4

Bericht door Frank »

Voor de vorige delen van dit topic:
deel 3
deel 2
deel 1

Nog een aantal wijzigingen die me opvielen (en ik twijfel in hoeverre alles goed op de Connexxionsite staat):

* De marktroute van lijn 33 in Nijmegen staat weergegeven via de Waalkade. Bij de overige lijnen zie ik niet dat er iets veranderd is.
* Lijn 33 gaat in de ochtendspits van Huissen naar Arnhem liefst achtmaal(!) per uur rijden. De frequentie in de middagspits blijft hetzelfde.
* Lijn 34 gaat in Bemmel doorrijden naar het nieuwe eindpunt Klein Rome.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

De Waalkade is vrij karig bediend, de frequentie van lijn 325 is hoger dan die van de oude lijn 32, dus wellicht dat ze daarom lijn 33 weer terug leggen via de Waalkade (dat is twee jaar zo geweest tot er weer meer bussen over de Burchtstraat mochten). De Burchtstraat en Plein 1944 gaan er niet op achteruit en er komst wat extra vervoer via de Waalkade.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Het gaat hier alleen om de marktroute, dus op maandag en zaterdag.

Lijn 33 heeft twee jaar geleden via de Singels gereden, niet via de Waalkade. Daar reden en rijden de 30, 31, 80 en 82.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Oh right, ik had even niet goed gelezen.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... ijzigd.ece
De Gelderlander schreef: Busroutes in regio fors gewijzigd

...

Voor meer informatie: ovinnederland.nl
:P
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Weet iemand wat er op lijn 109 ( station - Papendal ) gaat rijden? ( 8pers. bus ) of ( gewoon ) / touringcar?
Door taxibedrijf of breng zelf ?
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Ben net in Arnhem geweest en het viel me op dat er verschillende GROENE connexxion bussen met de naam Maxx Zwolle door de stad reden. Serie 8800, als ik me niet vergis.

Lijn 109 word dus gewoon gereden door een Amba van Breng. ( ik dacht eerst namelijk aan een taxibusje ofzo ).
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Ik zag vanmiddag ook een groene Connexxion bus in Nijmegen rond rijden. Vermoedelijk Lijn 33.
roy
Berichten: 4
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 14:24

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door roy »

ja alle oude troep weer naar arnhem. Ik begrijp er helemaal niks van. In elk consessie gebied moeten ze bij aanbesteding nieuwe of nieuwere bussen rijden en in arnhem rijd nog steeds de meest oude meuk rond wat je je maar kan bedenken. Waardeloos zooitje hier in arnhem,
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Stefan »

robinzes schreef:Ben net in Arnhem geweest en het viel me op dat er verschillende GROENE connexxion bussen met de naam Maxx Zwolle door de stad reden. Serie 8800, als ik me niet vergis.

Lijn 109 word dus gewoon gereden door een Amba van Breng. ( ik dacht eerst namelijk aan een taxibusje ofzo ).
Klopt, die 8800's worden binnenkort 'ver-Brengt'. Die komen om de oudste bussen (onder andere de 1700's) te vervangen, deze zijn namelijk niet voorzien van rolstoelplanken, die 8800's wel.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door reisthijs »

roy schreef:Ik begrijp er helemaal niks van. In elk consessie gebied moeten ze bij aanbesteding nieuwe of nieuwere bussen rijden en in arnhem rijd nog steeds de meest oude meuk rond wat je je maar kan bedenken.
Hier is tenminste geen geld verspild aan de vervanging van bussen die nog helemaal niet aan vervanging toe zijn. Waarom nieuwe bussen kopen als er nog een heleboel prima bussen voorhanden zijn? En zo vreselijk oud zijn de Arnhemse bussen toch ook weer niet.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Bovendien is de concessie maar voor 3 jaar, geen enkele vervoerder zou daarvoor een nieuw wagenpark hebben aangeschaft zonder enige vorm van garantie dat het wagenpark overgenomen zou worden (die garantie is er wel voor de CNG bussen en de trolleybussen) als in 2012 de concessie naar een andere vervoerder zou gaan.
"Een touringcar is geen bus"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

http://www.rocovgelderland.nl/docs/RGS1 ... jmegen.doc

Kennelijk heeft Connexxion een routewijziging voor lijntje 7 in Nijmegen voorgesteld, maar helaas geeft het advies niet duidelijk weer wat...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Dat kan ik er zo snel ook niet uit opmaken. Ik denk dat ze het eindpunt in Brakkenstein in ieder geval op willen heffen, vandaar de klachten voor ouderen en een voorstel tot wijziging van lijn 1 (grappig overig dat dan waarschijnlijk de route van lijn 1 van voor 2004 weer hersteld wordt). Men heeft het over een verbetering van de verbinding Heyendaal en Groesbeek en ontsluiting van Museum Orientalis, volgens mij gaat het voorstel worden om lijn 7 parallel te gaan laten rijden aan lijn 25 richting Groesbeek. Alleen worden dan geen eventuele consequenties voor lijn 25 genoemd (mij lijkt dat die spitslijn dan een beetje overbodig zou kunnen worden)
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Afgelopen vrijdag ben ik vanaf Station Nijmegen Heyendaal naar Station Arnhem geweest met Lijn 300 om deze lijn dan toch eens uit te proberen. Nou ben je inderdaad een stuk sneller vergeleken met Lijn 33, 32 of 31. Maar snel? Ik vind het nog een lange busrit als ik weet dat ik er met de auto 3 keer zo snel over kan doen. En op de fiets naar Arnhem zal ook hooguit een kwartier langer zijn.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

@lijn 7:

Zeker is dat deze vanuit Brakkenstein doorgaat rijden naar GGz/NIM en de Thermen en daar een rondje maakt: Sionsweg, Nijmeegsebaan, Panovenlaan. Overstap op/vanaf lijn 5 is dan mogelijk bij de halte Museum Orientalis.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Freek schreef:@lijn 7:

Zeker is dat deze vanuit Brakkenstein doorgaat rijden naar GGz/NIM en de Thermen en daar een rondje maakt: Sionsweg, Nijmeegsebaan, Panovenlaan. Overstap op/vanaf lijn 5 is dan mogelijk bij de halte Museum Orientalis.
Rijdt hij dan gezamenlijk met lijn 25 of is de route net iets anders? Als ik die brief zo lees is in ieder geval in Brakkenstein de route iets anders.
Joshua schreef:Afgelopen vrijdag ben ik vanaf Station Nijmegen Heyendaal naar Station Arnhem geweest met Lijn 300 om deze lijn dan toch eens uit te proberen. Nou ben je inderdaad een stuk sneller vergeleken met Lijn 33, 32 of 31. Maar snel? Ik vind het nog een lange busrit als ik weet dat ik er met de auto 3 keer zo snel over kan doen. En op de fiets naar Arnhem zal ook hooguit een kwartier langer zijn.
Hoe lang duurde de rit? En vergeleken met een auto zal het OV eigenlijk nooit snel zijn, tenzij deze direct van A naar B rijdt zonder tussenstop. De oude sneldienst van Eindhoven naar Nijmegen was ook een stuk sneller dan de reguliere stopdienst, maar echt snel was het nog niet te noemen als je het vergeleek met een autorit.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

fogeltje schreef:
Freek schreef:@lijn 7:
Zeker is dat deze vanuit Brakkenstein doorgaat rijden naar GGz/NIM en de Thermen en daar een rondje maakt: Sionsweg, Nijmeegsebaan, Panovenlaan. Overstap op/vanaf lijn 5 is dan mogelijk bij de halte Museum Orientalis.
Rijdt hij dan gezamenlijk met lijn 25 of is de route net iets anders? Als ik die brief zo lees is in ieder geval in Brakkenstein de route iets anders.
Wat al zeker is: Lijn 7 rijdt de Heyendaalseweg helemaal af en gaat dan via de Scheidingsweg naar de Sionsweg om dan bovengenoemd rondje te maken. Lijn 25 rijdt door de spoorkuil, Heyendaalseweg en dan de D'Almarasweg. Lijn 7 en Lijn 25 komen elkaar alleen maar tegen bij halte Orientalis.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Ah juist, zo heel bekend ben ik met dat stuk niet wat staatnamen betreft, dus alles behalve Brakkenstein en Heyendaalseweg zei me niets ;) Maar dan heb ik nu wel ongeveer de geprojecteerde lijn voor ogen. Ik neem aan dat het voorstel is om lijn 7 te laten stoppen op de Houtlaan (halte van lijn 1) en niet meer de wijk in te rijden en te halteren bij de Brakkenstein (wellicht een vervangende halte op de Heyendaalseweg) en dat het ROCOV het daar niet mee eens is. Als ik het zo lees willen die dus dat de halte in Brakkenstein zelf wel blijft bestaan.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Tochjo »

Joshua schreef:Afgelopen vrijdag ben ik vanaf Station Nijmegen Heyendaal naar Station Arnhem geweest met Lijn 300 om deze lijn dan toch eens uit te proberen. Nou ben je inderdaad een stuk sneller vergeleken met Lijn 33, 32 of 31. Maar snel? Ik vind het nog een lange busrit als ik weet dat ik er met de auto 3 keer zo snel over kan doen. En op de fiets naar Arnhem zal ook hooguit een kwartier langer zijn.
Voor reizen tussen twee stations neem je natuurlijk de trein. Reizigers vanuit Huissen en Bemmel zijn met lijn 300 wel sneller in Arnhem en Nijmegen en hebben bovendien een frequentieverhoging gekregen. Reizigers naar de wijk Heyendaal in Nijmegen hoeven nu ook niet meer over te stappen. En met de bus rijd je natuurlijk zo langs eventuele files op de Waalbrug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Freek »

@fogeltje:
Kaartjes maken veel duidelijk. In rood de huidige route van Lijn 7. In roze de toekomstige route die al vast ligt. Hoe van links op de kaart naar rechts op de kaart gereden gaat worden is nog niet duidelijk. Groen is lijn 25, bruin lijn 1 en blauw lijn 5.
Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Tof, bedankt voor het kaartje Freek! Ik wist niet dat Heilig Landstichting zo dicht tegen Heyendaal aan lag, ik dacht dat het wel wat verder weg zou zijn.
"Een touringcar is geen bus"
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door robinzes »

Fiets vandaag even door schuytgraaf. Ik maak wat fotoos en dat zet ik op dit forum zodat jullie zien hoe het staat met de voorderingen van de aanleg van de trolleylijn in de schuytgraaf. Ook zal ik een kaartje maken

Zie link:

http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 76818&z=14

Groen: Aangelegd
Rood: In Aanleg, Masten / portalen staan er al.
Roze: Huidige lijn 5.
Geel vlak: de 2 nog aan te leggen kruisingen / Wissels
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Frank »

Leuk; ik zie het meestal alleen vanuit de trein. Ben er al een tijdje niet meer geweest op de fiets.

Ben ook zeer benieuwd hoe de toekomstige lijn 5 en de nieuwe aftakking naar de Schuytgraaf verwerkt gaat worden in de dienstregeling. Het wordt wel een ingewikkeld lijntje zo :) .

Edit: de vierde foto suggereert dat de bus gewoon lijn 10 blijft heten. Zou ook kunnen natuurlijk.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten