Concessie IJsselmond (2005-2013)
Re: Concessie IJsselmond
Inmiddels is het een en ander op de website van Aanbestedingkalender geplaatst over de aanbesteding. Nu maar afwachten.
Re: Concessie IJsselmond
Waar is het in Zwolle zuid "te bochtig" dan, de bochten daar doe je met de ogen dicht met een 12 mtr.Bastiaan schreef:Het gaat hier niet om de streeklijnen, maar om de stadsdienst Lelystad. Op zich kan ik het me voorstellen dat ze wat kleiner materieel willen op de stadsdienst. De 12 meter Amba's die hier in Zwolle rijden vind ik eigenlijk ook net een slagje te groot voor de bochtige routes door Zwolle-Zuid, maar dat blijft straks met Syntus ook zo.
Zelfs erg goed te doen met een 18 meter (uit ervaring)
*bus* (A) *bus*
Re: Concessie IJsselmond
Ja hoor, dat geloof ik best. Anders waren er natuurlijk voortdurend problemen op die lijnen. Ik zeg alleen dat bijvoorbeeld 10 meter wat idealer zou zijn. Dat het met 12 meter kan, dat blijkt, maar je hebt er wel de volle breedte van de weg voor nodig. Maar ik maak er geen probleem van hoor
Re: Concessie IJsselmond
Ik snap eerlijk gezegd de tijdsduur niet helemaal.Klaasje schreef:Inmiddels is het een en ander op de website van Aanbestedingkalender geplaatst over de aanbesteding. Nu maar afwachten.
Tot en met 13-10 is de 'termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen' en op 15-09 'worden de inschrijvingen geopend'. :? Er staat dus niks bij wanneer ze verwachten de winnaar bekend te maken en het is dus ook nog niet duidelijk welke bedrijven zich hebben ingeschreven?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Slechts twee bieders tramlijn
door Jelle Boonstra. donderdag 14 oktober 2010 | 09:12 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 14 oktober 2010 | 10:05
ZWOLLE - De provincie Overijssel heeft slechts twee biedingen binnengekregen van vervoerders, die de exploitatie willen overnemen van de treinverbinding Zwolle-Kampen en van de bussen in Noordwest-Overijssel (en deels in Flevoland). Connexxion en Syntus kwamen vlak voor de deadline van de provincie met hun offerte.
Lees verder
door Jelle Boonstra. donderdag 14 oktober 2010 | 09:12 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 14 oktober 2010 | 10:05
ZWOLLE - De provincie Overijssel heeft slechts twee biedingen binnengekregen van vervoerders, die de exploitatie willen overnemen van de treinverbinding Zwolle-Kampen en van de bussen in Noordwest-Overijssel (en deels in Flevoland). Connexxion en Syntus kwamen vlak voor de deadline van de provincie met hun offerte.
Lees verder
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Tja, wat moet je er van zeggen. Had eerlijk gezegd wel meer inschrijvingen verwacht. Zijn er zulke hoge eisen gesteld dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Ik vind dit eigenlijk niet zo vreemd, het is een relatief kleine maar wel ingewikkelde concessie. Met een kort spoorlijntje dat tijdens de loop van deze concessie wordt omgebouwd (dus ze hebben eerst een tijdje treinen nodig die later vervangen moeten worden door trams).
Dat juist Connexxion en Syntus inschrijven is ook logisch: voor beiden is het een mooie aanvulling omdat het goed aansluit op een gebied waar ze nu het busvervoer verzorgen.
Dat juist Connexxion en Syntus inschrijven is ook logisch: voor beiden is het een mooie aanvulling omdat het goed aansluit op een gebied waar ze nu het busvervoer verzorgen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Het is een verschrikkelijk ingewikkelde concessie.
Tot December 2012:
Het feit dat de specificaties van het spoor Zwolle-Kampen ook redelijk laat bekend zijn geworden (eisen trammaterieel!) is natuurlijk een mooie kers op de taart. Misschien is twee inschrijvers nog best wel aardig.
Ik probeer hier trouwens alleen maar mee te zeggen dat er redelijk wat risico's in deze concessie zitten die lastig in te calculeren zijn. De busvervoerder verdient hier trouwens geen geld aan de reiziger. De overheid huurt eigenlijk alleen bussen en trams (die betaald worden per DRU).
Ik kan me wel voorstellen dat het een domper op de feestvreugde is. Want bij de inlichtingenronde was er zelfs een buitenlandse partij geïnteresseerd.
Tot December 2012:
- Hanzeliner
- stadsvervoer Lelystad
- streekvervoer Flevoland (excl. Almere, Q-liner naar Groningen)
- streekvervoer westelijk Overijssel
- vervangend vervoer ombouw Zwolle Kampen (dacht ik.. )
- Hanzeliner vervalt (ivm. opening Hanzelijn)
- Tram Zwolle Kampen
- Q-liner Lelystad-Emmeloord
- Nieuw lijnennet in steekvervoer Flevoland/Westelijk Overijssel
- Stadsdienst Lelystad (met vreemde eisen om het zo duur mogelijk te maken.)
Het feit dat de specificaties van het spoor Zwolle-Kampen ook redelijk laat bekend zijn geworden (eisen trammaterieel!) is natuurlijk een mooie kers op de taart. Misschien is twee inschrijvers nog best wel aardig.
Ik probeer hier trouwens alleen maar mee te zeggen dat er redelijk wat risico's in deze concessie zitten die lastig in te calculeren zijn. De busvervoerder verdient hier trouwens geen geld aan de reiziger. De overheid huurt eigenlijk alleen bussen en trams (die betaald worden per DRU).
Ik kan me wel voorstellen dat het een domper op de feestvreugde is. Want bij de inlichtingenronde was er zelfs een buitenlandse partij geïnteresseerd.
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
ach-nu Veolia, als enorm grote international die net Transdev/Cxx heeft overgenomen (en dus niet tegen dochter op wil bieden) en nu ARRIva net in handen van de Duitse DB is gekomen en mogelijk nu ff wat teveel sores heeft. Van ''ingewikkeld'' kijken ze nou echt niet zo op bij Veolia etc.-ergens in hun grote rijk zijn er vast nog wel meer ingewikkelde gebieden. Gewoon laten blijken dat ze niet achter elke grijpstuiver aanrennen. Provincie zou zich eerder moeten schamen dat ze het zo ingewikkeld maken dat elke welwillende particulier er dan niet aan durft- zo lever je je in feite ook met huid+Haar over aan de grote marktspelers, die je dan vervolgens lekker gaan uitzuigen.
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Zo hard gaan die marktpartijen de provincie echt niet uitzuigen hoor... Tenzij ze het risico vergaand hebben gedekt in de offerte. De bonus/malusregeling is voor de nieuwe concessie namelijk verbeterd.
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Volgens mij speelt een rol dat de NS in zowel Qbuzz als Syntus zit. Die bieden niet tegelijk.
De fusie van Connexxion en Veolia helpt ook niet echt om beide te laten bieden.
Blijft over de vraag waarom Arriva niet ingeschreven heeft. Dat kan goed aan de tram liggen; Arriva schreef ook niet in op de BRU-concessie met de tramlijn Nieuwegein.
Overigens: welke rare kostprijsverhogende eisen zijn er over de stadsdienst Lelystad gesteld? Wel zijn nieuwe buslijnen naar het vliegveld en naar Noord-Holland gevraagd, maar die vind ik niet zo vreemd.
De fusie van Connexxion en Veolia helpt ook niet echt om beide te laten bieden.
Blijft over de vraag waarom Arriva niet ingeschreven heeft. Dat kan goed aan de tram liggen; Arriva schreef ook niet in op de BRU-concessie met de tramlijn Nieuwegein.
Overigens: welke rare kostprijsverhogende eisen zijn er over de stadsdienst Lelystad gesteld? Wel zijn nieuwe buslijnen naar het vliegveld en naar Noord-Holland gevraagd, maar die vind ik niet zo vreemd.
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Ik weet niet meer of het bij deze concessie was, maar er was ergens een redelijk onmogelijke eis van 10-meter bussen (met een exact genoemde maximale lengte), volledig lage vloer en een hoog minimum aantal zitplaatsen. Er was geen enkele bus te vinden die aan die eisen voldeed. Ja, de Mercedes Cito, maar die wordt niet meer geleverd.Qliner schreef:Overigens: welke rare kostprijsverhogende eisen zijn er over de stadsdienst Lelystad gesteld
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Wat kleinere bussen snap ik in die jaren '70 wijken van Lelystad nog wel. Maar dan moet je inderdaad geen verdere eisen stellen waaraan niet voldaan kan worden. Een kleine bus heeft ook minder zitplaatsen, dat is simpele logica.
Als dit eisen waren, ben ik wel benieuwd met wat voor bussen Connexxion en Syntus dan willen gaan rijden.
Als dit eisen waren, ben ik wel benieuwd met wat voor bussen Connexxion en Syntus dan willen gaan rijden.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
''Dit zijn bussen die overgeplakt zijn met de nieuwe huisstijl van ijsselmond ter behoeve van een presentatie.
Het betreft de 3753 (Frysker), de 8717, een onbekende regionet bus van de regio Zaanstreek en een promotie Citea.
Groeten,
De Maduro's''
met veel dank aan de Maduro's
voor meer foto's >> http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
Het betreft de 3753 (Frysker), de 8717, een onbekende regionet bus van de regio Zaanstreek en een promotie Citea.
Groeten,
De Maduro's''
met veel dank aan de Maduro's
voor meer foto's >> http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Syntus heeft voor deze concessie trouwens een Citaro K en een 15m Citaro gepresenteerd las ik elders...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Raakt de voorste deur het wiel niet als deze in een bocht staat gedraaid?
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Maar alleen als het wiel naar rechts staat, hoe groot is die kans? In een haltehaven sta je toch sneller naar 'links' gestuurd, zodat je weer kan wegrijden. Naar rechts rij je immers de halte op.
Het is een spectrum.
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Dat zou kunnen ja. Er zit dan ook een beveiliging op dat je de voordeur niet kan openen als het wiel te ver is gedraaid :)STF schreef:Raakt de voorste deur het wiel niet als deze in een bocht staat gedraaid?
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Is dat wel veilig dan? Je zou toch denken dat een deur altijd open moet kunnen, als de bus stilstaat.
Het is een spectrum.
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
met de noodknop kan je hem natuurlijk wel gewoon openen lijkt mijKarl schreef:Is dat wel veilig dan? Je zou toch denken dat een deur altijd open moet kunnen, als de bus stilstaat.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
De noodontgrendeling zal ongetwijfeld werken, maar als het wiel ervoor zit, zit het wiel er nou eenmaal voor en kan de deur maar voor de helft open geschoven worden.
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Ja, zoiets wou ik ook gaan posten ;)STF schreef:De noodontgrendeling zal ongetwijfeld werken, maar als het wiel ervoor zit, zit het wiel er nou eenmaal voor en kan de deur maar voor de helft open geschoven worden.
Geen idee trouwens hoe ver die deur open kan met de noodontgrendeling. Ik kan het ook niet uitproberen want die schuifdeurbussen zijn zeldzaam (en nu dus weer verdwenen) bij mijn vaste werklocatie ;)
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Maandag of dinsdag wordt de winnaar bekend gemaakt.
Tot die tijd kunnen we genieten van deze fotomontage van Connexxion
Een smurfentram *O*
Tot die tijd kunnen we genieten van deze fotomontage van Connexxion
Een smurfentram *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Ik heb het stevige vermoeden dat het nog een aantal weekjes duurt voordat er bekend gemaakt wordt wie er gewonnen heeft. De spanning zit er Iig bij CXX goed in.. (A)
Re: Slechts twee bieders concessie IJsselmond
Ik hoop echt heel erg op Syntus.
Dan houden ze tenminste nog één spoortraject over na eind 2013 (indien ze de concessie Twente niet winnen).
Maar ik had het idee dat die lijn geëlektrificeerd zou worden. :? Op de foto lijkt het een dieselversie van het type dat in Alicante rijdt.
Dan houden ze tenminste nog één spoortraject over na eind 2013 (indien ze de concessie Twente niet winnen).
Maar ik had het idee dat die lijn geëlektrificeerd zou worden. :? Op de foto lijkt het een dieselversie van het type dat in Alicante rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 76 gasten