Nieuwe NS-site

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Caspar »

Het enige waar ik die nummers voor gebruik is bij het reserveren van een ICE/Thalys/TGV etc bij Hispeed, aangezien het daar zeker een minuut of 5 scheelt als je die bij de hand hebt, met het tempo van sommige lokettisten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Geert »

M57 schreef:Doe je er dan een briefje bij?
Ik heb dat wel eens gedaan toen ik vreesde dat ze mijn vertraging niet zouden snappen (toen de deuren van mijn trein sloten werd omgeroepen dat de verstoring voorbij was maar ik kon er dus niet meer uit, en ik miste onderweg ook nog een aansluiting. +60, als ik niet was ingestapt had ik waarschijnlijk niet eens geld teruggekregen).

Overigens zijn die treinnummers ook wel handig om met iemand af te spreken, zo kun je makkelijk zien of je in dezelfde trein zit.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door playertwo »

Bij de omschrijving / toelichting kan je er meteen het treinnummer bij zetten. Heb een keer gehad dat de trein 1 minuut de te vroeg weg was. Heb dat dus bij de toelichting gezet, alsmede het treinnummer. Kreeg dus een deel van het geld terug, alsmede een nette excuusbrief.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Ik heb dat wel eens gedaan toen ik vreesde dat ze mijn vertraging niet zouden snappen (toen de deuren van mijn trein sloten werd omgeroepen dat de verstoring voorbij was maar ik kon er dus niet meer uit, en ik miste onderweg ook nog een aansluiting. +60, als ik niet was ingestapt had ik waarschijnlijk niet eens geld teruggekregen).
Zo enorm goed wordt het geheel ook weer niet gecontroleerd hoor... heb ook een keer geld terug gekregen toen ik van Arnhem naar Dordrecht reisde en in Utrecht de aansluitende trein wel kon halen, maar er niet meer in paste :wink:
Dat was met de zware sneeuw in maart 2005, toen naar Rtd alleen de IC's reden en naar Gvc alleen de sneltreinen. Echter op de normale lengte van het Rotterdamse/Haagse deel, met capaciteitsproblemen als gevolg en daardoor +30 al reed alles gewoon keurig op tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door reisthijs »

Caspar schreef:Als je als klant het treinnummer gaat opschrijven en vervolgens op een station gaat zoeken naar dat nummer kan je uren zoeken.
Dat is inderdaad een probleem, maar dan moeten ze juist de treinnummers ook op de CTA's gaan vermelden (bij digitale CTA's moet dat best kunnen), in plaats van dat ze uit de reisplanner worden geschrapt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Wubbo »

... en ik heb me laten influisteren dat daar plannen voor zijn.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door webguy »

Mmm, je zou het niet zeggen als ze 't niet in de planner zetten...
Overigens heeft Rover ook al wel eerder gepleit voor treinnummers op CTAs geloof ik...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Aking »

Daarbij gebeurt het om ons heen ook al redelijk dacht ik (in ieder geval in duitsland gebeurt het bijna overal... en heb het verder richting oosten geloof ik ook wel gezien :roll:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Caspar »

In bv Duitsland is het handig omdat het nr ook op een zitplaatsreservering staat. Als er dan wat vertragingen zijn en de boel rijdt nogal door de war, is dat dan wel weer makkelijk om via een CTA of beter nog de displays naast de deuren op de trein zelf etc. zo jou juiste trein te vinden.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door MdJ »

Mark schreef:http://217.194.102.162/pages/index.html

Voor wie liever de oude NS-site heeft. Compleet met actuele treinnummers en vertrekstaten ;)

Av's: http://217.194.102.162/servlet/Satellit ... lementPage
Innmiddels is de site uit de lucht, een melding 'The requested page was not found.' zegt voldoende :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Daan »

Werkt hier nog steeds...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Fles »

Ja, bij mij ook. Die nieuwe site heeft ook alleen maar nadelen, dus ik hoop dat die oude nog even in de lucht blijft. Effectively forever, dus. In ieder geval tot er een GOED alternatief is. Want als ik met die nieuwe site naar Mt wil plannen dan gaatie Kalmthout aanbieden :neg: Onding.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Jurjen »

Hoe moeilijk is het aan te wennen na het invoeren op [Return][Tab] te drukken, in plaats van alleen [Tab]?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door BR628 »

Nou fijn, hier werkt ie dus ook niet meer. Klote NS sukkels op t kantoor aldaar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door JeePee »

Hier nog wel hoor :)
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door WSM »

Wie kan mij uitleggen waarom als ik een reisadvies van Dt naar Gv opvraag voor morgenmiddag, de sneltreinen om :24 over het uur niet getoond worden?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Nielske1990 »

Dat soort rariteiten zitten er meer in. Reisadvies tussen Helmond en Tilburg zijn ook alleen beperkt tot de IC s1900, terwijl de stoptrein s5200 er ook nog rijdt en ook nog sneller is als de IC net geweest is... :roll:

Volgens mij zitten er bepaalde 'wensen' van de NS ingebouwd, om reizigersstromen zoveel mogelijk op IC's te concentreren, heb ik het idee... :roll:
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door IC3 »

Nielske1990 schreef:Volgens mij zitten er bepaalde 'wensen' van de NS ingebouwd, om reizigersstromen zoveel mogelijk op IC's te concentreren, heb ik het idee... :roll:
Hmm, in mijn geval niet:

15:03 Den Haag Centraal 8 Leiden Centraal Sneltrein
15:06 Den Haag Laan v NOI 4

15:09 Den Haag Laan v NOI 5 Den Haag HS Stoptrein
15:12 Den Haag HS 3

15:16 Den Haag HS 4 Rotterdam Centraal Intercity
15:32 Rotterdam Centraal
15:47 Dordrecht 4

15:56 Dordrecht 4b Roosendaal Stoptrein
15:59 Dordrecht Zuid
16:06 Lage Zwaluwe
16:12 Zevenbergen 2

Handig wanneer je de directe stoptrein die om .58 in Den Haag vertrekt, gemist hebt. :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Karl »

Maar Zevenbergen is natuurlijk ook niet echt een IC station, wellicht dat het enkel gebeurt als beide stations de IC-status hebben?

Tussen Ddr en Rt is toch een stoptrein die sneller is dan de IC, wanneer je die net gemist hebt, als die er ook niet meer in staat, dan lijkt het mij duidelijk.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Daniel »

Karl schreef:Tussen Ddr en Rt is toch een stoptrein die sneller is dan de IC, wanneer je die net gemist hebt, als die er ook niet meer in staat, dan lijkt het mij duidelijk.
Nee, alle stoptreinen tussen Dordrecht en Rotterdam worden onderweg door een IC ingehaald :wink: Wel opvallend is dat de sneltreinen van .52 uit Dordrecht niet in een reisadvies genoemd worden: de s9200 die 2 min. later vertrekt is dan net 3 min. eerder in Rotterdam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Chauf21 »

Volgens mij staat de gehele even 2200-serie niet goed in de database...
Dt-Laa en Ddr-Rtb worden bijvoorbeeld ook niet goed getoond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Daniel »

Ik krijg 'm wel gewoon als ik Dordrecht - Rotterdam opvraag voor morgen, overmorgen en maandag. Maar dan wel alleen die van .22 uit Dordrecht dus :wink:

Edit: nee, de helft van de 2200'en ontbreekt dus. Ik krijg voor Dordrecht - Delft ook alleen maar reismogelijkheden met 0 overstaps om .07 .22 en .37, maar dus niet om .52.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door WSM »

De logische vervolgvraag is: staan deze treinen niet in de database, of rijden ze gewoon niet?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door M57 »

Ze rijden wel, en dat laat men goed merken ook :lol:
V 11:35 Amsterdam Centraal
Sneltrein
Via Leiden Centraal, Hoofddorp, Schiphol
Extra trein
V 11:35 Amsterdam Centraal
Sneltrein
Via Leiden Centraal, Hoofddorp, Schiphol
Extra trein
V 11:35 Amsterdam Centraal
Sneltrein
Via Leiden Centraal, Hoofddorp, Schiphol
Extra trein
V 11:35 Amsterdam Centraal
Sneltrein
Via Leiden Centraal, Hoofddorp, Schiphol
Extra trein
Dit zijn de actuele vertrektijden van Den Haag Laan van NOI om 10:36.

Overigens rijdt er Amsterdam-Haarlem een sneltrein in het pad van de normale 2200 en vervangt de omgeleide 2200 de 3900 op Amsterdam-Hoofddorp.
Laatst gewijzigd door M57 op za 17 mei 2008, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe NS-site

Bericht door Daniel »

Op de Av van Dordrecht staat 'ie gelukkig maar één keer, wel met in hoofdletters de bestemming en zonder treinsoort erbij...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten