OVer je reiservaringen in september 2010
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
OVer je reiservaringen in september 2010
Begint enigzins opvallend te worden... de t5618 heeft in Amersfoort echt al zo'n beetje anderhalve week dagelijks +5. Vast weer veel forensendrukte in die trein, maar 't scheelt in ieder geval weer dat de t2818 dan niet bestormd wordt met reizigers die in -3 minuten willen overstappen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Thalys 9315 was op Schiphol defect geraakt, en kon niet meer verder rijden. Vanuit Amsterdam centraal is er een VIRM-6 naar Schiphol gereden, om de defecte Thalys weg te slepen :D Daar had ik nou nog wel een foto van willen maken, een Nederlandse Virm die een Thalys achter zich heeft hangen. Lijkt me als machinist ook weer eens wat anders.
Verder zat ik in de t3400 waar vanuit Hoorn vlak voor Alkmaar de omroep werd verzorgd door een HC uit Enschede:
In Alkmaar kunt u overstappen voor Arnhem, 's Hertogenbosch en ook voor Weert. Dames en heren, station Alkmaar. Deze trein gaat verder door naar...
Wel grappig, ik hoorde hem telkens aarzelen. Blijkbaar komt een HC uit Enschede eigenlijk nooit in Alkmaar. Hoe dat met wegbekendheid zit van HC's weet ik niet, of daar nog iemand naar kraait.
Verder vroeg ie nog aan mij: Waar zijn alle reizigers, het is 18.15 en ik verwachte een bomvolle spitstrein naar Haarlem en Den Haag. Ik zei braaf dat het nooit zo druk is in de s3400 op dat tijdstip vanuit Alkmaar naar het Zuiden.
Verder zat ik in de t3400 waar vanuit Hoorn vlak voor Alkmaar de omroep werd verzorgd door een HC uit Enschede:
In Alkmaar kunt u overstappen voor Arnhem, 's Hertogenbosch en ook voor Weert. Dames en heren, station Alkmaar. Deze trein gaat verder door naar...
Wel grappig, ik hoorde hem telkens aarzelen. Blijkbaar komt een HC uit Enschede eigenlijk nooit in Alkmaar. Hoe dat met wegbekendheid zit van HC's weet ik niet, of daar nog iemand naar kraait.
Verder vroeg ie nog aan mij: Waar zijn alle reizigers, het is 18.15 en ik verwachte een bomvolle spitstrein naar Haarlem en Den Haag. Ik zei braaf dat het nooit zo druk is in de s3400 op dat tijdstip vanuit Alkmaar naar het Zuiden.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
Ik dacht even dat je ging zeggen dat die VIRM die passagiers naar Parijs zou brengen...Caspar schreef:Thalys 9315 was op Schiphol defect geraakt, en kon niet meer verder rijden. Vanuit Amsterdam centraal is er een VIRM-6 naar Schiphol gereden, om de defecte Thalys weg te slepen :D Daar had ik nou nog wel een foto van willen maken, een Nederlandse Virm die een Thalys achter zich heeft hangen. Lijkt me als machinist ook weer eens wat anders.
Wat moeten die passagiers in zo'n geval? Die treinen zitten meestal redelijk vol dus met de volgende over twee uur wordt lastig.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
De t9315 is een inkomende Thalys.
Re: OVer je reiservaringen in augustus 2010
HC's uit Enschede komen inderdaad niet standaard in Alkmaar. HC's zoals ik uit Zwolle overigens ook niet, het is vooraf altijd de tijd nemen om de verschillende overstappen uit te pluizen of anders geen overstappen te noemen.Caspar schreef:Wel grappig, ik hoorde hem telkens aarzelen. Blijkbaar komt een HC uit Enschede eigenlijk nooit in Alkmaar. Hoe dat met wegbekendheid zit van HC's weet ik niet, of daar nog iemand naar kraait.
Wat wegbekendheid betreft: Die hebben we als HC niet. Zolang er een vertreklicht hangt en wij vantevoren weten of er stations zijn waar je moet sleutelen door middel van een medewerkerskastje, is het allemaal best.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Ik stapte op Leiden CS in de t2680 van 0:13 die gewoon netjes op tijd vertrok. Op weg stoptten we ook nog op Hoofddorp (of in ieder geval langszij het perron) zonder enige omroep oid.
In Schiphol hebben we enige tijd in de tunnel en langs het perron gestaan omdat er een ''defecte brug was (kan iemand dit nader toelichten? Ik wist niet dat er een beweegbare brug was tussen Schiphol en A'dam CS). Volgens de conductrice wilde de brug niet meer op z'n plaats of zoiets. De vertraging liep uiteindelijk op tot ongeveer +35, waardoor ik mijn aansluitende t7484 vanaf Amsterdam Sloterdijk om 01:21 zou missen.
Het leek erop alsof het hem niet zou worden en de conductrice ging door de trein heen om te inventariseren wie er allemaal taxi's nodig hadden. Ze kwam terug en vertelde dat de t7484 zou blijven wachten (zij moest hem trouwens zelf ook hebben).
Misschien hadden de omroepberichten wat uitgebreider gekund, maar de situatie waaraan het personeel zelf niks kon doen werd toch goed opgevangen! *O*
In Schiphol hebben we enige tijd in de tunnel en langs het perron gestaan omdat er een ''defecte brug was (kan iemand dit nader toelichten? Ik wist niet dat er een beweegbare brug was tussen Schiphol en A'dam CS). Volgens de conductrice wilde de brug niet meer op z'n plaats of zoiets. De vertraging liep uiteindelijk op tot ongeveer +35, waardoor ik mijn aansluitende t7484 vanaf Amsterdam Sloterdijk om 01:21 zou missen.
Het leek erop alsof het hem niet zou worden en de conductrice ging door de trein heen om te inventariseren wie er allemaal taxi's nodig hadden. Ze kwam terug en vertelde dat de t7484 zou blijven wachten (zij moest hem trouwens zelf ook hebben).
Misschien hadden de omroepberichten wat uitgebreider gekund, maar de situatie waaraan het personeel zelf niks kon doen werd toch goed opgevangen! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
In ieder geval liggen er nog bruggen over enkele grachten bij Amsterdam Centraal, maar die zijn zover ik weet niet beweegbaar. Bij Riekerpolder-aansluiting (splitsing ri. Lelylaan en Zuid) ligt verder ook nog een brug.VIRM schreef:Ik wist niet dat er een beweegbare brug was tussen Schiphol en A'dam CS).
Wat betreft het spoor 7/8 gebeuren op Utrecht Centraal: de t2818 stond vandaag weer rijkelijk te vroeg stil voor de inrijder van Utrecht C. met voor mij mooi zicht op de sporen ri. Cartesiusweg... daar in ieder geval niks van een LM langs zien komen. Hoewel dat na 'n blik op sporenplan ook niet een logische optie lijkt: als je zo'n LM via spoor 10 door Ut stuurt hoef je veel minder sporen te kruisen. Blijft dus eigenlijk alleen OZ -> Landstraat of omgekeerd nog over.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Eén van de bruggen tussen CS en Sloterdijk is een driedubbele ophaalbrug. Ik heb alleen geen idee of die vaak open gaat.Daniel schreef:In ieder geval liggen er nog bruggen over enkele grachten bij Amsterdam Centraal, maar die zijn zover ik weet niet beweegbaar. Bij Riekerpolder-aansluiting (splitsing ri. Lelylaan en Zuid) ligt verder ook nog een brug.VIRM schreef:Ik wist niet dat er een beweegbare brug was tussen Schiphol en A'dam CS).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Toen ik vanmorgen met de bus op lijn 152 door Almere Poort reed was er iets moois te zien. Het leek erop dat een chauffeur van Connexxion-tours heeft geprobeerd te driften met Connexxionbus 5614. Kennelijk was dat niet zo goed gegaan omdat deze in de modder (tegen de rijrichting van lijn 153 in!!) is blijven steken. Toen mijn bus langsreed zat de chauffeur in het passagiersgedeelte zo te zien zijn zonden te overdenken. Jammer dat dat alleen maar achteraf kan :X
Laatst gewijzigd door Klaasje op do 02 sep 2010, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Ja dat weet ik wel, de Singelgrachtbrug gaat iedere nacht wel een keertje open.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Die is onderdeel van de Staandemastroute, dus die moet inderdaad wel open ;)
Verder de andere brug die Daniel bedoelde, bij Riekerpolder Aansluiting, de Schinkelbrug aan de Zuidtak, ongeveer ter hoogte van Metrostation Amstelveenseweg. Ook die is onderdeel van de Staandemastroute, en is gelijk de enige beweegbare brug in het metronet.
Verder de andere brug die Daniel bedoelde, bij Riekerpolder Aansluiting, de Schinkelbrug aan de Zuidtak, ongeveer ter hoogte van Metrostation Amstelveenseweg. Ook die is onderdeel van de Staandemastroute, en is gelijk de enige beweegbare brug in het metronet.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Interessant. Wel jammer dat die PDF het niet echt goed doet :Ntsov schreef:Die is onderdeel van de Staandemastroute, dus die moet inderdaad wel open ;)
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Ik ben een keer gaan kijken toen ie open ging, en toen kwamen er een paar woonboten voorbij, die door een ander schip geduwd werden :D
Verder vandaag met t4548 naar huis gegaan, en we hadden 12 minuten vertraging bij vertrek uit Amsterdam. Maar onderweg hebben we ergens de stoptrein naar Hoorn Kersenboogerd gepasseerd, dus dat was wel prettig. Aankomst in Hoorn was +7.
(zie trouwens dat een aantal vertrek en doorkomsttijden van Somda helemaal niet kloppen, maargoed, dat is weer een heel andere site).
Verder vandaag met t4548 naar huis gegaan, en we hadden 12 minuten vertraging bij vertrek uit Amsterdam. Maar onderweg hebben we ergens de stoptrein naar Hoorn Kersenboogerd gepasseerd, dus dat was wel prettig. Aankomst in Hoorn was +7.
(zie trouwens dat een aantal vertrek en doorkomsttijden van Somda helemaal niet kloppen, maargoed, dat is weer een heel andere site).
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Het gaat de laatste dagen niet helemaal goed met de RandstadRail. Maandag was er een wisselstoring, gisteren ook de nodige vertragingen gezien (variërend van +3 t/m +15). En vandaag een sein-/overwegstoring bij Pijncker Zuid. :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Zo, eindelijk vakantie. Vandaag naar Kufstein afgereisd voor een weekje OV'en door Tirol (en omgeving).
Vanmorgen op Utrecht C wel even twijfel toen op het tijdstip van ICE121 een Plan V'tje werd binnengereden (en ik was niet de enige). Aan het DB-personeel kon ik wel zien dat het een vervangende trein voor de ICE was, maar jammer dat het ook niet even omgeroepen werd (de CTA's zijn namelijk ook niet altijd foutloos, en voor je het weet zit je in de stoptrein naar Rhenen met je goede gedrag...) In Emmerich konden we alsnog overstappen op een "echte" ICE, en ondanks de vertraging toch nog de aansluiting in Frankfurt gehaald (blijf het evengoed wel grappig vinden, met een V'tje naar Emmerich).
Vanmorgen op Utrecht C wel even twijfel toen op het tijdstip van ICE121 een Plan V'tje werd binnengereden (en ik was niet de enige). Aan het DB-personeel kon ik wel zien dat het een vervangende trein voor de ICE was, maar jammer dat het ook niet even omgeroepen werd (de CTA's zijn namelijk ook niet altijd foutloos, en voor je het weet zit je in de stoptrein naar Rhenen met je goede gedrag...) In Emmerich konden we alsnog overstappen op een "echte" ICE, en ondanks de vertraging toch nog de aansluiting in Frankfurt gehaald (blijf het evengoed wel grappig vinden, met een V'tje naar Emmerich).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Vanmorgen staan wachten met zicht op een lege Landstraat... nog 'n optie minder. Landstraat -> OZ conflicteert juist met de t818 als je dat via spoor 7 stuurt (en niet als je het over 8 stuurt met de 818 op 7), valt die ook al af.Daniel schreef:Wat betreft het spoor 7/8 gebeuren op Utrecht Centraal: de t2818 stond vandaag weer rijkelijk te vroeg stil voor de inrijder van Utrecht C. met voor mij mooi zicht op de sporen ri. Cartesiusweg... daar in ieder geval niks van een LM langs zien komen. ... Blijft dus eigenlijk alleen OZ -> Landstraat of omgekeerd nog over.
Volgens mij blijft dan toch echt als enige optie over dat het goederenpad via 7 gepland staat om een of andere merkwaardige reden (en ook dat pad zou conflictvrijer zijn via 8...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Het ging weer lekker vanochtend. De t3133 is gestrand in Ut, (m8746 en m8743), en de t3033 mocht de reizigers daarvan verder vervoeren. Dus:
1) Spoor 14 veel te lang bezet door een kapotte trein
2) Sprinter naar Rhn moest er ook nog tussendoor (+5 bij vertrek)
3) Om 10:25 wordt de t3033 aangekondigd op de CTA's (verterektijd planmatig 10:23)
4) Het is 10:28 eer de t3033 eenmaal binnen komt rijden
5) Vervolgens is het 10:33 eer we eenmaal Utrecht Centraal uit rijden
6) Dan nog even stilstaan in de wisselstraat
7) En natuurlijk een extra stop in Db
En dus uiteindelijk +15 in Ed
Informatievoorziening gedurende al die tijd: Nul. Niet op de CTA in Ut, niet in de trein onderweg, niks. Dat de gestrande trein kapot was en dat het de t3133 was, begreep ik van een reiziger die naar huis belde dat ie later was.
1) Spoor 14 veel te lang bezet door een kapotte trein
2) Sprinter naar Rhn moest er ook nog tussendoor (+5 bij vertrek)
3) Om 10:25 wordt de t3033 aangekondigd op de CTA's (verterektijd planmatig 10:23)
4) Het is 10:28 eer de t3033 eenmaal binnen komt rijden
5) Vervolgens is het 10:33 eer we eenmaal Utrecht Centraal uit rijden
6) Dan nog even stilstaan in de wisselstraat
7) En natuurlijk een extra stop in Db
En dus uiteindelijk +15 in Ed
Informatievoorziening gedurende al die tijd: Nul. Niet op de CTA in Ut, niet in de trein onderweg, niks. Dat de gestrande trein kapot was en dat het de t3133 was, begreep ik van een reiziger die naar huis belde dat ie later was.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Ik zag vandaag dat een Thlays niet vertrok, terwijl het sein toch echt groen was in Amsterdam. Voordat alle reizigers er wel of niet in waren, was het al 10 minuten na vertrektijd in Amsterdam. De t9200 van 22 minuten eerder was namelijk nog niet vertrokken, en hele hoop reizigers naar Brussel wilden in Thalys stappen. CTA stond wel goed, en werd ook omgeroepen dat de t9200 erna vertrok. Die stond ook keurig te wachten tot het perron vrij was, waar jawel, de Thalys nog stond. Zo hielden die 2 de vertraging van elkaar mooi in stand leek het wel.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Het nieuwste middel van de NS tegen cabinedeurhangers: Blauwe cabinedeuren. Onder andere gespot in een VIRM-4 (ja, zo'n nieuwe dus) en in een SGM-II.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
En ze werken nog goed ook! Ze laten alleen zien welke metro's je ook nog echt kan halen. Het scherm vlakbij de poortjes laat dus ook andere info zien dan die op jouw foto :pos:
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39181
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Was vanmiddag goed te merken dat de vakanties weer voorbij zijn... stonden weer genoeg bussen vast op de Vondellaan in Utrecht (net 't enige stukje wat busbaanloos is, maar ook 't enige dat in de avondspits altijd vast staat: volgens mij liggen er wat busbanen op de verkeerde plek ) Was ik blij dat ik toevallig net lijn 81 had: de Croeselaan stroomde vele malen beter door ri. station :)
In de t1759 was ook 'n flinke mensenmassa bezig zich naar binnen te proppen. Kostte wat moeite erlangs te komen want met het afgesloten spoor 11 is 't allemaal wat smaller, maar vooraan de trein kon ik zo instappen en makkelijk 'n plekje vinden. Al zal het ook wel meespelen dat de bewuste trein twee bakken miste.
In de t1759 was ook 'n flinke mensenmassa bezig zich naar binnen te proppen. Kostte wat moeite erlangs te komen want met het afgesloten spoor 11 is 't allemaal wat smaller, maar vooraan de trein kon ik zo instappen en makkelijk 'n plekje vinden. Al zal het ook wel meespelen dat de bewuste trein twee bakken miste.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Er kwam vandaag een railion loc met een fyra stel erachter door Breda heen richting Tilburg
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Nou dan wel op rollatortempo. Ik zag boven de ingang van het station een M51 die over 14 minuten zou vertrekken erop staan. Mijn vermoeden dat dat niet vanwege een storing was, maar aan de instellingen van het systeem lag, was juist. Heb dus met gemak één M51 eerder kunnen pakken.M57 schreef:En ze werken nog goed ook! Ze laten alleen zien welke metro's je ook nog echt kan halen. Het scherm vlakbij de poortjes laat dus ook andere info zien dan die op jouw foto :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: OVer je reiservaringen in september 2010
Is misschien gedrempeld op 5 minuten? Als je daar rustig heen loopt, moet nog ergens een chipkaartje zien te scoren, kaart opladen etc, dan lijkt me dat wel reëel. Als ie dan onder de 5 minuten zakt, wordt het natuurlijk meteen 14 minuten voor de eerstvolgende. Ik zou wel 5 nodig hebben, de keren dat ik op Centraal in een metro ben gestapt, is op 1 hand te tellen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten