Mag ik even kwijt #52

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door webguy »

Haha :) Lang leve Ikea...

Verder kreeg ik vandaag brief van m'n zorgverzekering dat m'n gehele eigen risico werd afgeschreven: was naar de kaakchirurg geweest. Logisch/duidelijk is het allemaal niet met eigen risico en wat wordt gedekt ("tandheelkundige zorg tot 22 jaar" is kennelijk niet een kaakchirurg die door de tandarts wordt doorgestuurd), maar het ziekenhuis wordt wel gedekt door eigen risico, maar de chirurg dan weer niet. Duidelijk factureren kunnen ze ook niet: voor twee verstandskiezen vier verschillende kostenposten met vier verschillende prijzen en dezelfde omschrijving, en 1x radiologie. Hele grapje duurde nog geen 15 min en kost in totaal 430 euro, hebben ze weer mooi verdiend, lang leve de verzekering.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Suus »

Daarentegen moet ik geen tafels in elkaar zetten, ik kreeg alle schroefjes door het tafelblad heen :oops:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Wubbo »

tsov schreef:En laat IKEA-stoelen nooit in elkaar zetten door een bèta of een vrouw :P
Och, ik als beta heb vijf IKEA-stoelen in een keer goed in elkaar gezet, dus kennelijk ligt het niet daaraan ;-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Meltrain »

Het gaat dan blijkbaar alleen fout wanneer de betreffende bèta geschiedenis studeert. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Dexter »

Dexter schreef:Mijn moeder ging gisteren naar het ziekenhuis voor (wat we dachten) een routine-onderzoek, maar dat liep verkeerd af en nu ligt ze na een levensgevaarlijke slagaderlijke bloeding op de ic. :|
Het gaat inmiddels gelukkig weer wat beter met mijn moeder, maar binnenkort wordt ze geopereerd en krijgt ze een nieuwe hartklep, dus dat wordt even spannend. Ik wil graag iedereen bedanken voor alle reacties en steun!

@Wubbo: Hoe is het afgelopen met je collega? Heeft hij al een uitslag gehad?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Meltrain »

Gelukkig dat het weer beter gaat. :D
Alvast strekte voor de operatie en ik hoop dat daarbij alles goed gaat!
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door tsov »

Wubbo schreef:
tsov schreef:En laat IKEA-stoelen nooit in elkaar zetten door een bèta of een vrouw :P
Och, ik als beta heb vijf IKEA-stoelen in een keer goed in elkaar gezet, dus kennelijk ligt het niet daaraan ;-)
Of ik ben een vrouw :lol:

Het grote verschil was denk ik dat de buurvrouw gewoon wat aanklootte, ik dacht dat ik wel wist hoe het moest (niet dus) en Bee netjes de beschrijving las. Wellicht had het resultaat daar wat mee te maken ;)

@Dexter: Goed om te horen en sterkte voor de volgende fase!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Wubbo »

Dexter schreef:@Wubbo: Hoe is het afgelopen met je collega? Heeft hij al een uitslag gehad?
Hij heeft als het goed is vandaag de uitslag gekregen, maar ik heb daar verder nog niks over gehoord. Mooi dat het bij jou in ieder geval goede berichten zijn!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Geert »

Vanmiddag was er voor de deur van mijn werk een aanrijding. Een politiebusje was er als eerste bij en kon gelijk gaan reanimeren (de agente haalde rennend de AED uit de bus), een minuut later was er een ambulance en een paar minuten later was de traumaheli al geland op het grasveld naast de fabriek. Op een gegeven moment stonden er een helicopter, twee ambulances en zes of zeven politiebusjes... De aanrijding betrof een racefiets contra een scooter met bestuurder en bijrijder. Het zag er allemaal behoorlijk ernstig uit en de weg is minstens een uur afgesloten geweest voor hulpverlening en sporenonderzoek, maar gelukkig hebben de twee gewonden het allebei overleefd volgens RTV Rijnmond, ook zag het er voor een van de twee lang niet zo best uit (http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws? ... %20scooter).

Eigenlijk moest het wel een keer gebeuren, ze rijden als gekken af en toe voor de deur. Ben een keer van mijn sokken gereden (midden op de zebra) door nota bene een lesauto...

-o-
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door STF »

Normaal gesproken heb je bij elektriciteit twee draadjes nodig om iets te laten werken, door de ene heen en door de andere retour maar ik kom net tot de ontdekking dat we er een groep bij hebben die gewoon blijft werken als ik de nuldraad (retour) loskoppel. :? Ik kan weinig anders bedenken dan dat ze een waterleiding hebben gebruikt als retourleiding. :neg:

Binnen enkele maanden moeten we van het energiebedrijf verplicht een hoofd-aardlekschakelaar hebben (wat in Nederland overigens streng verboden is) dus ik loop nu groep voor groep te testen of ze in orde zijn, maar een groep waarbij een waterleiding o.i.d. gebruikt wordt als retourleiding gaat natuurlijk onmogelijk werken met een aardlekschakelaar er tussen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Daniel »

tsov schreef:Het grote verschil was denk ik dat de buurvrouw gewoon wat aanklootte, ik dacht dat ik wel wist hoe het moest (niet dus) en Bee netjes de beschrijving las. Wellicht had het resultaat daar wat mee te maken ;)
Ach, een beta die de beschrijving leest is ook geen garantie dat 't goed gaat... vooral niet als je een kast hebt waarbij de planken meer gaatjes bevatten dan je er nodig hebt :P
En dan ook 't leuke geval dat bij twee kasten uit dezelfde serie de ene boven en onder afgewerkt is en de andere alleen boven... zat ik de viltjes aan de verkeerde kant te plakken :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:
Dexter schreef:@Wubbo: Hoe is het afgelopen met je collega? Heeft hij al een uitslag gehad?
Hij heeft als het goed is vandaag de uitslag gekregen, maar ik heb daar verder nog niks over gehoord.
Het goede nieuws: het is geen tumor, dus geen kanker. Het slechte nieuws: het is geen tumor, dus verder zoeken wat het wel is en hoe dat te behandelen is.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Geert »

Geert schreef:Vanmiddag was er voor de deur van mijn werk een aanrijding. (...)
En inmiddels overleden :( -o-
Wielrenner overleden door botsing met scooter

Een 30-jarige Rotterdammer is woensdagavond in het ziekenhuis overleden aan verwondingen die hij had opgelopen door een aanrijding. De man was in Rotterdam-Spaanse Polder met zijn wielrenfiets tegen een scooter gebotst.

Het ongeluk gebeurde op de kruising van de Van Nelleweg en de Schuttevaerweg. Ook de 19-jarige scooterrijder raakte gewond. Hij is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht. Zijn bijrijder had alleen maar een paar schrammen. De oorzaak van het ongeval is niet bekend.

Medewerkers van de traumahelicopter hebben de ernstig gewonde wielrenner gereanimeerd. Hij werd naar het Erasmus Medisch Centrum overgebracht, maar viel niet meer te redden, meldde de politie.
http://rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view ... %20scooter
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Joshua »

En me nieuwe Ikea kast is er dan eindelijk. Alleen had de bezorgservice van de Ikea er blijkbaar wel erg veel moeite mee mijn adres te vinden. Ze schijnen hier een half uur te hebben staan zoeken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Suus »

Pas wel op, mijn college kreeg het voor elkaar de zijkanten van een BILLY-kast zo te monteren dat de onafgewerkte kant aan de voorkant zat. Hij heeft de kast in elkaar geslagen, in zijn auto gemikt en bij de IKEA ingeleverd onder het mom van productiefout :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Daniel »

Joshua schreef:Alleen had de bezorgservice van de Ikea er blijkbaar wel erg veel moeite mee mijn adres te vinden. Ze schijnen hier een half uur te hebben staan zoeken.
Kwam uit het distributiecentrum in Houten zeker... bij mij kwamen ze dinsdag 't laatste stuk van m'n bank afleveren en vonden ze de straat wel maar de voordeur niet :P Let wel, het plein waaraan ik woon is niet veel groter als de aldaar gelegen rotonde...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Daniel »

Afbeelding
:mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door tsov »

Afbeelding
Eens!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Wubbo »

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Geert »

Is bij de Bisschoppen, dat is een andere flat. Maar toch...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Suus »

Is vorig jaar ook een aantal keer gebeurd bij Uilenstede in Amstelveen. In het verleden schijnt het trouwens ook een aantal keer gebeurt te zijn in het complex waar ik woon, las ik enkele maanden geleden in de "Schoolkrant" van mijn werkgever.

Over die schoolkrant gesproken. Ik heb in het huidige nummer de kolommen gehaald met een ingezonden stuk over een ontzettend kortzichtig besluit van het bestuur, een mening die gelukkig wordt gedragen door een groot aantal studenten en medewerkers binnen het bedrijf :roll: Heb net gezien dat de democratisch gekozen studentenraad er ook iets aan gaat doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Ruben »

Op Uilenstede is dat schering en inslag. Overigens merendeels personen van buiten die de onafgesloten brandtrappen gebruikten. Tegenwoordig schijnen deze hierom afgesloten te zijn.
Toen ik er nog woonde ook een keer een 'lakentje' zien liggen naast mijn flat. Die bewuste plek in het gras was een half jaar later nog steeds kaal, leuke herinnering. :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door htm_tram »

Net teru uit de Bus. Zat in de 300 Zuitangent van Bijlmer arena naar Hoofddorp. Net voor schiphol vanaf de Amstelveense kant heb je een kleine tunnel en daarvoor een bocht... Met 80 km per uur reden we door de buitenbocht. De bus in de tegenrichting neem de binnenbocht erg ruim. In 1 keer een harde knal. De linker buitenspiegel helemaal kapot. De spiegel zelf hing nog aan 2 draadjes. Erg harde knal, ben best wel geschokken. :( :neg:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door Bart »

Was de andere bus een GVB'er?
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #52

Bericht door htm_tram »

Zou je wel bijna denken... Nee het was ook een zuitangent.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 42 gasten