Personeel GVB wil strippenkaart terug

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Personeel GVB wil strippenkaart terug

Bericht door Ruben »

Personeel GVB wil strippenkaart terug
Geplaatst op: woensdag 1 september 2010 10:48
Laatst bijgewerkt: woensdag 1 september 2010 10:50


Volgens veel werknemers van het GVB is het gebruik van de OV-chipkaart omslachtig en gebruikersonvriendelijk. Bovendien zouden de validators, de kastjes om mee in- en uit te checken, gevoelig zijn voor storingen. Dat meldt De Telegraaf. "Net als het merendeel van mijn collega's verlang ik met smart terug naar die zo verguisde strippenkaart", zegt een conducteur in die krant.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: Personeel GVB wil strippenkaart terug

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het zou in ieder geval al een hoop schelen als er niet uitgechecked hoeft te worden met de uurskaartjes.

Dat laatste zinnetje in dat krantenartikel heb ik overigens nog nooit meegemaakt. Wel zo'n situatie, maar dat zijn veelal mensen die je op proberen te lichten. Ze kopen dan een kaartje bij je, terwijl ze een oud kaartje in hun zak hebben. Na een paar halte's houden ze hun oude kaartje voor de validator en eisen hun geld terug omdat ze niet uit kunnen checken. Gelukkig ben ik gekke Henkie niet en kijk ik naar het serienummer aan de achterkant van het kaartje of ik diegene daadwerkelijk dat kaartje heb verkocht. En tot nu toe heb ik in een 100% score in deze situaties met oplichters.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten