OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door tsov »

Een Amba op de 170 Amsterdam - Uithoorn, in plaats van een MAN.
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door robinzes »

Ben net in Arnhem geweest en het viel me op dat er verschillende GROENE connexxion bussen met de naam Maxx Zwolle door de stad reden. Serie 8800, als ik me niet vergis.

Lijn 109 word dus gewoon gereden door een Amba van Breng. ( ik dacht eerst namelijk aan een taxibusje ofzo ).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Die groene bussen zijn dus, zoals duidelijk zichtbaar, uit Zwolle overgekomen ter vervanging van de geheel witte bussen die er nog rond Arnhem reden. Ze moeten echter nog in Breng-huisstijl gestickerd worden.

Is overigens reeds de tweede keer dat er Zwolse bussen in Arnhem rijden: in 2005 waren de Berkhof Premiers van het Schiphol Sternet vrijgekomen en allereerst naar de Veluwe gestuurd waar ze niet bevielen. Daarna gingen die naar Arnhem waar ze eveneens niet bevielen en toen geruild werden met Zwolle. In Arnhem reden toen enige tijd blauwe stads-alliances uit Zwolle.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door marvinkok »

Ik hoorde dat er ook een aantal Zwolse/Deventerse Amba's naar Twente waren gekomen zondag, ter vervanging van ik neem aan de ex-Friese Amba's, die hebben nameljik geen roelstoelplank. Heb er nog niet op gelet, morgen tijdens het werk maar even kijken. Er rijdt iig al wel weer groen mat rond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Omdat de oorspronkelijke t1759 met +20 reed zou er vanuit Utrecht een vervangende trein gaan rijden waarvoor de t2056 even gehalveerd werd. Oftewel: een IRM-IV naar Enschede vandaag die, wel heel exotisch, zou vertrekken van spoor 18a... zijn dus weer wat extra wisseltjes schoongepoetst :P

Het werd niet gek lang vantevoren bekend dat deze vervangende trein zou gaan rijden en zag 'm dan ook vrij leeg op spoor 18a staan. De t12759 had echter staanplaatsen in de gangpaden met al die reizigers die dachten: laat ik in Amersfoort maar verder kijken of ik nog naar 't oosten kom.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Wubbo »

Leeg? Dan ben ik benieuwd waar al die mensen gebleven zijn, want ik zat in het Haagse deel van die gesplitste trein en heb tientallen mensen weer uit zien stappen die niet begrepen wat vooraan instappen betekende, en al die mensen die van de roltrap kwamen zetten kwamen duidelijk niet voor mijn trein want die was heel rustig. Gelukkig riep de HC van mijn trein 2x per minuut (!) om dat dit de trein naar Den Haag en niet naar Enschede was. En nog heeft niet iedereen het begrepen trouwens, maar dat terzijde...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Nouja, in ieder geval in de voorste bak (tja, verst van de trap enzo he) zat vrijwel niemand. En er vertrokken ook amper mensen van perron 12 na de omroep dat de t1759 van spoor 18a zou vertrekken, staanplaatsen in de gangpaden is namelijk ook allesbehalve gebruikelijk in de t12759. Doorgaans hooguit 'n enkele op de balkons, zelfs in de voorste bak die daar voor veel reizigers juist weer gunstig is.
Al moet ik wel zeggen dat je deze week begint te merken dat 'ie nog op vakantie-lengte rijdt.

Overigens, da's ook niet alledaags: in Amersfoort bleef alles keurig wachten (nouja, alleen de t759 dus eigenlijk, veel meer sluit er niet aan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Suus »

Zo, de noordkant van Utrecht Centraal heeft wel weer even genoeg aandacht gehad deze week :mrgreen:

Zag vandaag een tot het plafond volgepropte Jonckheer 169 rijden op GVB-lijn 37. In de spits is die geleed al erg vol, dus dit was natuurlijk een groot succes :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Ardan »

Vandaag zat er een omloopje ICM-IV_onverbouwd in de s7000. Weer eens wat anders..
Ik doe ook maar wat
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Freek »

Breng is aan het schuiven met gelede bussen geweest. Vandaag een gelede citaro zien rijden op lijn 10 en 43 in Arnhem. Lijkt me niet helemaal de bedoeling. Gisteren zag ik in Nijmegen al een gelede aardgascitaro op lijn 99. Wordt deze lijn overigens niet meer door OAD gereden? Zoals gezegd gisteren al aardgasbus vandaag reden er ongelede aardgasbussen. De bestemming wordt bovendien verkeerd aangegeven. Verder dan Nijmegen Brabantse Poort komt het display niet. Voor het raam ligt een bord met de melding Grave en Uden.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door MdJ »

Freek schreef:Breng is aan het schuiven met gelede bussen geweest. Vandaag een gelede citaro zien rijden op lijn 10 en 43 in Arnhem. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Zeker van lijn 43 (Apeldoorn-Dieren-Arnhem) en niet de 44 (Ijsseloord 2-Anrhem CS)?
Bij twijfel: gebruik beton.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door tsov »

Nee, want ik heb ook een foto gezien van zo'n bus in Dieren ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Freek »

Ik was zelfs aan het smokkelen. Want als ik heel strikt ben was de bus niet in Arnhem maar in Velp op een plek waar de 44 niet komt. Ben zeker dus zeker van de 43.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door robinzes »

klopt, ik heb de gelede breng citaro gezien toen ik op lijn 4 Ziekenhuis - De maten reed. Daarna ook weer terug zien keren naar Arnhem. Ondertussen had ik alweer lijn 10 naar Ugelen.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door MdJ »

Oke, verwisseling dus uitgesloten. Wel apart, zo'n geledebus op een vrij rustige lijn... :shock:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Volgens Busfoto reed die bus daar bij gebrek aan een kortere...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door M57 »

Freek schreef:Gisteren zag ik in Nijmegen al een gelede aardgascitaro op lijn 99. Wordt deze lijn overigens niet meer door OAD gereden? Zoals gezegd gisteren al aardgasbus vandaag reden er ongelede aardgasbussen. De bestemming wordt bovendien verkeerd aangegeven. Verder dan Nijmegen Brabantse Poort komt het display niet. Voor het raam ligt een bord met de melding Grave en Uden.
Dat is omdat lijn 99 tijdelijk is geknipt bij de Brabantse Poort. De Breng rijdt dan van Nijmegen station naar Brabantse Poort. Daar stappen reizigers over op een andere bus naar Grave en Uden.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Marc »

Geen bijzondere materieelinzet, maar wel materieel op een vreemde plaats: Maastricht heeft sinds vanochtend bezoek gekregen van twee DD-AR stammen. De loc's van deze stammen gaan naar de werkplaats van Maastricht, de rijtuigen zelf blijven ongebruikt bij het station staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

IRM in de NoordOost is populair de laatste dagen... vandaag een propvolle IRM-IV 9563 als t12759 vanaf in ieder geval Utrecht naar Leeuwarden. Zal wel een eerder treintje uitgevallen zijn want ook het perron waar de t1759 zou vertrekken zag zwart van de mensen.
Op dat spoor 9 stond overigens een SGMm-III stil vlak voor vertrektijd van laatstgenoemde trein... hopelijk was dat een LM-ritje dat moest wachten op een kruisende trein :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Michael »

Gisteren zat er een koploper in de s1900. Ik zag hem nog netwegrijden vanuit Breda
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door JeePee »

Daniel schreef:IRM in de NoordOost is populair de laatste dagen... vandaag een propvolle IRM-IV 9563 als t12759 vanaf in ieder geval Utrecht naar Leeuwarden. Zal wel een eerder treintje uitgevallen zijn want ook het perron waar de t1759 zou vertrekken zag zwart van de mensen.
De t557 heeft wel gereden, die zag ik in Hde nog doorkomen, maar meende in de gauwigheid maar 1 stel te zien..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Daniel »

Ja klopt... las op Somda toevallig gisteren dat het Rotterdamse deel van de t557 ergens kwijtgeraakt was dus is alleen het Haagse deel uit Utrecht vertrokken. Best aannemelijk, gezien de t557 met IRM rijdt, dat de t20557 dus ergens defect heeft gestaan en uiteindelijk vanaf Utrecht als t12759 verder gereden is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Caspar »

In de s4000 reed vandaag een los stel Plan V. Zag hem 2x langskomen van en naar Uitgeest in Amsterdam. Zat aardig vol.

Verder geen afwijking natuurlijk, maar vanochtend ook nog in Ddm1 gezeten in de s14500 ben benieuwd of het echt de laatste keer was...
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door Maik »

Maandagmorgen rijden er nog 3 stammen in de s14500 van Ekz naar Asd en dan is het echt over.
Laatst gewijzigd door Maik op vr 03 sep 2010, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Pommes.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #4

Bericht door MdJ »

En Veolia-Veluwe heeft er een nieuw tijdelijk busje bij, de ex-Maastrichtse 3793. Wel met werkende CICO's, maar zonder halteomroep en werkende bestemmingdisplay...

De 3793 zat op lijn 5/6, samen met de "tijdelijke" 250, de 1713 zat samen met de 3827 op lijn 11 (ipv de 3788/3808/3810).
Bij twijfel: gebruik beton.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten