Meer asfalt is niet de oplossing

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Meer asfalt is niet de oplossing

Bericht door Vinny »

Er is een speciale formule voor om de uurintensiteit in de ochtend- en avondspits af te leiden uit de etmaalintensiteit (weekdaggemiddelde). Ik zou hem op moeten zoeken; ik heb er op mijn vorige werk wel eens gebruik van gemaakt; maar dat is al weer een tijdje geleden ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jeroen
Berichten: 86
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 11:51

Re: Meer asfalt is niet d

Bericht door Jeroen »

Jurjen schreef:Een theoretische capaciteit van 85.000 voertuigen per dag is (lijkt mij) simpel te herleiden tot een theoretische capaciteit van 3542 voertuigen per uur. Als er dus daadwerkelijk 100.000 voertuigen per dag gebruik van maken, en daarvan zeg, 50% in de spits rijdt die zo'n 2 keer 2 uur duurt, zijn dat in de spits 12.500 voertuigen per uur, bij een capaciteit van 3542 voertuigen per uur zonder files?
Een wegspits is al heel wat minder geconcentreerd dan een OV-spits. Op het drukste uur van de dag rijdt ongeveer 10% van de dagintensiteit over een wegvak voorbij. Over de vier drukste uren zal het, 25-30% zijn?
Nielske1990 schreef:Twee seconden afstand is heel leuk, maar begin er alstublieft niet aan! :| :evil:
Nou ja, als de situatie het toelaat bij voorkeur wel, natuurlijk.
Nielske1990
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 11 mei 2008, 19:22
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Meer asfalt is niet d

Bericht door Nielske1990 »

Jurjen schreef:Ik waag jouw cijfers dus in twijfel te trekken.
Doe dat vooral. Dit is gewoon een benadering van cijfers van RWS (weet ze niet exact zo uit mijn hoofd, maar het komt hier op neer). :wink:

Een echte oplossing van het fileprobleem zal er helaas nooit gevonden kunnen worden. Wel kunnen de hardnekkige lange files verleden tijd zijn. Dan zou je dus een heel pakket maatregelen moeten hebben, wat er de eerste 100 jaar nooit zal komen. De politici van vandaag zijn ook niet echt daadkrachtig. Zodra er eindelijk een keer een extra rijstrook klaar is, is op die weg inmiddels alweer een extra strook nodig. Misschien dat ze de weg-uitbreidingen eens veel meer op de toekomst gericht moeten zijn en er ook meer aandacht moet zijn voor het OWN, wat momenteel alleen maar 'verlangzaamd' (en dus nog onaantrekkelijker wordt). :| :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Meer asfalt is niet d

Bericht door Vinny »

^^ Dat is afgekeken bij de spoorwegen ;)
Veel fatsoenlijke treinverbindingen worden gedegradeerd tot "lightrail", dus meer stops, een lagere maximumsnelheid en minder comfortabel materieel... :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 92 gasten