Lijn 99 rijdt normaliter 's ochtends ook door met enkele ritten, dat zal wel weer vanaf november. In het verleden was de drukte op lijn 10 wel degelijk kuddegedrag, omdat lijn 3 en 4 vaak half leeg waren, dat lijkt dan nu veranderd te zijn. Maar er is ook nog altijd lijn 1. Die doet er wat langer over en is duurder voor chipkaart reizigers, maar voor studenten met SOV maakt dat laatste toch niks uit.Freek schreef:@ Situatie Heyendaal:
Lijn 325 rijdt inderdaad niet via CS. Bussen met de eindbestemming Nijmegen HAN op het display zijn de lijnen 210 en zijn streeklijnen die nog een rondje Heyendaal maken (uit mijn hoofd een 87, 82 en 5 vanuit Groesbeek). Ik mis inderdaad ook de medewerkers van Novio, zorgden altijd voor een snellere afwikkeling. Novio is al gevraagd of deze medewerkers weer terug kunnen komen. Binnenkort hoop ik daarover duidelijkheid te krijgen.
Probleem van lijn 10 is volgens mij niet kuddegedrag. De 3 en 4 rijden tussen 8 en 9 ook vol weg. Kwalijk daarbij is eigenlijk dat doorgaande reizigers richting Wijchen achterblijven. Dat de 300 ook rijdt zal niet door Breng worden gecommuniceerd, men wil hier meer een woon-werkverbinding van maken en dus geen woon-schoolverbinding.
Over de spreiding van de aanvangstijden: Zowel op de HAN als op de Radboud begint niet iedereen om 8.45. Er zijn faculteiten/opleidingen die om 8.30/9.00 uur beginnen. Spreiding is er dus wel, probleem is alleen dat het aanbod dan nog steeds te groot is. Overigens rond 10.30 en 10.45 beginnen ook weer colleges op de HAN en RU wat ook dan voor teveel aanbod zorgt. Wel op een kleinere schaal hoor en die is in oktober al weer weg.
Wat lijn 300 betreft zal Novio toch een keuze moeten maken, of lijn 10 verder overvol laten zijn of wat dirigeren naar lijn 300. Richting CS wordt die lijn toch al gebruikt door studenten (waarmee je gelijk risico loopt dat mensen richting Arnhem niet meer mee kunnen) en richting Heyendaal maakt dat niets uit, de woon-werk mensen zitten er allang in.
Over mensen naar Wijchen dit niet meer meekunnen in lijn 3/4, dat is helaas een bekend fenoneem. Dat is de andere kant op net zo, heb al regelmatig gezien dat mensen die met lijn 3/4 verder moesten dan CS moesten blijven staan, idem met mensen voor lijn 33 die naar Arnhem moesten.