Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Marc »

Ehhhm nee dus, dat mag ik zelf uitzoeken. Daarom krijgen ze vandaag een vriendelijke mail terug. Alleen al bij het lezen van de vorige mail had ik al het idee dat ik een "standaard mail" had gekregen die nooit gewijzigd is...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Hoelang rijdt Connexxion ook alweer niet meer tussen Amersfoort en Harderwijk? Vijf en een half jaar ofzo :lol:
Net als Apeldoorn/Veluwe. :lol:
(Het verbaast me dan weer wel dat er geen busboekjes van de regio Rotterdam zijn.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Thomas »

Je zou bij de GVU-kiosk op het Utrechtse busstation kunnen proberen busboekjes te krijgen. Toen de Connexxion-kiosk daar gesloten werd, werd daar gecommuniceerd dat alle diensten/producten voortaan bij de GVU-kiosk te krijgen waren. Die Connexxion-kiosk verkocht volgens mij alle Connexxionbusboekjes uit Nederland, al weet ik niet of dat op het laatste moment nog steeds zo was.
Bij de GVU-kiosk hebben ze in ieder geval het Connexxion-boekje van de provincie Utrecht, voor maar liefst 5 euro als ik het me goed herinner. En dan ontbreken er ook nog diverse buslijnen, omdat de BRU-lijnen niet in dat boekje staan. Wel een lijnennetkaart van de hele provincie, die niet los te verkrijgen was.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door huibe »

Of ze heel Nederland nog verkopen is maar de vraag. Ik begreep toendertijd dat het een hobbyachtige actie was van één of meerdere loketmedewerkers. Dus als deze medewerker(s) mee is(/zijn) verhuisd, dan moet het nog mogelijk zijn.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door BR628 »

Als het bestek bij een aanbesteding niet voorschrijft dat er busboekjes moeten komen, dan komen ze er meestal ook niet. Lijnfolders worden vaak nog wel gemaakt, maar ook daarvoor geldt steeds meer: ze worden te weinig meegenomen / gebruikt. Dan is het zonde van het papier om ze nog te laten maken. Het internet is daarbij min of meer de grootste 'boosdoener'.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door fogeltje »

Marc schreef:
Joshua schreef:Ik heb enkele Cennexxion lijnennetkaarten thuis liggen en die heb ik gewoon aangevraagd op http://www.connexxion.nl
Dat heb ik ook geprobeerd, maar als antwoord kreeg ik terug: "de lijnennetkaart hoort bij het busboekje". Hoe ik aan het busboekje kwam moest ik zelf maar uitzoeken...
De Hermes lijnnetkaart kan bij de Hermes winkel ook los gekocht worden (en zit standaard bij het boekje). Weet niet of dat in Connexxion gebieden ook zo is.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Daantje »

Verbaasd me ook dat er niet gerept wordt over een busboekje van Zeeland want die is er volgens mij ook nog.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door BR628 »

Zeeland heeft alleen nog lijnfolders.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Marc »

Ze hebben er even over na moeten denken, maar vandaag kreeg ik een mail terug over de verkooppunten van de boekjes (zover ze nog bestaan natuurlijk :wink:):
"Boekjes met daarin dienstregelingen van onze bussen kunt u ondermeer verkrijgen bij VVV's, Bruna-winkels en bibliotheken"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door find_your_spot »

tsov schreef:Op Amstelveen Busstation stond een busje met OVC-info, maar daarnaast stond een rekje met busboekjes uit omliggende concessies. Ik zag lijnfolders van Amstelland en boekjes van Amstelland, Zaanstreek, Gooi, Duin- en Bollenstreek en Zuidtangent.
Klopt, waarvan onze regio voor 3 euro de goedkoopste is.

Vergeet verder het Schiphol Sternet boek niet, die is in de meeste sternet bussen nog te verkrijgen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Tochjo »

Voor wie er iets mee kan: ik zag vanmiddag bij de Bruna aan de Fuchsiastraat in Nijmegen twee busboekjes liggen van Breng, regio Nijmegen (à vier euro per stuk). Als er nog verzamelaars rondlopen die ze van dit jaar willen hebben of eind dit jaar een poging willen wagen er eentje van volgend jaar te bemachtigen, dan kun je het bijvoorbeeld daar eens proberen :)
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door erjeebee »

Je kunt er relatief makkelijk aankomen hoor. Ik bel al een paar jaar achter elkaar de Connexxion klantenservice.. en vraag dan of ze ALLE boekjes willen opsturen.
En dat doen ze braaf elk jaar weer, met brief erbij wat de hele stapel bij elkaar kost inclusief verzendkosten. En dat maak ik dan over.

Maar de hamvraag is natuurlijk
WAAROM mikken ze die boekjes (zoals bijvoorbeeld Syntus, Arriva en Veolia dat WEL doen) niet gewoon als PDF op de site??
Ze HEBBEN die dingen als PDF, ik ben via een omweg in het bezit gekomen van het boekje 2011 van Utrecht/Utrecht Noordwest. Je maakt mij niet wijs dat ze die van de andere regio's niet ook als PDF hebben.

Er kijkt vast wel eens een Connexxion medewerker op dit forum, kan die dat niet eens navragen???

En kom niet aan met het "Maak je eigen busboekje" feature op de Connexxion site. Dat is echt 3 keer flut.
Ik heb voor de grap eens alle lijnen van Arnhem en omgeving toegevoegd aan "mijn dienstregeling" en vervolgens daarvan mijn persoonlijke busboekje laten maken. Wat een bagger kwam daar uit zeg, niet te geloven.
- t ding sorteert niet (lijnen worden in de volgorde er in gezet waarin je ze in "mijn dienstregeling" hebt opgenomen).
- zowel bij zaterdag als zondag staat de dienstregeling van ma-vr
- op een gegeven moment breekt het gewoon af, dus krijg je niet eens alles..

Andere bedrijven zetten hun busboekjes ook als PDF op de site. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door BR628 »

PDF op de website zijn we momenteel bij Connexxion hard mee bezig. Dus geduld :)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Ronald »

Mooi werk als dat inderdaad gebeurt :pos: . Ik heb het inderdaad ook wel eens meerdere keren aangegeven, het zou inderdaad handig zijn om in één keer op een gemakkelijke manier meerdere lijnen te kunnen downloaden.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Raymond »

BR628 schreef:PDF op de website zijn we momenteel bij Connexxion hard mee bezig. Dus geduld :)
Betekent dat ook dat er bij werkzaamheden ook eindelijk pdf'jes kunnen worden toegevoegd met de precieze route? Dat zou een goede ontwikkeling zijn :pos:
erjeebee
Berichten: 1355
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door erjeebee »

BR628 schreef:PDF op de website zijn we momenteel bij Connexxion hard mee bezig. Dus geduld :)
:D
Dank!
Geduld is een schone zaak, en heb ik graag over voor alle boekjes in PDF.
Enig idee wanneer we die kunnen verwachten?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Joshua »

Vorig jaar was het een soort missie zo veel mogelijk plekken in Nederland af te reizen om alle busboekjes bij elkaar te verzamelen. Dit jaar heb ik er helaas wat minder de tijd voor. Dus misschien moet ik ook maar eens naar Connexxion mailen.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: Busboekje/Lijnennetkaart Connexxion

Bericht door Marc »

*Ik blaas even het stof weg*

Vandaag zag ik dat de site van CXX is voorzien van diverse dienstregelingsboekjes. Kijk hier voor de boekjes.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten