Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
dkm91
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 sep 2010, 21:51

Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door dkm91 »

Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?
Ik doe geen opleiding dus kan geen gratis ov aan vragen het is eigenlijk om voor 3maanden naar me werk te komen in staphorst.
Zelf woon ik in vledder dus zou dan met alleen bus moeten of bus en trein.
Er is geen oplossing om te carpoelen anders had ik dat gedaan ik hoor graag tips van jullie ik hoop alleen wel dat ik onder de 100€ per maand uit kom want anders kan het haast niet uit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door Suus »

Tja, Vledder - Staphorst met de bus is 10 strippen. Dan kan je een Sterabonnement gebruiken met sterwaarde 4 en centrumzone 1623. Die kost 137,25 (vol) of 90,60 (reductie) per maand.

Maar een veel groter probleem lijkt mij dat je vanuit Vledder niet eerder dan 9:45 in Staphorst-Centrum kan zijn...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door Joshua »

Gewoon een sterabonnement of een trajectabonement met sterabonement als aanvulling.

Toen ik nog 17 was en al wel met de bus naar school in Nijmegen heb ik gewoon 1 keer bij de Ticket & Service balie een NS stamkaart gehaald en toen iedere maand via het automaat een maand abonnement Nijmegen - Cuijk met 3 sterren abonnement wat zowel voor de zones rondom Nijmegen als rondom Cuijk geldt.
Ik heb alleen geen idee hoe dat nu werkt in de regio's waar het verchipt is.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door Tochjo »

Is fietsen naar Steenwijk een optie? Tussen Steenwijk en Staphorst kun je een 3-sterabonnement gebruiken. Dat zou je € 103,15 per maand kosten (vol tarief).
dkm91
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 sep 2010, 21:51

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door dkm91 »

Wou dan vanuit fredriksoort rijden weet iemand mischien waar ik dit kan vinden(sterabonnement) want maandag dan moet ik alles voor elkaar hebben :?
Want kan daar een baan krijgen en anders weet ik niet hoe ik er moet komen en kan ik het wel op me buik schrijven.
Bee schreef:Tja, Vledder - Staphorst met de bus is 10 strippen. Dan kan je een Sterabonnement gebruiken met sterwaarde 4 en centrumzone 1623. Die kost 137,25 (vol) of 90,60 (reductie) per maand.

Maar een veel groter probleem lijkt mij dat je vanuit Vledder niet eerder dan 9:45 in Staphorst-Centrum kan zijn...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door Chauf21 »

Sterabonnementen kan je onder andere bij het postkantoor, TNT-servicepunten en andere OV-shops kopen :)
Op deze site kan je het dichtstbijzijnde verkooppunt opzoeken: http://www.vbn-bv.nl/verkooppunten.php?pagina_id=224. Let erop dat het kan zijn dat niet iedere wederverkoper alle producten kan verkopen.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door midnet »

Joshua schreef:Gewoon een sterabonnement of een trajectabonement met sterabonement als aanvulling.

Ik heb alleen geen idee hoe dat nu werkt in de regio's waar het verchipt is.
Dat is nog steeds zo en op dezelfde manier mogelijk.
Dat heeft voorlopig nog niks met die ver-chip-pering te maken. Blijft gewoon gelden-in deze reio's KAn je chippen, maar hoef je niet, in Drente (QBuzz) is zelfs nog geen choip mogelijk!
In de verplicht verchipte regio"s moet je die zone-bijslag opp je chipkaart erbij laden.
De vragensteller heeeft niet duidelijk gezegd of hij nog onder jongerentarief valt?
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door Bart »

Erg jammer dat die aansluiting in Dieverbrug zo rottig is. De 20 naar Meppel is net weg als de 35 uit Vledder aankomt.
Tochjo schreef:Is fietsen naar Steenwijk een optie? Tussen Steenwijk en Staphorst kun je een 3-sterabonnement gebruiken. Dat zou je € 103,15 per maand kosten (vol tarief).
Je kunt ook maar tot Frederiksoord fietsen, de 13 rijdt meer uur per dag dan de 35.
dkm91
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 sep 2010, 21:51

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door dkm91 »

Ik ben 18 jaar oud en 25september 19 jaar maar weet niet of ik er dan onder val hoe kan ik dan het beste rijden als ik begin in fredriksoort en hoelang ben ik dan onder weg om er te komen? heb ook al gekeken op wat site's maar kom er niet uit. Als ik dan sterabonnement neem voor die weg en het kost me niet al te veel dan is dat denk ik de beste optie.
midnet schreef:
Joshua schreef:Gewoon een sterabonnement of een trajectabonement met sterabonement als aanvulling.

Ik heb alleen geen idee hoe dat nu werkt in de regio's waar het verchipt is.
Dat is nog steeds zo en op dezelfde manier mogelijk.
Dat heeft voorlopig nog niks met die ver-chip-pering te maken. Blijft gewoon gelden-in deze reio's KAn je chippen, maar hoef je niet, in Drente (QBuzz) is zelfs nog geen choip mogelijk!
In de verplicht verchipte regio"s moet je die zone-bijslag opp je chipkaart erbij laden.
De vragensteller heeeft niet duidelijk gezegd of hij nog onder jongerentarief valt?
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door Bart »

Hoe laat moet je er zijn? En wanneer ga je weer terug? Op welke dag(en)? Moet je in het noorden of zuiden van Staphorst zijn?
dkm91
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 sep 2010, 21:51

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door dkm91 »

Ik moet bij de industrieweg wezen van maandag tot en met vrijdag ong. half8 moet ik werken tot 5uur ofzo.
Bart schreef:Hoe laat moet je er zijn? En wanneer ga je weer terug? Op welke dag(en)? Moet je in het noorden of zuiden van Staphorst zijn?
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door Bart »

Eerst neem je vanaf Frederiksoord lijn 13 naar Steenwijk:
06:10 Frederiksoord
06:21 Steenwijk NS

Daar neem je lijn 40 naar Zwolle. Uitstappen bij de halte Bergerslag.
06:38 Steenwijk NS
07:21 Staphorst

Voor de terugweg:
17:08 Staphorst
17:56 Steenwijk NS

18:20 Steenwijk NS
18:29 Frederiksoord

Je neemt daarvoor een 4-sterrenabonnement met centrumzone 4668. De eerste maand met korting (€90,60 per maand), de andere maanden niet (€137,25 per maand). Je kunt die abonnementen bij het postkantoor in Vledder kopen.
dkm91
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 01 sep 2010, 21:51

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door dkm91 »

Zeer bedankt is wel vroeg maar ja doe je niks aan zal wel even kijken of die beste optie is :D
Bart schreef:Eerst neem je vanaf Frederiksoord lijn 13 naar Steenwijk:
06:10 Frederiksoord
06:21 Steenwijk NS

Daar neem je lijn 40 naar Zwolle. Uitstappen bij de halte Bergerslag.
06:38 Steenwijk NS
07:21 Staphorst

Voor de terugweg:
17:08 Staphorst
17:56 Steenwijk NS

18:20 Steenwijk NS
18:29 Frederiksoord

Je neemt daarvoor een 4-sterrenabonnement met centrumzone 4668. De eerste maand met korting (€90,60 per maand), de andere maanden niet (€137,25 per maand). Je kunt die abonnementen bij het postkantoor in Vledder kopen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ik zoek onbeperkt reizen wie weet een oplossing?

Bericht door Daantje »

Op www.9292ov.nl kan je zelf je reis plannen en bij het reisadvies staat dan ook tariefinformatie :) Kan je eventueel zelf ook nog dingetjes opzoeken als je dat wil.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten