OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:Op dit moment wordt er dus gekruisd voorbij station Tilburg (gezien vanuit de richting Bd), maar komt men binnen op spoor 1. Als de s1900 en de s3600 dicht na elkaar aankomen op Tilburg, is het wellicht een idee om al vóór binnenkomst op Tilburg te kruisen en de s3600 binnen te nemen op spoor 3. Vervolgens is er een redelijke vrije baan en komt men de tegemoetkomende trein pas tegen iets voorbij het industrieterrein.
Binnenkomen op spoor 3 gaat niet, daar staat dan namelijk de s5200 naar Tbwt al :wink: Dat ding zit dusdanig kort voor de s1900 dat het niet wenselijk is dat ding naar spoor 2 te sturen en ermee naar spoor 1 blokkeert een eventueel goederenpad en helpt de overstap stoptrein -> IC om zeep.
Je zit er ook nog mee dat het wissel bij Tilburg-industrie een 60 km/u wissel is, terwijl je bij Tilburg-aansluiting met 100 km/u door de wissels mag (niet dat je dat daar al zal rijden).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door playertwo »

De s1900 gaat van spoor 2 hoor, de s5200 van spoor 3. Overigens is het niet verstandig om de wissels bij Tilburg-aansluiting richting Den Bosch met meer dan 70km/h te berijden, tenzij je graag echt geshaked wil worden :mrgreen:
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door JeePee »

deadlock schreef:Twee elektrische GTW's van Arriva in Deventer ongeveer een half uur geleden. Vertrokken in de richting Zwolle of Apeldoorn, dat kan ik vanuit mijn raam net niet zien.
Ri Zl zijn ze gegaan. BR628 meld net per sms dat ze om 12.08 door Swk richting Lw rijden.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Dat ding [s5200] zit dusdanig kort voor de s1900 dat het niet wenselijk is dat ding naar spoor 2 te sturen en ermee naar spoor 1 blokkeert een eventueel goederenpad en helpt de overstap stoptrein -> IC om zeep.
Waarom kan er op spoor 1 geen trein binnenkomen als er op spoor 2 een trein staat? Goederenpaden blokkeer je niet omdat op spoor 1 normaliter de s3600 staat. Het scheelt daarbij ook een kruising tussen de s1900 en de s5200? Hoelang staat de s5200 op Tilburg, spoor 3? Kan dat ding na haltering van 1 minuut niet gelijk doorrijden naar Tbw/spoor 911? De aansluiting haal je niet omzeep, men heeft minstens 3-4 minuten voor trappetje-af, trappetje-op, de aansluiting wordt hoogstens wat hinderlijk.
playertwo schreef:Het wisselen nabij Tilburg-industrie kan slechts met 60km/h gebeuren. De trein zal dus 2x extra moeten afremmen, wat ook weer een extra reistijd oplevert van 1 minuut.
Wanneer de treinen uit Ehv niet in de weg zitten, en dat zitten ze gepland niet, kan je er ook voor kiezen om net voorbij Tb al over te lopen. Hebben de treinen uit Ehv vertraging, kan je net zo goed doorrijden naar Tbi en daar +1 meepakken. Dat is altijd nog minder dan de +5/+10 die je meekrijgt als je moet wachten op een binnenkomende s1900 of s5200.
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Nielske1990 »

playertwo schreef:De s1900 gaat van spoor 2 hoor, de s5200 van spoor 3.
O, dat dacht je! Dat is op papier wel zo, maar ik sta met mijn s1900 vrijwel dagelijks op spoor 3, omdat de s5200 nog op spoor 2 staat/wegrijdt. Dagelijks praktijk is dus anders dan op papier :wink: Alleen als er een lange goederentrein staat wil het nog wel eens wisselen.

Overigens is de optie om de s3600 ri.Ah over spoor 3 af te handelen heel leuk bedacht, maar in de praktijk onhaalbaar. Lange goederentreinen ri.Bd ev die op het vierde spoor staan, staan normaal gesproken over de wissel van 3 naar 4 heen (wissel 141), en blokkeren dus de mogelijkheid om op 3 te komen/vertrekken.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Linkerspoor »

playertwo schreef:Bij +10 zal de s4400 eerder weg zijn in Den Bosch, en dan mag de 3600 daar achteraan hobbelen.
De 4400 laten ze zelfs nog na de 3600 vertrekken bij +15 is mijn ervaring.

Overigens vind ik de betrouwbaarheid van de 3600 buiten de spits best ok, de vertragingen vinden 9 van de 10 keer in de spits plaats.
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Nielske1990 »

De mcn van de t1943 had er zin in vandaag. De t1943 kwam met -2 Bd binnen, en op Tb was dat niet anders. Jammer dat we last kregen van de t9643 op Ehb, anders waren we Ehv binnengekomen met -5 :!: :o
In Helmond was er dus eindelijk weer eens een IC ri.Vl die wél op tijd vertrok. :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Meltrain »

De t4250 reed vandaag met 2x SGM-II. Het voorste stel werd op Rtd aangekoppeld. Achter deze twee stellen stond nog een SGM-II, welke dus de SpitsPendel naar Vdg van 7 minuten later heeft gereden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door playertwo »

Nielske1990 schreef:
playertwo schreef:De s1900 gaat van spoor 2 hoor, de s5200 van spoor 3.
O, dat dacht je! Dat is op papier wel zo, maar ik sta met mijn s1900 vrijwel dagelijks op spoor 3, omdat de s5200 nog op spoor 2 staat/wegrijdt. Dagelijks praktijk is dus anders dan op papier :wink: Alleen als er een lange goederentrein staat wil het nog wel eens wisselen.
In het begin is die verhouding inderdaad zo gepland. Uit praktische overwegingen (onnodig oplopen vertraging) hebben ze besloten om dat om te wisselen, de 5200 op 2 te doen en de 1900 op 3.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Thijs »

Linkerspoor schreef:Overigens vind ik de betrouwbaarheid van de 3600 buiten de spits best ok, de vertragingen vinden 9 van de 10 keer in de spits plaats.
Vandaag had de 3600 die om 22.04 moest aankomen in Arnhem +15, als ik het goed heb 8-) :?
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door IC3 »

^^^ Dat was dan één van de tien keer! :P
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Thijs »

Mwah, vandaag ook al 3600tjes richting Arnhem met +15 te Nijmegen enzo 8-)
Overigens ligt/lag in Nijmegen spoor 1a eruit vanwege de ontruiming van het TPG-gebouw, daar zaten namelijk krakers :P De 3700 wordt op 3a gezet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Prorail meldt...
Door herstelwerkzaamheden na een aanrijding met een heftruck rijden er tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht, tussen Amsterdam en Rotterdam Centraal, tussen Rotterdam Centraal en Maassluis West en tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal minder treinen.
Wat heeft 't vetgedrukte traject nu weer met de verstoring te maken :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Vinny »

Het enige dat ik kan bedenken is dat een aantal spitsslagen door materieel gereden moet worden dat op Leidschendam staat en dus niet de Hoek van Holland lijn kan bereiken. De NS spreekt van logistieke problemen. Een term die enige jaren geleden gebruikt werd om zo'n beetje alle verstoringen (van zelfmoord tot en met personeelsgebrek) mee aan te duiden.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Tja, alleen rijdt de s4200 die nu is opgeheven normaalgesproken de hele dag dus dan lijkt 't me niet dat het materieel spontaan verdwenen is. De echte spitstreinen (s14100) rijden namelijk wel gewoon :roll:

Mogelijk is het materieel dan gebruikt om de s4100 te versterken (ietwat onlogisch lijkt me) of om de pendeltreinen te rijden. In dat geval vraag ik me echter weer af waar al het Mat'64 van de s5000 gebleven is... de vier setjes van zes bakken Mat'64 die ten tijde van de stremming ten zuiden van Delft zaten zullen vast ook niet spontaan verdampt zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Chauf21 »

De pendeltreinen tussen Rtd en Dt bestonden uit ��één setje 3xV en éé��n combi V-T-V :) Wellicht dat er wat SGMm is gebruikt om de treinen Rtd-Gdg en Rtd-Asd te versterken. Bij die series zag ik ze vanochtend (rond 10 uur) wat koppelen enzo :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Aah, dan zijn dus precies de twee treinen die toch al tussen Rtd en Dt zaten toen de verstoring ontstond aan het pendelen geslagen... 3xV is althans de gebruikelijke inzet van de t5016 en de t5116 is de enige stoptrein met 8 bakken normaal gesproken :wink:

Versterken van de treinen richting Gd is inderdaad wel aannemelijk, heb bij 'n eerdere verstoring mogen ervaren dat losse vlaflipjes wel erg knus kunnen worden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Nielske1990 »

Behoorlijke puinhoop vandaag in Brabant. Om 12.51 wilde ik te Bd de t1943 halen, maar deze had volgens AV, omroep �én CTA +5. Deze trein is echter nooit op komen dagen... :roll: Toen ik het wachten wel beu was (wist niet dat ie niet zou rijden) zag ik de t13644 nog op spoor 7 staan. Deze sloot meteen zijn deuren, dus hoefde het niet eens te proberen. Overigens heeft deze trein zeker 10 minuten zinloos staan wachten op een t1943 die niet kwam (vertrek +15).

Twintig minuten na de vertrektijd van de t1943 stond ik er nog steeds en werden reizigers ri.Ehv verzocht in de t3646 naar Tilburg te reizen. Dit was in Breda de enige trein die nog op tijd reedt. In Tilburg aangekomen met ongeveer +10, omdat we achter de t13644 aan zaten. Enkele minuten later kon ik te Tb instappen in de t1945, welke ook al op tijd was. Dit was net als bij de t3646 van korte duur, toen we bij Ot achter een andere trein kwamen te zitten. Aankomst met +5 in Ehv (waar t845 nog stond te wachten en dus ook vertraging in ontvangst nam).

Uiteindelijk heb ik op mijn terugreis Breda > Helmond weinig treinen op tijd zien rijden, in ieder geval een aantal wat op een hand te tellen is. Tel daarbij de doodzwijging van vertragingen/opheffingen bij op en het was weer een schandalige middag voor NS in Brabant. :roll: :evil: :| :neg:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door M57 »

Chauf21 schreef:en Rtd-Asd te versterken
Dat is gebeurd met twee maal een VIRM-6 !
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Linkerspoor »

Thijs schreef:Mwah, vandaag ook al 3600tjes richting Arnhem met +15 te Nijmegen enzo 8-)
Overigens ligt/lag in Nijmegen spoor 1a eruit vanwege de ontruiming van het TPG-gebouw, daar zaten namelijk krakers :P De 3700 wordt op 3a gezet.
Mijn 3600 (vertrek 16.47) Nm - Ht vertrok met +5 uit Nm. Voor de brug bij Ravenstein worden we stil gezet, om te wachten op de tegentrein (3600 de andere kant uit). Die tegentrein kwam na meer dan 10 minuten!!! We hadden dus 6 keer heen en weer over die brug gekund, maar nee hoor, Prorail laat onze trein wachten op de ic de andere kant uit :shock: :?. Ze waren dus weer goed bezig... Uiteindelijk kwam ik met +40 op mijn bestemming omdat ik de aansluiting in Den Bosch ook mistte (terwijl wij aankwamen in Ht stond de stopper naar Ut nog aan het perron, maar toen ik de trein daadwerkelijk verliet ging ie weg). Meteen maar ter plekke gtvb ingevuld. Die moest ik halen bij het loket zelf, terwijl er ook een rek met (alle andere) folders is. Ik dus vragen waarom ik in de rij moet gaan staan als ze ook zo'n rek hebben. Antwoord van de jongen achter het loket: "anders neemt iedereen er zoveel mee". :mrgreen: :pos:
Na gtvb ingevuld te hebben naar spoor 3b gegaan voor de volgende stopper naar Ut. Die stond netjes op de cta aangekondigd, ook al was het nog geen .43 en had de ic naar Ah er eigenlijk op moeten staan. Tot 5 minuten voor vertrektijd (hij had toen +5 op de cta), toen werd ie omgeflapt naar ic naar Ah van 17.43 +20. Allemaal leuk en aardig, maar weet Prorail niet minimaal vanaf Tb dat de ic voor de stopper zit...? Kunnen ze dat dan niet meteen neerzetten op de cta? :? Om 18.10 ongeveer vertrekt de ic, en de cta wordt weer omgeflapt naar de stopper naar Ut, met nog steeds +5 terwijl het dus zeker weten +10 wordt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, alleen rijdt de s4200 die nu is opgeheven normaalgesproken de hele dag dus dan lijkt 't me niet dat het materieel spontaan verdwenen is. De echte spitstreinen (s14100) rijden namelijk wel gewoon :roll:

Mogelijk is het materieel dan gebruikt om de s4100 te versterken (ietwat onlogisch lijkt me) of om de pendeltreinen te rijden.
Sowieso was de vlaflip op, want volgens Somda reed er een DDAR in de s4100.
Wellicht personeelsproblemen door de nasleep van die aanrijding en bijbehorende chaos?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

ICMm 4019 kwam vanmiddag rond 16.20 uur, met stickers met het opschrift "De Meeuw Express" op spoor 20 in Dordrecht aan. Koersdisplays vermeldden "Den Haag C"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Justin »

Welnu, ik heb gisteren wel de s4100 van 19.43 (4164) met twee vlaflipjes weg zien rijden vanaf Rtd!
En ook al gemeld dat er wat VIRM-6'jes in de s5100 verzeild waren geraakt (en in de s4000), de 1973 Rtd-Vl van 19.47 (+25) met loc Voor en Achter reed...

Het was wel erg rustig op Rtd om 19.30-20.00 overigens...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Gisteren had ik trouwens nog een VIRM-VI in trein t5158 (normaal Mat'64). :) Sowieso was het een dubbeldekkerdagje, want door werkzaamheden tussen Wd en Gdg moest ik omreizen via Ledn met de s8800 (VIRM) en de s2200 (DDAR) :P
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door tsov »

Afgelopen vrijdag 's avonds laat een avontuurlijke reis Amsterdam West - Dordrecht Stadspolders gemaakt.
Ik had een etentje vlakbij de Westergasfabriek in Amsterdam en daarna zou ik naar m? grootouders gaan. Om 22.15 stond ik op de halte van bus 21, die ik net gemist bleek te hebben. Lijn 10 zou ook voorlopig niet vertrekken, dus ik besloot te wandelen naar het Haarlemmerplein, waar veel meer bussen gaan. Toen ik daar eenmaal was, was het al de vertrektijd van de volgende 21, maar die was nog niet in zicht. Wel kwam lijn 22 eraan, dus die genomen. In de bus even snel door het spoorboekje gebladerd, omdat ik iets gehoord had over een stremming bij Delft. Die bleek nog steeds op de ARGOS-borden te staan toen ik Amsterdam CS binnen wandelde, met omreisadvies via Ut. Ik sprong dus in de gereedstaande s800. Bij Breukelen haalden we nog een VIRM-VI in met Roosendaal op de displays, wat dat nu geweest is :?:
In Ut thee gehaald en toen zag ik dat de NoordOost naar Rtd +20 had... Een blik op mijn horloge (23.12) leerde mij dat er misschien nog wel een Qliner zou gaan naar Gr. Ik rende dus naar het Jaarbeursplein, wat geheel verlaten was (op twee touringcars na :roll:) De vertrekstaat van 387 vermeldde nog een rit om 23.17, dus ik wachtte even af en keek in het Spoorboekje hoe laat de treinen van Gr naar Ddrs zouden gaan. Om 23.15 kwam de bus voorrijden en ik vroeg of hij aansluiting gaf op de trein naar Dordt. "Waarschijnlijk wel" luidde het antwoord. Nouja, op hoop van zegen dan maar. Ik stapte in (met m'n thee, want dat mocht :) ) Op Gr kwam idd de trein naar Ddr net binnenrijden en was ik "gered" :lol: Uiteindelijk nog stapvoets over de Wantijbrug gegaan en zo kwamen we met +8 in Ddrs...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten