OVer je reiservaringen in september 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Fles »

Ja ja, +30:13. NET genoeg om een GtbV te schrijven :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

Op een of andere manier lijkt men bij verstoringen ten oosten van Amersfoort de t2818 steeds kwijt te zijn, vanmorgen voor de tweede keer exact dezelfde situatie. Alleen de verstoring kwam dit keer door iets anders.

Zo rond 7.10 uur volgden de omroepberichten over spoorwijzigingen zich in rap tempo op in Amersfoort, maar niks daarbij over de bewuste 2818. Ding bleef ook doodleuk onvertraagd op de TBP staan gedurende meerdere minuten na de geplande vertrektijd.
Op 'n zeker moment maar ri. de t12518 gegaan en niet veel later zag ik een grote mensenmassa in beweging komen om hetzelfde te doen nadat de 2818 van de TBP's verdween en de erop t518 verscheen. Pas vlak voor vertrek van die 12518 kwam er een omroep dat de 2818 niet reed. Ehm tja, als zo'n trein achter een goederenpad zit en d'r staat een defecte goederentrein dan lijkt me dat toch een conclusie die al eerder te trekken valt.

De reizigersspreiding in de ETMET-treinen ri. Amsterdam zal trouwens niet best geweest zijn... gezien het weer stond iedereen massaal onder het afdak boven de toegang van de noordertunnel en onder de overkapping, daartussenin was 't perron nagenoeg leeg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door webguy »

Geweldig dat ETMET, de t3021 was eigenlijk ietsjes kort... 6 bakken vol met studenten is echt geen succes. En in Nijmegen was het ook een troep met alle bussen... Veel te weinig. Lijn 10 zou echt 30 keer per uur moeten rijden tussen 8 en 9, en dan gewoon daarna veel minder.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:de ETMET-treinen.
De Wat? Mis ik iets?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Wubbo »

ETMET = Elke Tien Minuten Een Trein, de proef die nu gehouden wordt tussen Eindhoven en Amsterdam.
Daniel schreef:Pas vlak voor vertrek van die 12518 kwam er een omroep dat de 2818 niet reed. Ehm tja, als zo'n trein achter een goederenpad zit en d'r staat een defecte goederentrein dan lijkt me dat toch een conclusie die al eerder te trekken valt.
Want? Die defecte trein kan weer gaan rijden (dat weet je niet direct, vaak gaat een machinist eerst proberen de trein nog aan de praat te krijgen) en een achteropkomende trein kan er in een gunstig geval ook nog langs. Maar normaalgesproken roep je dan om dat ie een nog onbekende vertraging heeft (en komt het ophef-omroepbericht pas later).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Daniel »

En dat deden ze dus niet... de defecte trein stond er ook al even (in ieder geval langer dan de verstoring werd aangegeven) gezien de t2818 volgens een waarneming op Somda nooit uit Dv vertrokken is.
Storing was om 6.50 nog niet bekend in de reisinfo, zag 'm omstreeks 7.00 uur wel op de ARGOS-borden te Amersfoort. En tja, als de s2800 dan nog op Deventer staat dan mag je 'm toch al minstens met +20 aankondigen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Frank »

webguy schreef:Geweldig dat ETMET, de t3021 was eigenlijk ietsjes kort... 6 bakken vol met studenten is echt geen succes. En in Nijmegen was het ook een troep met alle bussen... Veel te weinig. Lijn 10 zou echt 30 keer per uur moeten rijden tussen 8 en 9, en dan gewoon daarna veel minder.
Om 10:20 was het ook niet alles. Zelfs de 3 (of was het de 4?) werd bestormd. Meestal kun je daar nog wel rustig naartoe lopen als je onder het afdakje staat te wachten; vandaag niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door webguy »

Erg druk ja :P Die regen hielp ook niet natuurlijk, maar ik ben om 8:28 maar naar de trein gegaan, die om 8:39 vertrekt. Om 8:37 kwamen daar opeens heel veel anderen van de bussen af die toch inzagen dat het onbegonnen was om de bus te nemen.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Mark »

Daarstraks ging de bus op lijn 9 tussen Enschede en Hengelo niet harder dan 50 km/u. Nadat de bus was gerest reed het ding ineens wel weer 80...
Vervolgens was er ook nog iets van een wisselstoring tussen Hgl en Es, waardoor het treinverkeer daar ook vertraging opliep.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Meltrain »

Vanochtend werd de t5020 om niet aangekondigde redenen opgeheven.
Het gevalg daarvan was wel dat de t5120 (die met 1x DD-AR reed) overvol zat en door de langere halteringen (meer mensen erin, meer duwen en steeds de omroep dat mensen moeten doorlopen omdat de deuren niet dicht konden) steeds meer vertraagd raakte.
Tussen Sdm en Dtz werd door de drukte ook nog eens langzamer gereden. Aankomst te Dtz was ong. +15, dus voor reizigers die eigenlijk met de t5020 moesten zelfs bijna +30.
Overeigens was de t2120 ook vertraagd: die ging zelfs na ons weg van Rtd. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Freek »

Vandaag was er geen treinverkeer mogelijk tussen Oss en Ht, al voor Arnhem kwam de conducteur van de t3639 al langs om iedere reiziger een omreisadvies te geven. Dit deed hij door tijdens zijn controle ronde geen OVC te scannen, maar aan iedereen (zonder kaartje met bestemming) te vragen waar men heen wilde.

In Nijmegen dacht ik eerst een bijzondere Breng bus te zien. Ik zag een roze dakrand en een witte zijkant met OVC-reclame. Bleek het een bus van Arriva met totaalreclame te zijn. Overigens een bus uit Waterland. De deuren waren voorzien van stickers "alleen OV-Chipkaart" en op de achterkant stond groot dat vanaf 3 juli alleen de OVC in Amsterdam geldig is.

Verder kwam in Nijmegen dit wagentje tegen op het busstation. Breng pakt de promotie van de RijnWaalSprinter groots aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

Waarom doen de informatiepanelen van Nijmegen het WEER niet? Die dingen zijn toch voor veel geld vervangen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Freek »

Inderdaad nu je het zegt. Vorige week was er sprake van waterschade waardoor ze niet werkten, dit werd keurig gecommuniceerd. Donderdag werkten ze weer, maar vrijdag schijnen ze weer helemaal niets getoond te hebben.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door webguy »

Ze doen het voor sommige bussen wel hoor... Maar soms tonen ze ook niks, helemaal niks. Geen idee waarom...
Verder die reclame: dat is een belg en er zit geloof ik de hele dag hetzelfde mannetje in, die er vast bij zal horen en een belg zal zijn. Dure oplossing lijkt me, maar ach, als je 14-16 jarigen je iPhone app laat schrijven heeft Breng vast geld over.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door VIRM »

En vandaag mijn eerste geplande SLT-ritten tussen Zaandam en Wormerveer. :) Enkele opvallende dingen:

- Wat is het nut van die treeplankjes? Kunnen die niet permanent uitgeklapt blijven, vroeger uit worden geklapt of had de trein gewoon niet wat breder gekund? Het vertraagt de aankomst en het vertrek iets. Ik ben benieuwd of het straks een nachtmerrie voor de onderhoudsafdeling zal worden.
- Van mij hadden de deuren wel in een wat donkerder kleurtje gemogen zodat het contrast met de rest van de trein duidelijker is. :)
- Die knopjes op de deuren... mjah... niet echt consistent vergeleken met de rest van het materieel.
- De omroep is irritant... Nu ben ik zelf een warm voorstander van automatische halte/stationsafroep. Maar eerst komt er een stationsomroepdeuntje, dan wordt je goedemiddag geheten (en op de Zaanlijn gebeurt dat dan om de 3 minuten...). Op de terugweg bij Zaandam werd aangekondigd: "Deze Sprinter rijdt naar Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Amsterdam Muiderpoort en Rotterdam Centraal". En de rest van de stations dan? Er is een verschil tussen "gaat verder naar" en "gaat richting" lijkt mij. En het stemmetje zelf is wat irritanter dan bij de SGMm, al gaat niks boven het Arriva-stemmetje in de bus!
- Zijn dat GLAZEN afscheidingsdeuren in de trein zonder al te veel markeringen erop? Nee heh...
- Ik vraag mij ook af of er voldoende 'houvast' is in de trein. Op de balkons van de SGMm heb je over het algemeen in ieder geval twee stangen in het midden staan, bij de SLT volgensmij een...

Ondanks wat op- en aanmerkingen wel een grote vooruitgang op Mat'64, dat hier eerder reed! Al ziet de SLT er wel een beetje uit als een veredelde metro... :P
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Ardan »

En dat het een halve metro is, was ook precies de bedoeling. Mensen zitten gemiddeld niet zo lang in zo'n trein, en voor een snelle verbinding moet het in- en uitstappen snel kunnen verlopen. Vandaar ook veel deuren, hard optrekken, en weinig obstakels in de trein.
Vanmiddag een ritje Utrecht-Amsterdam Sloterdijk gemaakt... had echt het gevoel dat ik in mijn eigen gedroomde S-bahnlijn S31 zat van Utrecht naar Haarlem enzo XD
Overigens... het internet in treinstel t4202 functioneert prima!
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mark schreef:Daarstraks ging de bus op lijn 9 tussen Enschede en Hengelo niet harder dan 50 km/u. Nadat de bus was gerest reed het ding ineens wel weer 80...
Vervolgens was er ook nog iets van een wisselstoring tussen Hgl en Es, waardoor het treinverkeer daar ook vertraging opliep.
Kan weleens een software-storing zijn. Bij trams heb je dat ook weleens. Dan krijg je een begrenzing van 30 lm/h in beeld, na dood maken / resetten verdwijnt het dan inderdaad weer (en met een beetje pech komt het dan ook weer terug) :wink:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Mark »

Software-storing in een BUS? Die dingen rijden toch op een MOTOR? :| Bij een tram of een moderne trein kan ik me er nog iets bij voorstellen... :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, de boordcomputer? :P
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door tsov »

Sowieso is elke bus/auto/voertuig tegenwoordig één brok elektronica. Leve de good-old mechanica:
Afbeelding
Afbeelding
*O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Mark »

tsov schreef:Sowieso is elke bus/auto/voertuig tegenwoordig één brok elektronica. Leve de good-old mechanica
Dat bedoel ik, onze auto komt uit 1999, geen enkel stuk elektronica en hij rijdt altijd *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vroeger was alles beter ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Suus »

ziggy schreef:Vroeger was alles beter ;)
Bijna alles. SGM is met het moderne jasje nog beter dan met dat ouderwetse jasje :mrgreen:

Ach gut, daar heb je die SGM-fan weer...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Ach gut, daar heb je die SGM-fan weer...
Inderdaad hee. :roll: :wink:
Oud forumgebruiker

Re: OVer je reiservaringen in september 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tussen haakjes: Ik zag rond de klok van half 3 een E-loc 1769 met wat buitenlandse rijtuigen voor de rooie staan op het station van Diemen. Een deur van één van de rijtuigen was geopend en een vrouw was bezig haar koffers naar buiten te brengen :lol:. Ja, het was echt Diemen!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten