OVer Missers in de Reisinformatie #5

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door huibe »

Vanmiddag in Oedilliapeel geweest, en op alle halten stond nog gemeld dat de halte van BBA-Connex is.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

Op Texel hangen bij de Veerhaven vertrekstaten (voor station Den Helder) van nog 2008 naast het NS kaartautomaat :shock:

Kan de gene die de kaartautomaat bijvult, onderhoudt etc niet ook eens een actuele vertrekstaat ophangen?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door huibe »

Wil ik de vertrekstaten van 's-Hertogenbosch bekijken via www.ns.nl, krijg ik de bestemmingen en vertrekstaten van Zwolle... :(

Alhoewel het lijkt me wel een leuke verbinding 's-Hertogenbosch - Kampen. :D
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door webguy »

Die klachten over vertrekstaten zijn al redelijk oud: geloof minimaal al een jaar dat er niks van klopt...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ruben »

Apeldoorn is geheel toevallig na mijn post erover zaterdag al aangepast naar het juiste. :pos:

Psst: Kan je op Arnhem alleen nog maar naar Zwolle reizen, of is het verplaatst naar Kampen? ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ruben »

NS: Arnhem klopt nu op jullie site. :pos: Nu Den Bosch nog. Daar staan de vertrekstaten van Zwolle bij. Dank!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Gekko123 »

Gisterenavond zag ik bij het station van Delft buslijn 34 rijden naar Maasslui volgens het koersdisplay aan de zijkant van de bus.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door webguy »

Vandaag op Nijmegen Heyendaal weer omroepen over de s3600 en s3100. Is dat normaal dat Tuffy op Nijmegen Heyendaal omroepen doet over Nijmegen? beter gezegd hoort het zo of is het een storing?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ruben »

Zag bij de VU 2 CAFjes richting CS rijden met bestemming "Schiphol Oost" op de koersrol.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Tochjo »

webguy schreef:Vandaag op Nijmegen Heyendaal weer omroepen over de s3600 en s3100. Is dat normaal dat Tuffy op Nijmegen Heyendaal omroepen doet over Nijmegen? beter gezegd hoort het zo of is het een storing?
Er zal wel iets niet helemaal goed staan ingesteld, waardoor berichten voor station Nijmegen ook op Nijmegen Heyendaal te horen zijn. Zo heb ik er al een een bericht gehoord over een defecte trein tussen Doetinchem en Winterswijk, met een reisadvies via Zutphen voor reizigers naar Winterswijk, en ten tijde van de werkzaamheden rondom Arnhem ook een informatiebericht waarbij ik het idee was dat het alleen voor Nijmegen bedoeld was.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door webguy »

Maar een omreisadvies of ingesproken berichten die worden zover ik weet gedaan door knoppen te selecteren voor bepaalde stations. Dan kan iemand een verkeerde knop indrukken en wordt de boodschap (ook) op een ander station omgeroepen. Maar dit gaat om Tuffy, de automatische omroep, "de trein van blah blah naar blah en blah vertrekt over ongeveer 5 minuten", etc. Of werkt dat toch hetzelfde? Weet iemand dat (Caspar?)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Tochjo »

Hm, goed punt. Dan zou het een technische fout kunnen zijn.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Caspar »

Dat moet inderdaad een storing zijn. Voor zowel de a.o. als voor het bandje met vestoringen. Heb ook eens gehad dat ik tijdje aan het omroepen was op Schiphol maar dat het op Lelylaan hoorbaar was. En op Schiphol angstvallig stil dus. Gebeurt trouwens bijna nooit gelukkig
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ardan »

Wordt er op Amsterdam Centraal ineens omgeroepen 'Dames en heren, de stoptrein naar Staveren vertrekt over ongeveer 10 minuten van spoor 3a'... :lol:
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Heb ook eens gehad dat ik tijdje aan het omroepen was op Schiphol maar dat het op Lelylaan hoorbaar was.
Overigens staat jouw bandje op de Lelylaan wel lekker hard afgesteld. Ik hoorde je zelfs op het metroperron terwijl er aan de andere kant een FYRA-stam hard voorbij raasde :lol:.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door mb90 »

SGMm 2977 ging gisteravond vanaf spoor 18b op Utrecht Centraal niet leeg naar de Cartesiusweg, maar ging terug in de tijd en naar Zoetermeer Seghwaert :lol: :
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Wubbo »

Op busstation Zuid in Utrecht (voor mij is dat nog steeds het streekbusstation, maar vooruit) zag ik een BRU-Amba die alternerend 52 Utrecht CS en 74 Brouwhuis vis station filmde.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door lamar »

Gekko123 schreef:Gisterenavond zag ik bij het station van Delft buslijn 34 rijden naar Maasslui volgens het koersdisplay aan de zijkant van de bus.
Eindelijk meer bussen naar maassluis *O* *O* *bus*
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Op busstation Zuid in Utrecht zag ik een BRU-Amba die alternerend 52 Utrecht CS en 74 Brouwhuis vis station filmde.
Hmm, lijkt dan op omlopen uit verschillende regio's met bijbehorende bestemmingen die de war in gaan... valt in ieder geval in dezelfde categorie als de bus met alternerend "Houten" / "Geen dienst" die ik onlangs al tegenkwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Meltrain »

De s9700 naar Gdg werd op één CTA van Rta aangegeven als 'IC-trein met toeslag'. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Ardan »

Toen ik gisteren eventjes in Zwolle busjes aan het kijken was zag ik een streekamba van Syntus staan die alternerend '4 Zwolle' en '2 Syntus' filmde... ja, nou weet ik nog niks :lol: Stond nog op streekbusstation ook.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door STF »

Doen ze daar nu ineens ook aan combi-lijnen, net zoals in Luxemburg? :mrgreen: (Hier zijn een aantal ritten waarbij er twee lijnen tegelijkertijd gereden geworden, wat wel een beetje vol display oplevert "130 150 Luxembourg Gare")
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Wubbo »

Als ik vanochtend op het Utrechtse streekbusstation in de gereedstaande lijn 38 naar Geen Dienst via Lage Weide was gestapt, had ik dan een enorme omweg naar Geen Dienst gemaakt of is dat vrij rechtstreeks? ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door Daniel »

Lijkt me een omweg... geen dienst ligt ergens aan de Europalaan blijkt in de praktijk :mrgreen: (op dezelfde plek als waar "Naar garage" en "Personeelsbus" ligt :lol: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #5

Bericht door VIRM »

Gisteren was het weer gezellig...

Mijn rit in Arriva buurtbus 88 werd uitgevoerd door een ander busje. Volgens de chauffeur komt dit omdat er een heel hoop busjes kapot zijn. Reden? De concessie (Waterland) loopt binnenkort af en pas volgend jaar juli is bekend wie hem gaat krijgen...

Ik heb in drie SLT's gezeten, waarbij de automatische halteafroep het dus niet deed (de schermpjes wel).

In een andere SLT, die om 19:00 uit Zaandam vertrok, was het ook feest. "Dames en heren, goedenavond. Het volgende station is Krommenie-Assendelft. Station Krommenie-Assendelft". Ja, sinds wanneer heeft Krommenie-Assendelft een spoor 6?
De CTA's op spoor 11 op Sloterdijk waren wit. Even voor vertrektijd verscheen er "Let Op Omroepbericht". Om 19:17, de vertrektijd, werd er omgeroepen dat er door een aanrijding de Sneltrein naar Den Haag Centraal niet zou rijden: passagiers voor Den Haag moesten over Amsterdam, voor Schiphol moest je naar spoor 10 en voor Leiden moest je via Haarlem of weer overstoppen in Schiphol. Uiteraard werd dit niet in het Engels omgeroepen en er werd niet meegedeeld naar welk spoor je moest gaan om via Haarlem te kunnen reizen. Naar beneden gegaan en op de CTA voor spoor 7 stond de Sneltrein naar Breda aangegeven; bij het instappen riep de conducteur om dat dit toch de IC naar Zandvoort was. Vervolgens naar Haarlem, waarbij de conducteur dus niet omriep welke aansluiting naar Leiden zou gaan. Het bleek de stoptrein van 19:37 te zijn, die als eindpunt Leiden had gekregen. Vlak voor Leiden moest de trein 5 minuten stilstaan omdat Leiden CS opeens het eindpunt was geworden van een stuk meer treinen; de conducteur riep niet om hoe je naar Den Haag en verder moest (volgens de stationsomroep was dat via Gouda). Uiteindelijk binnengekomen op spoor 5a, waarbij de ene CTA aangaf dat dit de Sneltrein van 20:15 zou worden naar A'dam CS en de andere CTA gaf aan dat het de stoptrein naar Haarlem van 20:30 zou worden...
Beul van de blindegeleidelijn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten