Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Haltes ophogen heeft inderdaad niks met Syntus te maken, dat was een gemeentelijke aangelegenheid, of hooguit een provinciale.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Suus »

Het is de provincie die daar of subsidie voor uitreikt of het heft in eigen handen neemt en een bouwbedrijf haltes laat ophogen. Dat is overigens iets wat in het hele land gebeurd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13667
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Vinny »

Ardan schreef:Haltes ophogen heeft inderdaad niks met Syntus te maken, dat was een gemeentelijke aangelegenheid, of hooguit een provinciale.
Is Europese regelgeving. Alle wegbeheerders in Nederland zijn de laatste tijd bezig om de bushaltes op te hogen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39192
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Daniel »

En DRIP's kunnen dan weer gemeentelijk, stadsregionaal, provinciaal of van de vervoerder zelf zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door webguy »

De provincie Gelderland (of alleen Gemeente Ede?) was ook flink bezig de laatste tijd inderdaad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Suus »

Ede vervangt volgens mij ook tegelijkertijd de abri's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door webguy »

Hmm, ja? Niet gezien. Wel is het zo dat in de wijk Veldhuizen elke week het glas moet worden verwisseld... Verder is de Provincie Gelderland ooit begonnen met het plaatsen van nieuwe haltepalen, maar ver zijn ze niet gekomen. Overigens de meest lelijke, onleesbare, onvriendelijke gedrochten ooit.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Suus »

Ik kom eerlijk gezegd nooit verder dan de wijk Rietkampen, maar ik had vernomen dat JCDecaux alle abri's in Ede zou gaan vervangen door het standaardmodel :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Bastiaan »

Daniel schreef:En DRIP's kunnen dan weer gemeentelijk, stadsregionaal, provinciaal of van de vervoerder zelf zijn...
In dit geval zijn de DRIS-panelen waar het over gaat van de provincie Overijssel zelf. Die zullen deze week nog op diverse belangrijke haltes worden geplaatst. Het heeft niets met de concessie Midden-Overijssel te maken, want ook in IJsselmond komen ze te staan.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door midnet »

op zo. 29/8 is er gratis busvervoer-hoewel Syntus zegt in de provincie Overijssel, bedoelen ze enkel hun nieuw gewonnen concessie. (dus niet op Cxx-Twents etc.)
Er is dan s'middags een soort publieks manifestatie in Dalfsen, met diverse soorten bussen.
Je hebt nog wat voordeel met hun SUPerticket tot ze de Achterhoek verlaten-omdat dit tot dec. in beide gebieden geldt (dagkaart voor 2 personen-10€).
er is een aparte site voor dit gebied: www.syntusoverijssel.nl.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Bastiaan »

midnet schreef:Er is dan s'middags een soort publieks manifestatie in Dalfsen, met diverse soorten bussen.
Ja, erg handig om zo'n festival te organiseren in een plaats die op zondag niet per bus bereikbaar is :X
Hoop dat ze zo slim zijn om lijn 167 ook speciaal op deze dag te laten rijden, anders zou het geen goede start zijn voor Syntus-Overijssel.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Bastiaan »

Er is inmiddels een pendeldienst geregeld. Via de aankondiging op www.jijenoverijssel.nl:
GRATIS pendelbus tussen Dalfsen en Zwolle!
Speciaal voor dit Bussenfestival rijdt op zondag 29 augustus tussen 12.00 en 17.30 ieder uur een pendelbus tussen het Bussenfestivalterrein in Dalfsen en het treinstation in Zwolle. De rit duurt ongeveer 20 minuten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Inmiddels heeft Syntus al nieuwe dienstregelingen opgehangen in de haltes. Lijkt een beetje op Connexxion, maar dan in het blauw en de haltelijst rechts ipv links. Mijn lijn 3 is op de kaarten toevallig blauw, dus of andere lijnen ook een ander kleur lijnnummerblokje hebben gekregen weet ik niet. Zou wel leuk wezen.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Jammer dat Syntus die trage gele chipkasten in de bus heeft, diezelfde die Arriva en Veolia hebben...
-John
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 23:14

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door -John »

De nieuwe bussen van SyntusOverijssel draaien vast warm voor zondag en de jaren daarna in dit filmpje:

*bus* Het Bussenballet! *bus*

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dbb6oomZ_Kw&hd=1[/youtube]
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Ben vandaag twee keer met de nieuwe bussen geweest... aan het begin vann de avond kwam ik half brak uit Winterswijk zetten, ik liep het station uit... Oh ja! Vandaag is Syntus gaan rijden!
Het is echt blauw, blauw, blauw wat de klok slaat, en de bussen zijn schitterend! Eindelijk LED-lijnfilms, alternerend, zelfde als die in Nijmegen en Utrecht en zo. En dan vier bussen langs elkaar, was nogal een geflits.
1 Vijfhoek via
1 Rivierenwijk
3 Platvoet
3 via Zandweerd
4 Schalkhaar
4 via Wezenland
6 Bathmen via
6 WKC Colmschate
Bij lijn 4 en 6 werden in de CXX-tijd nooit via-bestemmingen gegeven. Wel jammer vind ik dat er 'Deventer - Station NS' staat, vind ik toch een beetje jammer op een stadslijn. Had dan '(Centraal) Station' ( - via...) gedaan, maar goed, Syntus is dan van origine ook een streekvervoerder. En toen het ritje naar huis... was gratis, dus ben nog wat haltes extra blijven zitten (maakt qua loopafstand amper wat uit). Full-airco, ze zitten lekker, scherm erin, ze rijden lekker... zelfs op de Stationsstraat, waar de oude bussen uit elkaar rammelden van ellende, merk je nu bijna niks. Foldertjes in de bus, met in de blauwe algemene informatie, en in de groene een lijnennetkaart van Deventer.
Nee, ik ben helemaal heppie de fleppie!!! :D :D
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door waldo79 »

Bussen zien er netjes uit.
Wat me opviel is dat er in het centrum van Deventer van die 8 persoonsbusjes rijden. Service, maar zo groot zijn de afstanden niet :)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door tsov »

Volgens mij reed daar in de Cxx-tijd ook al wat, een pendel Station - Brink toch?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Suus »

Dat is toch [wiki]Lijn 8 Deventer, Busstation / NS - Brink[/wiki]?

Edit: Zover ik zie komen de stadsbussen in Deventer niet in het centrum, maar slechts tot het station. Dat kan de inzet van zo'n pendelbusje wel verklaren, in veel andere steden komt de bus wel gewoon tot diep in de binnenstad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Bart »

Ik vind die flitsende bestemmingen juist erg storend. Als de bussen stilstaan gaat het nog, maar als je in het donker op een bushalte staat te wachten wil je gewoon in een seconde kunnen zien wat de lijn en de eindbestemming is. Volgens Ardans voorbeelden kun je dit zien als je staat te wachten:
6 WKC Colmschate
terwijl de bus nog verder naar Bathmen gaat. Zet dan gewoon continu '6 Bathmen' erop.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Wat ik dan wél weer service vind... als de chauffeur er zin in heeft verschijnt er, bij mijn lijn bijvoorbeeld, het volgende:
3 Busstation NS
3 Verder als lijn 1
Handig! Want in de CXX-tijd waren er regelmatig mensen die bij Centraal even naar voren liepen 'Ik moet naar het ziekenhuis (lijn 5, red.), als welke lijn rijdt u verder?'
(De lijnen 2/3 en 1/5 gaan in elkaar over op het station ;))
En lijn 8.. een Renault-busje...
8 Deventer
8 City-Pendel :lol:
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ach ja... Connexxion is ook erg slim. Die hebben voor de Zaandamse "Stadsbus" 66 de volgende bestemming op de displays:

Zaandam
via Poelenburg.

Ik snap dat de eindbestemming Zaandam is.. Als het een Zaanse Stadsbus betreft. Halverwege de route verdwijnt de 'via' en wordt de bestemming:

Zaandam
Peldersveld

Wat mij betreft kan heel het woord Zaandam wel weggelaten worden bij een notabene Zaandamse stadsbus.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ruben »

Dat is net zoiets als dat de Apeldoornse stadsbus in den beginne dat daar halteafroep in kwam, elke halte begon met "Apeldoorn, ....". Wie verzint nou niet om dat eruit te laten? :roll:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja dat snap ik ook niet. Dat is in Zaandam trouwens ook zo. Nog steeds. Inclusief halteafroepen die kwijt zijn geraakt (???) en daardoor zijn ingesproken door iemand van de lokale vestiging ofzo. Klinkt goed.
Laatst gewijzigd door Oud forumgebruiker op zo 05 sep 2010, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Syntus wint concessie Midden-Overijssel

Bericht door Ruben »

Degene die over de halte-afroepen gaat zal niet per bus reizen. Cxx heeft toch het systeem dat de eerste halte in een stad voorzien wordt van de plaatsnaam, en daarna niet meer? Waarom in Zaandam niet?
Een dusdanig systeem is prima. En dan de bestemmingsdisplays bij binnenrijden van de stad veranderen van bijvoorbeeld "Arnhem CS" naar "Centraal Station". Het kán, doe het.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten