StudentWeek Product Geblokkeerd

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door find_your_spot »

Vorige week had ik afgesproken met Ardan op CS, maar mijn avontuur werd abrupt verstoort toen ik bij het inchecken STWK GEBLOKKEERD voor mijn vizier kreeg...

Half in paniek alle Studenten lijnen en OV-Chipkaart plat gebeld en tot mijn verbazing was ik niet de enige want honderden studenten waren mij voor gegaan...

Uiteindelijk in blinde paniek over straat naar de AH gerend richting de AVM en tot mijn grote schrik stond er een nieuw StudentWeek en StudentKortWeekend klaar...

Een vreemd raadsel tot eergisteren ik ineens deze brief ontving...

Kijk, schrik en oordeel:

Afbeelding
For Your Railroad Adventures
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Chauf21 »

Het ging ook al niet goed met de nieuwe OV-studentenkaarten. Inmiddels schijnt het wel weer te werken.
Er is een probleem geconstateerd met Studenten OV-chipkaarten. Heb jij deze week een Studenten OV-chipkaart ontvangen, dan geeft deze bij een ophaalautomaat de melding ‘Ongeldige kaart’. Je kaart is niet defect, maar wordt nog niet herkend door de OV-chipkaartapparatuur.
:(
http://www.ov-chipkaart.nl/nieuws/laats ... tstudenten
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Joshua »

Mijn kaart is kort geleden vervangen. Hopelijk is mij dit lot bespaard. Zal zo straks even langs de AVM op het station gaan.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door find_your_spot »

Afbeelding

Nog een fijne dag
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door find_your_spot »

Omdat ik een PM ontving dat mijn post niet duidelijk is bij deze:

Dat gele ding is een AVM.

Mijn kaart was gestolen en heb 3 weken geleden een nieuwe kaart aangevraagd.

Alle studenten producten StudWeek en StudKortWeekend waren goed overgezet.

Mijn studenten ov-chipkaart blokkeerde bij het inchecken.

Ik kan alleen verder reizen op vol tarief.

Bij saldo op en controle betekent dat een boete.

Er is saldo afgeschreven van mijn kaart door een verwerkingsfout bij TLS.

Ik ben dupe en slachtoffer van TLS.

Door iets wat niet mijn schuld is moet ik opnieuw naar een AVM of Light om producten opnieuw op mijn kaart te zetten.

TLS gebruikt studenten als proefkonijn om geld terug te zetten op kaarten.

Weinig tot geen studenten zullen hun ooit teveel betaalde saldo terug eisen of claimen.
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door VIRM »

Dan ben ik blij dat mijn Week-OV op dit moment goed functioneert. :) In ieder geval sterkte ermee!

Wat is een StudentenKortWeekend?
Beul van de blindegeleidelijn
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door find_your_spot »

VIRM schreef: Wat is een StudentenKortWeekend?
Wat dacht je van de officiele afkorting van het reisproduct Studenten Korting Weekend?

Wat zou het anders geweest moeten zijn? Product voor een kort weekend?
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door VIRM »

find_your_spot schreef:
VIRM schreef: Wat is een StudentenKortWeekend?
Wat dacht je van de officiele afkorting van het reisproduct Studenten Korting Weekend?

Wat zou het anders geweest moeten zijn? Product voor een kort weekend?
Wacht even, het is toch niet de bedoeling dat je als Week-OV'er twee producten op je OV-chipkaart zet (1. Week OV, 2. Korting voor het in het weekend-product)? Of ben ik nu even de kluts kwijt?
Beul van de blindegeleidelijn
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Chauf21 »

Jawel, studenten (week-OV) hebben twee producten op hun kaart staan: 1) de maandag t/m vrijdag vrij reizen 2) het kortingstarief in de weekenden. Beide producten worden in één keer op je kaart gezet wanneer je het reisrecht ophaalt, dus je merkt er verder niets van. Je hoeft ook niets te doen bij het reizen; het systeem pakt automatisch het dan geldende product.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door VIRM »

Dank je. :) Maar beide producten worden toch met één handeling opgehaald?
Volgens mijn transactie-overzicht krijg ik gewoon 40% korting...
Beul van de blindegeleidelijn
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Raymond »

Chauf21 schreef: Beide producten worden in één keer op je kaart gezet wanneer je het reisrecht ophaalt, dus je merkt er verder niets van.
;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Fles »

Wat een kutding is het ook zeg :pos:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:Wat een kutding is het ook zeg :pos:
Die mening deel ik helemaal!

Voor alle mensen zoals Chauf21 die mijn foto's niet duidelijk genoeg vinden volgt hier de volledige uitleg om elke confrontatie met mede forum gebruikers zoals PM's of boze emails te voorkomen.

Afbeelding
Dit is een NS automaat.
Deze automaat is geel aan de buitenkant.
De volgende handeling heeft gisteren plaats gevonden op Schiphol bij de automaat vlakbij de HEMA hotdog stand.
Dit scherm is opgeroepen door een Studenten OV-Chipkaart voor de roze kaartlezer te houden die te vinden is rechtsonder bij de automaat.
In het scherm wat verscheen heb ik gekozen voor Producten.
Daar kwam ik tot de ontdekking dat de blokkade nog steeds aanwezig is.
Volgens deze aardige NS kaartautomaat moest ik naar een NS service balie.
Dat gaan we morgen braaf doen.

Afbeelding
Dit is een GVB automaat.
Deze automaat is zilver aan de buitenkant met een blauw LCD scherm aan de binnenkant.
De handeling te zien op bovenstaande plaatje heeft ook gisteren avond plaats gevonden op Trein en Metrostation Amsterdam Zuid, maar dit keer bij een GVB automaat.
Dit scherm is opgeroepen door mijn Studenten OV-Chipkaart in het daarvoor bestemde OV-chipkaart bakje neer te leggen wat ook net als bij de NS automaat rechtsonder bij de automaat te vinden is.
De knop die ik heb gebruikt was Transacties maar al gauw verscheen deze melding dat mijn Kaart Geblokkeerd is.
Helaas geeft deze GVB kaartautomaat niet als de NS kaartautomaat een advies hoe nu verder.

Hopelijk is alles duidelijk overgekomen, mochten er nog vragen zijn. Bel, mail, PM, spam gerust.
For Your Railroad Adventures
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Freek »

blijft voor mij 1 ding onduidelijk. Waarom ben je naar de automaten geweest? Nu ken ik de gvb automaat niet, maar bij de ns-automaat kan eigenlijk niets. In de brief staat dat je naar een ophaalautomaat moet gaan. Heb nergens gelezen dat je dit gedaan hebt. Dan is het toch logisch dat de kaart geblokkeerd is? Waarom dat telkens laten zien?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Chauf21 »

find_your_spot schreef:Hopelijk is alles duidelijk overgekomen, mochten er nog vragen zijn. Bel, mail, PM, spam gerust.
Kijk, van dit soort berichten houd ik nou! :pos:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door find_your_spot »

Chauf21 schreef: Kijk, van dit soort berichten houd ik nou! :pos:
Komt omdat ik bij STF een week lang cursus heb gevolgd bij de LOI (Luxemburgse Onderwijs Instellingen)

Mijn denkvermogen is zeer toegenomen.
For Your Railroad Adventures
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door VIRM »

Okay, bij controle tussen Zaandam en Amsterdam werd doodleuk meegedeeld dat mijn product 'ongeldig' of 'verlopen was'. -o-
Maar even naar huis gebeld om te vragen of iemand op internet wilde kijken. Blijkt dus dat je een nieuw product op je OV-chipkaar tmoet zetten.
Op Leiden Centraal maar even naar Tickets & Service gegaan en de situatie uitgelegd.
Lokettiste: "Ah. Het oplaadpunt staat aan de andere kant van de hal, naast de GWK."
Ik: "Uh, die dingen zijn niet echt slechtziend vriendelijk..." *trekt angstig gezicht*
Lokettiste: "Momentje, ik roep even iemand op via de portofoon".
Zo gebeurd, zo gedaan.
Ik: "Ik ben eigenlijk wel fan van Romero van de NS-reclame. Die reist tenminste niet met de OV-chipkaart!"
Lokettiste (met een glimlach): "Ja, ik zie ook wel wat in hem."
Volgens de S&V-medewerkster stond er geen product op mij te wachten en volgens haar scan-apparaatje was mijn product gewoon 'verlopen'.
Huh? Ik studeer al twee jaar en zit dus nu opeens zonder OV!
Wel complimenten voor de coulante houding van veel conducteurs en conductrices. *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door reisthijs »

Freek schreef:In de brief staat dat je naar een ophaalautomaat moet gaan. Heb nergens gelezen dat je dit gedaan hebt. Dan is het toch logisch dat de kaart geblokkeerd is?
Het is helemaal niet logisch dat die kaart zomaar ineens zonder duidelijke reden geblokkeerd is. Dat studenten-reisproduct hoort niet zomaar te verlopen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Geert »

Precies, al die dingen hebben ook een vervaldatum in 2030. Hoe kan dat dan ineens geblokkeerd zijn..?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door webguy »

Had van de week ook een melding van een medestudent over zoiets... Hij is nog niet langs een automaat gegaan, maar tijdens een reis Sittard - Arnhem was het bij de 1e x NS controle prima, en de eerste Veolia controle ook. Maar toen Veolia nog een keer langs kwam zeiden ze dat de kaart leeg was...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Chauf21 »

Gisteren merkte ik ook dat er een aantal studenten waren die zeiden al twee jaar te studeren (de kaart zag er ook niet nieuw uit ofzo) en niets te hebben veranderd aan hun OV-chipkaart, maar toch bleek de kaart geblokkeerd. Gééén idee wat daar dan weer mee aan de hand is...
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door VIRM »

Chauf21 schreef:Gisteren merkte ik ook dat er een aantal studenten waren die zeiden al twee jaar te studeren (de kaart zag er ook niet nieuw uit ofzo) en niets te hebben veranderd aan hun OV-chipkaart, maar toch bleek de kaart geblokkeerd. Gééén idee wat daar dan weer mee aan de hand is...
Ik ben er zelf (nog steeds) achteraan aan het gaan. Kennelijk is er ergens een foutieve einddatum van mijn opleiding ingevoerd, met als einddatum 31 augustus 2010. I'm not amused. :(
Beul van de blindegeleidelijn
Oud forumgebruiker

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef:Precies, al die dingen hebben ook een vervaldatum in 2030. Hoe kan dat dan ineens geblokkeerd zijn..?
Hij wordt ook geblokkeerd als er te vaak niet wordt uitgechecked. Dat zal hier wel niet het geval zijn, maar just to know ;).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Geert »

Wordt dan het product geblokkeerd of de hele kaart? Ik dacht het laatste, maar correct me if I'm wrong :)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: StudentWeek Product Geblokkeerd

Bericht door Freek »

reisthijs schreef:
Freek schreef:In de brief staat dat je naar een ophaalautomaat moet gaan. Heb nergens gelezen dat je dit gedaan hebt. Dan is het toch logisch dat de kaart geblokkeerd is?
Het is helemaal niet logisch dat die kaart zomaar ineens zonder duidelijke reden geblokkeerd is. Dat studenten-reisproduct hoort niet zomaar te verlopen.
In het geval F-Y-S was er sprake van een fout door TLS, zie de brief. In die brief staat dat je opnieuw producten moet ophalen om de kaart te deblokkeren. Er staat nergens dat F-Y-S dat heeft gedaan, dan is het toch nog logisch dat de kaart nogsteeds geblokkeerd is. Los van het feit of de kaart terrecht of onterrecht geblokkeerd is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten