AOD schreef:Vóór een traktor is het inderdaad goed rustig. ;)
Ja man, op iedere lijn een tram- of busbaan aanleggen om tractors in te kunnen halen. :pos:
AOD schreef:Achter een bus kun je geen 4 containers hangen, achter een trein wel. Maak je containerwagens met een stuurstand kan die trein ook nog achteruit rijden met de zelfde snelheid.
O, voor langeafstandstransport kan treinvervoer handig zijn. Maar als je als bedrijf gewoon een paar containers te vervoeren hebt, kun je gewoon een berekening maken wat goedkoper is: vervoer per vrachtwagen, schip of trein. En de goedkoopste optie neem je dan. Blijkt dat vrachtwagens vaak goedkoper zijn. Geen probleem toch?
AOD schreef:Dat is een kortzichtige gedachte. Juist door dat individuele transport loopt het zooitje vast. Coordinatie ontbreekt totaal. Zet de radio maar aan: "File door gekantelde vrachtwagen".
Nogmaals, bedrijven kunnen zelf wel bepalen of ze met vrachtwagens of treinen gaan rijden. Een feit is dat een vrachtwagen vaak vele malen handiger, sneller en goedkoper is voor bedrijven. Er kantelt er wel eens eentje, maar zo kan ik ook zeggen dat je beter niet met de trein kunt gaan door de zoveelste sein- of wisselstoring.
AOD schreef:Breng de spullen naar verdeelcentra en ga dan met kleine (elektrische) vrachtwagentjes naar de klant. Nu rijden die grote ondingen in de stad voor een enkel doosje naar de klant.
Het is wel gewoon een openbare weg hoor. Dus daar mogen ze van mij gewoon rijden.
AOD schreef:Nogal simpel, wat ik niet gequote heb (ik zit me hier in m'n eentje kleurenblind te typen) is dat je uitgaat van bestaande wegen. Die bestaande wegen kunnen het niet meer aan. Mag ik dan even daar op reageren?
Dan verbreed je bestaande wegen. Met het volgende verschil: de wegen worden bekostigd door
gebruikers door middel van wegenbelasting. Lokale spoorwegen zijn niet rendabel. Omdat mensen zoals jij spoorwegen willen hebben, moet
iedereen maar de subsidie ervoor ophoesten.
AOD schreef:Kijk, ik kan dan wel voorstellen wat ik wil over railtransport, maar NL bestaat nou eenmaal uit 7 miljoen egoisten met allemaal een smoes voor hun rijblik. Mijn ouders en ik tonen aan dat het zonder rijblik kan.
Dan ben ik liever een egoïst dan iemand die uit andermans zakken geld haalt om trams te subsidiëren voor de groene droom.