Syntus Overijssel

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Syntus Overijssel

Bericht door Daniel »

Vanmiddag eens een rondje Amersfoort -> Zwolle -> Deventer -> Amersfoort gemaakt voor wat plaatjes van het gloednieuwe wagenpark van Syntus Overijssel.
Aan de rand van de Zwolse binnenstad trof ik de 4020 op lijn 2 op de Dijkstraat...
Afbeelding

De 4052 in de Wanningstraat...
Afbeelding

De 4047 in de Händellaan...
Afbeelding

En nog een lijn 2 op de Mozartlaan...
Afbeelding

Als laatste uit Zwolle de 4102 op het Groot Weezenland...
Afbeelding

De 402 als lijn 8 in de Keizerstraat te Deventer...
Afbeelding

En de 4130 op de Van Lithstraat...
Afbeelding

Tot slot de 452 als buurtbus 590 bij station Deventer...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Overijssel

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. :D
Heb je toevallig ook foto's van het interieur?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Overijssel

Bericht door Daniel »

Nee, die heb ik niet. Kan overigens wel zeggen: de stadswagens zijn de meest comfortabele Ambassadors van 't land :) En dan zouden de streekwagens nog net wat luxer moeten zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus Overijssel

Bericht door Ardan »

Klopt, de streekwagens (41xx-serie) hebben een soort hoofdsteuntje, een klaptafeltje in de stoelen op de 'benedenverdieping', en stopcontacten om je laptop of telefoon of whatever aan op te kunnen laden.
Overigens... was je rond half 2 in Deventer, samen met iemand anders? Stonden twee mensen op het station met een camera richting de bussen te loeren, ben ik straal langs gelopen om de trein naar mijn werk te halen..
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Syntus Overijssel

Bericht door Fles »

:D Die buurtbussen zijn cool :pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Syntus Overijssel

Bericht door Milco »

Leuke foto's! :D
En ik vind zelf de kleurstelling erg mooi. Om het eerlijk te zeggen, vind ik dit momenteel de mooiste kleurstelling in Nederland.
Krijgt Syntus op de Veluwe ook dezelfde kleurstelling? Of behouden de bussen die daar komen rijden, die eerst in de Achterhoek reden, hun huidige kleurstelling?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus Overijssel

Bericht door Ruben »

Op de Veluwe gaan de bussen van de Veluwe- en Valleilijn in een zelfde soort blauw rijden. Stadsdienst Apeldoorn moet ook in een andere kleur dan de rest. Het ligt voor de hand dat Syntus voor de rest van haar bussen company colors kiest, maar dat kan natuurlijk ook totaal veranderen in iets soortgelijks als in Overijssel. Men heeft straks enkel nog deze 2 concessies, dus het oude design kan evengoed de prullenbak in.
Mooi aansluitend zou het zijn als voor Gelderland precies hetzelfde design wordt gebruikt, in een andere kleur. Terug naar het geel van de VAD? OverIJSSEL --> Blauw. Gelderland --> Groen (van de Veluwe) Wie zal het zeggen. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus Overijssel

Bericht door Ardan »

Er zijn trouwens nou alweer twee bussen in de prak gereden, op Deventer Busstation. Ik citeer even een berichtje dat ik juist kreeg van een bevriende buschauffeur..

Ik: nou al een bus total loss? :shock:
Ja, eentje, en de ander voor meer dan 10 mille schade. Die total loss is gewoon scheefgetrokken, kun je afschrijven.
Nog geen 700 km op de teller! Op station, collega wilde vanaf stationsplein draai maken richting Mandela (de bus moest hierbij een halve draai maken, red.) zeg maar, en trok 'm zo vanaf z'n achterdeur tot achteraan toe in de prak. Bleef hangen op de linkerachterhoek van een bus die op haltes 2/3/4 stond. Oorzaak: niet hoog genoeg opgehaald en gewoon niet goed gekeken (denk ik dan....). Wel kut natuurlijk, gelijk twee bussen in 1 keer. Die bus van die linkerachterhoek is ontzet trouwens, wat je niet zou zeggen als je m gezien hebt.
Ik: doodzonde inderdaad... het zijn dan wel nieuwe bussen maar ik neem aan dat ze niet ineens totaal anders rijden dan de oude, dus dit was gewoon erg stom..
Ze rijden qua gevoel anders, maar de afmetingen/wielbasis is hetzelfde.En dan nog, als je draait hoor je gewoon naar je achterwielen te kijken bij dit soort manoeuvres. Ik noem het stom, anderen zeggen: "het kan iedereen overkomen".
M'n baas kon echt wel janken gewoon :? Waar ik me wel iets bij kan voorstellen.
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Syntus Overijssel

Bericht door Maik »

Stichting HSA heeft net de 475 klaar, moeten ze die maar ff die kant op sturen!
Pommes.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Overijssel

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Overigens... was je rond half 2 in Deventer, samen met iemand anders? Stonden twee mensen op het station met een camera richting de bussen te loeren, ben ik straal langs gelopen om de trein naar mijn werk te halen..
Nee ik was...
a) in m'n eentje
b) pas om 15.18 uur met de s3600 uit Zwolle vertrokken ri. Deventer en kan nog altijd niet tijdreizen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gkw1969
Berichten: 1753
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Syntus Overijssel

Bericht door gkw1969 »

Ardan schreef:Er zijn trouwens nou alweer twee bussen in de prak gereden, op Deventer Busstation. Ik citeer even een berichtje dat ik juist kreeg van een bevriende buschauffeur..

Ik: nou al een bus total loss? :shock:
Ja, eentje, en de ander voor meer dan 10 mille schade. Die total loss is gewoon scheefgetrokken, kun je afschrijven.
Nog geen 700 km op de teller! Op station, collega wilde vanaf stationsplein draai maken richting Mandela (de bus moest hierbij een halve draai maken, red.) zeg maar, en trok 'm zo vanaf z'n achterdeur tot achteraan toe in de prak. Bleef hangen op de linkerachterhoek van een bus die op haltes 2/3/4 stond.
Vanaf welke halte vertrok de bus en welke kant is Mandela? Ik heb zelf een tijdje in Deventer gereden, maar mij is niets van bekend welke kant Mandela is.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus Overijssel

Bericht door Ardan »

Mandela is mijn oude werk, gebruikte hij dus even voor mij ter verduidelijking.
De bus vertrok vanaf het station, waarschijnlijk perron B, en maakte een halve draai de Stationsstraat op, waarbij hij een bus ramde die op perron A stond. (zie kaartje)
Dit is trouwens woensdag al gebeurd hoorde ik..
Ik doe ook maar wat
happy
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 08 sep 2010, 20:30

Re: Syntus Overijssel

Bericht door happy »

Afbeelding
Interieur van de stadswagens
(A)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dbb6oomZ_Kw[/youtube]

Misschien wel aardig voor de liefhebber *bus*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten