Bussen en krakers

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Bussen en krakers

Bericht door Freek »

Omdat ik een aantal foto's heb gemaakt en niet het bijzonderheden tijdens je reistopic wilde bevuilen heb ik maar even een nieuw topic aangemaakt.

Zoals wellicht bekend zaten in het oude TPG gebouw in Nijmegen krakers. Dit gebouw is gesitueerd tussen het busstation, het politiebureau en spoor 1b. Door de ontruiming werd een en ander veranderd. Zo was het busstation niet toegankelijk. Bussen konden via de busbaan het station bereiken, op de busbaan uitstappers er uitlaten om vervolgens door te rijden naar de burgemeester Hustinxstraat om daar instappers in te laten stappen. Vervolgens kon via het keizer karel, van scheack mathonsingel de busbaan weer worden bereikt. Kortom: chaos; althans dat zou je denken. Want naast de 100 man politie, een handvol particuliere beveiligers, extra NS personeel en toezichthouders zette Novio en Hermes gezamelijk ook extra personeel in om een en ander te begeleiden. Mijn complimenten hiervoor :pos: Een en ander was onduidelijk, zeker voor (buitenlandse) gasten, maar deze werden goed begeleid. Hieronder enkele foto's.

Eerst wat foto's richting de burg. Hustinxstraat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder stopten bij de halte tunnelweg ook een aantal bussen. Ook de buurtbussen zijn op een alternatieve plek geplaatst.
Afbeelding

De busbaan voor het station
Afbeelding
Afbeelding

De bocht van de busbaan richting de burg. Hustinxstraat was krap, maar ook de gelede bussen kwamen er door
Afbeelding

En tot slot nog een aantal sfeerfoto
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bussen en krakers

Bericht door waldo79 »

Sinds wanneer rijdt Hermes lijn 82 met gelede bussen?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Bussen en krakers

Bericht door Freek »

Onder tussen al weer een geruime tijd. Ze zijn gekomen net nadat Novio de cxx-chipkaart-pool-bussen de deur uit gedaan had, dus ongeveer februari denk ik dan. Overigens willen ze ook nog wel eens rijden op lijn 85. Verder zijn er een tweetal van deze gelede bussen, de overige ritten worden met 'normaal' materieel gereden.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Bussen en krakers

Bericht door Thijs »

Het was me wel een sfeertje ja (en ook wel wat chaotisch). Hoe laat was je er? Ik heb ook nog een tijdje rondgekeken, voordat ik mijn 3700 stapte ;)

Wel raar, die 3700 zo ver nog op 3a, had me nooit beseft dat 3a zo lang was dat je voor de 3000 nog een kerende VIRM-VI voor de 3700 kon neerzetten. Wel een end lopen, aangezien ik in de voorste bak wilde zitten :wink:

Ik bedacht me gister dat als ik de verkeersleiding was, ik de 2000 zou opheffen tussen Arnhem en Nijmegen. En dat gebeurde ook :P
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Bussen en krakers

Bericht door Freek »

Thijs schreef:Het was me wel een sfeertje ja (en ook wel wat chaotisch). Hoe laat was je er? Ik heb ook nog een tijdje rondgekeken, voordat ik mijn 3700 stapte ;)
Ik had net mijn s3700 gemist en kon er dus bijna een half uur rond lopen. Ik was er rond 14.00-14.28 uur. In de morgen ben ik maar snel lijn 10 in gegaan richting de campus, ik verwachte namelijk wat problemen (lange reistijd, te volle bussen ed.) maar die waren er niet.

Verder verbaasde ik mij ook over de positie van de s3700 langs spoor 3. Ik wist dat het kon, maar niet dat het ook 'planmatig' gebeurde. Wel goed voor de conditie :wink:

Verder hoorde ik dat Novio pas drie uur van te voren was ingelicht, ondanks dat was er geen grote chaos, mijn complimenten.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Bussen en krakers

Bericht door Tochjo »

Freek schreef:Verder was spoor 1b dus afgesloten
Dat was spoor 1a ;)

Een vraag die bij mij dan weer op kwam, was waarom ze deze hele zaak niet een of twee dagen eerder gepland hadden, of eventueel ergens deze week. Dan zou de overlast veel minder groot zijn geweest (geen busvervoer in verband met stakingen).
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Bussen en krakers

Bericht door Freek »

1a inderdaad, haal ik altijd door elkaar :?
De rechter had dacht ik al een tijdje zijn toestemming gegeven. Zal dus wel een langer termijn planning zijn geweest waarbij men toen nog niet op de hoogte was van stakingen. Maar het was inderdaad wel een stuk makkelijker geweest.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten